Xboxlife forum

Halo 2: Opinions Evolved

Alt om Bungie's populære Halo univers.

Halo 2: Opinions Evolved

Indlægaf Valkyrie » 20. mar 2004 15:40

Jeg har længe gået og tænkt over, hvorfor jeg glæder mig så meget til Halo 2, når markedet er overfyldt med FPS på vej, af samme potentiale som det "Stuff" Halo er lavet af.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge JER, om hvorfor i glæder jer til Halo 2.... Er der noget dybere i det end "Jeg R0x0r.. lol.. jeg bliver über l33t på Liv3 med min dual Machinegun. lol!!!!!!1111".

Det tror jeg på.

Halo var ikke ligefrem inovation. Men nærmere Evolution, som efter min mening resulterede i Revolution. Det var ikke Halos fysisk, grafik, lyd eller styring, jeg mener der gjorde Halo til det, det betyder for mig. Det var ikke personerne, art designet, banerne, historien, køretøjerne eller våbene, for mig.

For mig, var det, de ting som man kunne. De små simple game design options. Måske var det pace. Low gravity, kun 2 våben. Halo var nærmest en mix mellem Taktisk og Frag em all.

Også gjorde det bare alt, fantastisk godt.

Halo har ikke 30 minutter CG cut scenes, eller 32 våben eller 500 forskellige fjender, eller hundrede og hundrede af scriptede sekvenser.

Det var simpelt, men til perfektion, og det er det jeg tror Halo 2 vil bringe videre, efter min mening. At fortælle en historie, om menneskers "Salavation", og fortsætte med den "Epicness" Der var i det første spil.



Billede
For mig var det største Halo 2 moment, lige her. Skærmen bliver sort og Master Chief flyver ned mod en covenant cruiser for at smadre alt til helvede! Og den der syge og seje munkemusik(nu med kvindestemmer) Begynder at spille.

Og Master Chief er bare så cool og mystisk:) Som om at han er Jesus og skal sprede fryd for menneskerne.

Det er Halo. Det er Halo for mig... I sandhed... Svært at forklare:P

Ok - Nu skal i fortælle hvorfor i ser frem til Halo 2! Og hvad i tror der bliver det bedste ved det!

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf stuckpizza » 21. mar 2004 11:21

næsten det samme for mig. heh
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf RQvsnapz » 21. mar 2004 11:32

Jeg har ikke helt den samme ofattelse, men jeg kan da godt følge dig i at Halo er fyldt med symboler (MC lidt a'la jesus lol) og at det oprindelige Halo udemærkede sig ved sit meget afbalancerede gameplay. For mig var det dog også helheden som sådan, dvs. grafik, lyd, præsentation m.m. der som en samlet pakke gjorde et kæmpe indtryk på mig.

Historien i sig selv fik mig til at købe "fall of reach" og "First strike" bare for at vide mere om MC og forberede på hans tilbagevenden i Halo 2. Og så gør det jo heller ikke noget at Halo 2 ser hamrende godt ud.

Hail Master Chief og hail the sarge ,-)
RQvsnapz
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Indlægaf GreenBeast DK » 21. mar 2004 13:25

For mig var det:

Det gennemførte gameplay
En AI der virker
Flotte baner
Smuk fortælling

og

Muligheden for ÆGTE multiplayer :-)
GreenBeast DK
 


Indlægaf Salleman » 21. mar 2004 14:32

En ting som jeg synes i alle glemmer, er muligheden for at bruge vehicles!? Halo er rent faktisk det første spil der muliggør brug af vehicles i både single-player og multi-player... Og tænk bare hvad det har ført til... I næsten alle nye FPS er muligheden for at bruge vehicles integreret i gameplayet.. Og hvem kan vi takke for det?? Det geniale folk hos Bungie...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Playkid » 21. mar 2004 20:29

Jeg synes bare generelt af Halo's fartøjer har fungeret så perfekt, både pga. fysikken i spillet, men lyden og også godt og måden og funktionerne de har er cool.
Playkid
 


Indlægaf Naemi » 25. apr 2004 13:32

Det der gjorde ekstra indtryk på mig, var den fantastiske Co-op mulighed. Man føler virkelig at man er to om at klare ærterne, og at man afhænger af sin teammate.

Udover det er der ikke en eneste ting ved Halo, som ikke overraskede mig. Musikken er f.eks. genial og matcher med stemningen. Voice Acting var også et stort plus. For slet ikke at nævne grafikken, som virkelig skubber karakteren op.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Buktu » 25. apr 2004 15:29

Halo...
Det bedste FPS jeg har prøvet til dato. Dog er FPS ikke lige den genre jeg spiller mest, men jeg har da prøvet et par stykker.

Men som sagt før, er det helheden, der har gjort indtryk på mig. Alle de små ting. Stemningen. Ikke noget jeg har set før. Men noget jeg håber at se igen med Halo2. Selvfølgelig i forbedret udgave.

Det er egentlig svært at forklare, hvad er er så godt ved Halo, det er bare så meget anderledes end alle de andre FPS spil.. Det skiller sig ud. Og i mine øjne ser det bedre ud end nogen af de andre. Og det siger ikke så lidt...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Slane » 25. apr 2004 17:00

Da jeg i sin tid købte en XBox, var grunden til dette _næsten_ udelukkende spillet FABLE (en anden historie...).... Men som gamer ved man, at et spil af denne kaliber, med garanti bliver udsat, og hvad der ellers høre til..... Og hvad skal man bruge en XBox til, uden spil?

Jeg købte så en Bundle med 2 spil (hhv. JSRF og SEGA GT) og en XBox..... MEN, Bilspil siger mig keine, og JSRF (som egentlig er vold sygt) kendte jeg ikke til, på det tidspunkt.....

Inden da, havde jeg hørt om HALO, og prøvet det en enkelt gang.... Egentlig var det, det eneste spil der sagde mig bare en lille smule på XBox på det tidspunkt...

Jeg købte derfor HALO ved siden af, til XBoxen...

Damn det var sygt... Som mange allerede har sagt, var både grafik, gameplay, banedesign osv, virkelig fedt.... Men det der overraskede mig aller mest, var måden man styrede på.... FPS, var før denne supertittel nærmest uhørt på en konsol.... Men måden XBox-controleren passede til HALO, var jo nærmest gennialt.... Det virkede simpelthend super.... :)

Jeg håber virkelig HALO:2 lever op til de forventniger, gamere over hele vcerden har i disse tider... Meeeen, mon ikke chancen for dette, er rimelig høj? :D
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Zikor4 » 29. jun 2004 01:01

Jeg tror bare det er fordi jeg har fulgt det igennem tykt og tyndt.. Jeg var med lige fra starten, og har dagligt tjekket masser af Fan sites osv. man må sige at jeg er Halo FAN, så derfor skal jeg også have 2'eren. Spiller af og til 1'eren somme tider. Det er stadig rigtig god grafik som alle de nye spil. Det underholder mig stadig, og så længe det gør det vil jeg altid spille det.

Halo 2 ser ud til at blive et kæmpe hit. Der er ihvertfald masser, som venter på det bliver udgivet her i November. Glæder mig også selv...!
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf L1 Solid » 29. jun 2004 15:00

Historien, god anti-amerikansk historie som samtdig følger menneskenes historie med korstoger og vildfarelse...
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf skitzofraen » 31. okt 2004 14:08

en af de ting der gjorde Halo så fedt syntes jeg var styringen!! og generalt hele atmosfæren!!
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Spot F » 4. nov 2004 16:24

Jeg har egentlig aldrig brudt mig specielt meget om Halo, grafikken er da meget pæn, styringen er også fin, men så er der altså heller ikke mere at komme efter! Det at man kan styre nogle forskellige former for maskiner var jo allerede set mange år før Halo, og egentlig synes jeg historien er meget billig, og spillet er utroligt ens hele vejen igennem.

Jeg hader absolut ikke Halo, det er da et fremragende spil, jeg kan bare ikke følge alt den gode kritik det har fået?
Spot F
Skribent
 
Indlæg: 272


Indlægaf Salleman » 4. nov 2004 18:36

Maskiner??? Hvad er det lige for maskiener?? At trykke på en knap der sætter noget i gang er set mange gange før, men brugen af vehicles er ikke set før halo...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Spot F » 4. nov 2004 20:48

Ok, jeg skulle måske have omformuleret det til køretøjer så!
Og jo, det er set før.. Jeg så noget i troldspejlet for et par uger siden de kaldte "spillets historie" eller sådan noget, og der snakkede de om et spil der var det allerførste hvor man både kunne gå, køre, og flyve. Jeg kan ikke huske hvad spillet hedder, men det var vidst ret gammelt.

Renegade kom da før Halo ikk?
Ved ikke helt med bf1942...
Spot F
Skribent
 
Indlæg: 272


Næste

Tilbage til Halo

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster