Xboxlife forum

Official: Final Fantasy XIII

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Lefunkay » 5. mar 2010 14:02

Så har "de kloge folk" talt

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... i-face-off

Ser desværre ud til at Squeenix har lavet en omvendt Bayonetta
Lefunkay
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf Thit » 5. mar 2010 15:07

Lefunkay skrev:Så har "de kloge folk" talt

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... i-face-off

Ser desværre ud til at Squeenix har lavet en omvendt Bayonetta


Puha ja, det ser ikke godt ud for mellemsekvenserne..
Sjovt at læse om det rent teknisk.

Dette billede viser meget godt hvad der sker for komprimeringen i action scenerne: http://images.eurogamer.net/assets/arti ... 01.jpg.jpg
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf adionditsak » 7. mar 2010 17:03

både xboxlife og game reactor har givet det 7/10 men det er også de 2 eneste jeg har set give den karakter .. nogle andre danske sites har været oppe på 8 og 9 og har set flere 10-taller på udenlandske sites så man må ikke helt miste håbet.. noget jeg ikke helt forstår er det billede du linkede til thittle.. ifølge gamereactor er der stortset ingen forksel..
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf Gamemakerman » 7. mar 2010 17:53

adionditsak skrev:både xboxlife og game reactor har givet det 7/10 men det er også de 2 eneste jeg har set give den karakter .. nogle andre danske sites har været oppe på 8 og 9 og har set flere 10-taller på udenlandske sites så man må ikke helt miste håbet.. noget jeg ikke helt forstår er det billede du linkede til thittle.. ifølge gamereactor er der stortset ingen forksel..


Der er en kæmpe forskel på det billede, da Playstation 3 versionen er encodet i et stort set lossless video og lyd format, mens Xbox 360 versionen er skaleret ned og encodet i et format hvor der er et stort tab i kvaliteten, for at det kunne presses ned på tre DVD'er.

Man kan helt tydeligt se at billedet er mudret og udtværet, hvilket er et ganske tydeligt tegn på at det er encodet i et betydelig dårligere format.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Tuface_Heimdall_Angel » 9. mar 2010 21:05

Nåh ja så fik man sig sit længe ventede FFXIII og så få sølle 74,- Så det skal games Ja Nu here efter midnat.

Thit : skal not læsse hele din dybe anmeldes snart ville bare ikke læse om historien så jeg skipped halv igennem.
LifE's A bitCh
L.A. NOIRE, I AM ALIVE, RAGE. 2011
Tuface_Heimdall_Angel
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf Thit » 9. mar 2010 21:18

adionditsak skrev: noget jeg ikke helt forstår er det billede du linkede til thittle.. ifølge gamereactor er der stortset ingen forksel..


Jeg læste det også lige på gamereactor, og forstår virkelig ikke hvordan de er nået frem til den konklusion.

Jeg tænkte først at forskellen i grafikken på de to konsoller ikke kunne være stor, men efter at have set det med egne øjne er der ikke noget at være i tvivl om.
Nu er jeg ikke typen der går særlig meget op i grafik, men det er svært ikke at lægge mærke til. Der er virkelig tydeligt 'fnuller' over det hele i mellemsekvenserne.. Simpelthen så ærgerligt, når man tænker på hvor flot det var meningen det skulle være.

Man er også bare vandt til en helt anden skarphed på xboxen, end der er i FFXIII. In-game scenerne er faktisk tit flottere end de renderede mellemsekvenser.

Tuface_Heimdall_Angel skrev:Thit : skal not læsse hele din dybe anmeldes snart ville bare ikke læse om historien så jeg skipped halv igennem.


Jeg kan forsikre at der ingen spoilers er i anmeldelsen. :)
Kun en kort beskrivelse af den indledende historie.
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf adionditsak » 10. mar 2010 10:24

Så er det godt for mig jeg ikke har set PS3 versionens grafik for jeg spillede det igår på en 42'' 1080p hd fladskærm med rigtig godt billede på min box og jeg syntes at det var noget af det flotteste jeg har set :D
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf heinstach » 10. mar 2010 10:41

At grafikken er nedskaleret på Xbox 360 har stort set ingen betydning for spiloplevelsen.

Det nye meget velbalancerede kampsystem fungerer optimalt, historien er god, stemmeskuespillet, musik og lydeffekter ligeså og spillet er efter min mening suverænt. 9/10 herfra.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf Gaden9210 » 10. mar 2010 12:03

heinstach skrev:At grafikken er nedskaleret på Xbox 360 har stort set ingen betydning for spiloplevelsen.

Det nye meget velbalancerede kampsystem fungerer optimalt, historien er god, stemmeskuespillet, musik og lydeffekter ligeså og spillet er efter min mening suverænt. 9/10 herfra.


Er helt enig, når man har vendt sig til alle de nye tiltag, er det faktisk et rigtigt fedt spil, og et frisk pust til ff universet
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf RazorOne DK » 13. mar 2010 04:49

Jeg er helt enig med at grafikken ikke er så slem som man kunne frygte. Faktisk vil jeg vove at påstå at lys-effekterne er lidt bedre på "Xbox 360" (Som det jo jævnligt er tilfældet) ...

Men lyden... :-s
Lyden i mellemsekvenserne mangler, en stor del af den dybde, man kunne forvente.
Jeg blev noget skuffet da den første mellemsekvens kom frem og hverken sub eller bag højtalere, gav meget udslag.

Jeg fatter ikke helt pointen i af at skære ned så markant, da det gamle FF hold viste at det sagtens kunne lade sig gøre at udgive et spil på 4 disc's ("Lost Odyssey").

Jeg mener, at det er en ekstrem ærgelig beslutning Square-Enix, har truffet omkring dette.

Derudover... Det nye kampsystem.... En lille smule forvirrende og stressende, men ret nice når man får fat i det ordenligt.

Historien og karakter udvikling er intet mindre end genial !
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Indlægaf Mike.B » 13. mar 2010 09:17

jeg må så sige at jeg er meget skuffet omkring FF13. figurene er ikke specielt gennemførte og kampsystemet Sucks (Pardon my french) men jeg føler lidt at jeg overhovedet ingen kontrol har i kampende. og det der Paradigm shift ........... jeg kan ikke heale når jeg vil eller cast magic når det passer mig, man når dårligt nok at lave et attack før man skal paradigm shifte igen.. Jeg er måske nok lidt oldschool men jeg savner virkelig det gamle FF7 system eller bare det fra Lost Odyssy hvor man kan ramme flere gange med sine basic attacks.. Men FF13 er et aldeles flot spil dog er jeg enig med RazorOne DK at lyden kunne godt være bedre. gælder osse voiceacting, mange gange lyder det virkelig som om de bare læser scriptet og glemmer at lægge medfølgende følelser i, Specielt hende Lightning.. trist
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Indlægaf adionditsak » 14. mar 2010 12:55

hvor langt er du lige inde mikebrin før du kan dømme det på den måde.. jeg er 27 timer inde chapter 12 .. og fra 11 chapter bliver det meget federe end tidligere hvor der kommer et kæmpe areal man kan udforske, missioner etc. men imo er det også fedt op til chapter 11 selvom man bliver lidt trætte af det linære sker der en masse person udvikling imellem de mange kampe der gør at jeg i hvertfald ikke bliver træt af det :-)
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf adionditsak » 15. mar 2010 08:47

så fik jeg gennemført det :-) kan klart anbefales til dem som tvivler .. for mig var det en kæmpe oplevelse..
Billede
Billede
adionditsak
Niveau 2
 
Indlæg: 179


Indlægaf Splintrix » 16. mar 2010 09:40

Det er mit første FF spil, har dog spillet en smule i gamle dage da man rendte rundt og hed Cloud :-)

Men, er jeg den eneste der synes det er ret crap det spil? Jeg gør virkeligt ALT hvad jeg kan for at kunne lide det og sætte mig ind i det, men det er da minimalt hvad indflydelse man selv har på noget som helst i det spil.

De første par timer har man absolut ingen indflydelse på noget som helst, og de få minutter hvor man faktisk styrer en karakter, føles fuldstændigt nyttesløst, for man styrer direkte fra en bunke fjender til den næste.

Det er super flot, ingen tvivl om det, men det er da røv kedeligt.

Det kan godt være spillet bliver spændende henne i chapter 10-11-12 osv, men jeg gider da ikke spilde 20 timer på at komme der hen.

Nu har jeg spillet 4-5 timer og indtil videre har mine valg ingen indflydelse haft på noget som helst.

Kampsystemet er elendigt, man når slet ikke at tilrettelægge. Valg af target, valget imellem 2-3 moves, valg af paradigm, alt sammen noget tilfældigt noget.

De mekaniske fjender man tilfældigt støder på er kedelige og ser kedelige ud.

Indtil videre har jeg heller ikke stødt på noget udstyr der kunne bruges til noget, så regn ikke med WoW lignende drops :-p

Jeg gør VIRKELIG hvad jeg kan for at kunne lide dette spil. Jeg elsker japansk eventyr, scifi, RPG, character development og alt hvad der der tilhører, men dette fænger mig slet ikke.

Jeg har dog bestemt at "spilde" noget mere tid på det og stadig give det en chance, for det er sku flot og jeg vil gerne se nogle flere områder, så nu kører jeg lige lidt videre og ser. Men jeg er ikke ekstatisk over det bare fordi der står Final Fantasy på kassen...

Måske jeg er lidt mærkelig, for jeg synes også at Avatar filmens historie var til at brække sig over, amerikansk puha, men super flot og i det mindste stadigt underholdende, jeg er dog ikke oppe at ringe.
Splintrix
Niveau 0
 
Indlæg: 14


Indlægaf Thit » 16. mar 2010 10:49

Splintrix>

Nej, jeg tror bestemt ikke du er den eneste der har det sådan.

De første par timer (25 af dem, måske) er virkelig noget man lige skal sluge. Normalt er jeg ret begejstret for lineære spil, frem for de store tomme sandkasser man så tit ser, men FF13 er godt nok ekstremt hvad det angår. Der er stort set intet at lave, andet end at følge den lige vej.
Det kan godt føles som lidt af en fornærmelse, for en garvet RPG-nørd.

Men når det så er sagt, er der altså bare noget udefinerbart opslugende, ved spillets anden halvdel. Så hvis man har tålmodigheden, kan det klart anbefales at spille videre dertil.. Kampsystemet er virkelig flydende og fleksibelt, når det åbner sig op senere. Er fuldstændig vild med det!
Det gør næsten op for at resten af spillet halter så meget, i forhold til forgængerne..
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster