Xboxlife forum

købt, men annulleret

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: købt, men annulleret

Indlægaf Blauwy » 16. jan 2014 23:17

TZidakutch skrev:
dantyr skrev:Hvis det ikke var en fejl hvorfor ville de så ikke sælge varen til den oplyste pris?


fordi som jeg mener, har de "fortrudt" og givet en ikke eksisterende fejl skylden.. ligesom når du ikke har lavet lektier, var det fordi hunden har spist dem :)


Det var jo en tastefejl. Hvorfor er det så svært at tro?

Hvad præcis giver dig grund til at tro, de vil sætte en uhørt lav pris på også fortryde? De ved godt hvor meget bøvl der kommer ud af det, bare se alle de artikler og de henvendelser forbrug.dk har fået.

Det er sgu nok ikke med vilje de har gjort det.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 16. jan 2014 23:29

eller også kom de lige i tanke om det nok var en dum idé lidt i stil med Dansk supermarket's ipad air som der var 80 sammenlagt af eller noget i den stil i hele landet..

men med vilje eller ej, så der sket mindst de 2 fejl, er derved ser jeg ikke de kan bruge tastefejl som en "undskyldning" der holder vand, jeg er et stædigt æsel, det ligger til familien og andre havde ikke gjort det, men jeg tager den her så langt den kan komme.. om ikke andet, kan jeg håbe elgiganten forbedre deres system, og så har jeg i det mindste hjulpet dem i fremtiden.
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Blauwy » 16. jan 2014 23:37

TZidakutch skrev:eller også kom de lige i tanke om det nok var en dum idé lidt i stil med Dansk supermarket's ipad air som der var 80 sammenlagt af eller noget i den stil i hele landet..

men med vilje eller ej, så der sket mindst de 2 fejl, er derved ser jeg ikke de kan bruge tastefejl som en "undskyldning" der holder vand, jeg er et stædigt æsel, det ligger til familien og andre havde ikke gjort det, men jeg tager den her så langt den kan komme.. om ikke andet, kan jeg håbe elgiganten forbedre deres system, og så har jeg i det mindste hjulpet dem i fremtiden.


Du vælger altså også kun at se på det, som du VIL se på det. Du er ensidig som bare satan.

Jeg håber, når du bliver voksen, at du vil opdage at du ikke er jordens drejepunkt og at du ikke altid kan få det som du gerne vil have det.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: købt, men annulleret

Indlægaf VIC » 16. jan 2014 23:41

Okay, nu svarede du ikke på mit spørgsmål tidligere, så jeg spørger igen: Præcist hvornår modtog du disse mails?
For er de begge modtager uden for almindelig arbejdstid (normalt man-fredag 8-17) så kan du bide spids på at det er autogenererede mails og så er der ikke nogen person der som sådan har accepteret den.

Og mht. alle de fejl du snakker om, så er deres system, som nævnt før, baseret på en central database som indeholder prisinformationer.
Når du loader en side hentes produktbeskrivelse og pris fra denne database. Når du går op til kassen og betaler hentes prisen i denne database. Derfor er der kun sket én menneskelig fejl, da prisen er blevet sat til en forkert i denne database, og det er den samme som er gået igen på deres produktside, i din 'indkøbskurv' og de mails du har fået.
Det er helt normal praksis for en webside og du hjælper dem ikke på nogen måde, da der ikke rigtig er noget at lave om i det system. Det hele bunder i en menneskelig fejl, som man ikke kan undgå uanset hvor meget man prøver.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 16. jan 2014 23:51

VIC skrev:Okay, nu svarede du ikke på mit spørgsmål tidligere, så jeg spørger igen: Præcist hvornår modtog du disse mails?
For er de begge modtager uden for almindelig arbejdstid (normalt man-fredag 8-17) så kan du bide spids på at det er autogenererede mails og så er der ikke nogen person der som sådan har accepteret den.

Og mht. alle de fejl du snakker om, så er deres system, som nævnt før, baseret på en central database som indeholder prisinformationer.
Når du loader en side hentes produktbeskrivelse og pris fra denne database. Når du går op til kassen og betaler hentes prisen i denne database. Derfor er der kun sket én menneskelig fejl, da prisen er blevet sat til en forkert i denne database, og det er den samme som er gået igen på deres produktside, i din 'indkøbskurv' og de mails du har fået.
Det er helt normal praksis for en webside og du hjælper dem ikke på nogen måde, da der ikke rigtig er noget at lave om i det system. Det hele bunder i en menneskelig fejl, som man ikke kan undgå uanset hvor meget man prøver.


jeg kan sige jeg modtog den der annullering af ordre email klokken 01:34 så er ikke sikker på du kan stole på det her, men jeg modtog ordrebekræftelse klokken 20:03 og faktura klokken 00:37 men at jeg modtager en mail med annullering tyder på enten mit one.com er noget forsinket lort, eller at der faktisk er folk der arbejder 24/7 som vi ikke ved.. og derfor vil det være et ligegyldigt argument.

men selvom den er autogenereret står der stadig kun omtalt 1 mail i handelsbetingelserne, så jeg faktisk ligeglad med om lotte fra sendte den fra månen.. der er 2, kun 1 er omtalt så enten gik mit køb igennem og derefter blev fortrudt, ellers har de lavet et dumt system, der kunne potientielt sparke deres egen røv, i en sag som denne her :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Rune322 » 17. jan 2014 00:40

Blauwy skrev:
TZidakutch skrev:eller også kom de lige i tanke om det nok var en dum idé lidt i stil med Dansk supermarket's ipad air som der var 80 sammenlagt af eller noget i den stil i hele landet..

men med vilje eller ej, så der sket mindst de 2 fejl, er derved ser jeg ikke de kan bruge tastefejl som en "undskyldning" der holder vand, jeg er et stædigt æsel, det ligger til familien og andre havde ikke gjort det, men jeg tager den her så langt den kan komme.. om ikke andet, kan jeg håbe elgiganten forbedre deres system, og så har jeg i det mindste hjulpet dem i fremtiden.


Du vælger altså også kun at se på det, som du VIL se på det. Du er ensidig som bare satan.

Jeg håber, når du bliver voksen, at du vil opdage at du ikke er jordens drejepunkt og at du ikke altid kan få det som du gerne vil have det.



+1
Rune322
Niveau 1
 
Indlæg: 72
By: Søborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf VIC » 17. jan 2014 00:45

TZidakutch skrev:jeg kan sige jeg modtog den der annullering af ordre email klokken 01:34 så er ikke sikker på du kan stole på det her, men jeg modtog ordrebekræftelse klokken 20:03 og faktura klokken 00:37 men at jeg modtager en mail med annullering tyder på enten mit one.com er noget forsinket lort, eller at der faktisk er folk der arbejder 24/7 som vi ikke ved.. og derfor vil det være et ligegyldigt argument.

...eller der er nogen der har sendt dem en venlig mail hvor de har påpeget den mulige fejl og salgsdirektøren har lige checket sin mail inden han gik i seng og skyndt sig med at få 'fikset' problemet.
Jeg kender ikke nogen webshops der har så travlt at det kan betale sig at have folk til at arbejde aften/nat og slet ikke på en søndag...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 17. jan 2014 01:14

der må jo være nogen der holder øje men tingene om natten.. de ændrede jo også tilbuddene om aften ved 20 tiden :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 17. jan 2014 01:20

Blauwy skrev:
TZidakutch skrev:eller også kom de lige i tanke om det nok var en dum idé lidt i stil med Dansk supermarket's ipad air som der var 80 sammenlagt af eller noget i den stil i hele landet..

men med vilje eller ej, så der sket mindst de 2 fejl, er derved ser jeg ikke de kan bruge tastefejl som en "undskyldning" der holder vand, jeg er et stædigt æsel, det ligger til familien og andre havde ikke gjort det, men jeg tager den her så langt den kan komme.. om ikke andet, kan jeg håbe elgiganten forbedre deres system, og så har jeg i det mindste hjulpet dem i fremtiden.


Du vælger altså også kun at se på det, som du VIL se på det. Du er ensidig som bare satan.

Jeg håber, når du bliver voksen, at du vil opdage at du ikke er jordens drejepunkt og at du ikke altid kan få det som du gerne vil have det.


jeg håber også du indser at spille smart ikke er vejen frem i livet, og slet ikke på et forum, ja jeg er snydt og er utilfreds over det, holy jesus, det ville da også være forfærdeligt at folk fik hvad de bestilte!
og ja jorden drejer sig desværre ikke om mig, hellere ikke dig, og at du er en lille smule pissed over du ikke kan få den respekt fra folk som du selv mener du er fortjent til, er godt nok synd for dig :) men jeg har ikke nogen grund til at lytte til folk der skriver "det kan ikke lade sig gøre" - det gavner mig ikke.. du kan hellere ikke bruge det til en skid, at jeg siger der er 456 sten i vores indkørsel.. så evt bare hold din mund fra nu af? med mindre du faktisk kan komme med noget jeg kan bruge, ellers kan du skrive dine beskeder til Elgiganten, hvis du ikke har andet at bruge din tid på.
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf VIC » 17. jan 2014 01:37

TZidakutch skrev:der må jo være nogen der holder øje men tingene om natten.. de ændrede jo også tilbuddene om aften ved 20 tiden :)

Nej, det er der ikke nødvendigvis. Og prisændringer kan faktisk også ske automatisk. Når de har tilbud fra mandag sidder de jo heller ikke og retter alle priserne manuelt 10 minutter før åbningstid. De er enten blevet lagt i databasen med en given gyldighedsperiode, hvor de træder i kraft eller de bliver tilføjet med et batchjob der kører når de skal træde i kraft. Jeg har selv siddet og overvåget systemerne for en større dansk supermarkedskæde og der blev prislabels til hylderne udskrevet lørdag aften. Dvs. priserne var fastsat lang tid inden de trådte i kraft.
Hvis du ikke ved noget om større IT løsninger, så lad venligst være med at udtale dig som om du gør.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Blauwy » 17. jan 2014 01:41

TZidakutch skrev:
Blauwy skrev:
TZidakutch skrev:eller også kom de lige i tanke om det nok var en dum idé lidt i stil med Dansk supermarket's ipad air som der var 80 sammenlagt af eller noget i den stil i hele landet..

men med vilje eller ej, så der sket mindst de 2 fejl, er derved ser jeg ikke de kan bruge tastefejl som en "undskyldning" der holder vand, jeg er et stædigt æsel, det ligger til familien og andre havde ikke gjort det, men jeg tager den her så langt den kan komme.. om ikke andet, kan jeg håbe elgiganten forbedre deres system, og så har jeg i det mindste hjulpet dem i fremtiden.


Du vælger altså også kun at se på det, som du VIL se på det. Du er ensidig som bare satan.

Jeg håber, når du bliver voksen, at du vil opdage at du ikke er jordens drejepunkt og at du ikke altid kan få det som du gerne vil have det.


jeg håber også du indser at spille smart ikke er vejen frem i livet, og slet ikke på et forum, ja jeg er snydt og er utilfreds over det, holy jesus, det ville da også være forfærdeligt at folk fik hvad de bestilte!
og ja jorden drejer sig desværre ikke om mig, hellere ikke dig, og at du er en lille smule pissed over du ikke kan få den respekt fra folk som du selv mener du er fortjent til, er godt nok synd for dig :) men jeg har ikke nogen grund til at lytte til folk der skriver "det kan ikke lade sig gøre" - det gavner mig ikke.. du kan hellere ikke bruge det til en skid, at jeg siger der er 456 sten i vores indkørsel.. så evt bare hold din mund fra nu af? med mindre du faktisk kan komme med noget jeg kan bruge, ellers kan du skrive dine beskeder til Elgiganten, hvis du ikke har andet at bruge din tid på.


Fordi du er sådan en lille gavflab, vil jeg faktisk begynde at kommentere endnu mere fra nu af. Bare fordi du siger jeg skal holde op. Har jeg givet udtryk for at jorden drejer sig om mig? Nej, jeg er lidt mere realistisk end det.

Respekt fra folk, hvad? Hvor kommer det ind i billedet? Du er jo helt i en anden verden min dreng. Folk ved godt efterhånden at jeg siger hvad jeg tænker. Mods har intet problem med det, for jeg holder det stadig i en sober tone.

Bid mærke i at jeg ikke angriber dig når jeg skriver noget. Jeg er ikke flabet. Jeg har givet mit seriøse besyv med lige fra starten af. Jeg pointerer ting og skriver det som jeg ser det.
At du bliver pigesur og føler dig fornærmet fordi ikke alle er enige med dig, er ikke mit problem.
Så længe jeg har noget at sige, så siger jeg det.

Grunden til at folk skriver at du skal droppe det og lade det være er at DU er i den forkerte, men det fatter du ikke. Folk prøver at fortælle dig at du ikke skal regne med noget, fordi du er opstillet på at få en computer du ikke har KRAV på eller betalt for. Du fatter bare ingenting af det folk siger til dig.


Jeg kan desuden fortælle dig at jeg har arbejdet i Elgiganten i 1½ år og kunne snakke med folk på hovedkontoret og hjælpe dig med at få et præcist svar, som du kan bruge til noget. Men gider jeg det når du har sådan en attitude? Næh.
Du vil hellere benægte alle svar som folk kommer med, så det ville ikke afhjælpe noget.

Jeg ved godt du kun er 16, men du fatter slet ikke pointen i hele problemstillingen, og det giver dig endnu mindre ret i at være flabet overfor folk der fortæller dig hvordan tingene hænger sammen.

Og du er ikke blevet snydt, så forstå det da.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: købt, men annulleret

Indlægaf TZidakutch » 17. jan 2014 07:55

Blauwy, jeg læser ikke hvad du skriver anyways, men fuck din ploblemstilling pænt meget lige nu, jeg ved ikke hvorfor jeg skal blive med at skrive det, før du fatter det.. men MIN SAG ER ALLEREDE I GANG, hvilket vil sige, alle de pointer og whatever der bliver skrevet herinde, rager mig en høstak. De kan ikke bruges til en skid, det er forsent allerede fra side 2, så skriv endeligt løs.. men det får du intet ud af at gøre.
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Danny Beyer » 17. jan 2014 08:30

TZidakutch; Du skal ikke lytte til dem der snakker imod din sag. Du har en rigtig god sag, og elgiganten skal ikke slippe for den svinestreg. Jeg ved det kan lade sig gøre, for jeg har stået i præcis den samme situation og endte med at få computeren. (499 istedet for 4999).



Edit: Med løgn på.. Jeg håber iøvrigt at du tager den vanvittigt langt ud, og ender med at skulle betale en masse sagsomkostninger, når nu du forsøger at snyde og bedrage.
Senest rettet af Danny Beyer 17. jan 2014 09:24, rettet i alt 1 gang.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: købt, men annulleret

Indlægaf tue69 » 17. jan 2014 09:12

Kan det egentligt koste forbrugeren penge at køre en sag som denne her?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: købt, men annulleret

Indlægaf Blauwy » 17. jan 2014 09:14

TZidakutch skrev:Blauwy, jeg læser ikke hvad du skriver anyways, men fuck din ploblemstilling pænt meget lige nu, jeg ved ikke hvorfor jeg skal blive med at skrive det, før du fatter det.. men MIN SAG ER ALLEREDE I GANG, hvilket vil sige, alle de pointer og whatever der bliver skrevet herinde, rager mig en høstak. De kan ikke bruges til en skid, det er forsent allerede fra side 2, så skriv endeligt løs.. men det får du intet ud af at gøre.


=D> =D> =D>




#-o
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster