Xboxlife forum

XCOM Enemy Unknown tråden

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Dirty Harry » 21. okt 2012 22:35

Kors hvor blev jeg pissed her den anden dag da spillet synes at det var helt i orden at to Cyber Discs skulle indtage samme grid, vel og mærke i samme højde! Dræber den ene af dem og den anden får selvfølgelig ingen slash damage af det! ARGH!!!!

Det endte med at jeg mistede min bedste assualt som jeg har haft siden starten, den ene af mine gode supporters, fik mind-jacked min sniper og havde en Corporal der panikkede og crittede min heavy...

Ja, jeg rage quitede simpelthen!

Hele situationen var absurt, da det var en transport UFO der havde landet og jeg gik langsomt men sikkert igang med bevæge mig ind i den. Jeg havde end ikke nået til døren, før to Sectoid Commanders spotter mig, tilkalder forstækning i form af en Cyber Disc med to droner. Næste rundte kommer der selvfølgelig tre almindelige Mutons og en Melee bravende ned igennem ladehallen, skarpt efterfuldt af endnu en Cyber Disc med droner...

Det begynder at gå galt da ingen kan ramme de Sectoid Commanders der går i stilling til at mind-jacke min squard. Derefter løber den Muton Melee direkte ind i min Overwatch og bliver aggro'ed og formår at komme ind bag linjen, mens den første Cyber Disc stille og rolig bevæger sig fremad.

Det gik så meget i lort at jeg måtte få min heavy til at affyrer sin raket så tæt op af min Hover S.H.I.V, at den blev total udslettet...

Jeg bliver fandme helt arrig over at det skete, så nu må jeg se hvor det savegame har lagt sig...
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 21. okt 2012 23:14

Ja, nogle gange, så er der altså lige en tand for mange bugs i spillet. Jeg har også selv haft nogle mærkelige problemer, og det er specielt slemt, når man spiller på Ironman. Sådan kan det dog gå, men det er godt nok trættende i længden.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf IkkNico » 22. okt 2012 07:00

Aaaaah, endelig online igen (selvom det er fra jobbet).

Har fundet tid til at spille Xcom midt i flytning, og jeg er bestemt ikke skuffet.
Der er nogle småfejl hist og her, og ikke den store variation i missionerne, til gengæld er det længe siden, jeg sidst har følt noget for mine spilkarakterer, og det har været savnet (RIP Bob Lee Swagger). til gengæld har en enkelt karakter; Dwayne Hicks, været med hele vejen.

Spiller stadig mit første spil (på normal), og mistede endnu 2 mand under det (første?) Alien Base Attack igår.

Glæder mig til at få net igen, så jeg også kan prøve online :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 22. okt 2012 13:43

Jeg har også været ramt af nogle bugs der ødelægger oplevelsen lidt.
Er blevet skudt gennem en ufo væg, hvor jeg var i high cover, skuddet kom indefra ufoen, og vægen gik ikke i stykker eller noget? WTF
Igår smed jeg en granat lige midt på en floater på jorden, den var 100% dækket af den blå cirkel, alligevel fik den ingen skade?
Og så er der mange grafiske bugs så som at skyde gennem cover, ellers man står ved siden af en sectoid, skyder den, men grafisk er geværet næsten en ½ meter over og forbi den fordi den står på ens føder lige under, lidt mærkeligt at se på.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 22. okt 2012 14:08

Er det bare sådan, at ting der floater, er immune overfor håndgranater?


[Spoiler]
En anden ting jeg er lidt usikker på er, om man kan vente med at researche / builde priority ting og sager, så man undgår at spillet trapper op? Lod bare mærke til i går, at da jeg fik klaret første mission, hvor man nedskyder og møder en ethereal, og bl.a. også heavy floaters, møder jeg nu kun heavy floaters - aldrig de normale.
[/Spoiler]

Hvis det forholder sig sådan, er jeg bange for, at jeg er gået for hurtigt frem med prioritys, da jeg virkelig møder hård modstand nu i forhold til hvad udstyr jeg har, og hvilke opgraderinger jeg har i Foundry og Barracks. UFO'erne steg også lige pludselig i størrelse, og det virker som om, at hvis man ikke kan skyde dem ned, så koster det helt vildt på verdenspanikken.

...og så kom jeg til at bakke ud af en terror mission, da jeg lige ville vente et par dage med at tage den, da jeg så ville få nogle badass soldater ud af hospitalet. Men, men, men... Det må man ikke (måtte man godt i de gamle), så det var bare good bye Canada. *hulk*
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 22. okt 2012 14:34

Jeps, ting der floater er desværre immune overfor håndgranater og raketter, for eksempel. Det er virkelig irriterende, desværre. Man kan dog skyde en raket på i samme højde som dem, og så skade dem - det kan man vel i princippet også med håndgranater.

Jeg tror egentlig bare, at det er research generelt, som fører til stærkere fjender. Jeg ventede et godt stykke tid med at indtage alien-basen på et af mine runs, hvilket heldigvis medførte at der ikke var Chrysalids - dog var der Berserker Mutons og lignende. Vistnok også Sectopods - så altså, det var ikke ligefrem en god måde at gribe tingene an på.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Annxii » 22. okt 2012 15:24

jeg er gået meget langsomt fremad med priority-missions. Det har vist givet mig lidt mere pusterum, men i stedet for tror jeg bare at de stærkere aliens er kommet på almindelige abduction-missions.

Jeg synes ikke jeg er voldsomt plaget af bugs. Ja, grafikken gør lidt underligt en gang imellem, men for det meste går det hele fint. Jeg har dog været ude for et enkelt tilfælde hvor stats sagde 100% til min sniper men alligevel missede begge shots i et double-tap! deres tolkning af 100% må være lidt anderledes end min ;)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 22. okt 2012 17:03

100% = haha, det var sjovt! Man skal altså være 110% sikker :)

Jeg har "hørt" i en youtube video at der er Priotets research der får historien til at skride fremad (og derved opper sværhedsgraden af fjender) men er altså kun 100% sikker på det er sådan (fik i den? ikke 110% sikker) lol
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 22. okt 2012 17:24

Jeg er 110% sikker på, at jeg ikke fik historien til at skride fremad, da jeg ikke invaderede første alienbase før langt henne i historien - på det tidspunkt kæmpede jeg mod langt stærkere fjender, end man normalt gør, hvis man tager den med det samme.

Det kan selvfølgelig stadigvæk sagtens passe, at det er prioritets-research, der får historien og fjenderne til at skride frem - Xeno-biology plejer normalt at føre til Floaters, mener jeg.
Det kan dog også være, at det bare er generel research - det ville forklare den suppedas jeg personligt endte i, med langt stærkere fjender, end jeg havde forventet.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 22. okt 2012 18:56

Okay, jeg spillede lige en terror-mission i Afrika. Det var desværre også den terror-mission jeg fik på mit sidste run, så der var ikke den store overraskelse (dog med andre fjender denne gang).

Det der sker på et tidspunkt er, at jeg får udløst 2 Chrysalids. Den ene bliver nakket af et reaction shot efterfulgt af et normalt skud fra samme Assault (god fyr!). Den anden Chrysalid vælger at nakke en civil, som så vil opstå som zombie turen efter.
Min Assault kaster en granat, som rammer både liget af den civile og den omtalte Chrysalid. Derefter gør en raket fra min ene Heavy det samme, og dermed er den Chrysalid død.
Den civile krop, der nu har taget 7 skade + poison for at dø, og så 3+6 skade fra granat og raket bagefter, den opstår dog alligevel som en zombie med fuldt HP... Burde der ikke være et eller andet mod det her? Et eller andet sted synes jeg, at det er lidt plat, at liget ikke ødelægges af en granat, fx. I princippet burde den opståede zombie være død af samme angreb, hvis den da havde været levende på det tidspunkt...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 23. okt 2012 02:13

enig! (skal vi for historien/fornuftens skyld ikke bare sige, at den døde krop er ved at generere/mutere til en Zombie med fuld HP, og at den har tage meget skade, men den vil altid mutere til fuld HP?) :-) selvom der nok ikke ville være noget tilbage efter den omgang du har givet den.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf spif2001 » 23. okt 2012 06:31

Til PC spillerne:

Nexusmod har fået en XCOM afdeling, til folk der som jeg elsker at modde deres spil :D

http://xcom.nexusmods.com/
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf IkkNico » 23. okt 2012 08:41

TerrificFalcon skrev:Jeg er 110% sikker på, at jeg ikke fik historien til at skride fremad, da jeg ikke invaderede første alienbase før langt henne i historien - på det tidspunkt kæmpede jeg mod langt stærkere fjender, end man normalt gør, hvis man tager den med det samme.

Jeg tror stykren på aliens afgøres af hvor stærke ens egne soldater er. Jeg angreb først alien basen efter, at have researched stort set alt, og alle mine soldater havde plasma rifler, og jeg mødte masser af sectopods, heavy floaters og andre tunge drenge på selv de helt små scout UFOer inden da.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 23. okt 2012 11:25

Descenter 1976 skrev:enig! (skal vi for historien/fornuftens skyld ikke bare sige, at den døde krop er ved at generere/mutere til en Zombie med fuld HP, og at den har tage meget skade, men den vil altid mutere til fuld HP?) :-) selvom der nok ikke ville være noget tilbage efter den omgang du har givet den.


Præcis - jeg går altså ud fra, at hvis det var en af mine egne soldater, der var gået i gulvet, og at jeg fyrede en raket pladask i fjæset på ham, så ville hans krop springe til atomer. Ligeledes går jeg ud fra, at det samme ville ske, med en alien jeg havde stunnet... Det er så bare ret irriterende, at lige her, der sker det ikke.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: XCOM Enemy Unknown tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 23. okt 2012 13:35

spif2001 skrev:Til PC spillerne:

Nexusmod har fået en XCOM afdeling, til folk der som jeg elsker at modde deres spil :D

http://xcom.nexusmods.com/



Mange mange tak Spif...!
(Tror for mig det er lidt for tidligt at modde)
Skal lige igennem spillet først tror jeg, og SÅ skal det pilles ved.
Mest grafisk, måske noget med dansk flag og navne også og hvem ved hvad der kommer.
(gider ikke noget snyde noget der gør det nemmere)

Men ja, Nexusmods er god, bruger den også til Skyrim som får det til at se langt flottere ud.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster