Xboxlife forum

Final Fantasy XI sparker Oblivions Røv flere gange ...

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Hertzblut » 18. apr 2006 18:55

StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:
StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Ved jeg, var bare for at drille ;)


Play with fire... and you are bound to get burnt ;)


Jeg er en meget aktiv svømmer, så opholder mig tit i vand, du kommer bare :P

Spøj til side... Jeg er stadig meget imod firmaer der punger folk for at spille et spil de lige har givet kassen for! :(


Folk der køber dem ved der er forbundet et abonnement med dem (og betaler med et smil). Ved godt det bliver til MANGE penge om måneden når man lægger alle brugernes penge sammen, men de går bl.a. til videreudvikling af universerne, luksus frokoster til direktionen, og en firmabil her og der.

De penge jeg putter i et MMORPG om måneden contra det jeg får ud af det.. jeg så mener jeg det er rigtigt godt givet ud.
Det er jo stort set ikke mere end 3 fad på et værtshus.

Og du må aldrig lægge spøjen helt til side... den skal der altid være plads til :lol:
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf StrudsDK » 18. apr 2006 20:10

HertzBlut skrev:
StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:
StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Ved jeg, var bare for at drille ;)


Play with fire... and you are bound to get burnt ;)


Jeg er en meget aktiv svømmer, så opholder mig tit i vand, du kommer bare :P

Spøj til side... Jeg er stadig meget imod firmaer der punger folk for at spille et spil de lige har givet kassen for! :(


Folk der køber dem ved der er forbundet et abonnement med dem (og betaler med et smil). Ved godt det bliver til MANGE penge om måneden når man lægger alle brugernes penge sammen, men de går bl.a. til videreudvikling af universerne, luksus frokoster til direktionen, og en firmabil her og der.

De penge jeg putter i et MMORPG om måneden contra det jeg får ud af det.. jeg så mener jeg det er rigtigt godt givet ud.
Det er jo stort set ikke mere end 3 fad på et værtshus.

Og du må aldrig lægge spøjen helt til side... den skal der altid være plads til :lol:


Hehe :)

Fadøl på værtshus? Har du hørt om opvarmning med billig sprøjt fra netto? Det kan klares for højst 30 kr :P

jeg har selv spillet WOW, og synes det er et enormt fedt spil! Når det er sagt, så skal det siges at det tager lang tid.. langtid + god fornøjelse = månedlig pris, det skam okay..

Langspille til + god fornøjelse + højepriser = Vildt mange penge, unødig luksus.. Absurt.. Fint at de lige får en bil hist og her.. Men hellere sætte overskudet lidt ned og samtidigt sænke priserne..

Men jeg synes da at mine Wow måneder er givet rigtigt godt ud!
StrudsDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1574


Indlægaf Underdog Dude » 18. apr 2006 20:55

HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Jeg opfatter RPG og MMORPG som en kriminalkommisær og en alm. politimand, de er begge politimænd, men deres status og formål er forskellige. Derimod er en ismand (som f.eks. kunne være FPS) og en politimand noget helt forskelligt.
Derfor vil jeg stadig hævde at MMORPG's ikke er RPG's. (De har jo også deres seperate sektioner på de fleste spil-sites, hvilket jeg vil mene underbygger denne teori.)

Men i bund og grund er lige netop det nok en definitationssag.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf badehaette » 21. apr 2006 13:46

[MEvsMAE] skrev:det er regionsfrit i den forstand at du spiller sammen med alle andre i hele verden både PS2, PC og XBOX 360



det var nice lavet men jeg skal ikke have det.
Billede
50 cent
badehaette
 
Indlæg: 2935


Indlægaf c0ola1d » 21. apr 2006 13:54

MirageDK skrev:c0ola1d kan se du er relativ ny på vores forum. Men dit sprogbrug vil ikke blive toleret her. Personlige angreb udløser en advarsel.

Et RPG er et spil hvor man har en karakter som man igennem spillet bygger op. Fx igennem levels, skills, experience osv.

Oblivion er et rollespil, altså et RPG.

FF XI er også et RPG, da man på samme måde bygger en karakter op og følger ham igennem en historie.



Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er men du skal i hvertfald ikke komme og fortælle mig hvad der er RPG og hvad der ikke er for der tager du nok munden for fuld da jeg har spillet det i 20 år så burde nok vide en ting eller to og nej der er faktisk flere elementer i det end som så det er ikke som du skriver .. Oblivion er et fantasy adventure game hvis du siger til en D&D'er at en orc har magi og kan nogenlunde det samme som en wood elf så vil han kigge mystisk på dig kan jeg godt garantere den måde magi er bygget op på er helt forkert som så meget andet i det spil men når det er sagt skal jeg da sige at det er et fedt spil det er bare ikke et rollespil .. I et normalt rollespil så kan man også danne et party men det kan man heller ikke her man kan heller ikke særligt meget med NPCerne så ja det er bare et udvidet DARK STONE eller lign ... men stadig fedt ... :)
c0ola1d
Niveau 2
 
Indlæg: 169


Indlægaf MirageDK » 21. apr 2006 15:23

Ja men du tager desværre fejl...

Du forveksler mellem D&D og RPG...

RPG er en meget bred betegnelse over et spil hvor du bygger en karakter op.. følger med i en historie, lever dig ind i rollen som den du spiller...

D&D er som du siger et univers fyldt med regler og reglementer som skal følges.

En D&D historie er også et rollespil der udfolder sig. Men et rollespil behøver ikke være D&D.
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf Ninja-Monkey » 21. apr 2006 18:10

Vil også lige sige at visdom om spil har nadda at gøre med hvor gammel man er da jeg selv er 14 MEGET snart 15 er jeg træt at høre på det med alder har noget at gøre med din opførelse og klogskab, hvis du bare sætter dig lidt ind i tingene skal det nok gå.

Når du betaler de 13 euro får du en char du skal derefter give 1 euro for hver ny char du vil spille med, når du har givet de 14 euro for at spille en måned behøves du ikke at have det gold membership som du køber hos microsoft du kan spille det med silver membership som koster gratis. :P

Et RPG spil behøves ikke at være ligesom baldurs gate (D&D) hvor du har flere chars som går rundt i en verden og nakker drager og orcs kan godt have magi det er bare noget der står i D&D bøger at de ikke kan, D&D RPG er et sværd og magi spil som foregår i middelalderen, der er mange RPG'er som er i fremtiden som deus ex som er MEGET taktisk spil med fx implanter som i et D&D ville være buffs eller enchants og fremtids våben som fx laser guns. der er også de lidt nyere gen af RPG som giver dig mulighed for at være en superhelt med forskellige kræfter som laser ud af øjnene osv har selv spillet CoH (city of heroes) og marvel er igang med at lave et helte rpg som CoH til xbox 360 only kommer vel til en 2007 eller 2008. >>
Ninja-Monkey
Niveau 5
 
Indlæg: 852


Indlægaf c0ola1d » 21. apr 2006 18:35

MirageDK skrev:Ja men du tager desværre fejl...

Du forveksler mellem D&D og RPG...

RPG er en meget bred betegnelse over et spil hvor du bygger en karakter op.. følger med i en historie, lever dig ind i rollen som den du spiller...

D&D er som du siger et univers fyldt med regler og reglementer som skal følges.

En D&D historie er også et rollespil der udfolder sig. Men et rollespil behøver ikke være D&D.


Ja det er jeg godt klar over har spillet alt lige fra Call of Chtulu til Bubblegum crisis men det er altså stadig ikke et RPG og nu vil jeg så forklarer jer hvorfor .. det er ret indlysende et TRUE RPG spil kører ikke efter en fast storyline som Oblivion jo gør ja det er da sandt man kan tage subquests men det er nu ikke det samme i en sand rollespil verden kan man også flere ting end hvad tilfældet er i Oblivion ja okey det er ikke D&D som er mere regelbasseret end hvad godt er men det er nu alligel rart med lidt regler men det er også svært for RPG kan strengt taget også være et Strategi spil det er lidt op til en selv der findes ikke en klar definition af RPG så derfor kan det sættes op som følgende

True-RPG, Action/Adventure RPG , Strategy RPG & løst RPG. Hvor True RPG er mere realistisk da det er mere regel besat end fx et eventyr hvor man bare kan vandre rundt i flere dage uden at skulle sove samt spise .. hmmm en anden ting er også tid den er ikke klart defineret i Oblivion da man jo ikke kan blive ældre man har ikke nogen alder men tiden den går dog og dagene flyver afsten men man ikke ældre så. En anden ting der mangler er alignment det bliver brugt i alle rollespil og sidst men ikke mindst så skal det være sådan at verdenen vil ændre sig alt efter hvad man gør og hvilken karakter man anvender dette er ej heller tilfældet i Oblivion har prøvet samtlige racer og spillet er ens hvergang alt dette kan selvfølgelig sættes i relief men nu har jeg da underbygget min påstand ihvertfald .. Personligt har jeg ikke noget imod Oblivion det er da undrholdende i sig selv men det har mange mangler syntes fx at deres NPC ting er alt for ringe man kan jo intet men det er som det er ...

Og nej alder har ingen ting at sige men det har erfaring og det er jo fakta så det ...
c0ola1d
Niveau 2
 
Indlæg: 169


Indlægaf c0ola1d » 21. apr 2006 18:46

Monkey Whoop skrev:Vil også lige sige at visdom om spil har nadda at gøre med hvor gammel man er da jeg selv er 14 MEGET snart 15 er jeg træt at høre på det med alder har noget at gøre med din opførelse og klogskab, hvis du bare sætter dig lidt ind i tingene skal det nok gå.

Når du betaler de 13 euro får du en char du skal derefter give 1 euro for hver ny char du vil spille med, når du har givet de 14 euro for at spille en måned behøves du ikke at have det gold membership som du køber hos microsoft du kan spille det med silver membership som koster gratis. :P

Et RPG spil behøves ikke at være ligesom baldurs gate (D&D) hvor du har flere chars som går rundt i en verden og nakker drager og orcs kan godt have magi det er bare noget der står i D&D bøger at de ikke kan, D&D RPG er et sværd og magi spil som foregår i middelalderen, der er mange RPG'er som er i fremtiden som deus ex som er MEGET taktisk spil med fx implanter som i et D&D ville være buffs eller enchants og fremtids våben som fx laser guns. der er også de lidt nyere gen af RPG som giver dig mulighed for at være en superhelt med forskellige kræfter som laser ud af øjnene osv har selv spillet CoH (city of heroes) og marvel er igang med at lave et helte rpg som CoH til xbox 360 only kommer vel til en 2007 eller 2008. >>


Sig mig lige læser du ikke før du begynder at blande dig noget kunne jo tyde på det jeg er sku da udemærket klar over hvorledes betalingen den foregår hvilket du nok også ville kunne se hvis du gav dig tid til at læse først men nej .. Det jeg siger er jo at hvis man ikke har et creditkort så kan man ikke spille det og det er langt ude selvom man fx skal kunne bruge et debitkort ..

Det virker ikke som om du har spillet særligt meget rolle spil hvis det er din defination af D&D hahah det er sku ikke som dine sværd og trolddoms bøger min lille ven ... Jeg fatter slet ikke hvor du vil hen med det med tid for det er fuldstændigt urelevant hvad tid der bliver spillet i reglerne er de samme .. og hvis du nu endelig skal nævne navne hvorfor så ikke nogle lidt mere klassiske D&D titler som fx Ultima men okey der var du nok ikke født men det er såmænd også lige meget ...
c0ola1d
Niveau 2
 
Indlæg: 169


Indlægaf Kayniel » 21. apr 2006 21:16

c0ola1d skrev:.. og hvis du nu endelig skal nævne navne hvorfor så ikke nogle lidt mere klassiske D&D titler som fx Ultima men okey der var du nok ikke født men det er såmænd også lige meget ...


jeg kender også UO.. omgwtflol can i be your friend?
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Ninja-Monkey » 22. apr 2006 02:57

c0ola1d skrev:
Monkey Whoop skrev:Vil også lige sige at visdom om spil har nadda at gøre med hvor gammel man er da jeg selv er 14 MEGET snart 15 er jeg træt at høre på det med alder har noget at gøre med din opførelse og klogskab, hvis du bare sætter dig lidt ind i tingene skal det nok gå.

Når du betaler de 13 euro får du en char du skal derefter give 1 euro for hver ny char du vil spille med, når du har givet de 14 euro for at spille en måned behøves du ikke at have det gold membership som du køber hos microsoft du kan spille det med silver membership som koster gratis. :P

Et RPG spil behøves ikke at være ligesom baldurs gate (D&D) hvor du har flere chars som går rundt i en verden og nakker drager og orcs kan godt have magi det er bare noget der står i D&D bøger at de ikke kan, D&D RPG er et sværd og magi spil som foregår i middelalderen, der er mange RPG'er som er i fremtiden som deus ex som er MEGET taktisk spil med fx implanter som i et D&D ville være buffs eller enchants og fremtids våben som fx laser guns. der er også de lidt nyere gen af RPG som giver dig mulighed for at være en superhelt med forskellige kræfter som laser ud af øjnene osv har selv spillet CoH (city of heroes) og marvel er igang med at lave et helte rpg som CoH til xbox 360 only kommer vel til en 2007 eller 2008. >>


Sig mig lige læser du ikke før du begynder at blande dig noget kunne jo tyde på det jeg er sku da udemærket klar over hvorledes betalingen den foregår hvilket du nok også ville kunne se hvis du gav dig tid til at læse først men nej .. Det jeg siger er jo at hvis man ikke har et creditkort så kan man ikke spille det og det er langt ude selvom man fx skal kunne bruge et debitkort ..

Det virker ikke som om du har spillet særligt meget rolle spil hvis det er din defination af D&D hahah det er sku ikke som dine sværd og trolddoms bøger min lille ven ... Jeg fatter slet ikke hvor du vil hen med det med tid for det er fuldstændigt urelevant hvad tid der bliver spillet i reglerne er de samme .. og hvis du nu endelig skal nævne navne hvorfor så ikke nogle lidt mere klassiske D&D titler som fx Ultima men okey der var du nok ikke født men det er såmænd også lige meget ...


Har ikke sagt at du ikke er klar over at du ved med betaling siger bare nogle facts om spillet og der er ingen der har sagt noget med at det koster 1 euro pr ekstra char du vil lave nej vel!

FOrtæller bare lidt om de forskellige genrer ved rpg at det ikke bare er ligesom i D&D i middelalderen som nogle måske tror har slet ikke sagt at du har skrevet forkert eller andrer har siger bare min mening om hvorvidt et spil er et rpg eller ej, og oblivion er et rpg.
bare fordi de går over i et lidt mere action packed rpg betyder det ikke at det ikke er et rpg og jeg spilller ikke D&D så har nok ikke prøvet ultima gider slet ikke at nærme mig det så tænk lige på at alle kænder ikke lige de spil du kender.
Ninja-Monkey
Niveau 5
 
Indlæg: 852


Indlægaf tvo » 1. maj 2006 08:43

c0ola1d skrev:
MirageDK skrev:c0ola1d kan se du er relativ ny på vores forum. Men dit sprogbrug vil ikke blive toleret her. Personlige angreb udløser en advarsel.

Et RPG er et spil hvor man har en karakter som man igennem spillet bygger op. Fx igennem levels, skills, experience osv.

Oblivion er et rollespil, altså et RPG.

FF XI er også et RPG, da man på samme måde bygger en karakter op og følger ham igennem en historie.



Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er men du skal i hvertfald ikke komme og fortælle mig hvad der er RPG og hvad der ikke er for der tager du nok munden for fuld da jeg har spillet det i 20 år så burde nok vide en ting eller to og nej der er faktisk flere elementer i det end som så det er ikke som du skriver .. Oblivion er et fantasy adventure game hvis du siger til en D&D'er at en orc har magi og kan nogenlunde det samme som en wood elf så vil han kigge mystisk på dig kan jeg godt garantere den måde magi er bygget op på er helt forkert som så meget andet i det spil men når det er sagt skal jeg da sige at det er et fedt spil det er bare ikke et rollespil .. I et normalt rollespil så kan man også danne et party men det kan man heller ikke her man kan heller ikke særligt meget med NPCerne så ja det er bare et udvidet DARK STONE eller lign ... men stadig fedt ... :)


Rolig nu... Folk burde sgu enten tillægge sig et lidt mindre aggressivt sprog eller lade være med at skrive... Sådan der taler du vel ikke til folk i den "virkelige" verden? Eller går du bare konstant rundt med et blåt øje?
Senest rettet af tvo 6. maj 2006 18:41, rettet i alt 2 gange.
Billede
tvo
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf tvo » 1. maj 2006 08:49

c0ola1d skrev:det er ret indlysende et TRUE RPG spil kører ikke efter en fast storyline som Oblivion jo gør ja det er da sandt man kan tage subquests men det er nu ikke det samme i en sand rollespil verden kan man også flere ting end hvad tilfældet er i Oblivion ja okey det er ikke D&D som er mere regelbasseret end hvad godt er men det er nu alligel rart med lidt regler men det er også svært for RPG kan strengt taget også være et Strategi spil det er lidt op til en selv der findes ikke en klar definition af RPG så derfor kan det sættes op som følgende


Well... Det kan godt være du kan definere ting på en meget upræcis måde og ud fra nogle meget subjektive anskuelser... Men kan du sætte et punktum? Bare så man fatter lidt af hvad du skriver? 8 linier uden punktum er sgu da vist ny rekord... :-)
Billede
tvo
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf sec dk » 1. maj 2006 12:09

Magen til mudderkastning skal man da godt nok lede længe efter, og så om så bredt et begreb som RPG.

Faktum er, at RPG bliver trukket ned over næsten samtlige spil, der på den ene eller anden måde lader dig indtage rollen som en karakter, der udvikler sig progressivt. På denne måde kan man hverken sige at Oblivion eller FFXI ikke er RPG.

Ligeledes er det da værd at påpege nogen af de titler, der igennem årene har taget prisen for bedste RPG, vi nævner i flæng:

BG1+2
NWN
TES3: Morrowind
Fable
Jade Empire
KOTOR1

Osv, osv.

Disse spil er unikke, de efterligner ikke hinanden, eller søger at opretholde et specifik regelsæt til punkt og prikke, så de passer ind under RPG betegnelsen.

Den eneste forskel gaming indistrien foretager er, om det er et MMORPG eller et RPG, disse betegnelser er nævnt i denne tråd. De giver endda priser både for bedste RPG og bedste MMORPG. Men verden skal jo drejes til at passe under c0ola1ds snævre ramme jo, det er alle andre, der tager fejl :-)

c0ola1d, "lille ven", du burde seriøst overvejer hvordan du fremstiller dig selv overfor andre her på forummet. Du fremstår som en bedrevidende 15-årig med seriøse grammatiske problemer. Medmindre du ønsker at få hele forummet på nakken, vil jeg foreslå dig, at lægge din stil om. Tænk med hovedet, ikke den anden ende...
Senest rettet af sec dk 1. maj 2006 18:26, rettet i alt 1 gang.
sec dk
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Indlægaf Underdog Dude » 1. maj 2006 13:06

c0ola1d skrev:En anden ting der mangler er alignment det bliver brugt i alle rollespil...


Nej!?!
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster