Xboxlife forum

Final Fantasy XIII Guide

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Final Fantasy XIII Guide

Indlægaf Insaniq » 22. mar 2010 14:55

Jeg har siden den dag hvor jeg fik spillet prøvet på at finde en guide som kunne forklare og hjælpe med mange af de settings som man har til rådighed:


Våben
Våben upgrades
Accessories
Roles and Paradigms



Kunne læse mig frem til at de fleste kan li Fang/Light/Hope setup, fordi fang styrer som COM og som SENT og HOPE har mest mana, men nogle har valgt Sazh/Light/Vanille pga Sazh's haste.



Jeg har fundet en site på japansk, som jeg har prøvet at tyde vha. google translate:

http://translate.google.com/translate?h ... ff13.in%2F men nogle ord/betegnelser passer bare ikke helt.


Her er også en optimal guide til våben upgrades.
http://www.xbox360achievements.org/foru ... ?p=2882729



Hvad er jeres erfaringer og oplevelser? Har nogen af jer fundet noget nyttigt?
Insaniq
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf christianmp » 22. mar 2010 15:10

gamefaqs. Der er vidst en semi sticky med våben guide, samt trådstarters syn på hvilke våben der er gode.
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf Thit » 22. mar 2010 15:30

Efter omkring 80 times spil, er jeg efterhånden ved at være maxet ud i alle roller på Crystarium Board, har fuldt upgraderede ultimate weapons.. mangler kun at nedlægge to tre monstre for at være helt færdig med FFXIII. :)

Jeg spiller med Fang, Hope og Vanille.

Synes det fungerer fantastisk godt, med en angriber og to magikere. Fang har den absolut højeste strength i spillet, og er tilmed også en god sentinel og saboteur. Vanille er virkelig nyttig med sit unikke 'Death' angreb, der gør at man kan farme Adamantoise længe inden man ellers er 'stærk nok'.

Sazh var rigtig nok den første der fik adgang til haste, men Hope får det også på Board level 9. Så der er ingen grund til at bruge Sazh, da hans stats er så urimeligt lave i forhold til alle andres.

Angående guides, så har jeg kigget en del forskellige steder efterhånden...

http://finalfantasy-xiii.net/forums/for ... y.php?f=50 Et rigtig godt forum, der går i detaljer med mange ting. Gode tråde om hvert Chapter, samt guides til våbenopgradering, items og andet. De var først ude med guides, da brugerne har spillet den japanske version importeret.

http://www.xbox360achievements.org/foru ... php?f=1156 Særligt nyttig Achievement Guide (med strategier til at klare mange af de svære kampe, farming osv) og Weapon List, hvor man finder den nøjagtige mængde exp hvert våben skal bruge når man upgrader.
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Insaniq » 25. mar 2010 10:17

Takker Thit.

Synes der er meget, man skal have funddet ud af - kæmper i øjeblikket med at finde/lave bedste weapon/item upgrades. og det er dejligt at se at der kommer flere og flere links og guides - der er ikke noget værre end at bruge ressourcer på noget forkert eller sælge noget, som an ikke skulle sælge.

Har skiftet over til Light, Sazh, Vanille, da en ven viste mig hvor vigtig haste er. (er ved mission 16)

Samtidig viste mig noget der kunne tyde på at være en exploit der giver mulighed for at farme 6600 point på under 1 minut, så er jeg fri for at jage efter den kaktus og 5000 CP :D


Thit - hvad brugte du af våben på dine chars? Hvad er vigtigst? ability eller stats?


P.s tillykke med Anniversary :D
Insaniq
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf Thit » 25. mar 2010 12:09

6600 CP på kort tid, lyder som de dejlige to monstre på northern highplain :D

Glæd dig til lidt senere, for der giver growth egg accessory dobbelt CP, så man er oppe på 13.200 CP for en kamp der tager under 10 sekunder.
Maxede lige boardet ud igår, på netop den måde, så alle characters er level 5 i alle roller.

Mht våben, så er der forskellige valg der er bedst, alt efter hvordan man spiller.. Så det er ikke sikkert det virker for alle, hvad der virker for mig :) Men jeg synes at høje stats slår specielle ablilities. Lige med undtagelse af Vanille, har jeg valgt våben med højeste stats.

På Fang bruger jeg Taming Pole, fordi den har den absolut højeste strength og magic (921/921). Men så har den også en ulempe, Stagger Lock, der gør at Fang ikke kan aktivere stagger. Men så længe de to andre partymembers kan, er det jo intet problem.
Hvis man bruger sentinel meget, er Gae Bolg også en mulighed for Fang.. Dens stats er lavere (642/642), men har en fordel der giver boosted Counter Attack.
Jeg brugte den et stykke tid, men skiftede over til Taming Pole, fordi den ekstra styrke virkelig gjorde kæmpe udslag. Hun er oppe og skade 999.999 med Highwind attack :D

Til Hope bruger jeg det våben der starter som Hawkeye. Igen, bare for de vilde stats og intet andet (202/917). Hopes magic er oppe over 3000 ialt, og det slår hårdt!

Til Vanille bruger jeg Belladonna Wand. Den har rigtig fine stats (403/807), og giver et vigtigt boost til hendes Saboteur-rolle. Forøget chance for at plante statusproblemer på fjender, som jeg bruger meget, og for at Death virker.

Man kan nu sagtens komme igennem uden overhovedet at havde kigget på våben upgrades. Det er kun vigtigt for alle sidequests der er efter slutbossen er klaret :)
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Insaniq » 26. mar 2010 14:58

Igen tusind tak - det glæder mig at høre at jeg ikke er på et sidespor og at der er nogen som kan spørge!

Jeg er så vandt fra WoW verden at det er formler og calculators til alt at jeg med FF følte lidt tabt som også resulterede i at jeg blev blokeret fra mine venners telefoner og Xbox live party invites :D

Men seriøst - når et våben har "stagger lock" - hvor hulen skal man så vide fra at den ikke kan komme på 100% i stagger. - Der blev nok de første tusinder af meningsløse EXP og gil brugt som jeg kunne have brugt på andet.

Men nu er det begyndt at køre for mig - en ultimate weapon lvl 24 fra lionheart, 3 pimped out tiaraer og hermes shoes + com rav rav + derisol (preemprive) FTW
Insaniq
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf Insaniq » 30. mar 2010 14:58

hm.. rimelig skod at man efter at have gennemført spillet skal grinde mobs i uendelighed for at få de bedste våben og trinkets og kunne være is tand til at gennemføre et par resterende svære missioner.
Insaniq
Niveau 1
 
Indlæg: 52



Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster