Xboxlife forum

live prob.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

live prob.

Indlægaf DINCO » 5. aug 2004 22:56

Jeg har et spørgsmål angående xbl.Når jeg spiller med nogen af mine venner, kan jeg ikke joine deres server og de kan heller ikke joine min server,vi har prøvet mange gange men det lykkes aldrig. :(
Kan det ikke være fordi vi har samme udbyder "arrownet" :?

På forhånd tak.... :)
Billede
DINCO
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Indlægaf L1 Solid » 6. aug 2004 16:25

Det burde det ikke kunne være min nabo og jeg spiller altid fint sammen og vi har fuldstændig samme udbyder - vi kan spille mod hindanden bare ved at sætter vores RJ 4500 kabel ind i den optiske indgang... Dog vidste vi ikke det i starten, så vi havde et 30 meter langt kabel gående fra mit værelse til hans... :D
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf TuxPower » 6. aug 2004 16:52

Hvilket spil er det eller er det med alle spil I ikke kan?

The Guardians skrev:... sætter vores RJ 4500 kabel ind i den optiske indgang ...

Hvordan har du fået sat et RJ-45 (ikke 4500) stik (ikke kabel) ind i den optiske indgang (mener du ikke udgang)?
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf L1 Solid » 6. aug 2004 19:01

Hedder det ikke RJ 4500 ? Er ret sikker på jeg så det et sted i en manual, selv om jeg også altid har troet det var 45...
Og ja det kan da godt være at at der er udgang eller hvad det nu er, kender ikke rigtigt til det der fis, men kan bare sige at jeg og min nabo ikke fyrer rundt med internet der kører på kober kabler, men på optiske kabler, hvis dette har nogen betydning.

Og skal dette indlæg bare til for at rette på mig, eller hvilken mening er det du har med det indlæg.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf DINCO » 6. aug 2004 22:19

Tak for svarene... :o

Det eneste spil vi har prøvet var motogp, men kan det ikke være fordi vi, ikke har fast ip adresse... :?




På forhånd tak.... :)
Billede
DINCO
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Indlægaf GrillBillerDK » 6. aug 2004 22:27

Man behøver ikke en fast ip for at spille på live. hverken for at hoste eller joine et spil
så det er ikke derfor
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf TuxPower » 7. aug 2004 13:15

The Guardians skrev:Og skal dette indlæg bare til for at rette på mig, eller hvilken mening er det du har med det indlæg.

Mit indlæg var ikke for at rette på dig, men du kan være sikker på det hedder RJ-45.
RJ-45
Short for Registered Jack-45, an eight-wire connector used commonly to connect computers onto a local-area networks (LAN), especially Ethernets. RJ-45 connectors look similar to the ubiquitous RJ-11 connectors used for connecting telephone equipment, but they are somewhat wider.

Det er bare at den eneste optiske udgang der er på en Xbox er optiske lyd fra et Advanced Scart Kabel. Men vis du har Internet via fiber har du sikkert en converterbox så du kan bruge normale netkabler (Cat. 5E), så du kan tilslutte din Xbox og PC til Internettet.
Det var ikke min mening med mit indlæg at få dig til at fremstå som uviden, men hvis bruger tekniske forkortelser (RJ-45) så vær sikker på de er rigtige eller brug ord som netkabler i stedet for.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf L1 Solid » 7. aug 2004 22:15

Ok, så fik vi styr på det med RJ-45 stickket, og ja mit køre gennem fibre.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster