Xboxlife forum

F1 2016

Spil med fart på

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 8. sep 2016 19:59

Jamen så kommer mit uforbeholdne review, som jeg ikke vil hænges op på hvis nogen vælger at investere lidt kroner efter spillet :)
Vurderingen er udelukkende baseret på single player karriere delen som jeg nu er halvvejs i første sæson. Jeg har ikke prøvet MP endnu så det kan jeg ikke udtale mig om, og vurderingen skal også ses i lyset af at jeg er stor F1 fan og følger med i sporten som nok også giver vurderingen et nøk opad. Jeg vil også gerne på forhånd beklage at jeg ikke med ord kan genskabe oplevelsen på samme vis som Tofte gjorde med anmeldelsen af Dirt Rally - Bedste anmeldelse jeg har læst!

Karriere
Du bliver kastet ind i sporten hvor den er bedst, du kan vælge i mellem karriere eller pro karriere. Jeg har valgt karriere. Uden at være sikker mener jeg pro karriere er den ultimative udfordring - Ingen hud, låst til cockpit view, sværhedsgrad på legend og alle assists slået fra. Det er forbeholdt den garvede F1 spiller.

Først laver du din profil: Navn, nationalitet, udseende og vigtigst af alt hjelmens design.
Herefter skal du vælge hvilket hold du vil starte hos. Hver holdt har forskellige mål for din sæson og er delt op i tre klasser så vidt jeg forstod da jeg valgte hold. Hold hvor man forventer du vinder mesterskabet i første eller anden sæson. Hold der forventer du vinder mesterskabet indenfor 2-3 sæsoner og sluttelig hold der først sigter efter mesterskabet indenfor 4-6 sæsoner.
Mit valg faldte på Renualt, da det var lidt sjovt at kunne duellere mod vores landsmand Kevin Magnussen. De lå i den lave ende og sigtede efter mesterskabet indenfor 4-6 sæsoner.
Det betyder ikke at du går ind i en sæson og kan underpræstere, for i sæsoner bliver der opsat mål for dig til hvert løb og for hele sæsonen, du bliver målt på en skala der går fra at ligge under teamets forventninger, leve op til forventningerne eller ligge over forventningerne. Målet for hele sæsonen ændres ikke i løbet af sæsonen.
Inden et løb kan du vælge sværhedsgrad, assists, træningssessioner, kvalifikation og løbets distance.
Jeg valgte at køre 50% Løbsdistance som så kaster 3 frie træninger af sig inden hvert GP, de første to på 45 minutter og den sidste på 30.
Inden du går videre kan du også vælge fordelingen af dæk du vil have til rådighed i løbet af weekenden. Antallet af soft, supersoft og ultrasoft. Nogle er reserveret til kvalifikation og race, andre bliver først frigivet hvis du kvalificerer dig videre til Q3.
I practice sessions er der opgaver der skal udføres for teamet, og alt afhængig af din præstation i disse bliver du belønnet med ressource point som du kan bruge på at udvikle bilen.
Det er de samme opgaver teamet stillet til hvert GP og kan udføres henover de tre sessioner eller alle i én hvis man kan nå det.

1. Opgave "Tilpas dig til banen": Gælder om at komme ud på banen og placere sig rigtigt, ramme apex'es og lære banen. Din omgangstid er ikke afgørende for din præstation, men for at få fuld valuta ud af opgaven skal raceren alligevel presses rundt på banen. Der er nogle "gates" som man skal ramme, lyseblå firkanter der står op af banen hvilket på en måde kan virke distraherende da det kan være svært at se hvad der sker efter gaten. Nogle gates hænger sammen, således at misser du én af 4 er der ingen point at hente i de 4 gates da det er en svingsektion der skal hænge sammen. Du kan ikke bare liste dig igennem gates og få point, da hastigheden du kører igennem dem også er afgørende for om du får godtaget passagen af din gate.
Misser du en gate bliver den sektion rød, rammer du den rigtigt med tilpas hastighed får du en grøn gate, og nailer du den 100% optimalt inkl hastighed bliver du belønnet med en purple gate.
Du har tre omgange til at opnå dit "Target point", opnår du dette får du et nyt target som giver dig fuld point for træningen og kræver næsten at hele din omgang er purple.
Min sværhedsgrad er på expert og jeg ved ikke om kravene til disse opgaver bliver sværere eller nemmere afhængig af din sværhedsgrad. Det kunne jeg forstille mig.

2. Opgave "Tire wear": Du skal ud og køre 7 sammenhængende omgange på et sæt dæk, hver omgang har du en target tid som du kan følge deltatiden på om du er indenfor eller udenfor. Er du indenfor lyser feltet grønt og ryger du udenfor rødt. Når du ikke at køre omgangen indenfor tiden er der 0 point på omgangen. Udover at du skal nå at køre omgangen på en forudsat tid skal du også sørge for ikke at presse dine dæk for hårdt. Du har en bar i toppen med Rød, Grøn og Lilla... Der bevæger sig en cirkel hvor du ligger henne i forhold til forventning. Skal du score maks point på en omgang skal du ligge i det lilla område og selvfølgelig nå omgangen indenfor tiden. For hver omgang du køre bliver tiden du skal nå sat op, så den afspejler det slid du får på dækkene.
De data du kører ind kommer ind i nogle kurver hvor du kan se en kurve med dæktype, laps ud af x akslen og omgangstider op af y akslen. Den viser dig hvordan din udvikling på det dæk vil udvikle sig i løbet af omgangene og hvornår de bliver virkelig dårlige. Den data du kører ind ryger videre til din løbsstrategi hvor du kan vælge "personalised strategi" som er baseret på de data du har kørt ind... Alle strategierne inden løbet er der angivet en forventning totaltid for løbet, så hvis du kører optimalt kan du se hvilken der vil være hurtigst.
En udfordrende disciplin men også en der har fået mig til at optimere mine laps, da jeg blev tvunget til at tænke anderledes da jeg var for hård ved dækkene. Jeg søgte andre linjer og køre på en anden måde hvilket har resulteret i hurtigere omgange og mindre dækslid.

3. Opgave Kvalifkation
Du skal ud på det blødeste dæk (selvfølgelig kun hvis det er tørvejr), og har en target time i forhold til den forventning holdet har til dig til kvalifikationen.. Du kommer ud på low fuel og helt friske dæk (hvis du har flere til rådighed) Det er vigtigt at sørge for du har ren bane foran dig, for møder du trafik er det umuligt at nå din target time.
Du har her 3 omgange til at slå target time og herefter giver teamet en melding om forventet start position.
Du vil også på din computer kunne se hvilke tider man forventer du kan køre i forhold til bilens performance og hvilken tid de forventer vil give pole position.

Efter træningen er det videre til kvalifikationen, som virkelig kan give nerver på da man har et begrænset antal dæk og nok højst har 3 forsøg at sætte sin omgangstid på.
Jeg vælger som oftest at køre ud tidligt og få sat en omgangstid og så holde øje fra pitten hvor de andre befinder sig (de kørere og teams som man ved man er ca. niveau med)... Du kan hurtigt se om du skal forbedre dig eller ved fra træningssession om omgangen var hurtig nok. Det er fedt at se hvordan bilerne suser ud i flok for et sidste forsøg af de biler der ligger til måske at kunne gå videre. Jeg missede at gå videre til Q2 fordi jeg glemte at jeg skulle ud med tid nok til at køre en opvarmningsomgang... Så var den kvalifikation ovre.
Jeg har også måtte tage det bløde dæk i brug der var anbefalet til Q2 blot for at sikre mig en plads i Q2, og så for ikke at kunne køre en optimal omgang i Q2 fordi dækket er slidt.
I Q2 er det også fantastisk at se de hurtige forsøge sig på at hårdere compound fordi det er det dæk de skal starte på i løbet.
I Q3 får du frigivet nye dæk for at afgøre startgridden i top10... Er du videre til Q3 vil du starte på det dæk du satte din tid på i Q2, så det kan også være afgørende for hvordan din strategi er hvilket dæk du kører Q2 med.

Løbet:
Jeg kører med thrustmaster TX og din paddle shifter i højre side fungerer som kobling når du holder på gridden. Første formations / opvarmningsomgang giver en fantastisk fornemmelse for hvad der skal til at ske... ud og køre en omgang for at få dæk, bremser og motor i optimal temperatur til starten og løbet.. Det er fedt at suse rundt på banen i nedsat hastighed og lige få føling med bilen inden du starter løbet.... Og se hvordan de andre biler også varmer dæk op og gasser op og bremser ned... Man skal altså være vågen på denne omgang :)
Jeg synes det er en skam at AI'en overtager bilen når du nærmer dig start gridden og laver så formationen. Det kunne være løst bedre :)

Den manuelle start er fantastisk... Du holder blandt de 22 biler og kan høre bilerne flyve op i omdrejninger, varmen fra deres motorer får luften til at bølge henover asfalten og du fornemmer at det er nu det går løs... Sørg for at holde raceren på de optimale omdrejninger og slip koblingen i det øjeblik lamperne slukkes.. Hold øje med foran og bagvedkørende sammetid med du skal sørge for ikke bare at lave hjulspin og smadre din racer... opløbsstrækningen mod første sving er angstpåvirkende, bremser du for tidligt mister du positioner med det samme, du skal forholde dig til om du er på yderside, inderside, hvor ligger de forankørende og hvor er de bagvedkørende. Inden du går ind i første sving tænker du allerede hvordan du kommer igennem andet sving når du nu endten ligger i yderbane eller inderbane.. Heldigvis er de andre og forsigtige efter starten, de bremser ikke med 100% op mod første sving men afpasser nedbremsningen i forhold til de andre... Det betyder ikke at man bare kan bremse sig forbi feltet, det kan man godt glemme, men det gør det nemmere at komme helskindet igennem første omgang... I løbet af de første 2-3 omgange begynder der at blive skabt lidt huller hist og her og andre der kører helt oppe i gearkassen på hinanden der blot venter på DRS bliver frigjort.
Det er en fantastisk gengivelse af sporten og man lever sig dybt ind i spillet. Du tænker med det samme i dæk, omgange, fuel mode osv. når du kører derude... Er forankørende på et blødere eller hårdere dæk end dig, kan du tillade dig at gå i angreb... gå tidligere på gassen end ham :) Tålmodighed er i hvert fald et vigtigt ord i forhold til overhalinger... Sørg for at få sat dine overhalinger ordentlig op, forsøger man hovedløst bare at bremse dem ud er det næsten sikkert at du ikke får gennemført et helt GP uden uheld... og de er også gode til at slingshotte dig i tilfælde af at du forbremser sig..
Der er rigelig af kommandoer man kan kalde ind i til ingeniørerne og få respons på løbs update, driver in front, behind osv. teammate status, tire, whether forecast osv. Jeg har lært af erfaring at det udelukkende er på langsider jeg kommunikerer.. Der skal være 110% fokus...
Efterhånden sætter løbet sig, pitstop strategier begynder at spille ind og det bliver svært at overskue hvem du reelt set konkurrerer imod... Du går ind fra en position kommer ud på en anden, overhaler nogle der i pit..
Først mod slutningen når der ikke er flere planlagte stop tilbage viser det sig hvem du virkelig konkurrerer imod og det er altid rart at have gemt lidt fuel til at smide raceren i rich mode hvis du er hårdt presset bagfra eller hvis der er mulighed for en avancering på de sidste døende omgange.

Vurdering af gameplay 9/10
For at blive en 10/10'er ville jeg gerne have set lidt variation af hvilke opgaver der bliver stillet i træningerne, det kunne være med til at give det en lille uvished hvad du skulle ind til i næste GP.
Mest imponeret er jeg over måden der har formået at få så mange facetter fra sporten presset ind i spillet. Det er nørdet, og det er godt! :)

Handling / Sværhedsgrad / Simulation

Jeg har valgt at ligge ovenstående tre ting ind under samme vurdering.
Din sværhedsgrad og assists er afgørende for hvilken oplevelse du vil få af spillet og hvilket temperament man selv har.
Det er det første F1 spil jeg har prøvet kræfter med efter jeg har fået øjnene op for sim racing.
Jeg slog alle assists fra med det samme og smadrede bilen inden jeg havde nået en omgang og vurderede at det nok alligevel var en kende for vildt og jeg tænkte at det måske var knap så realistisk men blot MEGA svært.
Så jeg fortsatte min karriere med TC: Medium (laveste inden det er off) og ABS slået til. Her blev det en smule for nemt med rat og pedaler. Når der kommer en overstyring styrer man bare kontra for gassen slået TC'en fra, og du kan gå full throttle på lige efter alle sving og stadig styre den.. Det giver stadig nogle fantastiske løb og det er sjovt at race rundt og forsøge at overhale :)
Jeg valgte så for 4 GP siden at slå alle assits fra igen da jeg havde fået en bedre fornemmelse for spillet og var irriteret over at jeg kunne mærke den ikke gav gas i de lave gear.
Og gud hvor jeg fortryder jeg ikke slog dem fra helt fra starten. Det løftede spillet for mit vedkommende fra en 5/10 til en 8/10 hvad angår simulator.
Når jeg ser en replay onboard er det rigtigt at det ser lidt arcade agtigt ud når man redder en overstyring.. Men når du er i det føles det alt andet end arcade... Du føler bilen, og alt føles rigtigt! Det er pisse fedt at styre gassen lige til grænsen hvor den overgår til hjulspin... En vanvittig hårdfin grænse.

Jeg er lige gået op til 100% løbsdistance da jeg nu har fanget løbssæsonen og kørte det næste GP i singapore..
Denne video kan godt ligne at bilen er sat på skinner og det bare er at styre, bremse og give gas.. Men det er langfra bare det... Hvis man kunne se telemetrien vil det vise sig hvor meget jeg justere på gas og bremse for at undgå lock ups og hjulspin.
http://xboxclips.com/BoblereN/156df6d9-cbf8-48af-9960-4f97a966784a

Vurdering af handling 8/10
Der er fantastisk føling med hvad bilen laver, men for at komme op på 10 stjerne vil jeg kunne mærke vejen ud af lige vej, vibrationer og så mulighed for at få lidt mere styrke i FFB'en... Den kan godt være en kende for lav, selvom alt står på max.

Justeringer

Der er rig mulighed for tilpasse spillet efter ens ønsker, forskellige sværhedsgrader, assists, HUD osv.

Jeg har valgt at køre fra cockpit med alt HUD slået fra bortset fra omgangstæller.
Man har rig mulighed for at justere positionen i bilen efter eget ønske, du kan justere field of view, frem og tilbage i sædet og om du vil sidde lavt eller højt... Spejlenes vinkel kan justeres så når du har fundet dit foretrukne kan du også få spejlene til at passe.. Fantastisk.

Jeg savner dog at man kan bladre i sider på rattet... I stedet for at skulle bruge det "MFD" multi functional display de har lavet og man skal bladre i, gad jeg godt at alle information var at finde på rattet...

Jeg har et voldsomt problem under safety car da man uden HUD ikke får vist din deltatid du må køre eller hastigheden.. Det kunne godt komme frem på rattet men gør det ikke... Så det har resulteret i drive through penalty fordi jeg kørte for stærkt under gul flag og under safety car...


Nå, nu får jeg ikke skrevet mere :) Men safety car osv fungerer virkelig godt og kan være helt befriende at de sender sådan en ud i et løb så man lige kan slappe lidt af :)



Så min anbefaling til dem der søger simulation... Slå alle assists fra og tilpas sværhedsgraden efter evne... Expert synes jeg passer godt... Måske den kan ryge op på legend for mit vedkommende efter et par sæsoner og bedre kendskab til banerne :)

EDIT: Og så fik jeg ikke engang svaret på framerate grafik og sådan.

Jeg oplever et spil der kører flydende også under regn, der kan forekomme en smule framerate drop når du kører 22 biler i regn lige efter starten.... Ikke noget jeg har oplevet som virkelig træls for spillet.

Jeg var måske en smule skuffet over grafikken, jeg havde forventet mere.. Men da jeg kom til at holde stille og køre langsomt rundt på banen er grafikken faktisk rigtig flot... Men når man kører med +300 km/t vil man gerne at det helt ude i horisonten er kniv skarpt... Men det er måske også for meget at forlange :) Det er et flot spil og kører upåklageligt derudaf !
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 8. sep 2016 20:04

Og overvej lige at se denne her i slutningen hvor hamilton vinder singapore's GP, så bliver der ellers skudt fyrværkeri af... Det ser sku fedt ud!! og det larmer helt vildt så man skal virkelig koncentrere sig for at få raceren bragt sikkert i mål..

http://xboxclips.com/BoblereN/a11e9ec5-06ac-44a9-ac83-f2a1a366947d
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 8. sep 2016 20:23

Og til dig benja så er det legend eller expert... Har du godt kendskab til banen, god til st sætte bilen op og bruger træningerne effektivt kan man godt være med på legend
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2016 20:34

tak for et meget fyldestgørende indlæg.... det svarede på nogle af de ting jeg var usikker på :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 9. sep 2016 06:30

Jeg vil også gerne knytte en kommentar til lyden i spillet.
Det er tydeligt at de ikke har helt autentiske lyde på bilerne og efter hvad jeg har læst lyder alle biler ens. Ikke som i virkeligheden hvor McLaren's Honda har en markant anderledes lyd og "prutter" meget ved motorbremsning.

Det er dog ikke noget jeg synes går udover gameplayet. Når du kører en træningssession og ligger derude alene kan du pludselig høre andre brølende racere der suser rundt på banen... Første gang tænker man "Hvad fanden, har jeg en helt oppe i gearkassen" men så er det blot larmen fra de andre racere rundt på banen... Det lyder rigtig godt når du er på vej ud af et sving at du sammetid kan høre de andre komme ned mod samme sving mod fuld hammer, deres gearskifte og nedbremsning.. Så jeg bruger tit lyden under løbene til at fornemme min afstand til andre kørere, selvfølgelig i kombination med spejlene.. Men får du et gap hvor de ikke længere er helt oppe bag dig... Er det nemmere at forholde sig til lyden hvornår de gearer ned i forhold til dig selv
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf Wizup » 9. sep 2016 07:19

Jeg må simpelthen tage hatten af for dit review, jeg er enig med hele.... Jeg har simpelthen droppet reviews andre steder fra, fordi der på Xboxlife er så meget mere liv/sjæl i og føler ofte at reviewsne sidder lige i skabet. Jeg vil dog lige tilføje en sektion til folk med en controller (hvis det findes andre end mig :) )

Da jeg spiller på controller så har jeg en lidt anden erfaring med kontrastyring, jeg ender ofte i grus/barrieren da man nok har lettere ved at gå aggressivt på joysticket samt triggere. Det kræver i hvertfald noget tilvænding.

Det jeg syntes er virkelig godt ved gameplayet er, at man virkelig kan mærke hvis man ikke rammer svinget rigtigt. Ikke fordi at controlleren vibrer for lige at angiv man virkelig var dårlig der, men det er alligevel en så tydelig følelse man sidder med i kroppen. Det samme er gældende hvis man selvfølgelig rammer svinget til UG, så jubler man fra fingerspidserne og op.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V

+1

Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 9. sep 2016 07:47

@BoblereN
Brian, det er helt igennem en helt suveræn anmeldelse du har lavet der.
Jeg tror, at du er sikret et job som anmelder på bil spil fremover. :wink:
Jeg er helt igennem enig med dig.
Det er et fedt spil, hvor man bliver straffet for den mindste fejl.
At køre uden assists er pisse svært, men det gør spillet så realistisk som muligt.
De små udfordringer/trænings øvelser er rigtig gode til at få lidt føling med banerne.
Nu har jeg ikke prøvet så mange baner endnu, så jeg er ikke helt update på dem.
Jeg kører alle practic session for at få det hele med.
Qualifying går nemt. Jeg ryger ud i første qualifying på Hard niveau.
Inden løbet går i gang tager jeg lige en tur med time trial for at lige få det sidste med.
Ang. Løbet, har jeg nogle problemer med aggressive Ai. Om det er mig der kører råddent eller dem ved jeg ikke, men jeg har haft flere påkørsler fra dem. Især bagfra, men det er nok fordi jeg ryger ud af ideallinjen.
Jeg er ikke så skarp som dig, men det kommer en dag.
Jeg kan godt anbefale spillet.

Derimod har jeg købt Asetto Corsa, som i en sammenligning med Pcars ikke holder.
Jeg fik det i gave.
Det er et spil hvor Gameplayet sidder lige i skabet.
Så er du meget alene. Du har ikke nogen at sammenligne med på xbox'en.
Men jeg skal nok også lige have kørt det noget mere.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: F1 2016

Indlægaf normann » 9. sep 2016 10:46

Vi må snart have et løb
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 9. sep 2016 11:16

normann skrev:Vi må snart have et løb
Mvh Teddy


Den er jeg med på.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 9. sep 2016 11:59

Helt sikkert også her, skal bare lige have spillet først.... ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 9. sep 2016 18:27

Så skulle patchen til xbox one også være online...

indsat noterne direkte fra det officielle forum:

Good afternoon!

Just to keep you updated, the Xbox One patch is going live today later this afternoon. In accordance with this topic here, Time Trial leaderboards will also be wiped.


Game Additions

· Added an option to search custom multiplayer sessions on Xbox One

· Added the fuel remaining level next to the fuel mix setting in the MFD

· Added the ability to chose whether to select a front wing change during pit stops

· Added ability to alter fuel mix levels during the race start procedure.

· Added braking telemetry to ghost car DRL within Time Trial

· Added HUD area adjustment option.


General Multiplayer



· Players on pause during multiplayer races are now driven at the speed level of the chosen AI and ghost to avoid accidents.

· Safety Car icon has been added to the mini map in online multiplayer races.

· Fixed a hang where a user JIPs into a session as its transitioning to a race.

· Fixed an issue where JIPing into a practice session, quitting and rejoining prevents the player from taking control of a car.

· Fixed an issue where game assets fail to render correctly when a client spectates an ongoing multiplayer qualifying session.

· Fixed an issue where the AI refused to overtake a paused player during online sessions.

· Added an icon next to the player nametag to indicate when the AI has taken control of another player in online multiplayer.

· Fixed an issue where players could spawn in on top of each other on the grid if both players receive a 5 place grid penalty in practice

· Fixed an issue with an incorrect position indicator on the formation lap after a driver is reset to grid.

· Fixed an issue in multiplayer championship in which the client’s setup is forgotten after a reboot.

· Fixed an issue where if a host left an OSQ session their ghost was the only vehicle visible for all clients and results were showing them in 1st place.

· Multiplayer Championship – Auto save feature enabled when player client joins session.

· Fixed an issue where accepting an invite on the race results was failing to take user into the game lobby.

· Added option for clients to save Multiplayer Championship after host migration

· Fixed an issue where an absent player vehicle was retiring at the start of a practice session, preventing the player dropping into multiplayer championships

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap

· Fixed an issue where if a player quits/is disqualified from an online practice or longer qualifying session, many AI were not setting a lap time at all

· Added ability to kick player in Online Championship if they don't have a vehicle.

· Various other bug and stability fixes.



General Game

· Fixed AI vehicles blocking cars on hot laps in qualifying and practice sessions.

· Fixed AI vehicles suddenly moving off the inside line of corners and causing collisions

· Improved AI ability to recover to track after being involved in crashes.

· Made changes to the AI to improve overtaking along straights.

· Improved AI ability to race closer in corners without backing out of moves.

· AI vehicles are now able to reliably keep within the Safety Car delta times.

· Updated safety car release frequencies to result in SC being deployed more often.

· Updated safety car severity release frequencies – More likely to be released for the more severe accidents.

· Practice Sessions – Re-balanced tyre management tests.

· Improved performance and framerate within the career mode hospitality suite.

· Fixed an issue in qualifying where the player was given new vehicle for Q2 after terminally damaging their car during Q1.

· Fixed a crash in a 100% race replay at Singapore.

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap.

· Fixed an issue where marbles were not sticking to tyres when driving over them on the outside of corners.

· Fixed sector times incorrectly displaying purple on the timings screen in practice and qualifying.

· Fixed an exploit in full qualifying where you could move up the grid after Q1 by advancing to race.

· Fixed an issue on the strategy screen where it was possible to leave a gap in the race strategy.

· Fixed an issue where no response was heard after requesting driver in Front or driver behind status update.

· Fixed an issue where time trial laps that were penalised are appearing as legitimate times. - Please note this requires a leaderboard wipe to remove penalised lap times.

· Leaderboards now display total players and ranking position.

· Fixed a crash when attempting qualification pace practice program in FP2 and FP3.

· Fixed a crash when selecting flashback after entering the pits.

· Stopped the game forcing players to serve stop-go penalties whilst under safety car conditions.

· Altered formation lap start procedure so users do not think they are starting the race.

· Season objectives for teams in career now update at the start of a new season depending on previous seasons performance.

· MFD - Extended the strategy timer to 30 seconds.

· Sparks VFX is now played for plank collisions with track surface.

· BRAZIL - PIT LANE - Speed limit sign now matches 80Kph speed limit.

· AUSTRALIA – Pit Lane – Speed limit sign and pit limit OSD now match at 60Kph

· Stability improvements for all game modes.

· Various other bug and graphical fixes.

· Various audio issues fixed and re-balanced.

· Further updates to name filter in career mode.

We'll be updating you when this goes live. As always, any questions, bit that don't work like they should, or other problems, please let us know.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2016

Indlægaf normann » 9. sep 2016 19:39

Jamen du må bare se om du få bragt det i hus hvis det er så godt som bobleren siger kan det ikke være så tosset jeg har ikke selv kørt det så meget bliver desværre hurtigt træt af formel 1
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 9. sep 2016 21:27

Har lige opdateret.
1,6 gb.
Jeg havde kun lige tid til en time trial.
Jeg sluttede som nr. 29 ud af 32 på China banen.
Alle forgående tider var slettet, så det var at prøve igen.
Stadig et fedt spil.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf Wizup » 10. sep 2016 12:56

Syntes godt nok at AI er meget agressiv ;(
I 2 løb i træk er jeg blevet kørt af banen bag fra.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 10. sep 2016 18:04

Sjovt du har problemer med det. Jeg har ikke oplevet at være påkørt bagfra.. Kun påkørsler side om side hvor vi ikke har kunne blive enige om hvor meget plads der skulle gives til hinanden :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster