Xboxlife forum

Logo video

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 21. dec 2006 11:39

Hej gamemakerman.

Jeg synes du har lavet et godt forsøg på en intro video til Kiss XL. Problemmet er bare at XNA ikke understøtter video PT, så vi har lidt svært ved at implementere den. Udover dette, så ved jeg ikke om du har lavet musikken. Men jeg er nu en person som er fan af at intro musikken til loget passer samnen med resten af intro sekvensen.

Pga. den manglede video support (Den skal nok komme senere), er vi nød til at kode intro sekvencen, så det bliver nok mest bare hvor de forskellige logoer fader ind og ud.

Men din video er dog ikke ubroelig, vi kan jo bruge den til evt. video trailere som spillet på websider osv.

Lige en kommentar til videoen, så synes jeg "Made By" enten skal stå på samme side som Kiss XL, eller smides væk (Da det faktisk er lidt underforstået at vi har lavet det, da vi bliver det eneste logo, ud over XBoxLife logoet, evt der kommer til at stå der). Skriften til made by, skal laves om, synes jeg. Det sidste hvor logoet kommer frem og den der sol ting kommer er tilgængelt rigtig cool :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 21. dec 2006 12:09

Understøtter det ikke engang bink ?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 21. dec 2006 12:38

Nope / Nej / Alle andre nej ord.

Med mindre Bink har lavet en bestemt XNA version.

Husk at XNA er 1.0. 1.0 har mest fokuseret på at gøre det muligt at udvikle simple spil til XBOX og PC med samme kode.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf HunkyDory » 21. dec 2006 16:01

Drop "made by", det ser uprof. ud.

Selve logoet er tilgengæld fedt.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Scurvy Lobster » 22. dec 2006 17:02

Eftersom vi laver downloadspil, må vi nok generelt blive nødt til at se bort fra video. Vi skal i stedet satse på et eller flere intro-billeder i 720p og 1080p. Video i de opløsninger fylder desværre hurtigt for meget. Men meget af materialet der er brugt i videoen, kan sikkert genbruges.

Hvis vi ser frem til konkurrencen fra MS, så må spillene sandsynligvis højest fylde 64 MB (nuværende max på Live Arcade), og ideelt er vi langt under den størrelse. Der er lavet undersøgelser, der viser, at max 13 MB er kritisk, når vi taler casual spil-downloads til PC. Nok er folk vant til lidt mere på Xbox 360, men downloadstørrelse er en af de mest kritiske faktorer i virkeligheden. Bredbånd er slet ikke standard på verdensplan endnu.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 22. dec 2006 22:27

Kan sige at videoen fylder 4.4 mb i full WMVHD, men lidt skuffende.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Rexter » 22. dec 2006 23:21

Prøv at lave en udgave uden "made by", eller find et andet ord for det. Og lad den ikke svinge bagud eller sådan noget men fade ind på en eller anden smart måde. Husk nogen gange er det simpleste det bedste.
Og drop musikken, den er ikke til at holde ud. Jeg ved godt det ikke vil være alt for smart med copyrighted musik. Men så prøv at få en til kort at bikse et par sekunders musik sammen i fruityloops eller lignende.
Men altså ellers syntes jeg skam ideen er god nok og selve logoet er helt i orden :)
Rexter
Niveau 4
 
Indlæg: 635


Indlægaf Crueltylizer » 22. dec 2006 23:22

Haha ja det med porno var også en af de første tanker jeg fik :P

Men ellers godt lavet Gamem :)
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf Black-Hawk » 23. dec 2006 01:09

Super Nice :D
Black-Hawk
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Indlægaf Scurvy Lobster » 23. dec 2006 01:11

Gamemakerman skrev:Kan sige at videoen fylder 4.4 mb i full WMVHD, men lidt skuffende.


Kan godt se det virker skuffende, men et billede med logoet vil nok kun fylde 100-300 KB, og der kan også laves fades med disse. Det er klart mere økonomisk, hvis der skal distribueres spil online.

Man kan også se det som en quest. Al optimering af størrelsen på filer, vil være en gavnlig ting for den samlede produktion. Jeg er allerede stødt på XNA spil, der fyldte over 100 MB med alt kildematerialet. Det gad jeg ganske enkelt ikke downloade, selvom det så interessant ud.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 23. dec 2006 11:39

Jeg synes det er en unødvendig diskution at tage på nuværende tidspunkt som en 4 sekunders video må fylde 4.4 mb. Hvis vi sagde at vi havde et spil som fyldte 20mb, ville det ikke være noget problem for xbox live brugerne, men jeg giver hr. lobster ret i at problemmet kommer andre steder fordi vi simpelthen bruger for meget plads på for lidt. Men 4.4 mb, er til at diskutere alt efter spillets størrelse. Men som det ser ud med projekt 2, så fylder det lige nu, omkring 200kb, så 4.4 mb er altså oppe omkring 2000% af spillets størrelse.

Men jeg mener at vi kan vente med denne diskution, end til vi får video support i XNA, da den eneste mulighed vi har er at lave en billede animation, og så kan du tro vi ikke snakker om 4.4 mb mere, men måske mindst omkring 10, samtidig med at det ville være meget svært at lave så det fungerede ordentligt.

End til videre er vi altså bunden til at beskrive en intro i kode. Jeg regnede lidt med at det bliver simpel fading fra billede til billede, men en sammenhængene musik, som også bruges i hovedmenuen.

Det er ivertfald min ide - nemt at kode, fylder lidt - og vigtigst af alt: Muligt med hvad vi har idag.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Foregående

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster