Xboxlife forum

Xbox 2 bedre end PS3

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvilken konsol tror i bliver den bedste på markedet?

Afstemning sluttede 26. feb 2004 14:36

Xbox 2
28
88%
PS3
3
9%
Game cube 2
0
Ingen stemmer
Phantom
1
3%
 
Afgivne stemmer : 32

Indlægaf Teluc » 7. nov 2004 21:27

Da Xbox2 jo i bund og grund er en pc, så tror jeg at ps3 kommer til at lede konsol marked. De fleste spil der kommer til Xbox kommer jo også til Pc, så folk vil nok gå efter en Ps3 når de skal have en konsol. Hvilket jeg personligt også vil gøre... Hvis man allerede har en Pc, så er det næsten spild at købe en Xbox.
Da min Pc mildest talt stinker, er grunden til at jeg købte en Xbox (Halo2 har nok også lidt af skylden)

Sony har opbygget en solid fanskare, som jeg ikke umiddelbart tror vil lade sig omvende. Det er 100% sikkert at Ps2 Online "lagger" :P i forhold til Live, men set i lyset af at det er gratis at spille online med ps2 (hvad jeg stærkt formoder ps3 også bliver), så vil dette nok også lokke flere spillere til. Lille Tjubing fra Korea har jo ikke råd til at betale for at spille online hver måned/år, men han har råd til at smide 300 kr. afsted og så bare game derudaf...

Jeg kommer 100% til at købe Ps3 først, kan da ikke udelukke at Xbox2 også kommer til at stå på hylden. Men det er ikke noget jeg brænder efter! Slet ikke efter jeg har set at M$'s priser på LiveArcade
#-o
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Indlægaf Mr Alean Smith » 7. nov 2004 22:00

Enig med Teluc
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc. 1989
Mr Alean Smith
Niveau 4
 
Indlæg: 643


Indlægaf Zelion » 2. dec 2004 21:44

Tror at PS3 kommer til at være bedre end xbox2 selvom at jeg har stemt på xbox2.
Simpson...Homer Simpson, he is the greytest guy in histori. Froom town in springfield and he is about to hit a tree.
Zelion
Niveau 5
 
Indlæg: 929


Indlægaf GrillBillerDK » 2. dec 2004 22:48

->#Zelion
Det er så dejligt når folk ikke kommer med en begrundelse for deres valg.. hehe


Jeg skyder på at Xbox2 og ps3 vil komme til at lægge tæt op ad hinnanden.

ps3 vil kun sælge på den hybe af ps2 fanatiker som i snart 2 år har fantaseret overdrevet over Cell, og sonys kommentar med at den vil være 1000x hurtigerer (Eller hvad det nu var de sagde)
i den sidste ende vil den ikke være meget hurtigerer end de hurtigeste hjemme pcer.

Sony kommer igen med en ny teknologi hvor udviklerne igen skal til at lære at kende og kode til.

hvor MS nu har lavet en ny spil programerings platform som er bygget på det velkendte DirectX system som stort set alle pc spil programmører bruger eller kender til. (XNA)

Efter de rygter af Xbox2 jeg har fundet, bliver xbox2 ikke en alm. konsol som vi kender i dag.
men en halv multimedie maskine, men stadig med spil som hovedmål.
en af de fede ting som der vil blive mulighed for i Xbox Live"2" er at man ville kunne logge ind som spectator i et spil og overvåge spillet.
LiveTV vil kunne vise Internet TV, og efter hvad jeg gætter vil man kunne se de nyeste gametrailer eller bestille film og downloade dem.(som man kan med Windows XP mediacenter 2004 for Xbox)
eller downloade musik osv.

PS3 vil ikke komme med særlig meget nyt når det gælder nytænkning over internet. (nok nærmest det vi kender med live i dag)

Jeg tror hvis man er sådanne en som vil have det nyeste af det nyeste så er det Xbox2 man skal gå efter.
Det er jo stadig MS der har de bedste erfaringer når det gælder brug af internet services.(Se eks. mediacenter 2004 og mediaplayer 10)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Buktu » 2. dec 2004 23:03

Jeg håber og tror sq at Xbox2 kommer til at tage nogle størrer markedsandele fra Playstation3. Endnu en generation med sådan en dominans fra Playstation ville næsten ikke være til at bære.. :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Valkyrie » 3. dec 2004 02:08

Buktu skrev:Jeg håber og tror sq at Xbox2 kommer til at tage nogle størrer markedsandele fra Playstation3. Endnu en generation med sådan en dominans fra Playstation ville næsten ikke være til at bære.. :)



Jeg er begyndt at stille spørsmålstegn ved netop Microsofts ideer vil fungere eller hjælpe industrien hvis de for en større sjat.

I love my box, men måske er det bedre, set fra et industri synspunkt at Microsoft ryger ud!

Det her med 5 millioner Halo på 3 uger er sindssygt! Specielt når San Andreas og Half-Life 2 er kommet ud lige på samme tidspunkt..

5 millioner... på under en måned! Det svare til vær 3 xbox bruger har købt Halo 2!

Den her marketing eller ratio har jo aldrig set sin lige siden mario 64 i Japan, hvor der faktisk var flere der købte mario 64 end en N64(lol)!
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Cowrider » 3. dec 2004 09:18

Jeg tror de kommer til af ligge rigtig tæt op af hinanden ps2 og xbox 2..


Ps2 ville have en stor chance for af kunne sælge godt pga. den har været på market i så lang tid og folk som har haft en ps2 ville nok uden tvivl købe en, og især nok fordi de nok aldrig stopper med GTA serien, hvor det er ps2 der sælger godt igennem der, da det hele tiden kommer til ps2 først... og de har en fordel med ea games live...


xbox har som sagt også en stor chance pga. halo 2 som solgte perfekt, hvor vi kan håbe på en harddisk i xbox 2, mange af mine venner købte xbox pga. harddisken, og grafikken, men jeg tror helt sikkert af xbox 2 kommer til af levere den bedste grafik...

Jeg skal helt sikkert selv have begge dele...

nu har jeg selv en ps2 silver og en xbox og er godt tilfreds med begge consoller, dog fortrækker jeg min "kære" xbox helt klart pga. graikken og harddisken og self. Halo 2.....

jeg undskylde for stavefejl, kunne ik lige finde min staveplade eller, jeg blev lige nød til af skrive her inden jeg skulle igang med mit store projekt i skolen :)..
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf Sp4 » 3. dec 2004 14:13

GrillBillerDK skrev:ps3 vil kun sælge på den hybe af ps2 fanatiker som i snart 2 år har fantaseret overdrevet over Cell, og sonys kommentar med at den vil være 1000x hurtigerer (Eller hvad det nu var de sagde)
i den sidste ende vil den ikke være meget hurtigerer end de hurtigeste hjemme pcer.

Sony kommer igen med en ny teknologi hvor udviklerne igen skal til at lære at kende og kode til.


Det der er da virkelig lamt at høre på! Du basere din viden på rygter og ikke faktuel viden. Blandt andet det du siger her og det med online på PS3.

Man kan da virkelig se at du har farvede briller på, det burde et skribent ikke have. Det er virkelig nedladende det du skriver, og mht. fanatikere så må jeg da sige at du ikke er meget bedre selv.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf Buktu » 3. dec 2004 14:29

PS3 vil sælge mange på grund af Hype fra PS2 fanatikere. Det er da klart! Fuldstændig ligesom Xbox2 nok også vil sælge lidt mere på grund af hype fra Xbox fanatikere.. Der er bare flere PS2 fanatikere (På grund af enormt mange flere solgte konsoller), og deraf også mere hype.

Blev der ikk eogså sagt noget med at PS2 ville være i stand til at styre et atom missil eller noget i den retning? ENormt hype fra Sonys side, beskifte PR trick. Det er klart den bliver hyped!


Omkring PS3 Online o forhold til Xbox2 online, så er det vl bare et meget kvalificeret gæt!
Sony snakker om cell chippen, og Microsoft snakker om det her hjemmemultimedie ting :)
Desuden har Microsoft i den her generation fået langt mere erfaring med Online muligheder end Sony har.

Så det er vel bare en helt naturlig konklusion når man kigger på hvad de har sagt, og så den her generation.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Sp4 » 3. dec 2004 14:53

Den måde han skrev det på, så lød det som om at PS3 vil sælge pga. hype og Xbox 2 vil sælge pga. den er god eller hvad han nu har hørt et rygte om at den kan :roll:

Og det lyder ikke som om I har læst særlig meget på lektien omkring Cell chippen. IBM og Toshiba har blandt andet bygget den til at den skal kunne interaktivere med internettet. Men det det vil I vel også sige at man ikke kan bruge til noget da det er taget ud af et profit-hungrende forretningsmands mund, og ja det kan man nemlig ikke, så det I siger med Xbox 2 kan være lige så falsk som dette her og med atomvåbene.

Kan vi ikke bare vente at se til der kommer noget facts på bordet, kig nu hvad der skete med Fable og co.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf Cowrider » 3. dec 2004 15:55

PS2 var i stand til af kunne styre et misil den var den første version de udgav som hurtig lev trukket tilbage, dog ikke alle som blev afleveret tilbage...... men nu kan ps2 ik gøre det vilde fortræd ;) hehe
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf Buktu » 3. dec 2004 16:49

Hvor har du hørt den skrøne?

De sagde den var kraftfuld nok til at styre et missil.. Hvilket aldrig har passet?!
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Stoffer » 3. dec 2004 17:07

den skrøne fik vi af vide af vores engelsklærer :lol: heh
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Indlægaf GrillBillerDK » 3. dec 2004 19:04

-->#Dollemio.

Hvis en Skribent ikke må kommenter Rygter.. hvad skal vi så med Se og hør, Ekstrabladet og BT osv.? he

Man må godt kommenter rygter, så længe at der ikke er faste facts at gå ud fra.
jeg vil dog sige at mine facts ikke er 100% rygter.
Xbox Live TV er blevet annonceret Microsoft, hvor de skrev at der var mulighed for at lave Spectator mode og IP Video.
så er det så op til udviklerne at bygge videre på iden.
Men det med MediaCenter var min vurdering, bygget af flere tråde. hvilket jeg også skriver (hvertfal mellem linjerne)

Så en længer historie:
Hvis man har læst Bill Gates bog "Road to the Futur" vil man kunne forstå at Microsoft ikke bare er intraseret i at lave styresystemer, men vil intergrader computeren ind i hverdagen.
I MS fremtid er hjemme PC'en udskiftet med en eller flere media maskiner hvor man har de samme muligheder som en PCer i dag.. bare mere bruger venligt og intragrederet.

Går man ud fra at Xbox1 var den første skrit til at vende den alm. bruger til at leve i en mere digital verden end den vi har nu.
vil Xbox2 være en Xbox med windows xp Mediacenter 2004.

hvis du ikke ved hvilke muligheder der er i wmcxp2004 kan jeg klart anbefale dig at se denne video:
http://www.microsoft.com/windowsxp/wmx/ ... lenter.asx

Denne video giver et godt billede af ms fremtid version.
med Microsoft Longhorn er ms ca 60% gennem deres drøm.
Longhorn vil stortset være en mellemting mellem en Xbox og en Mediacenter men med fokus på Desktop.

Xbox2 vil stort set være Microsoft Longhorn i konsol form.
en af MS retningslinjer er at deres systemer skal kunne arbejde sammen på tværs af produkter og have de samme muligheder.

Det med atom missil er rent PR arbejde.
se på de 2 ord og tænk.
atom missiler har ikke behov for særlig meget regnekraft, da alt inde for 5km stort set er udslættet.
men det lyder fedt og kompliceret.
Det der kræver regnekraft er at simuler en atomsprængning.
men det er en anden historie.

Apple har også brugt den slags som PR:
http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/gra ... ks_LAN.mov

At jeg siger det om PS3 online bygger på at sony ikke har sagt noget officielt hvad man kan forvente sig af næste generation af online spil.
Officielt har sony kun gjort det muligt at spille online på en playstation.. resten er op til udviklerne.

Med andre ord læs bogen og se den video af mediacenter 2004 og undersøg hvad Longhorn faktisk er. ;-)

PS.

Tjek lige hvem som designer The Cell og Apple G5 (den til Xbox2)
;-)
Stort set samme cpu, bare med forskellige instruktioner.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Sp4 » 3. dec 2004 19:17

Det er i orden at du kommenterer rygter, men at bygge ens viden omkring dette er ikke godt! Og det med Xbox TV på Xbox 2 ved jeg godt at det er i en pressemeddelse, men derfor behøver det jo ikke at blive til noget.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster