Xboxlife forum

Dragon Age: Combat tips mod drager søges **SPOILER ALERT**

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Dragon Age: Combat tips mod drager søges **SPOILER ALERT**

Indlægaf Banno » 10. nov 2009 09:43

Jeg har indtil videre mødt to dragons: en High Dragon ifm. Urn of Ashes questen samt Flemeth i dragon form.

Jeg bliver smadret max af dem begge og synes ikke, at jeg kan finde en party combination, som bare tilnærmelsesvis virker effektiv. Jeg spiller på Normal difficulty.

Jeg har Alistair, Wardog'en, Wynne, Shale, Leliana, Morrigan, Zevran og Sten tilgængelig. Alle er level 13-14 cirka.

Hvis I ellers har overvundet dem, hvilken taktik/hvilket party brugte I?

Jeg synes ikke, at jeg kan finde så meget Fire Resistance gear til at det rykker noget. Wynne's healing kan heller følge med den skade, som man får. Jeg spiller selv defensive warrior med maxet "sword & shield" skills og bliver alligevel ædt levende (i bogstaveligste forstand nogle gange, hehe). Og tror ikke, at der er nok potions i spillet til at "potte" mig igennem kampen.

Jeg er ret sikker på, at jeg mangler et eller andet grundlæggende tip til enten at booste min defense/resistance eller debuffe dragerne på en eller anden måde. Men jeg ved ikke lige hvad det er! Hjælp! :D
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf bjaelkesex » 10. nov 2009 09:52

Min gruppesammensætning bestod af Alistair (tank), Wynne (heal), Morrigan (dps), Elf Mage (heal). Det tager en helvedes tid at dræbe dem, men man kommer aldrig rigtig i fare. Morrigan havde også et par heal taktikker bare lige for en sikkerheds skyld. Dertil kastede jeg en masse curses med Wynne og min Elf Mage, da de er instant.

Jeg ventede dog til, at de var level 15.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Banno » 10. nov 2009 13:37

Mmm, to healere? Kan jeg desværre ikke mønstre. Morrigan kan heller ikke deltage i companion questen.

Jeg har ikke luret endnu, om mobs leveller op sammen med dig?

Kan jo prøve at vente til level 15 i hvert fald og se om det gør en forskel.

Bliver vist nødt til at studere de andre companions spells/talents noget mere. Jeg har bare autolevel'et dem alle og løbende justeret deres taktikker. Men jeg har ikke sat mig ind i alle deres evner.
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf bjaelkesex » 10. nov 2009 13:44

Banno skrev:Mmm, to healere? Kan jeg desværre ikke mønstre. Morrigan kan heller ikke deltage i companion questen.

Jeg har ikke luret endnu, om mobs leveller op sammen med dig?

Kan jo prøve at vente til level 15 i hvert fald og se om det gør en forskel.

Mobs følger dig i level, men hvis du først har mødt/aktiveret dragen ved level 14 og så kommer tilbage ved level 15, er dragen stadig, som den var ved første besøg.
Banno skrev:Bliver vist nødt til at studere de andre companions spells/talents noget mere. Jeg har bare autolevel'et dem alle og løbende justeret deres taktikker. Men jeg har ikke sat mig ind i alle deres evner.

Autolevel er meget dumt, hvis du vil klare dig over normal. Micromanagement bliver vitalt for din færd fremover. Især når man møder 3+ spellcasters.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Banno » 10. nov 2009 14:12

bjaelkesex skrev:Autolevel er meget dumt, hvis du vil klare dig over normal. Micromanagement bliver vitalt for din færd fremover. Især når man møder 3+ spellcasters.


Ja, det begynder jeg så småt at indse!

Jeg spiller Normal og har godt nok haft mange reloads, især omkring casters, som du nævner.

Men der er ikke så meget, jeg kan gøre nu udover at være opmærksom på dette omkring de sidste levels.
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Niels » 10. nov 2009 14:52

Jeg skal til at i gang med companion questen for Morrigan.

Mit problem er at jeg ikke har Wynne i min gruppe og derfor er Morrigan min eneste healer og hun kan jo som sagt ikke være med til hendes egen quest.

Nogen fif til hvordan den skal drejes?

Mener jeg har alle de andre party members, undtagen Wynne. Kom desværre til at dræbe hende. :/
Niels
Niveau 0
 
Indlæg: 22


Indlægaf Banno » 11. nov 2009 11:29

Jeg kan opdatere med, at jeg nu har totalt owned begge drager.

Jeg er blevet level 15, mens resten af mit crew er blevet level 14.

Jeg har gennemført "The Mage's Treasure" side questen ifm. Dalish elves hoved questen. Her får man et fuldt sæt Juggernaut Plate Armor, som giver en resists til alt (25-30%) ialt, så vidt jeg husker.

Herudover har jeg også fundet en 1-handed Axe med +4 damage vs. Dragons samt et par andre gode stats og to gem slots.

Jeg ved ikke præcist, hvad den afgørende forskel er (tror dog, det er Juggernaut'en), men begge fights var totalt walkover. Jeg spiller som sagt "sword'n'board", og jeg tog næsten ingen skade i begge fights. Drak ikke en eneste potion og Wynne holdt mig kørende uden problemer med nogle heals af og til.

I Flemeth kampen havde jeg Leliana (archer), Wynne og Zevran. Zevran døde ved første dragon breath, men klarede den uden problemer.

I High Dragon kampen var billedet det samme, men havde Morrigan med i stedet for Zevran. Igen tog jeg næsten ingen skade og de tre ranged åd den health i løbet af ingen tid.
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Banno » 11. nov 2009 11:31

Niels skrev:Jeg skal til at i gang med companion questen for Morrigan.

Mit problem er at jeg ikke har Wynne i min gruppe og derfor er Morrigan min eneste healer og hun kan jo som sagt ikke være med til hendes egen quest.

Nogen fif til hvordan den skal drejes?

Mener jeg har alle de andre party members, undtagen Wynne. Kom desværre til at dræbe hende. :/


Hehe, jeg vil ikke spørge hvordan det er lykkes dig at slå Wynne ihjel.

Hvilken class spiller du?
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf bjaelkesex » 11. nov 2009 11:46

Jeg dræbte både Wynne og Zevran i mit første spil. Havde også muligheden for at dræbe Morrigan, men så ville jeg jo mangle castere.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Banno » 11. nov 2009 12:25

bjaelkesex skrev:Jeg dræbte både Wynne og Zevran i mit første spil. Havde også muligheden for at dræbe Morrigan, men så ville jeg jo mangle castere.


OK, jeg har en del til gode, kan jeg høre. Men jeg er også stadig langt fra slutningen :D

Fantastisk spil. Spiller totalt goodie-two-shoes i første omgang og glæder mig allerede til at prøve en gennemgang som ond.
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf bjaelkesex » 11. nov 2009 12:27

Banno skrev:
bjaelkesex skrev:Jeg dræbte både Wynne og Zevran i mit første spil. Havde også muligheden for at dræbe Morrigan, men så ville jeg jo mangle castere.


OK, jeg har en del til gode, kan jeg høre. Men jeg er også stadig langt fra slutningen :D

Fantastisk spil. Spiller totalt goodie-two-shoes i første omgang og glæder mig allerede til at prøve en gennemgang som ond.

Det gjorde jeg også ;)
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Niels » 11. nov 2009 12:55

Synes Wynne havde nogen underlige ideer da jeg mødte hende i Mage toweret, så istedet for at tage hende med prikkede jeg lidt til hende med mit sværd. :/

Vidste på det tidspunkt ikke hun var den eneste healer i spillet, så det var lidt en bummert.
Jeg har dog fået gjort Morrighan til en rigtig fornuftig healer, det hjælper bare ikke så meget i hendes egen quest.

Havde ikke tænkt på at Juggernaught armor gav så meget resist, må prøve at udstyre Alistair med det samt skaffe en masse pots, og så håbe på det bedste.

Min egen karakter er en dual wield elf warrior.
Niels
Niveau 0
 
Indlæg: 22


Indlægaf Banno » 12. nov 2009 09:47

Du kan jo prøve, at give Alistair Juggernaut armor på, som du siger. Supplér evt. med en resist potion mod fire eller physical damage. Skaf en god stak Potent Health pots og sæt hans 1. prioritets taktik til at være at drikke en potion, når han er under 50% health. Jeg ville måske i denne fight styre ham selv, så jeg kunne time potions rigtigt. Husk at sætte "Threaten" og "Shield Wall" op på ham, så han holder aggro og får nogen bedre defenses.

Tag så Leliana med, da hun er en god Archer. Equip evt. selv en bue og gå ranged også, hvis du får klø, når du står ved siden af hende. Jeg ved ikke helt med 4. personen, da de alle er ret squishy synes jeg. Evt. tag Zevran med og stik ham en bue også. Jeg klarede den selv med 3 personer, fordi jeg ikke rigtig blev ramt.

Læg i øvrigt mærke til hvor ranged står. Hvis de står der, hvor du taler med Flemeth inden hun shapeshifter, og du angriber hende med Alistair, der hvor hun spawner som drage, så er rangeds line of sight blokeret og giver ingen skade. De skal lige flyttes lidt rundt med uret og op ad bakken.

Sørg også for, at Alistair får vendt hende om, så hun har ryggen mod ranged. Så rammer de bedre og kan lave flere criticals. Så undgår man også helt, at de bliver ramt af dragon's breath.

Håber det måske hjælper - b****'en fortjener at dø :-)
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf KingHans » 12. nov 2009 17:38

jeg er omkring de lvl10, og skal klare den high dragon der beskytter asken... men jeg kan bare ikke klare den. mit crew er
Min egen warrior, Sten og Shale.
samt ham elve rougen man møder... måske ikke den optimale sammensætning. men det er hvad jeg har, og der er gemt lige foran, så det er det jeg skal bruge. Hvad er en god taktik. jeg stormer bare på den, og alle står og slår. Jeg prøver så at heale med posions... men det virker ikke helt.
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Indlægaf Trickykid » 12. nov 2009 21:41

KingHans skrev:jeg er omkring de lvl10, og skal klare den high dragon der beskytter asken... men jeg kan bare ikke klare den. mit crew er
Min egen warrior, Sten og Shale.
samt ham elve rougen man møder... måske ikke den optimale sammensætning. men det er hvad jeg har, og der er gemt lige foran, så det er det jeg skal bruge. Hvad er en god taktik. jeg stormer bare på den, og alle står og slår. Jeg prøver så at heale med posions... men det virker ikke helt.


Jeg havde samme problem, og jeg blev efterhånden jævnt frustreret efter at være blevet pelset 8-9 gange uden at få den under 1/3 health. Så fandt jeg til gengæld ud af, at man bare kan rende forbi dragen uden at engage den og ind til ashes, da de åbenbart slet ikke er linket på nogen måde. Siden har jeg ikke kigget mig tilbage... jeg er dog nødt til at vende tilbage til dragen før eller siden for at hævne mig.
Trickykid
Niveau 1
 
Indlæg: 90


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster