Xboxlife forum

Japanske RPG's?

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf adionditsak » 28. aug 2009 17:01

Eternal Sonata eller Star Ocean The last hope er de 2 bedste her på boxen og eller måske Tales of vesperia.. Selvom de sidste 6 timer var de bedste ud af de ca 35.. det første af spillet er virkelig kedeligt vil jeg sige, selvom det er gudeflot.. de sidste 6 timers tid er fuldstændig geniale såå.. det dit valg :)
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf Lynggaard » 31. aug 2009 13:07

Jeg vil anbefale Lost Odyssey og Star Ocean: TLH..klart de to bedste xbox jrpg lige nu...
Hold dig langt fra Infinite undiscovery og Last Remnant. Det er ekstremt halvt arbejde hele vejen igennem og historierne er middelmådige at best. Kampsystemet i Last Remnant er for øvrigt alt for random til at kunne kaldes dybt.
Lynggaard
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Indlægaf skitzofraen » 31. aug 2009 13:10

Det nye Final fantasy, når det engang udkommer.

Final fantasy serien er det eneste, som jeg har kunne lide indenfor JRPG genren.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Re: Japanske RPG's?

Indlægaf Kalle » 6. okt 2009 05:24

Mathjias skrev:Til trods for at jeg altid har undgået alt hvad der er japansk, har jeg på det sidste haft en underlig lyst til at købe et eller andet japansk RPG spil. Har både Xbox 360 og PS3, og har kigget på lidt forskellige spil, herunder Eternal Sonata, Blue Dragon og Valkyria Chronicles. Er der nogen der kender til et solidt japansk spil, som ikke kræver noget særlig erfaring indenfor denne noget specielle genre?


Eternal Sonata er et hyggeligt spil sys. man kan ikke gå så meget i dybden med som man forventer i et RPG. så det er lige til at gå til vil jeg mene og spillet har en vis charme over sig. blue dragon er derimod lidt mere in-depth men hvis du først kommer ind i det er det svært og slippe igen. grafikken i begge spil er flot udført med masser af farver flotte characters.

Kale :)
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Kalle » 6. okt 2009 05:31

maverick skrev:hvis du vil have det bedste af det bedste inden for genren, så skal du gå ind og starte din play station op, hoppe en tur ind i PS store, og købe Final Fantasy VII - spillet er gammelt, fra 1997 hvis jeg ikke husker helt forkert, så er ikke nogen smuk grafisk oplevelse :)
MEN du vil opleve et spil med en historie så godt... jamen ved ikke hvordan jeg skal beskrive det... det skal opleves :P
du vil helt klart gøre dig selv en tjeneste ved at vælge det som din første JRPG oplevelse :)

hvis jeg i ovenstående besked lyder lidt som en fanboy af det spil - vil jeg bare lige pointere at det er fordi jeg er det :D


åhh ja! hvorfor tænkte jeg ikke på det. Det er en oplevelse uden lige. (her snakker en fanboy også!) den tager benene væk fra dig. med det enkle kampsystem som alligevel kan være svær at mestre. historien er lige til et 13-tal. Barret og Cid er jo über cool!
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Juon123 » 21. dec 2009 23:38

Havde det ligesom dig, købte Star Ocean 4: TLH og har været forelsket lige siden. Mit næste JRPG bliver nok Tales Of Vesperia.

Men vil stærkt anbefale SO4! Perfekt vis man er nybegynder indenfor JRPG's.
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf Triforce » 9. aug 2010 08:40

Er selv i gang med Star Ocean, og synes også det er udemærket. Men har alligevel svært ved at holde fokus på det hele vejen igennem. Synes historien er lidt rodet, samt at figurerne er så karikerede at man mister alt sympati og interesse for dem.

Kampsystemet er til gengæld udemærket dog ik så sjovt som i Vesperia. Hvor figurerne også er noget mere interessante end i THL, selvom det selvfølgelig ik sætter de højeste standarder ;).

Derudover hvis du er nybegynder i JRPG vil jeg tror der var chance for at du mistede tålmodigheden i THL.
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Syro_Str0m » 9. aug 2010 09:02

Lost oddessy er fedt, jeg er bare træt af jeg sad fast i spillet :( mon man skulle købe det igen og få hjælp af rpg nørderne her på forumet til at komme videre :D?
Billede
Syro_Str0m
Niveau 7
 
Indlæg: 2679


Indlægaf Kalle » 9. sep 2010 04:49

nogen som har spillet Magna carta 2?? er lige begyndt med og jeg kan bare ikk slippe den tanke at det ligner lidt Phantasy star universe bare bedre udført og med bedre grafik.
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Foregående

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster