Xboxlife forum

GTA 5 overvurderet?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 21. dec 2013 13:16

Nu snakker jeg kun om singleplayeren og ikke multiplayeren, den er sikkert god, men ikke bedre end Saints Row multiplayeren, sikkert ikke en engang en særlig stor forbedring i forhold til GTA 4 multiplayeren. Jeg synes single playeren var rimelig kedelig og en enorm skuffelse, det kommer fra en som har gennemført GTA 4 99%.

Jeg gennemførte hele GTA 5 historien, det var bare heletiden røverier og kampe mod politiet, gameplayet føles outdated, især måden de løber på i spillet, (kig på hvordan de løber i Saints Row, det er sådan almindelige folk løber), der findes ingen bandekampe længere, grafikken ligner GTA 4, historien er svag, slutningen gav ingen mening, det var frustrerende heletiden at bytte på person, Franklin var godt nok en underudviklet og kedelig person at spille og Trevor var pisse grim og en irriterende afskum, han går bare rundt og skyder på alle mulige bikere, og dræber en stakkels uskyldig mand med et glas, tortur scenen var godt nok forstyrrende.

Hele den her sandkasse verden i spillet, er bevares nok meget godt bygget, men den benyttes ikke til særlig meget. hvor er alle de sjove minispil vi kender fra Saints Row? Hvor er alle luderne? Hvor er voksen humoren? Det her er helt klart ikke noget GTA spil, humoren er jo helt forsvundet. Den her serie er ved at løbe af sporet, det er helt klart ikke den GTA som jeg husker fra San Andreas. Der findes ingen humor i spillet, og det er især her Saints Row vinder over GTA, Saints Row er over the top, alt ved Saints Row er over the top alt fra skøre karakterer til sindssyge aktion sekvenser, der er episke bank røverier, luchador kampe, bande jagte. Saints Row har alt hvad en god action popkorn film behøver. Alt fra hurtige biler, mega våben, eksplosioner, patter, wrestlers, aliens, raketkastere, patter, både, alfonser, modsatrettede bander og patter. I stedet for at gå ud og spile golf darts, eller forfærdeligt styret ulovlig racing, går man ud og hacker modsatrettede banders computere, går ind i en tank og gør så meget skade så muligt, går ud og spiller zombie spil eller man går ud og klæder sig i en hotdog kostyme og smadrer alle mulige fjender. Endnu en ting der er bedre ved Saints Row er at man kan ringe efter et køretøj med det samme uanset om det er en helikoper eller bil. når man vil og hvor man vil. Saints Row har man heller ikke heletiden en ny omgang set af hovedpersoner og en halv-røvet historie hver gang, I Saints Row har vi fuldt den samme bande i alle spillene, man bygger sin egen karakter og går ud og spiller som the Saints, jeg synes dette føles som en meget bedre franchise model.
Senest rettet af Rustynail 22. dec 2013 15:32, rettet i alt 1 gang.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Miaauw » 21. dec 2013 14:06

Rustynail skrev:Wall of text

Jeg ved ikke hvor mange gange det er lovligt at spamme emotes, men :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Da du begyndte på det her forum troede jeg du bare ville trolle lidt, men det her er jo idioti.
Du siger
Nu snakker jeg kun om singleplayeren og ikke multiplayeren, den er sikkert god, men ikke bedre end Saints Row[...]

Så du har ikke spillet Multiplayer, men alligevel udtaler du dig som om du ved hvor bedre Saints Row er? :roll:
Længere nede skriver du så at der var røverier hele tiden som var "røvkedeligt" (hvilket der var alt for lidt af iflg. de fleste), og så skriver du at Saints Row har 'episke' bankrøverier. Nu må du sku lige bestemme dig, er det fedt eller ikke fedt? Og voksehumoren er der sku stadig, du må har vidst spillet et helt andet spil end os andre. Og hvis du vil se patter går du sku da bare ind på en stripklub, men jeg aner ikke hvordan du kan brokker dig over det :roll:
Luderne er der forresten stadig, men igen, det er garanteret et andet spil du har spillet ;)
Og det med at gøre så meget skade som muligt er der sjovt nok også i GTA V, det er Trevor's Rampage ;)
Men hvis det hele er så meget bedre i Saints Row, så kan du jo spille det og nyde genbruget af den samme by igen og igen, og den samme historie der er lagkage-humor i værste form.

Hvad fanden, selv JEG syntes det var lidt en lunken oplevelse, men jeg kan godt nok ikke nikke genkendende til dine ting. Det er forresten også et mirakel, hvordan de har fået sådan et spil til at køre på sådan nogle 8 år gamle lorte konsoller (Undskyld det franske). Det er nok, efter min mening, det pæneste spil til den nuværende generation. Det er pænere end de fleste PC spil, og jeg glæder mig til at os der er i PC-slænget, får lov til at prøve kræfter med dette spil når det engang udkommer til PC (forhåbentlig).

Go' jul.
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Rustynail » 21. dec 2013 14:49

Miaauw skrev:Da du begyndte på det her forum troede jeg du bare ville trolle lidt, men det her er jo idioti.

Trolle? Klap dog i. Jeg har sikkert været her længere end du har, jeg har bare slettet min andre bruger fordi jeg har haft en periode hvor jeg holdte op med at spille.

Så du har ikke spillet Multiplayer, men alligevel udtaler du dig som om du ved hvor bedre Saints Row er? :roll:

Skrev jeg virkelig at jeg ikke har spillet multiplayeren? Mit indtryk om multiplayeren er indtil videre den jeg allerede har skrevet om.

Og voksehumoren er der sku stadig, du må har vidst spillet et helt andet spil end os andre.

Haha, hvor dum kan man være? Har du kigger under mit gamerkort? Bare fordi man har en anden mening betyder det ikke man har spillet et andet spil. Der har nok været lidt voksenhumor med GTA i Vice City med Burt Reynolds, men siden hvornår har du haft en fjende med en bondage dragt løbet over til dig svingende med et voksen legetøj over deres hoved, eller siden hvornår har man deltaget i et tv show hvor man dræber så mange maskotter som muligt med vulgære kommentatorer? Alt dette gør Saints Row oplevelsen sjov og unik.

Og hvis du vil se patter går du sku da bare ind på en stripklub, men jeg aner ikke hvordan du kan brokker dig over det :roll:

Stripklubber? Det gider jeg sgu ikke.

Og det med at gøre så meget skade som muligt er der sjovt nok også i GTA V, det er Trevor's Rampage ;)


Okay, jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet den, men jeg har alligevel dræbt den spade, så det kommer jeg ikke til at spille.

Men hvis det hele er så meget bedre i Saints Row, så kan du jo spille det og nyde genbruget af den samme by igen og igen, og den samme historie der er lagkage-humor i værste form.

Humor er subjektivt, men jeg tror de fleste her kan være enige med mig i at der ikke findes nogen form for humor længere i GTA. Det forsøger heletiden at være realistisk, man ved ikke rigtigt om de forsøger at gøre det til et spil eller en film. Yoga delen var godt nok for dum.

Hvad fanden, selv JEG syntes det var lidt en lunken oplevelse, men jeg kan godt nok ikke nikke genkendende til dine ting. Det er forresten også et mirakel, hvordan de har fået sådan et spil til at køre på sådan nogle 8 år gamle lorte konsoller (Undskyld det franske). Det er nok, efter min mening, det pæneste spil til den nuværende generation. Det er pænere end de fleste PC spil, og jeg glæder mig til at os der er i PC-slænget, får lov til at prøve kræfter med dette spil når det engang udkommer til PC (forhåbentlig).

Go' jul.

Nu må du sgu lige bestemme dig, er det en lunken oplevelse eller er det et pænt spil? Mirakel? Det ligner sgu GTA 4 om igen, kortet er ikke engang særlig større end det for 10 år siden i San Andreas, men grafik er heller ikke alt.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf CaptainKicker » 21. dec 2013 15:14

MIN MENING... Er at jeg synes GTA V var en fantastisk oplevelse. I de gode gamle PS1 og PS2 dage, der var GTA the shit.. I denne generation er jeg mere til Saints Row, da jeg synes spillet er overdrevet sjovt. Også selvom de 2 nyeste ikke helt rammer standarden fra de første, så nyder jeg dem personligt mere end GTA IV og V.

Multiplayer i GTA har aldrig været mig, men jeg må indrømme at jeg spillede Saints Row 1's multiplayer... RIGTIG MEGET... + 50-75 timer dengang. GTA IV og V's sagde aldrig mig det vilde.

Dermed sagt, var jeg ikke vild med IV og dets singleplayer. Det var bare ikke videre imponerende end man kunne forvente. Der må man sige GTA V rammer godt. Nøj hvor er gameplay og historien god.

Så alt i alt, en smule overvurderet. Folks "DU KOMMER IKKE TIL AT LAVE ANDET RESTEN AF ÅRET..." var ikke helt ramt plet på ved mig. Troede det samme, men efter 1½ uge, var jeg sådan set færdig med hvad jeg ville, og har ikke rørt det siden.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf ALIE » 21. dec 2013 15:30

Det er vel en individuel mening.
Personligt syntes jeg at singelplayer på ingen måde var overvurderet, eneste personlige minus, det var jeg syntes historien manglede et fokus.
Alt for meget her er en person der har noget på dig, gør jobs for ham.. havde fortrukket at man igennem spillet gjorde klar til The Great Hist.
Og så havde de 3 figure individuel historie ind i mellem.

MP er der i mod lidt skuffende, syndes ikke jobs er sjove. Har dog ikke spillet med de nye updates måske det er sjovere nu, men venter nok til Hist Kommer.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Miaauw » 21. dec 2013 15:31

Er du dum? Et ringe spil kan sagtens være pænt. Du kender måske ikke til Crysis 3? :roll:
Og hvis humor er så subjektivt, hvorfor skal vi så høre på dit bræk om at Saints Row er så meget sjovere?
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Brilleaben » 21. dec 2013 23:21

Jeg har haft det liggende noget tid men har mest bare kørt rundt og været psykopat i spillet. Det fanger mig ikke rigtig. Derfor jeg også overvejer at sælge... :)
Brilleaben
Niveau 0
 
Indlæg: 29
By: Amager


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf TZidakutch » 22. dec 2013 00:42

i min verden er det her en VIRKELIG dum post.. w/e, ja det er det største spil, der udkom i 2013 og derfor er der self også mega hype på.. så om det var overdrevet vil jeg ikke sige, fifa får også en del omtale, det har været det samme spil i 13 år nu, med absolut lille forandring..

Saints row, er også et godt spil.. men, det er som at sammenligne Dota og Lol, det er kun genre de deler.. absolut intet derudover.

post rate 1/10
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Rustynail » 22. dec 2013 05:34

Miaauw skrev:Er du dum? Et ringe spil kan sagtens være pænt. Du kender måske ikke til Crysis 3? :roll:
Og hvis humor er så subjektivt, hvorfor skal vi så høre på dit bræk om at Saints Row er så meget sjovere?

Stop med at afspore denne tråd. Hvis du synes det er ringe hvorfor diskuterer du det så med mig? Det lyder jo som ren hykleri. Jeg respekterer din mening hvis du respekterer min eller du kan sgu lade være med at læse det, der er ingen der har tvunget dig til det. Der er en masse Rockstar kunne lære fra Volition. GTA 5 er ikke den GTA jeg husker for 5-10 år siden hvor man gik ud og arbejdede for alle mulige forskellige folk, der er ikke rigtig nogen dybde i historien synes jeg, som jeg også forklarede om i mit første indlæg.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf spif2001 » 22. dec 2013 12:41

Hver mand har jo sine preferencer mht sandkasse spil.

Personligt er jeg heller ikke imponeret af GTA V, men det var jeg heller ikke af GTA IV. Jeg kommer et godt stykke ind i historien i begge to, men så bliver det for kedeligt, og jeg får dem ikke gennemført. Det er den sandkasse serie, der får dets verden til at virke mest levende, men det bliver det ikke nødvendigvis sjovt af.

Til gengæld synes jeg også, at Saints Row serien er blevet alt for pjattet, mere af det samme som i det første, bare mere over the top. Min 12 årige søn og hans kammerater synes det er alle tiders at rende rundt med en kæmpedildo, men jeg synes sgu det er for åndssvagt, og sådan er det hele vejen igennem. Jeg har dog ikke spillet IV'eren endnu, men det virker jo ikke som om, at der er trukket i håndbremsen.

Mit ynglings sandkasse spil er Just Cause 2. Det er action pack pee wee i en kæmpe verden (større en GTA V), fyldt med ting der skal sprænges i luften, baser der skal indtages, stunts der skal udføres, og den grapling hook man drøner rundt med kombineret med den faldskærm man altid har på, gør at man aldrig keder sig, og at der er fart over feltet hele tiden.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf Dreiager » 22. dec 2013 12:43

...jeg glædede mig rimelig meget - men gik rigtig hurtigt død i det.

-men sådan er det med alle spil :-P
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: GTA 5 overvurdet?

Indlægaf CaptainKicker » 22. dec 2013 13:18

TZidakutch skrev: så om det var overdrevet vil jeg ikke sige, fifa får også en del omtale, det har været det samme spil i 13 år nu, med absolut lille forandring..


Det er en typisk kommentar fra folk der ikke spiller FIFA. For det er bestemt IKKE det samme spil som jeg spillede for 13 år siden. Igen, nogen spil imellem (13 til 14 på current-gen) så næsten ikke ændringer, men mange af spillene inden, og hoppet til next-gen - det er fandme forandringer.

Lidt off-topic, men den kommentar var bare ikke korrekt.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Michelve » 22. dec 2013 18:28

Men kan heller ikke lave så meget om på en sportspil fuld med licenser i forhold til en åben verden spil. tror faktisk ikke at spillet er overvurdere den er blandt de bedste. Selvom spillet er mere alvorlig og realistisk end saint row
Senest rettet af Michelve 22. dec 2013 19:46, rettet i alt 1 gang.
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Muggs » 22. dec 2013 18:58

Singleplayerdelen var, for mig, super underholdende. En af de bedste singleplayeroplevelser de sidste par år. Multiplayer derimod gik jeg død i efter 6-7 aftener, og solgte spillet igen, da singleplayer historien var gennemført.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Ragnarr90 » 27. dec 2013 22:24

Nah, det er sgu et godt spil. Fik mig tilbage til konsollerne efter et par års pause. Bare ærgeligt RS ikke ventede et år og udgav det til de nye konsoller, for synes ærlig talt det kører af pokkers til. Fatter ikke folk, der kalder det en teknisk bedrift - visuelt er det da pænt (dog ikke det helt store siden 4eren), men prisen er også til at mærke, når man er vant til 60+ FPS.

Håber det kommer til PS4/XOne, med flere end 16 spillere per session og evt. med zombie mode.
Ragnarr90
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster