Xboxlife forum

Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet ifh

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet ifht. tidligere?

Mindre end tidligere
9
24%
Det samme som tidligere
18
49%
Mere end tidligere
8
22%
Fisk, ingen anelse
2
5%
 
Afgivne stemmer : 37

Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet ifh

Indlægaf IkkNico » 12. jan 2014 08:49

Det gik op for mig igår, at jeg ikke har købt noget som helst via Xbox Live Marketplace siden Microsoft afskaffede pointene og indførte betaling via kort eller PayPal som eneste muligheder.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men tror simpelthen, at når jeg ikke længere kan gøre en god handel ved at købe point (fx hos Panacea) og vente på et tilbud, så råber den lille nærige mand indeni; FÅRK, så meget nægter jeg at betale.

Men hvad med jer andre? Har jeres købsmønster ændret sig efter, at MS afskaffede MSP?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Muggs » 12. jan 2014 09:25

Har det på samme måde som dig. Og tingene fik jo også et hak opad i pris, i konvertingen. Så har intet købt.
Og nu er jeg skiftet til PS4, så kommer nok heller ikke til at købe det store på XL marketplace lige foreløbigt. Men skal nok ha en X1 på et tidspunkt, hvis den da bliver lanceret i DK på et tidspunkt :-)
Det kan også være der bliver købt lidt på markedspladsen, hvis prisen er god, når knægten overtager min X360 til sommer.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf CaptainKicker » 12. jan 2014 10:52

Ligeså meget som jeg plejer.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf KlumpeStumpen » 12. jan 2014 10:55

Jeg har da købt et spil på min X1 og lidt tilføjelser til Forza 5. Men det er jo til us dollar pris, det er noget jeg ville ha købt uagtet at de havde lavet det stunt.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Aberrant Simon » 12. jan 2014 11:56

Køber vel ligeså meget som jeg plejer, istedet for at betale den fulde pris så venter jeg bare på at det kommer på Deal of the Week, so simple as that! Det er få ting jeg køber for fuld pris.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Psymatiq » 12. jan 2014 15:14

bare på xb1 spil har jeg brugt 1700 kroner (alle digital fra US marketplace).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jan 2014 15:20

Jeg får stadigvæk Microsoft Points til samme pris som jeg plejede, så for mig ændrer det ikke noget. Har købt mere end jeg plejer, da jeg har købt en del spil digitalt på Xbox One, i stedet for at købe retail-spil, da jeg synes at retail-lineuppet var en smule tamt. Har så købt et enkelt retail-spil digitalt, men ville nok have købt det i en fysisk butik, hvis det ikke var meget billigere online.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Morten Skou » 12. jan 2014 15:22

Jeg synes at jeg har købt langt mindre. Det virker på en eller anden måde som om, at jeg opfatter spillene som langt dyrere når de står i danske kroner frem for Microsoft Points (selv om de vel i princippet altid har kostet det samme). Synes stadig at det var en mega bommert af Microsoft, at gå over til lokal valuta.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Michelve » 12. jan 2014 15:40

Syntes det er dejlig men kan se hvor meget men betaler nu isted for at men skal bruge en regnemaskine.
Forbrug er nok de samme, måske lidt mere fordi jeg fik fat i lidt billiger points.
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf runni1399 » 12. jan 2014 15:43

Jeg har købt på live de gange, hvor der har været nogle gode tilbud. Et eksempel på det var bl.a da Dragons Dogma: Dark arisen var på tilbud til 89 kr.
runni1399
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: Århus


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf BuBubbi » 13. jan 2014 17:58

Nan kan altså bruge billige MSP ind til december 2014.........
Så er da ingen grund til at stoppe.
Det er netop nu det kan betale sig.
4200 point bliver til 378,- og de koster fx kun 290,- hos pointheaven.com

Eneste krav er at de point du indtaster skal bruges inden for 12 måneder.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf IkkNico » 13. jan 2014 18:27

Bubbibubbi skrev:4200 point bliver til 378,- og de koster fx kun 290,- hos pointheaven.com

Ooohh, god info. Det vidste jeg sgisme ikke. Kunne være man lige skulle bestille lidt point hos ham Panacea :D
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Hvor meget har du købt via Live siden MSP blev afskaffet

Indlægaf Michelve » 13. jan 2014 23:54

IkkNico skrev:
Bubbibubbi skrev:4200 point bliver til 378,- og de koster fx kun 290,- hos pointheaven.com

Ooohh, god info. Det vidste jeg sgisme ikke. Kunne være man lige skulle bestille lidt point hos ham Panacea :D


ja køb ikke hos cdon så betaler du 470kr incl porto og få kun 378kr på kontoen.... så vil jeg godt nok føler mig snydt :evil:
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster