Xboxlife forum

ModelViewer

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 19:30

Har du lagt en opdateret version op?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 8. jan 2007 20:06

Nej. Der er faktisk ikke det vildeste at opdatere. Jeg har meget svært ved at gøre det mere stabilt.

Problemmet er at det ikke har noget med 3D at gøre, men noget med at jeg simpelthen ikke programmere optimeret nok, vil jeg tro, og det giver disse hop, pga. den ryder op efter mig.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 20:10

Det kan være vi skal skifte til et 2D projekt i stedet så? Det er svært at tro vi kan lave et spil med så få polygoner. Så får grafikerne i hvert fald ikke så meget at lave.

Vi kan jo bruge ideen med det isometriske spil. Her skal vi så have en level editor.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 8. jan 2007 20:24

Jeg tror faktisk ikke det er polygonernes skyld.

Jeg tror saktens vi kan spytte mange flere ud, uden at FPS'en bliver dårligere. Problemmet er at den laver de der hakker, og det har ikke noget som GFX kortet at gøre.
Husk at projekt 1 jo også lavede disse hak.

Problemmet med det isometriske spil er så igen at en level editor til isometriske spil, ikke lige er min stærke side. Min ide var at gå over til oldschool Tile baseret grafik. Det er selvfølgelig ikke så fancy, men du kan saktens lave en masse godt med den slags grafik.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 20:30

Ok. Det værste er næsten at det er muligt at få den til at lave noget virkeligt vildt. Er kildekoden i Rocket Commander for uoverskuelig til at tricket kan aflures der?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 8. jan 2007 20:38

Jeg ved sku ikke om det er fordi der er et trick, nu er de overi at det kan være vores skærme der sjovt nok er et eller andet galt med. Eller opløsningen på dem.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 20:45

Jeg tror ikke vores skærme har noget med det at gøre. Ham gutten der lavede Rocket Commander skriver også at den er helt gal på Xbox 360, når man skal optimere sit loop (i forhold til at det ikke giver problemer på pc):

Don't use foreach loops, especially not in tight render loops. This may sound a little crazy since it does not matter on a PC game and todays CPUs are fast enough to handle the creation and deletion of many thousand objects each frame, which most games don't even need. But on the compact framework you will spam the memory even with things like foreach loops because a new enumerator instance is created everytime you start a foreach loop. After a while there will be a lot of dead objects, which have to be collected. This can take some time and slow your game down immensely. The PC version might run at over 200 frames, but your Xbox 360 version is stuck at something like 30-40 frames. Avoiding creation of new data each frame and avoiding foreach loops (just replace them with normal for loops, it is mostly just 1 line of extra code) can improve your performance by a factor of 100% or more.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 8. jan 2007 21:02

Jeg har kigget lidt mere på det, og det ligner altså at det er dine modeller som er problemmet. Jeg har prøvet med andre modeller, og så forekommer det slet ikke.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 21:11

Yikes, så skal jeg da vist have brændt 3D World Studio på bålet! :shock:
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 8. jan 2007 21:56

Men for hulen da, kan jo stadig ikke bruge det :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 8. jan 2007 22:14

Gamemaker. Selvom den laver det der med den rotere hver del af modellen. Kan du så ikke se om den hakker på nogen måde?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 22:19

Det er i øvrigt meget små hak der skal kigges efter, og de forekommer kun på Xbox 360. Jeg kunne lettest se dem ved at zoome ind og ud på modellen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 8. jan 2007 22:23

60 fps konstant her på PC i min Cercuit Byte Force lvl test.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. jan 2007 22:24

Jeg fandt en .x eksporter til max 8 og 9 her: http://www.andytather.co.uk/Panda/direc ... loads.aspx

Den var anbefalet på MSDN forums. Håber det kan hjælpe dig Gamemakerman!
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 8. jan 2007 22:43

Får samme probs som med den til 7.0, hvor den kun viser en pind med en cylinder på, i stedet for min minigun.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


ForegåendeNæste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster