Xboxlife forum

Final Fantasy XI sparker Oblivions Røv flere gange ...

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf MirageDK » 18. apr 2006 15:49

c0ola1d kan se du er relativ ny på vores forum. Men dit sprogbrug vil ikke blive toleret her. Personlige angreb udløser en advarsel.

Et RPG er et spil hvor man har en karakter som man igennem spillet bygger op. Fx igennem levels, skills, experience osv.

Oblivion er et rollespil, altså et RPG.

FF XI er også et RPG, da man på samme måde bygger en karakter op og følger ham igennem en historie.
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf DNS_DK » 18. apr 2006 15:51

MirageDK skrev:FF XI er også et RPG, da man på samme måde bygger en karakter op og følger ham igennem en historie.


men da FF XI er et online RPG bliver det til et Massive MULTIPLAYER ONLINE Role Playing Game :D Altså MMORPG
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf MirageDK » 18. apr 2006 15:53

Ændre ikke på at det stadig er et rollespil.. på engelsk role-playing game forkortet til RPG.
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf Fixxed » 18. apr 2006 15:54

c0ola1d - Foruden det faktum at du virker ret nedladende, så har du altså desværre ikke helt ret. Et MMORPG kan ikke sammenligned med et RPG, desuden er Oblivion ihvertfaldt et RPG spil. Nu er jeg selv trofast rollespiller, og har været det de sidste 8 år. Der findes altså forskellige spille stile og lign. og selv de værste hack´n slash spil kan til tider betegnes som RPG.

Men Oblivion er altså næstne begrebet af RPG, idet at du former din egen historie, du er istand til at forme din egen karakter og den måde du vil opfattes på af andre NPCére.

Så jeg frabeder at du begynder at barbere nogle heste, ihvertfaldt indtil du har lært at ride :wink:

EDIT - Havde ikke lige set de andre svar :!:
Fixxed
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf DNS_DK » 18. apr 2006 15:56

[MEvsMAE] skrev:det er regionsfrit i den forstand at du spiller sammen med alle andre i hele verden både PS2, PC og XBOX 360


NTSC kan ikke afspilles på PAL konsol ?
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf MirageDK » 18. apr 2006 15:56

Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf GrandCarnage » 18. apr 2006 15:59

MirageDK skrev:For en god ordens skyld.

http://da.wikipedia.org/wiki/Rollespil


Jeg tror du har overbevist ham MirageDK. :wink:
GrandCarnage
Niveau 0
 
Indlæg: 14


Indlægaf MEvsMAE » 18. apr 2006 16:26

DNS_DK skrev:
[MEvsMAE] skrev:det er regionsfrit i den forstand at du spiller sammen med alle andre i hele verden både PS2, PC og XBOX 360


NTSC kan ikke afspilles på PAL konsol ?


nej, det tror jeg ikke.
men den europæiske udgave kan købes fra torsdag.
til feks. 270 kr hos play.com
Billede
MEvsMAE
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Indlægaf Underdog Dude » 18. apr 2006 17:02

c0ola1d skrev:hahah nu modsiger du jo dig selv kammerat MMORPG = Massive Multiplayer Online RolePlaying Game ... Og nej Oblivion er ikke noget rollespil hvis du fx vidste bare en smule om diverse bøger samt compendiums så kunne du også se at det ikke er et rolle spil men et actionadventure hvilket de iøvrigt også selv siger at det er ...

Så der blev den hest vidst barberet min lille ven ...


MMORPG er ikke det samme som et alm. rpg og mht. oblivion kan du jo kigge følgende links:

Teamxbox - Yderst til højre - Genre: RPG

Tothegame - Yderst til højre - Genre: RPG

Gamespot - Ved siden af boxshot - Genre: Role-Playing

IGN - Yderst til højre - Genre: RPG

1up - Under boxshot - ESRB Rating: Teen Genre: RPG

Bethesda's officielle Elder scrolls hjemmeside - Under citater - These are some of the words being used to describe our award-winning RPG.

Edit: Som Fixxed havde jeg heller ikke set de andre svar...
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Underdog Dude » 18. apr 2006 17:12

GrandCarnage skrev:Jeg ved snart ikke... At skulle betale få at bruge live er en ting, men at også skulle betale for at spille FFXI er da lidt latterligt. :?

Er det bare mig der har det sådan?


Jeg havde ikke noget imod at betale for wow og jeg har ikke noget imod snart at betale for FF XI.
Når jeg vejer det op imod hvad de laver for mig og hvad jeg får for mine penge, synes jeg sagtens at det kan betale sig.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf StrudsDK » 18. apr 2006 17:29

Det er ikke et RPG, men derimod et MMORPG :P

Og dem har vi haft mange af, nemlig Star Wars og Warcraft.. og en masse andre.. Desuden er de spil så forskellige at de svært kan sammenlignes..
StrudsDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1574


Indlægaf Hertzblut » 18. apr 2006 17:36

MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf StrudsDK » 18. apr 2006 17:39

HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Ved jeg, var bare for at drille ;)
StrudsDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1574


Indlægaf Hertzblut » 18. apr 2006 17:47

StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Ved jeg, var bare for at drille ;)


Play with fire... and you are bound to get burnt ;)
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf StrudsDK » 18. apr 2006 17:51

HertzBlut skrev:
StrudsDK skrev:
HertzBlut skrev:MMORPG'er er da i allerhøjestegrad RPG'er.

Du bygger en karakter op og får den til at fungere i en verden sammen med tusindvis af andre ligesindede.

MMORPG er NÆSTEN ligesom en rollespilssession bare med et par tusind i lokalet :)

Det at betale et (symbolsk) beløb for en service der står tilrådighed 24 timer i døgnet synes jeg er helt iorden. Har selv spillet Anarchy Online fra launch, og mener ikke det er dyrt for at kunne underholde sig i så mange timer om måneden.

Men Oblivion og FF/MMORPG'er kan ikke helt sammenlignes.


Ved jeg, var bare for at drille ;)


Play with fire... and you are bound to get burnt ;)


Jeg er en meget aktiv svømmer, så opholder mig tit i vand, du kommer bare :P

Spøj til side... Jeg er stadig meget imod firmaer der punger folk for at spille et spil de lige har givet kassen for! :(
StrudsDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1574


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster