Xboxlife forum

GTA 5 overvurderet?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 29. dec 2013 15:42

Kan du fortælle mig nøjagtigt hvad det er der har rykket sig fra San Andreas til GTA 5, som du er så glad for? Er det grafikken? For grafik er ikke alt. Du har slet ikke spillet har du? Bare fordi at noget har rykket sig betyder det desværre ikke at det har rykket sig positivt.

Hvorfor egentlig diskutere det med mig hvis du alligevel ikke har spillet spillet og ikke kunne lide GTA 4? Er det ikke bare hykleri?
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Stefan070483 » 29. dec 2013 16:19

Du er en sjov makker..! Hvorfor starte en tråd op, hvis du ikke kan tåle andres mening?
Grunden til at jeg skriver er fordi, at du udtaler dig mindre intelligent, og at det virker som om at du har startet denne tråd, ene og alene for at sige : I tager fejl, JEG har ret..!
Velkommen til de voksnes verden, hvor man skal kunne tåle lidt af hvert....

Fedt at bruge hykleri kortet, når man ikke kan forsvare sig bedre! Ha ha du er da til grin!

Du nævner flere gange voksenhumor som en af grundene til, at du bedre kan lide Saints, det holder jo så bare ikke når dit patetiske forsøg på at give et eksempel er, at rende rundt med en dildo og slå folk i hovedet..! Voksenhumor, nej vel, men det kræver selvfølgelig at man er voksen, for at kunne snakke og skrive om voksenhumor..!

JEG vil da anbefale moderator at lukke denne tråd, så det kun er tråd-starter som kan svare sig selv, for han er tydeligvis ikke gammel nok til at tåle, at vi andre stiller spørgsmål ved hans klagepunkter..!
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Ink129 » 29. dec 2013 17:22

Rustynail skrev:Hvad med stemmeskuespillet? Den glemte jeg helt at nævne, kæft det var et amatør dårligt stemmeskuespil af ham der lagde stemme til Jimmy, den irriterede mig helt vildt, den var tydeligvis fake, jeg tror endda at en synkroniseret version ville have været bedre.


Jeg forstår ikke denne kommentar - stemmeskuespillet var fake og en synkroniseret version ville have været bedre? :-k

Stemmeskuespil er jo fake - se bare på stemmeskuespillere som Nolan North og Troy Baker, som kan variere deres stemmeskuespil utrolig meget og give den gas som et væld af forskellige computerspilskarakterer. Praktisk talt alt skuespil er jo fake, da skuespil indebærer at spille en anden karakter end én selv. Så hvad mener du egentlig med "fake"?
Desuden var det i høj grad også meningen, at både Jimmy og Tracy skulle virke irriterende, da de er et overdrevet, satirisk billede på en forkælet generation af selvcentrerede unge, som ikke sanser at løfte en finger for at tage ansvar for eget liv.

Og en synkroniseret version ville have været bedre? Mener du en eftersynkroniseret version? Det kunne meget vel være, selvom jeg ikke har meget at sætte på stemmeskuespillet i GTA V. Jeg synes helt sikkert, at det er væsentligt bedre end i Saints Row-spillene.

Jeg synes nu meget godt om Saints Row-spillene, men det er dog i høj grad, fordi denne serie byder på latterlig humor af den mere barnlige slags, hvilket er rart en gang i mellem. Engelsktalende folk ville nok kalde humoren i Saints Row for "juvenile", og derfor vil jeg bestemt heller ikke kalde humoren i denne serie for "voksenhumor". At slå gimps ned med en kæmpedildo siger jo alt om dette, mener jeg - det er i højere grad teenage/børne-humor.
GTA-serien vil jeg dog betegne som havende humor, der henvender sig til et mere voksent publikum. Spillet kan synes mere alvorligt end Saints Row, men det mener jeg bestemt ikke, at det er. GTA-serien har altid været satirisk, og som årene er skredet frem, så har det satiriske element i serien taget mere overhånd og den tegneserie- og teenageagtige humor er der blevet droslet en del ned på, selvom GTA V stadig indeholder eksempler på denne flere steder.

GTA er altså satire - det tager pis på alt det, som vores moderne samfund har at byde på. Satire er også noget, som børn og mange teenagere ikke vil kunne forstå og sætte pris på, da de ikke har udviklet den samme forståelse og fået samme perspektiv på verden, som en voksen har. Så jeg kan ikke se, hvordan GTA V ikke er voksenhumor.
Det indeholder vel egentlig begge dele - både humor for teenagere og voksne. Teenagere synes, det er sjovt at køre de gamle damer ned og tæske de prostituerede (noget jeg helt sikkert også selv kan sætte pris på fra tid til anden i spillet), og de "voksne" synes, det er sjovere at møde alle de forskellige og tossede figurer i spillet, som alle er parodier på folk fra det virkelige liv.

GTA V er et utroligt sjovt spil, synes jeg, og det bød på et væld af lattervækkende øjeblikke, da jeg spillede det igennem. Jeg nød både de lidt mere barnlige episoder og de lidt mere "voksne" episoder, hvor det krævede, at man havde et dybere indblik i den verden, som man lever i, for at forstå humoren i situationen. Saints Row-spillene er gode spil, men jeg foretrækker GTA-serien any day, og jeg mener helt sikkert, at GTA V byder på langt mere "voksenhumor" end Saints Row 1,2,3 eller 4...
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 29. dec 2013 17:44

Stefan070483 skrev:Du er en sjov makker..! Hvorfor starte en tråd op, hvis du ikke kan tåle andres mening?

Det har jeg slet ikke sagt...
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Stefan070483 » 29. dec 2013 18:24

Don Drift skrev:
Rustynail skrev:
Stefan070483 skrev:Du er en sjov makker..! Hvorfor starte en tråd op, hvis du ikke kan tåle andres mening?

Det har jeg slet ikke sagt...


Nu er det jo ingen hemmelighed, at du i stort set alle dine hidtil postede indlæg, har en eller anden negativ mening omkring et emne der bliver diskuteret. Plus du udtaler dig om noget, som du intet aner om. Du har f.eks. bare et forudindtaget had til COD: Ghost, og nævner at de nye spil til Xbox One er noget bras, selvom du ikke selv har spillet dem.

Jeg hader sådan nogle mennesker.

Frankly kan jeg ikke tage dig seriøs, fordi dine modargumenter halter. Ret skal være ret, alle har lov til at have en mening, men når det kun er for, at være modsat af alting der bliver sagt, og ikke kan se pointerne i andres ellers fremragende argumenter. Ja, så er man bare en dårlig debattør, og bør nok holde sin mund indtil man ved bedre.

Man behøver ikke nødvendigvis være enig i alt hvad der bliver sagt, men hvis man kun skriver for, at fortælle, at kun ens egen mening er den rigtige, ja så kan man godt pakke sammen igen.


+1
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 29. dec 2013 18:30

Desuden var det i høj grad også meningen, at både Jimmy og Tracy skulle virke irriterende, da de er et overdrevet, satirisk billede på en forkælet generation af selvcentrerede unge, som ikke sanser at løfte en finger for at tage ansvar for eget liv.

Det synes jeg nødvendigvis ikke gør spillet underholdende.

Og en synkroniseret version ville have været bedre? Mener du en eftersynkroniseret version? Det kunne meget vel være, selvom jeg ikke har meget at sætte på stemmeskuespillet i GTA V. Jeg synes helt sikkert, at det er væsentligt bedre end i Saints Row-spillene.

Der er vi uenige.

Jeg synes nu meget godt om Saints Row-spillene, men det er dog i høj grad, fordi denne serie byder på latterlig humor af den mere barnlige slags, hvilket er rart en gang i mellem. Engelsktalende folk ville nok kalde humoren i Saints Row for "juvenile", og derfor vil jeg bestemt heller ikke kalde humoren i denne serie for "voksenhumor". At slå gimps ned med en kæmpedildo siger jo alt om dette, mener jeg - det er i højere grad teenage/børne-humor.

Som udgangspunkt skal børn slet ikke vide hvad det er. De er gjort til voksne, og derfor er Saints Row et voksenspil. Det er ikke et påtvunget våben i spillet, vil man ikke bruge den kan man lade være det, det er for at give folk et smil på læben, der er nogen der synes det er sjovt, nogen synes ikke det er sjovt, de fandtes også i San Andreas.

GTA-serien vil jeg dog betegne som havende humor, der henvender sig til et mere voksent publikum. Spillet kan synes mere alvorligt end Saints Row, men det mener jeg bestemt ikke, at det er. GTA-serien har altid været satirisk, og som årene er skredet frem, så har det satiriske element i serien taget mere overhånd og den tegneserie- og teenageagtige humor er der blevet droslet en del ned på, selvom GTA V stadig indeholder eksempler på denne flere steder.

GTA er altså satire - det tager pis på alt det, som vores moderne samfund har at byde på. Satire er også noget, som børn og mange teenagere ikke vil kunne forstå og sætte pris på, da de ikke har udviklet den samme forståelse og fået samme perspektiv på verden, som en voksen har. Så jeg kan ikke se, hvordan GTA V ikke er voksenhumor.
Det indeholder vel egentlig begge dele - både humor for teenagere og voksne. Teenagere synes, det er sjovt at køre de gamle damer ned og tæske de prostituerede (noget jeg helt sikkert også selv kan sætte pris på fra tid til anden i spillet), og de "voksne" synes, det er sjovere at møde alle de forskellige og tossede figurer i spillet, som alle er parodier på folk fra det virkelige liv.

Det er ikke den samme humor som var i San Andreas, der er ikke længere nogen bander, missionerne er ikke ligeså sjove, hverken Trevor eller Franklin kunne jeg lide. Det som gør at Saints Row har mere humor er at det er over toppen. Læs mit første indlæg.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 29. dec 2013 19:16

Don Drift skrev:Nu er det jo ingen hemmelighed, at du i stort set alle dine hidtil postede indlæg, har en eller anden negativ mening omkring et emne der bliver diskuteret. Plus du udtaler dig om noget, som du intet aner om. Du har f.eks. bare et forudindtaget had til COD: Ghost, og nævner at de nye spil til Xbox One er noget bras, selvom du ikke selv har spillet dem.

Jeg hader sådan nogle mennesker. Frankly kan jeg ikke tage dig seriøs, fordi dine modargumenter halter.

Hvis mine modargumenter halter, hvorfor påstår du så at jeg er uenig i alt i tråden? Hvorfor tager du det ikke bare helt roligt og bruger din tid på noget andet end at læse mine indlæg? Det er jo bare et spil, folk har forskellige smag for hvad de kan lide, derfor er der ingen pointe i at diskutere det særlig meget. Du burde gå ud og se verden noget mere.

Ret skal være ret, alle har lov til at have en mening, men når det kun er for, at være modsat af alting der bliver sagt, og ikke kan se pointerne i andres ellers fremragende argumenter. Ja, så er man bare en dårlig debattør, og bør nok holde sin mund indtil man ved bedre.


Når man diskuterer kan man ikke se meningen i andres pointer, sådan er det og der er simpelthen ingen mening i at skændes med en person man næsten deler sammen mening med, så er man en hykler. Du siger at jeg ikke har spillet et spil jeg kritiserer men har han spillet GTA 5? Man kan sagtens kritisere et spil man ikke har spillet på grund af indtryk og fordi man ikke er blevet overbevist om at købe det, men man kan sgu ikke bare komme og svine en anden person til og forsvare et spil man ikke engang har spillet og jeg ved slet ikke hvor du får det fra, tror du virkelig at jeg har sagt andre ikke har ret til en mening?

Man behøver ikke nødvendigvis være enig i alt hvad der bliver sagt, men hvis man kun skriver for, at fortælle, at kun ens egen mening er den rigtige, ja så kan man godt pakke sammen igen.


Hvem var det der var uenig i begyndelsen? Jeg respekterede alles meninger indtil han kom ind i tråden og svinede mig til :!:
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf hazsdk » 29. dec 2013 19:37

Rustynail skrev:
Don Drift skrev:Billede

Rapporteret.


Raporteret?
Billede
hazsdk
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Miaauw » 29. dec 2013 19:46

Rustynail skrev:[...]Det er jo bare et spil, folk har forskellige smag for hvad de kan lide, derfor er der ingen pointe i at diskutere det særlig meget.

OP har fået sit svar, og oven i købet fra ham selv.

/thread
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Michelve » 29. dec 2013 20:01

nah, tror at der ikke er grund mere at fortsætte diskussioner mere folkens, enig bliver i aldrig og mere personlig behøver denne thread ikke til at blive.


Sluk den tak
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Ink129 » 29. dec 2013 21:14

Rustynail skrev:
Desuden var det i høj grad også meningen, at både Jimmy og Tracy skulle virke irriterende, da de er et overdrevet, satirisk billede på en forkælet generation af selvcentrerede unge, som ikke sanser at løfte en finger for at tage ansvar for eget liv.

Det synes jeg nødvendigvis ikke gør spillet underholdende.


Ikke nødvendigvis, men jeg kunne nu godt lide parodien og syntes, det var sjovt :)

Rustynail skrev:
Og en synkroniseret version ville have været bedre? Mener du en eftersynkroniseret version? Det kunne meget vel være, selvom jeg ikke har meget at sætte på stemmeskuespillet i GTA V. Jeg synes helt sikkert, at det er væsentligt bedre end i Saints Row-spillene.

Der er vi uenige.


We agree to disagree :wink:

Rustynail skrev:
Jeg synes nu meget godt om Saints Row-spillene, men det er dog i høj grad, fordi denne serie byder på latterlig humor af den mere barnlige slags, hvilket er rart en gang i mellem. Engelsktalende folk ville nok kalde humoren i Saints Row for "juvenile", og derfor vil jeg bestemt heller ikke kalde humoren i denne serie for "voksenhumor". At slå gimps ned med en kæmpedildo siger jo alt om dette, mener jeg - det er i højere grad teenage/børne-humor.

Som udgangspunkt skal børn slet ikke vide hvad det er. De er gjort til voksne, og derfor er Saints Row et voksenspil. Det er ikke et påtvunget våben i spillet, vil man ikke bruge den kan man lade være det, det er for at give folk et smil på læben, der er nogen der synes det er sjovt, nogen synes ikke det er sjovt, de fandtes også i San Andreas.


Børn ved de ting, som de gør. Sådan er verden - børn har aldrig haft nemmere ved at finde viden, end de har i dag. Det gør dem imidlertid ikke til voksne, at de ved disse voksenting, synes jeg. At banke folk med en dildo i Saints Row kan da også være sjovt på en barnlig måde, imo. Og jeps, de fandtes i San Andreas, men som jeg også har været inde på - GTA serien har en mere barnlig side til sin humor, men også en mere voksen side i dets satiriske aspekt, og det er dette satiriske aspekt, som GTA IV og V beror mere på end sine forgængere gjorde.

Rustynail skrev:
GTA-serien vil jeg dog betegne som havende humor, der henvender sig til et mere voksent publikum. Spillet kan synes mere alvorligt end Saints Row, men det mener jeg bestemt ikke, at det er. GTA-serien har altid været satirisk, og som årene er skredet frem, så har det satiriske element i serien taget mere overhånd og den tegneserie- og teenageagtige humor er der blevet droslet en del ned på, selvom GTA V stadig indeholder eksempler på denne flere steder.

GTA er altså satire - det tager pis på alt det, som vores moderne samfund har at byde på. Satire er også noget, som børn og mange teenagere ikke vil kunne forstå og sætte pris på, da de ikke har udviklet den samme forståelse og fået samme perspektiv på verden, som en voksen har. Så jeg kan ikke se, hvordan GTA V ikke er voksenhumor.
Det indeholder vel egentlig begge dele - både humor for teenagere og voksne. Teenagere synes, det er sjovt at køre de gamle damer ned og tæske de prostituerede (noget jeg helt sikkert også selv kan sætte pris på fra tid til anden i spillet), og de "voksne" synes, det er sjovere at møde alle de forskellige og tossede figurer i spillet, som alle er parodier på folk fra det virkelige liv.

Det er ikke den samme humor som var i San Andreas, der er ikke længere nogen bander, missionerne er ikke ligeså sjove, hverken Trevor eller Franklin kunne jeg lide. Det som gør at Saints Row har mere humor er at det er over toppen. Læs mit første indlæg.


Du har ret - det er ikke helt samme humor mere som førhen. Det skrev jeg også i min kommentar. Dog mener jeg ikke, at GTA V derfor har mindre humor end Saints Row, selvom det er over-the-top. At noget er over-the-top gør nemlig ikke noget sjovere for mit vedkommende. The Big Lebowski er f.eks. mange gange sjovere, synes jeg, end en eller anden "over-the-top-not-another-something-spoof-movie". Jeg grinede langt mere af GTA V end noget andet spil i Saints Row-serien, da jeg bedre kunne lide satiren og parodierne i GTA V - men jeg synes da også, at Saints Row-spillene har sine sjove øjeblikke. Det er jo, som man siger, smag og behag.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Rustynail » 29. dec 2013 21:50

Ink129 skrev:Ikke nødvendigvis, men jeg kunne nu godt lide parodien og syntes, det var sjovt :)

GTA plejede heller ikke at handle om så noget, det er det jeg savner, at man havde en bande, at der var fokus på en person og en historie, og ikke rode alt muligt sammen, der plejede at være en dybde, det var der med CJ's og endda Nikos historie, selvom hans fætter også var rimelig irriterende og Catalina delen i San Andreas, der var en masse humor der, den sidste mission med Tenpenny var underholdende, den sidste mission i GTA 5 synes jeg ikke var ikke ligeså underholdende, jeg synes heller ikke der var særlig meget rollespil som der plejede at være i GTA 4 og som der er i Saints Row, som er endnu en ting jeg kan lide, at have et valg mellem hvad man vil gøre.

We agree to disagree :wink:

Hvad var det egentlig der lød dårligt i Saints Row?
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: GTA 5 overvurderet?

Indlægaf Ink129 » 29. dec 2013 22:50

Rustynail skrev:
Ink129 skrev:Ikke nødvendigvis, men jeg kunne nu godt lide parodien og syntes, det var sjovt :)

GTA plejede heller ikke at handle om så noget, det er det jeg savner, at man havde en bande, at der var fokus på en person og en historie, og ikke rode alt muligt sammen, der plejede at være en dybde, det var der med CJ's og endda Nikos historie, selvom hans fætter også var rimelig irriterende og Catalina delen i San Andreas, der var en masse humor der, den sidste mission med Tenpenny var underholdende, den sidste mission i GTA 5 synes jeg ikke var ikke ligeså underholdende, jeg synes heller ikke der var særlig meget rollespil som der plejede at være i GTA 4 og som der er i Saints Row, som er endnu en ting jeg kan lide, at have et valg mellem hvad man vil gøre.


Hvis man savner de ting, så kan jeg også godt forstå, at man blev skuffet over 5'eren. Vi kan i hvert fald også godt blive enige om, at 5'eren har den svageste historie - der manglede lidt en klar defineret "hovedfjende" og dermed også et klarere defineret mål end "vi skal lave en masse heists". Dog trækker det ikke så meget ned for mig, da alt andet i spillet er fantastisk, imo.

Rustynail skrev:
We agree to disagree :wink:

Hvad var det egentlig der lød dårligt i Saints Row?


Jeg vil ikke sige, at stemmeskuespillet i Saints Row var specielt dårligt - det var bare meget "run-of-the-mill"/ikke noget særligt, synes jeg. Det var OK, men så heller ikke meget mere. I GTA V er dialogen først og fremmest skarpere skrevet, synes jeg, og der er meget mere indlevelse i den måde stemmeskuespillerne leverer den på. Alt sammen min mening selvfølgelig :wink:
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster