Overblik
MS har udgivet XNA, men det er en ret indviklet proces at få det hele til at køre. Jeg vil derfor komme med en step-by-step guide, så enhver skulle kunne være med.
Downloads
Alt skal hentes og installeres. Ingen undtagelser.
Start med at hente Visual C# 2005 Express Edition:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/expre ... /download/
Hent derefter Service Pack 1 til Visual C# 2005 Express Edition:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
(scroll lidt ned, og find filen der hedder VS80sp1-KB926749-X86-INTL.exe)
Hent XNA Game Studio Express 1.0 Refresh:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
Hent DirectX SDK juni 2007:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=en
Installering
Installer nu Visual C# 2005 Express Edition, og umiddelbart efter Service Pack 1 dertil. Når det er gjort, starter du Visual Studio og vælger Help i menuen, og så Register... Gennemfør herefter en registrering af programmet.
Installer XNA Game Studio Express
Installer DirectX SDK (giv den tid, der er mange filer)
Xbox 360 setup
Log ind på din Xbox 360 med din brugerprofil. Gå på Xbox Live Marketplace og vælg Game Downloads -> All Game Downloads -> XNA Creators Club (helt i bunden)
Herfra kan du tilmelde dig Creators Club, og downloade XNA Game launcheren. Først skal du tilmelde dig. Du kan vælge mellem 4 eller 12 måneders abbonnement. For at aktivere din registrering, skal du logge af din profil, og på igen. Herefter skal du hente launcheren fra samme sted.
Nu kan du starte XNA Game Launcher fra der hvor spildemoer også køres fra. Gør dette, og kør Settings. Nu kan du Generate Connection Key, som skal indtastes i XNA Game Studio Express på din PC.
I XNA Game Studio Express skal du derfor vælge Tools -> Options... og her markere Show all settings. Så kan du se et punkt i listen der hedder XNA Game Studio. Dette markerer du, og trykker Add. Nu kan du indtaste din key, som du fik på Xbox 360.
Udgiv et spil på Xbox 360
Du kan finde en fuld source til spillet Rocket Commander her:
http://exdream.no-ip.info/blog/Category ... tegory=XNA
Download og udpak spillet til en mappe. Start XNA Game Studio Express og åbn et nyt projekt. Find det downloadede spil, og åben den fil der passer til Xbox 360 versionen af spillet. Lav et build med Build fra menuen, og vælg derefter Deploy til Xbox 360. Sørg for at din Xbox 360 er inde i XNA Game Launcheren, og der er valgt Connect to computer først. Dette skulle sætte udgivelsen i gang. Herefter skulle det kunne køres.
Jeg håber at denne gennemgang kan hjælpe folk gennem det værste. Kom endelig med spørgsmål.