Xboxlife forum

ModelViewer

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Gamemakerman » 6. jan 2007 18:06

Hvornår kommer det til at virke ordenligt for mig :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 18:10

Hehe. Når du finder en artikel til mig om hvordan jeg rotere en model af flere dele :D

Der er nu en ny version med AA, hvis man ukommentere
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 18:11

Hvor skal der ukommenteres henne i projektet?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 18:14

public Game1()
{
graphics = new GraphicsDeviceManager(this);
graphics.PreferMultiSampling = false;

graphics.PreferredBackBufferWidth = 1280;
graphics.PreferredBackBufferHeight = 720;

//Anti A.
//graphics.PreferMultiSampling = true; <------- HER!! :D

content = new ContentManager(Services);
graphics.IsFullScreen = false;
}
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 18:39

Super!

Det gør en kæmpe forskel! :D

FPS faldt dog tydeligvis også. Kunne der komme en FPS counter på? (plage plage) :)
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 19:13

Hr. Lobster, forstår du ikke et hint! Tryk på LB :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 19:35

Argh! Jeg var da bare midlertidigt blind! 8)

Nu ser jeg det :shock:

:D
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 20:31

Jeg har lige testet konceptscenen fra Byte Force på Xbox 360 med og uden AA og dynamisk lys.

Desværre synes jeg ikke ydelsen er ret god, og det ændres ikke væsentligt om jeg har AA og lyset på. Der kommer nogle små "hop" når jeg bevæger mig rundt. Dette sker ikke på min bærbare pc.

FPS counteren er desværre uden for synsfeltet på min fladskærm. Det er ret underligt (der burde ikke være overscan på en fladskærm), men jeg kan lige præcis se den nederste linie, når jeg trykker LB. Den øverste linie med FPS målingen er over det jeg kan se. Kan den flyttes længere ned?

edit: jeg fandt ud af at flytte FPS counteren.
Det bliver kun til ca. 25 FPS, når jeg kører med hele konceptscenen. Når det kun er en cylinder jeg prøver med, så får jeg 60 FPS. Det er virkeligt ikke ret mange polygoner vi kan bruge, før den går i knæ. Der er kun omkring 650 polygoner i konceptscenen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 22:02

Det er lidt underligt. Jeg tror evt. det er fordi jeg rendere dem forkert, for hvis vi bliver tvunget ned af 650 p'er, så er der sku noget galt.

Du har sat dynamisk lys fra, ikke?

Det er nemlig sat til som standard.

skift: effect.EnableDefaultLighting(); til //effect.EnableDefaultLighting();
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 23:49

Jeg har lige prøvet igen uden AA og lyset. Det giver ca. 50 FPS, men stadig med en svag hakken, når jeg zoomer ind og ud. Med AA og lys er det 25 FPS. Uanset, så virker det som en alt for lav ydelse vi får på Xboxen. Jeg synes umiddelbart min bærbare gør det bedre.

Xnahomebrew.com har nogle tutorials i at loade 3D modeller: http://www.riemers.net/eng/Tutorials/XN ... _Model.php og http://www.ziggyware.com/readarticle.php?article_id=59
Jeg ved ikke om de har en anden tilgang til at indlæse modellerne, men det kan da være.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 10:50

Jeg har spurgt på XNA forumet, og de har givet mig en del løsninger til hvordan jeg kan optimere den.

Jeg skal lige se om jeg får tid til at optimere den i aften for at se om det kommer til at hjælpe.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 21:29

Så er der ny modelviewer der er MEGET mere optimeret. Håber den hjælper på FPS problemmer.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 21:35

Jeg går i gang med at teste med det samme! :-D

edit: filerne ligger dobbelt i den pakkede fil. Vil du lave en ny zip af dem?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 21:41

Sådan
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 22:11

Det er blevet bedre, men det virker desværre stadig som om den har problemer. Med min testscene fra Byte Force på Xbox 360:

Ingen AA, ingen lys: 50 FPS i gennemsnit

AA, ingen lys: 50 FPS i gennemsnit

AA, med lys: 24 FPS i gennemsnit


Anti-aliasing har tilsyneladende ikke effekt på frameraten, mens dynamisk lys halverer den i denne scene. Desværre får jeg stadig den hakken i billedet, som den gamle modelviewer også led af. Min bærbare pc kan køre scenen med lys og AA flydende, så det er ret underligt.

Er det muligt du kan få FPS måleren til at virke i pc versionen, så jeg kan lave en sammenligning?
Senest rettet af Scurvy Lobster 7. jan 2007 22:13, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


ForegåendeNæste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster