Xboxlife forum

XNA: Xbox og problemmer

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

XNA: Xbox og problemmer

Indlægaf deldy » 9. jan 2007 21:46

Vi har efterhånden haft en masse problemmer med XNA og vores XBOX. Jeg er desvære ved at komme til den konklution at XNA bare ikke rigtigt er ordentligt til XBOX'en endnu. Ikke nok med at vi har hastighedsproblemmer, så viser det sig også nu, at musik f.eks. skal ligge som rene WAV filer.

Det er klart at ved det som vi har nu med XNA, så vil det slet ikke være muligt at lave et særligt godt spil til XBOX'en på nuværende tidspunkt.

Ang. 3D, så er det stadig ikke helt sikkert om det nu også er det problem.

Jeg må desvære sige at min konklution er, at hvis man vil lave noget stort med XNA, så skal man ikke bruge sin tid på XBOX'en pt. men tage at koncentrer sig om at lave en abstrakt løsning, som gør at det vil være nemt at konvertere til en XBOX venlig version i fremtiden.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 9. jan 2007 21:50

Har efterhånden set en del rimelige store ting med XNA fra uafhængeninge udviklere som er meget impronerende, måske bare os der ikke kan finde ud af at bruge det ordenligt?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 9. jan 2007 21:52

Hvis du lægger mærk til det, så er de alle til windows, og hvis det er til windows, så kan vi leje helt anderledes.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 9. jan 2007 21:54

Nej, det var til Xbox 360 jeg har set det køre på, eller det er hvad de siger.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 9. jan 2007 22:05

så har de ikke musik i sig. Der mangler også video support og meget andet. Det er mine konklutioner. Jeg ved godt man kan lave fin 2D og 3D med det, men det er stadig meget begrænset hvad du kan udover det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 9. jan 2007 23:03

Rocket Commander og flere andre spil har været ret heftige, men jeg kan også godt forstå vi ikke kan nå det niveau pt.

XNA mangler givetvis en lang række funktioner lige nu, men der kan da laves hæderlige små spil i det. For mig at se er det Xbox 360 udviklingen der tæller, da der findes så meget andet at udvikle til pc med.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 10. jan 2007 10:53

Er det helt umuligt at få en ordentlig preformance på xbox'en?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 10. jan 2007 10:56

Ja, men regn ikke med at det er givet at dit spil kommer til at kører godt på boxen.

Men dog tror jeg dit spil kan kører, da du ikke laver nogle nye ting, hver frame.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 10. jan 2007 11:02

Ok, opretter du nye ting i din update eller draw metoder hele tiden da?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 10. jan 2007 11:45

Nææ. Men de siger at det smadre alt. Det er ikke fordi jeg har alverdens problemmer med 2D, hvis jeg bare tænker mig om, og ikke giver den for meget at lave. Men XBOX'en er stadigvæk meget langsommere end PC'en, alle alt det jeg har lavet.

I Projekt2 lavede jeg f.eks. partikler, når mine skud ramte et objekt, samt lavede jeg mine skud.
I Projekt2 stadie, kan den godt hakke hvis man ønsker at lave selvmord ved at styre ind i fjenderne.

Men 2D kan skam godt lade sig gøre, men man skal stadigvæk passe på.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 10. jan 2007 11:53

Ok, lyder som om at man måske mangler noget info på hvad man kan gøre på xboxen modsat det man laver på pc.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf piko » 10. jan 2007 12:24

hvordan for man XNA på XBOXen
piko
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Indlægaf Scurvy Lobster » 10. jan 2007 13:55

Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster