Xboxlife forum

Forslag til køb af RPG spil

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Forslag til køb af RPG spil

Indlægaf Smolle » 17. jul 2010 22:07

Hej og god sommer :)

Jeg er for en del tid siden blevet færdig med Fable II, men har så været travlt beskæftiget siden og har derfor ikke fået spillet så meget. Nu har jeg så fået sommerferie og leder efter et nyt spil i samme stil som Fable II. Har øjnene på Sacred II og Dragon Age. Hvilket af disse to ville i anbefale og er der andre spil i samme stil som er værd at afprøve?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Indlægaf Mogwai » 17. jul 2010 22:38

Hvis du kun har spillet Fable2, så har du jo stadig et "rigtigt" RPG til gode :P

Dragon Age Origins er er godt spil (omend det er en grim XBOX360 version ift. PC/PS3). Man styrer ofte sit "crew", hvilket betyder at du skal holde øje med mere end kun din main character. Jeg er personligt ikke den helt store fan af dette, men det kan være underholdende til tider. Spillet har dog mange talents/skills og man har stor grad af customization af sin karakter.

Der er jo også den gamle traver Oblivion. Et middelalder RPG ligesom Dragon Age, dog i førstepersons perspektiv (man kan også skifte til tredjepersons). Dog kan man godt se på spillet at det har nogle år på bagen, men ikke desto mindre et det et spil med _mange_ timer i, ligesom Dragon Age.

Nu ved jeg ikke hvordan dit forhold er til rum/fremtids temaer, for så kan du godt anskaffe dig Mass Effect 1 og 2, samt Fallout 3. ME2 og Fallout 3 er i mine øjne dit bedste RPGs der er lavet. Roserne fra anmeldere viser også at disse spil ikke bør ungåes :)

Men tilbage til udgangspunktet. Fable 2 er jo mere eller mindre kun en historie inklusiv meter-bashing. Jeg fandt i hvert fald ikke særlig meget dybde i spillet :P - Sacred 2 har jeg aldrig prøvet, og ud fra den generelle konsensus, så tror jeg ikke dette spil har meget værdi, med mindre man er RPG freak.

Okay, jeg stopper her. Du kan jo håbe på svar fra spif2001 som er Xboxlifes RPG-minister ;)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf iDanish Soul » 17. jul 2010 22:50

Jeg kan klart anbefale Mass Effect 1 og 2. Det er to rigtig fede spil. Mass Effect 1 indeholder dig lidt mere RPG end toeren. Personligt synes jeg toeren er fedest pga. der er lidt mere shooter-genre end i etteren.

Dragon Age: Origins har jeg skam også prøvet, men det faldt dog desværre ikke helt i min smag. Det med middelalderspil er ikke helt mig.

Der er også Borderlands som er et RPG og FPS spil. Nok lidt mere Shooter end RPG. Har lige fået det, så jeg kan ikke sige så meget om det, udover jeg synes det er fedt. :)
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Indlægaf Smolle » 17. jul 2010 22:55

Tak for begge jeres svar. Jeg har Mass Effect II, men det faldt ikke i min smag, nok mest fordi jeg ikke rigtig er til Sci-Fi og "stjernekrige".

Oblivion har jeg gennemspillet på PC, så det er heller ikke lige det der bliver mit valg. Har også spillet det første Sacred spil på PC, hvilket jeg faktisk synes var ret underholdende. Spillede det dog primært coop med en anden, så det har har måske nok gjort oplevelsen bedre.

Jeg leder lidt efter noget i stil med Diablo, Sacred, Titan Quest og Oblivion (alle spil som jeg har spillet på PC) til Xbox. Ved slet ikke om sådan noget eksisterer og om det i så fald er noget værd. Derfor jeg spørger her :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Indlægaf Krisgebis » 17. jul 2010 22:59

Du kan OVERVEJE Too Human. Det minder lidt om Diablo, idet historien er udemærket men ikke særligt fremtreden, du har ingen valg og det meste af gameplayet går ud på at banke sig igennem horder af fjender. Det gode er så loot og karakter/skill systemet.

Du skal dog være opmærksom på at spillet LANGT fra er perfekt, og dets anmeldelser afspejler også dette. Må indrømme jeg havde meget lave forventninger, men blev faktisk positivt overrasket. Kunne personligt godt leve med dets åbenlyse mangler.

edit: Fallout 3 kunne også være en kandidat. Lidt 50'er postapocalyptisk rpg aktion. Ganske vellykket og minder en del om Oblivion.
Senest rettet af Krisgebis 17. jul 2010 23:01, rettet i alt 1 gang.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf iDanish Soul » 17. jul 2010 22:59

Smolle skrev:Jeg leder lidt efter noget i stil med Diablo, Sacred, Titan Quest og Oblivion (alle spil som jeg har spillet på PC) til Xbox. Ved slet ikke om sådan noget eksisterer og om det i så fald er noget værd. Derfor jeg spørger her :)

Det tætteste du kommer på et spil som Oblivion er Dragon Age: Origins.
Hvis det heller ikke falder i din smag må du jo bare vente på Fable III, det udkommer til Oktober. :D
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Indlægaf Krisgebis » 17. jul 2010 23:04

Og lige for at være flueknepper.
Star Wars = space opera
Mass Effect = Sci/fi
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf DanishDove » 17. jul 2010 23:07

Fallout med alt DLC -> klasse, ellers er Sacred 2 helt sikkert også værd at prøve, har selv fået et par high levels i PC-versionen ;)
Billede
DanishDove
Niveau 5
 
Indlæg: 1195


Indlægaf Mogwai » 18. jul 2010 08:51

Der er jo også Torchlight, som er en fuldblods Diablo klon med elementer fra WoW. Til PC.

DeathSpank er ukommet til Xbox Live Arcade som også er et RPG.

De kunne også være værd at tage et kig på.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf Major Oblivious » 18. jul 2010 09:07

Deathspank kan bestemt anbefales selvom hele character opbygningen er meget let i forhold til Fallout og DragonAge så er humoren i spillet helt gennemført genial, og til 1200 MS point, så er det virkeligt et must-buy, man får også en masse avatar-guf og et par gamerpictures undervejs.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf DK Anders » 18. jul 2010 11:17

Der kommer jo også "Star Wars: The Old Republic" (dog kun til PC). Ellers vil jeg også anbefale Dragon Age: Origins.
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Indlægaf nakka » 18. jul 2010 12:24

demons souls er også et godt spil. dog for svært til min kop te. måtte give op midt i spillet. men selvom jeg syntes det er svært, så smider jeg det konstant i min ps3. kommer næsten ikke længere i spillet, men vokser da lige et par levels.

dragon age vil jeg også smide dig i retningen af
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Indlægaf Chaui » 18. jul 2010 12:51

Demon's Souls kan anbefales, kræver dog du har dig en PS3 selvfølgelig.

Men tror ikke du finder en oplevelse magen til i nogen andre spil. Det blev os skamrost for dets genialitet.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Indlægaf jeffder » 18. jul 2010 12:55

Major Oblivious skrev:Deathspank kan bestemt anbefales selvom hele character opbygningen er meget let i forhold til Fallout og DragonAge så er humoren i spillet helt gennemført genial, og til 1200 MS point, så er det virkeligt et must-buy, man får også en masse avatar-guf og et par gamerpictures undervejs.


hentede oz deathspank for 2 dage siden. og vil oz mene at det spil er 1200 ms points værd! god underholdning :P
Billede
jeffder
Niveau 4
 
Indlæg: 363


Indlægaf Smolle » 18. jul 2010 17:56

Har kigget lidt mere på Dragon Age og det kunne meget vel ende med at blive mit valg. Det eneste minus er det med at man skal styre en gruppe, fremfor en enkelt karakter. Jeg kan godt lide det med at man er den "ensomme helt" der redder verden, hehe. Men derfor ser Dragon Age nu stadig underholdende ud.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster