Dinz skrev:Jeg har ikke noget med Gamedeals at gøre, men jeg syntes det er urimeligt at kalde det for svindel.
Der er altid plads til forbedringer ift. visuelt at fremhæve det mere, men jeg syntes nu også de gør meget for at gøre opmærksom på det allerede.· De har opsat en pisse irriterende popup der vises ved hver eneste pageload om at det er et medlemssite
· Det står i footeren (ganske småt)
· Det står på produktsiderne (ganske småt)
· Det står i kurven, ret stort
· Deres betingelser du accepterer ved køb hedder medlemsbetingelser
· Hvis du i checkout trykker detaljer, så viser den også køb af et 14-dages medlemsskab
Jeg er for en håndfuld år siden selv faldet i en lignende "fælde" hvor jeg ikke var opmærksom. Hér var det dog ikke muligt at få pengene igen. Så at de rent faktisk tilbagebetaler for abonnementet syntes jeg sgu er ret god stil.
Hvad end man syntes om forretningsmodellen eller ej, så tror jeg egentlig de prøver at køre en legal forretning, og ikke bevidst snyde nogen.
Dinz skrev:Jeg har ikke noget med Gamedeals at gøre, men jeg syntes det er urimeligt at kalde det for svindel.
Der er altid plads til forbedringer ift. visuelt at fremhæve det mere, men jeg syntes nu også de gør meget for at gøre opmærksom på det allerede.· De har opsat en pisse irriterende popup der vises ved hver eneste pageload om at det er et medlemssite
· Det står i footeren (ganske småt)
· Det står på produktsiderne (ganske småt)
· Det står i kurven, ret stort
· Deres betingelser du accepterer ved køb hedder medlemsbetingelser
· Hvis du i checkout trykker detaljer, så viser den også køb af et 14-dages medlemsskab
Jeg er for en håndfuld år siden selv faldet i en lignende "fælde" hvor jeg ikke var opmærksom. Hér var det dog ikke muligt at få pengene igen. Så at de rent faktisk tilbagebetaler for abonnementet syntes jeg sgu er ret god stil.
Hvad end man syntes om forretningsmodellen eller ej, så tror jeg egentlig de prøver at køre en legal forretning, og ikke bevidst snyde nogen.
Gamedeals.dk har et stort udvalg af digitale spil licenser til markedets laveste priser. Hvis vi ikke har den laveste pris tilbyder vi prisgaranti. Prisgaranti ydes kun overfor danske
butikker.
Gamedeals er kun for medlemmer, og de første 14 dage koster 0 kr, og herefter 149 kr pr løbende måned.
VIC skrev:
Én ting er, om man gør kunderne opmærksomme på, at de er ved at tegne et abonnement. Noget kunne tyde på, at det er en relativt ny praksis, og det måske har været tvivlsom forretningsgang tidligere. Og mon de lige går ind og annullerer alle de abonnementer der er blevet tegnet tidligere, for at sikre sig at der ikke er nogen kunder der føler sig snydt? Jeg tvivler...
VIC skrev:Men noget helt andet er, om et givent abonnement giver nogen reel værdi. Hvis du får folk til at tegne et abonnement uden at de får noget ud af det, så grænser det sig også til svindel.
Så lad os se lidt på det. Den fine popup siger følgende:Gamedeals.dk har et stort udvalg af digitale spil licenser til markedets laveste priser. Hvis vi ikke har den laveste pris tilbyder vi prisgaranti. Prisgaranti ydes kun overfor danske
butikker.
Gamedeals er kun for medlemmer, og de første 14 dage koster 0 kr, og herefter 149 kr pr løbende måned.
Det må altså tolkes sådan, at du kun får adgang til deres særdeles gode priser, hvis du samtidig er abonnent hos dem.
Lad os se på et par priser:
De sælger Shadow of the Tomb Raider (Xbox One) til kr 226,79.
En hurtig søgning på Pricerunner viser, at du kan købe det spil hos happii og Proshop for kr 187,-
Altså ikke nogen super god pris.
De sælger så også 3 måneders Xbox Live Gold for kr 164,99
På Microsofts egen hjemmeside, som jo ikke har ry for at være det billigste sted at handle, kan du købe det samme for kr 159,-
Igen, ikke nogen super pris.
Og det var bare lige de to første tilfældige ting jeg klikke mig ind på.
Så hvad er det du får ud af dit abonnement? Jeg har svært ved at se det...
Dinz skrev:Indtil videre ser det da ud til at alle der henvender sig, også får en positiv respons med refundering og annullering af abonnement. Dem der ikke henvender sig, må man jo antage er tilfredse kunder indtil det modsatte er bevist.
Der er ualmindeligt mange sites med denne forretningsmodel.
Dinz skrev:Hvorvidt det er et attraktivt abonnement, og om man syntes man får nok ud af det, er vel en individuel vurdering. Personligt syntes jeg heller ikke man får nok ud af den type abonnementer til st de appelerer til mig. Men jeg er nok heller ikke en del af deres målgruppe. Hvis vi kigger på hvor mange herinde fra der har købt hos dem, så må vi jo antage at de i al fald har nogle fornuftige priser på nogle af deres produkter.
Dinz skrev:De kan selvfølgelig ikke sælge deres varer billigere end de selv kan købe dem til. Så er der jo ingen forretning i det.
Dinz skrev:Så længe de sælger spil og deslige billigere end rekommanderet udsalgspris, så er der jo reelt en værdi ved at have et abonnement.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst