Xboxlife forum

Spændende projekter ?

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Spændende projekter ?

Indlægaf Munchen » 30. aug 2006 19:46

Hejsa!

Ville bare lige hører om der var nogle af Jer der var igang med nogle spændende projekter med XNA ?
-Munchen
"Make everything as simple as possible, but not simpler" -Albert Einstein
Munchen
Xboxlife udvikler
 
Indlæg: 765


Indlægaf ZenBrain » 13. okt 2006 13:34

Her i den sidste tid har jeg hygget mig med at lave et lille "spil" for at lære XNA frameworket lidt bedre at kende.
Jeg er normalt ikke den store Microsoft tilhænger, men jeg må sige at med XNA har MS virkelig har formået at gøre det nemt for hobby udvikleren at lave simple spil. Til gengæld er det med stor streg under simpel, for frameworket understøtter pt. kun koncepterne, som hører sig til i spil såsom primitiv kollisions detektion, spritehandling, lyd osv., på et meget basalt niveau.
For at opnå noget der hæver sig lidt over de utallige Pong- og BreakOut spil der indtil videre er udviklet i XNA kræver det altså stadig at man har en portion gå-på mod og gerne baggrundsviden for at kunne lave noget interessant grafik- og spilmekanikmæssigt (Medmindre du selvfølgelig sidder med super simpel idé til det næste Tetris :) ).

Air Duel 360 har jeg valgt at kalde mit lille XNA eventyr, men det er langt fra et færdigt spil. Indtil videre består det af to fly: Et som er styret af spilleren, med piletasterne og space og et fjendtligt fly, som har en primitiv AI (men det er hurtigt på aftrækkeren ;)).

I øverste venstre hjørne kan man holde øje med lidt værdier fra spillet, bla. "health" på begge fly.

Håber Air Duel 360 kan give nogen blod på tanden med XNA :)

/Happy Coding

Download Air Duel 360 (Kræver svjv at XNA installeret for at køre)

Billede

Billede

Billede
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf Tbigum » 13. okt 2006 13:37

Sejt!!! :-)
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf TheMadMan1 » 13. okt 2006 14:01

Det ser sq ok ud,hvornår kan vi prøve det :wink:
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012


Indlægaf Tbigum » 13. okt 2006 14:07

Kan vi ikke få en achivements-liste :-)
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf ZenBrain » 13. okt 2006 14:09

TheMadMan1 skrev:Det ser sq ok ud,hvornår kan vi prøve det Wink


Du kan prøve det nu hvis du har lyst :) Der er et download link lige før de 3 screenshots, men så vidt jeg ved er man nødt til at have XNA frameworket og måske også Visual Studio installeret for at kunne køre det.

Links til VS og XNA

Det er nogle rimelig store downloads, så medmindre du er meget nysgerrig vil jeg næsten anbefale at vente til spillet måske "udkommer" i en mere afpudset version ;)
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf ZenBrain » 13. okt 2006 14:11

Tbigum skrev:Kan vi ikke få en achivements-liste Smile


Achievement #1: Installed and run Air Duel 360: 200 pts ;)
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf Tbigum » 13. okt 2006 14:14

Ville det være muligt at lægge det ud på marketsplace når det engang er færdigt??
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf ZenBrain » 13. okt 2006 14:28

Nej ikke umiddelbart. MS bestemmer 100% hvad der skal på Marketplace, og spillene skal selvfølgelig være af god kvalitet og gennemtestede før det kan komme på tale. Men jeg vil da ikke udelukke at jeg måske vil forsøge at få det færdigt hvis jeg har tiden til det :)
Tror det kunne være sjovt at have dog fights imod hinanden over Live, også imellem Windows og 360 brugere :)
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf Dr. Cropes » 21. okt 2006 19:52

ZenBrain skrev:Nej ikke umiddelbart. MS bestemmer 100% hvad der skal på Marketplace, og spillene skal selvfølgelig være af god kvalitet og gennemtestede før det kan komme på tale. Men jeg vil da ikke udelukke at jeg måske vil forsøge at få det færdigt hvis jeg har tiden til det :)
Tror det kunne være sjovt at have dog fights imod hinanden over Live, også imellem Windows og 360 brugere :)


Der vil komme 2 versioner... En dyr og en billig. Hvis du har den dyre version af XNA så vil du kunne ligge dem på marketplace :)
Dr. Cropes
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf Etnad » 22. okt 2006 01:03

Er det "standard" billeder fra XNA eller lignende? For mener bestemt at jeg har set de fly og lignende eksplosioner før i en video.

Bruger du Torque X?

EDIT:

Den her: http://www.youtube.com/watch?v=cuoNdz0I ... ed&search=
Billede
Etnad
 
Indlæg: 1390


Indlægaf Dr. Cropes » 30. okt 2006 11:50

Beta er vist standard
Dr. Cropes
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf ZenBrain » 4. nov 2006 11:46

Etnad skrev:Er det "standard" billeder fra XNA eller lignende? For mener bestemt at jeg har set de fly og lignende eksplosioner før i en video.


Flyene er er lavet ud fra profil billeder af rigtige fly fundet via Google Images og tilpasset i Photoshop til spillet.
Eksplosionen er én simpel texture klippet ud af en scene fra The Matrix, men den er redigeret så meget så jeg tvivler på det er derfra du kender den.

Men ellers er selve spil ideen lavet 100 gange før, så det kan være det er det der virker genkendeligt ;)

Etnad skrev:Bruger du Torque X?


Nej, det er udelukkende XNA.
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster