Xboxlife forum

Splinter Cell: Chas Theory - Første tanker

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Splinter Cell: Chas Theory - Første tanker

Indlægaf Naemi » 31. mar 2005 10:23

Jeg fik aldrig prøvet demoen til SC:CT, så jeg var rimelig spændt dag jeg købte spillet i går. Mine første tanker var af ren følelsesløshed. Det spil er bare smukt, det er så godt lavet at mine øjne føles som i de konstant bliver udsat for glæde.

En anden ting der overrasker mig er den AI hver enkel NPC har. De opfører sig stadig som lallende tumper, men denne gang som lallende tumper med en plan. De gemmer sig og er væbnet med så meget personlighed at de venter på at du kommer frem til dem i stedet for at du blot kan vente i skyggen. Når du f.eks. fløjter, kommer der ikke længere bare en "what was that?" dialog frem, men hvis der er flere, snakker de sammen, og man kan nærmest føle frygter i deres stemmer. Virkelig godt lavet.

Det der fik mig til at skrive det her var så egentligt den ene fuldstændigt latterlige fejl, jeg er kommet over 2-3 gange. Man kommer ind i et rum, og henne i hjørnet står der en NPC og kigger ind i en mur. I første bane skal du på et tidspunkt over en gangbro (en lille plads nede til venstre), hvorefter du kommer til et rum med en CPU. Henne i skyggerne til højre står der en person, som er indhyllet i mørke, alt imens han kigger direkte ind i væggen. Han hverken bevæger sig eller noget, men står nærmest og tigger om en kniv i ryggen.

Har oplevet samme scenario op til flere steder, hvor de er placeret fuldstædnigt absurd. Andre der har lagt mærke til det?
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Anastacio » 31. mar 2005 12:29

Har jeg også lagt mærke til og spillet er fedt, men stadig ikke godt nok. Singleplayer har jeg næsten gennemført og kan gennemføres på små 10-11 timer.

Coop er også næsten gennemført, men jeg har flere kritikpunkter dog også en masse ros.

Men læs min kommende anmeldelse for at få min mening om Chaos Theory.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf MiLuA » 31. mar 2005 13:14

Skal til byen for at købe det om en time.. Har store forventninger til det spil, ikke mindst versus mode.
Er der nogen af jer der har tjekket online-delen?

Hvis bare den er lige så god som i pandora Tomorrow er jeg sq godt tilfreds
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Sp4 » 31. mar 2005 13:16

Måske lidt offtopic i forhold til jeres indlæg, men hvis I har lyst til at spille Splinter Cell Chaos Theory på et lidt højere plan så skulle I besøge http://www.gamebattles.com eller et mere direkte link til selve SC: CT siden http://splintercell.xbox.gamebattles.com/

Jeg er selv dommer i Socom II på den europæiske del af GameBattles og jeg kan nok også få et job på Splinter Cell CT. Så hvis I nu melder jer til så bare find mig hvis I har problemer :wink:

En anden fed ting som Ubisoft har udgivet er denne taktiske planlægningsprogram. I kan læse mere om det her: http://xbox.gamebattles.com/game/254/news_381p1.html

Håber ikke at nogen bliver stødt over min lille "reklame"
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf BSDK » 31. mar 2005 13:18

er grafikken lige så god over live, som i singel player?
BSDK
Niveau 4
 
Indlæg: 507


Indlægaf Fredersen » 31. mar 2005 13:24

jeg har aldrig oplevet et spil hvor grafikken er anderledes i live end i singleplayer
Således fungerer den humane hjerne:

Homer: Aw, twenty dollars! I wanted a peanut!
Homer's Brain: Twenty dollars can buy many peanuts!
Homer: Explain how!
Homer's Brain: Money can be exchanged for goods and services!
Homer: Woo-hoo!
Fredersen
Niveau 4
 
Indlæg: 388

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 31. mar 2005 13:30

Alle spil er mere eller mindre grimmere online end i singleplayer.

Og Versus i SplinterCell3 er skam grimmere end singleplayer delen grundet den gamle PandoraTomorrow motor bliver brugt til VS.

Coop gør dog brug af samme grafikmotor, som singleplayer delen.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 31. mar 2005 14:12

De bliver nødt til at skære ned på grafikken da det tager en dle andre resurser at få multiplayer til at fungere...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf TriXy » 31. mar 2005 14:35

game killer skrev:Singleplayer har jeg næsten gennemført og kan gennemføres på små 10-11 timer.


Ligesom Pandora Tomorrow ! :)

game killer skrev:Coop er også næsten gennemført, men jeg har flere kritikpunkter dog også en masse ros.


Jeg har aldrig spillet et spil, hvor jeg ikke har fundet kritikpunkter :)
TriXy
Niveau 6
 
Indlæg: 1518


Indlægaf Anastacio » 31. mar 2005 15:32

Ligesom Pandora Tomorrow !


Og det er under kritik, for der blev lovet en længere solo kampagne, hvor flere anmeldelser havde skrevet 15-20 timer.

Jeg har aldrig spillet et spil, hvor jeg ikke har fundet kritikpunkter

Nemlig, men her er der kritik punkter, der ikke bør være der.

Men nice spil ;)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf TriXy » 31. mar 2005 15:38

Nu kommer længden af spillet også an på hvem man er ;)
Og ja, GENIALT SPIL ! :D
TriXy
Niveau 6
 
Indlæg: 1518


Indlægaf Spot F » 31. mar 2005 15:45

Jeg er indtil videre kun kommet til banken, og jeg er meget forbløffet. Jeg vidste godt spillet ville være kanon fedt, men ikke ligefrem af denne standard...
Spot F
Skribent
 
Indlæg: 272


Indlægaf TriXy » 31. mar 2005 15:47

UHHH jeg glæder mig til at spille det! ...
kan dog først i morgen :x :evil: :x :evil:
TriXy
Niveau 6
 
Indlæg: 1518


Indlægaf Devel One » 31. mar 2005 18:20

skulle spillet ikke først være ud kommet i dag i danmark
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Naemi » 31. mar 2005 19:08

Jo, men Game i Viborg fik det op den 30.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster