Xboxlife forum

Først med nyheden...

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Hvad synes du om at Xboxlife ber brugere om at IKKE poste nyheder før Redaktionen gør det?

Det er fuldstændigt til grin!
25
76%
Jeg kan godt forstå Redaktionen, man må ikke tro at brugerne er bedre til at finde nyheder en Redaktionen.
2
6%
Jeg er ligeglad med nyheder i forums.
6
18%
 
Afgivne stemmer : 33

Først med nyheden...

Indlægaf Pr3dator DK » 28. feb 2006 15:39

Jeg er målløs...

Kan det ikke være bedøvende lige meget hvem der poster en nyhed? Det vigtige er vel at den kommer frem.

:x
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Indlægaf hanZen » 28. feb 2006 15:46

Nu har de så valgt det skal foregå på den måde, og det må man bare respektere!

Dog synes jeg også det er dybt go nat, da det jo er det et community 'is all about'! Jeg mindes ikke at have set et forum, hvor brugerne ikke må poste nyheder!?

......Og ja det vigtigste er jo at de kommer frem, så man kan skabe en dialog/diskussion!

Men sådan er det nu en gang!
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf Morten Skou » 28. feb 2006 15:52

Vi overvejer skam at ændre reglen.

Pointen ligger i at det ikke er specielt fedt hvis vores forum konstant bliver overfyldt med nyheder inden at vi selv når at skrive dem.

Det medfører f.eks. kommentarer til vores nyheder som f.eks. "Gammel nyhed, den står allerede i jeres forum" og lignende.

Hvis man har lyst til at skrive nyheder, så vil jeg da igen (indtil at vi evt. ændrer reglen), opfordre til at man melder sig til redaktionen.

Desuden syntes jeg at der mangler et punkt i din afstemning som siger "jeg syntes at det er ok at redaktionen gerne vil kunne skrive dem først". Man kan jo kun vælge imellem 3 negative punkter.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Pr3dator DK » 28. feb 2006 16:04

Morten Skou skrev:Det medfører f.eks. kommentarer til vores nyheder som f.eks. "Gammel nyhed, den står allerede i jeres forum" og lignende.

Det er seføli irreterende, men er i ikke hævet over den slags kommentarer?
Hvis ikke, ku i linke til tråden, hvor der ev. allerede er en diskussion igang. Og så ville en ellers smålig og krænket brugere få lidt kredits den vej...
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Indlægaf pulzedriver » 28. feb 2006 16:16

Det er fuldt ud forståeligt at det er en af redaktionens fornemmeste previlegier at komme med nyheder til communityet.

Men helt ærligt! er det ikke bare en kæmpe fordel at dette community er så levende og fyldt med engagerede brugere der har fingeren på pulsen helt der ude hvor nyhederne skabes?
Personligt synes jeg at de fedeste sites er dem hvor man kan finde de mest 'breaking news' først.

Det bliver et rimeligt amputeret community hvis brugerene ikke har lov til at komme med nyheder og hvordan kan man som bruger vide hvilke nyheder redaktionen har planlagt at bringe?
De mest levende diskussioner i forum opstår som regel også omkring en eller anden form for nyhed og jeg vil vædde med at det er en af de primære årsager til at mange brugere her på portalen i det hele taget checker forum så ofte som de gør.

Jeg kan heller ikke helt forstå hvad der egentlig er problemet for readaktionen. For selvom en nyhed allerede er bragt i et forum (hvor der som oftest bare er tale om et link til en artikel) kan den jo sagtens også bringes som en 'rigtig' nyhed på sitet, og her vil redaktionen så oven i købet have mulighed for at supplere den med egne kommentarer og redaktionelle vinkel, hvilket som jeg ser det, netop er hele pointen ved at redaktionen bringer en nyhed.
Billede
pulzedriver
Niveau 2
 
Indlæg: 103


Indlægaf Devel One » 28. feb 2006 16:17

Morten Skou

jeg har lige et spørgsmål gælder det også nye spil trailers,
der er tit hvor man lige finder en god en som man synes andre nok ville have glæde af at se,

(og som man ikke lige vil skrive så meget om, bare sige den er der)
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf IX HerakleS XI » 28. feb 2006 16:25

Jeg kan bare lige sige at jeg er ligeglad med hvem der kommer med nyheden hvis bare den kommer. Men jeg må nok sige at det er bedst at Redaktionen kommer med nyheden da det ligger på startsiden :D
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Indlægaf Devel One » 28. feb 2006 16:33

der er tit at folk får et læser brev i avisen,

men hvad hvis de xboxlife-brugere som fandt en god nyhed kunne få den på forsiden, og i kunne rette den lidt til så den passer ind til siden og den som fandt den kunne få lidt af æren og i kunne stadig skrive noget til den som jeres holdninger osv. og følge op på den.

så ville i have mere tid til andmelderser osv. og i har jo også søgt folk til at skrive på siden, på denne måde er man ikke tvunget til at skrive hele tiden men mere når man finder noget og har løst,

mere som en freelance skriver på siden uden at i siger at nu skal i finde nogle flere ting at skrive om

kun en ide :D ved ikke om det kunne løse nogle ting
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Devel One » 28. feb 2006 16:38

CarpalMadazz skrev:Jeg kan bare lige sige at jeg er ligeglad med hvem der kommer med nyheden hvis bare den kommer. Men jeg må nok sige at det er bedst at Redaktionen kommer med nyheden da det ligger på startsiden :D


jeg synes nu også det er rarest at den ligger på start siden så er den nemme at finde, det kan nogle gange være svært at sinde dem i forummet når de forsvinder fra start siden, hvis det er en man har fulgt med i :roll:
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Novotex » 28. feb 2006 16:39

CarpalMadazz skrev:Jeg kan bare lige sige at jeg er ligeglad med hvem der kommer med nyheden hvis bare den kommer. Men jeg må nok sige at det er bedst at Redaktionen kommer med nyheden da det ligger på startsiden :D
De kan da sagtens poste nyheden på forsiden, selvom den allerede findes i forum, kan slet ikke se problemet og syntes virkeligt det er langt ude :shock: :shock: :shock: jeg stemte på nr 1, men efter lidt nærmere eftertanke passer nr 2 faktisk meget bedre, det er den eneste grund jeg kan se til at indføre den slags regler.
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Paulo P » 28. feb 2006 16:54

Men hvis der ikke bliver lavet rip-off news fra andre sider, så burde i da også nå at få dem op, inden vi opdager dem. (ikke møntet på xlife.dk)
Paulo P
Niveau 7
 
Indlæg: 2971

Brugeravatar

Indlægaf Lanto Calrisian » 28. feb 2006 17:15

Jeg kan kun sige at jeg har det på samme måde som pulzedriver.

Men jeg syntes det er rart at se at redaktionen vil tage problemet op til ny overvejelse, da det tyder på at mange af Xbox-life's brugere er utilfredse med den nuverende situation. \:D/
Be yourself !!
Lanto Calrisian
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Indlægaf Morten Skou » 28. feb 2006 17:58

Jeg syntes at det største problem er at folk ofte bare smider et link til en nyhed her i forummet, og dermed bliver vi bare en link-central, hvilket vi ikke er interesserede i.

Dertil kommer det at hvis en person allerede har læst en nyhed på forummet, så læser de den ikke på forsiden :)

Men lad mig se om jeg ikke kan finde ud af noget.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf HunkyDory » 28. feb 2006 18:01

Jeg kan måske godt føle redektionen, men jeg syntes dog stadig det er dybt godnat at man ikke må skrive de nyheder man har lyst til. også selvom de står ude på forsiden. Det er jo trods alt her inde det bliver diskuteret grundigt igennem!
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Morten Skou » 28. feb 2006 18:13

Paulo P skrev:Men hvis der ikke bliver lavet rip-off news fra andre sider, så burde i da også nå at få dem op, inden vi opdager dem.


Xboxlife er desværre ikke en professional side med ansatte der sidder klar til at skrive nyheder døgnet rundt. Vores nyheder bliver skrevet i de perioder hvor vores skribenter har tid.

Det er i mine øjne relativt nemt at gå ind på gamespot og finde en masse links, for derefter at paste dem ud i vores forum som "nyheder" - og det er DET som vi gerne vil undgå.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster