Xboxlife forum

Little Big Planet udsat?

I dette forum diskuteres udgivelsesdatoer for forskellige spil.

Little Big Planet udsat?

Indlægaf kornrocks » 19. okt 2008 21:39

det var da det særeste jeg har hørt længe ahaha...

Computerspilnørder har set frem til udgivelsen af Sony PlayStation 3-spillet ’LittleBigPlanet’ med længsel. Derfor har de sat kryds i kalenderen ud for 22. oktober.

Men nu har Nordisk Film udsat udgivelsen, da en af sangene i spillet indeholder tekster fra Koranen.

– Vi har på Sonys opfordring trukket spillet tilbage fra forhandlerne, siger Dennis Englund fra Nordisk Film, som distribuerer flere PlayStation 3-spil i Norden.

– Vi forventer ikke, det får særlig stor betydning, og jeg har meget sympati for Sonys ansvarlige handling, siger Dennis Englund uden at kunne præcisere nærmere, hvilke citater fra Koranen sangen indeholder.

Heller ikke Sonys hjemmeside giver nys om, hvad det præcist er, der bliver sunget i sangen.

’Vi er blevet opmærksomme på, at der bliver brugt to udtryk fra Koranen i en af baggrundssangene. For ikke at støde nogen har vi valgt at rette fejlen,’ står der på hjemmesiden.

Den Koran-rensede version af ’LittleBigPlanet’ rammer derfor handlen med 14 dages forsinkelse. Nordisk Film forventer dog stadig, at spillet bliver en topsællert i Norden med i omegnen af 80.000-100.000 solgte eksemplarer.
kornrocks
Niveau 4
 
Indlæg: 632


Indlægaf TagEnKiks » 19. okt 2008 21:41

Man quoter eller linker altså til ens kilde :)
Jeg ved godt det er EB, men stadig...

Ytringsfriheden længe leve..
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Anonymous22 » 19. okt 2008 21:42

Passer mig fint.. Nu kommer der Far Cry 2 på torsdag og Gears ofWar 2 kommer i november... Så jeg har nok at se til med de to spil;)
Anonymous22
 


Indlægaf player_2 » 19. okt 2008 22:50

Kunne nu godt have brugt dette spil her, men ak :-(

Men spillet får da lidt gratis omtale, men om det er godt kan diskuteres

Personligt synes jeg at de skulle udgive det og stoppe denne censur.. Faktis var der en patch som fjernede sangen fra dag et, men sony var bange for at dem som ikke havde internet stadig ville få sangen
player_2
Niveau 4
 
Indlæg: 461

Brugeravatar

Indlægaf RazorOne DK » 19. okt 2008 22:59

ROFL !
Det var sgu lige hva SONY havde brug for... :lol:

Lidt surt for dem der glædede sig til udgivelsen... Det er aldrig sjovt når et spil bliver udsat! :(
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Indlægaf Lasborg » 20. okt 2008 06:55

Det er sgu da for tåbeligt. Hvor mange sange, spil eller bøger indeholder ikke citater fra biblen eller andre "hellige" bøger. Ved godt at citatet ikke er helt 100%, men tænk hvis Pulp Fiction blev trukket tilbage pga Jules's monolog?
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Indlægaf Slimjay DK » 20. okt 2008 07:15

14 dage .. det går nok :) Jeg er sikker på det er ventetiden værd ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf MopStyle » 20. okt 2008 07:47

Det er altså kun udsat en uge. Ikke 14 dage.
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf kornrocks » 20. okt 2008 08:27

MopStyle skrev:Det er altså kun udsat en uge. Ikke 14 dage.


det er udsat med ca 14 dages forsinkelse.
kornrocks
Niveau 4
 
Indlæg: 632


Indlægaf Dualdaninja » 20. okt 2008 08:36

oh well regner med at få det i løbet af ugen alligevel ;)
Billede
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


Indlægaf Chefska » 20. okt 2008 10:16

Tak for lort Sony, det jo ik fordi der går længe mellem snapsene på jeres konsol. Det havde sku da været smart at få det ud før alle de andre titler der kommer nu.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf Chefska » 20. okt 2008 10:19

Jeg skulle have spillet spillet imorgen, men nej, endnu engang bliver vi kneppet i Europa. Vi må vente til den 14. November, hvor de i USA rent faktisk kun skal vente en uge, såvidt jeg ved.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf Foxx » 20. okt 2008 10:21

Chefska skrev:Tak for lort Sony, det jo ik fordi der går længe mellem snapsene på jeres konsol. Det havde sku da været smart at få det ud før alle de andre titler der kommer nu.


Det er et klogt træk fra Sony.
Tror ikke de gider ud i sådan nogle yallah sager.
DJ Numzi
DJ AnD Lomilias23
Foxx
 
Indlæg: 2024


Indlægaf Chefska » 20. okt 2008 10:34

Hvor går grænsen så? Jeg syntes det er trist.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf frostwolf » 20. okt 2008 10:44

player_2 skrev:Kunne nu godt have brugt dette spil her, men ak :-(

Men spillet får da lidt gratis omtale, men om det er godt kan diskuteres

Personligt synes jeg at de skulle udgive det og stoppe denne censur.. Faktis var der en patch som fjernede sangen fra dag et, men sony var bange for at dem som ikke havde internet stadig ville få sangen


Helt gratis er omtalen jo heller ikke, så vidt jeg har forstået var spillene sendt ud til butikkerne - og de kan så ikke bruges alligevel.
frostwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1404


Næste

Tilbage til Udgivelser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster