Xboxlife forum

F1 2016

Spil med fart på

Re: F1 2016

Indlægaf TigerJax007 » 2. sep 2016 03:06

dalingo skrev:Så længe priserne er forskellige for hvert land vil denne form for "parallel import" forekomme. Jeg tror ikke det er ulovligt i retslig forstand, men måske vil Microsoft lukke hullet ved f.eks. at fjerne muligheden for at accounts fra forskellige lande kan tilføjes til samme Xbox. Gør de det er spillet mere eller mindre tab. Det er risikoen, men med spil til halv pris er fristelsen selvfølgelig stor.

Jeg køber selv de få spil jeg køber via den danske store på xbox'en og jeg er sikker på at MS griner hele vejen til banken hver gang der er en dansker der "går i fælden". Selv priserne i Elgiganten er væsentlig under store priserne. Sløjt! Købte jeg flere spil ville jeg bestemt også overveje internet tricket.

Men tilbage til F1 2016... (o:


Jeg køber selv online på US Store med giftcards jeg køber på pcsupply.com. Jeg gav 60$.

Jeg kan ikke se, at der skulle være fare for mistede spil, for det er jo ikke forskellige accounts. Det er en og samme konto/gamertag, og udelukkende tale om e regionsskifte. Når jeg går på MS kan jeg på min konto let se min kontostatus i hhv. DKK, USD og GBP. Men alt hvad jeg køber er tilgængelig for mig som bruger. Samme konto har købt det hele. Jeg har tidligere købt spil på US Store, og selv hvis jeg efterfølgende har slettet spillet på min Xbox og skiftet til dansk region, så kan jeg stadig bare hente spillet igen. Den kan altså godt mærke at købet er gennemført.

Om de lukker for muligheden at regionsskifte i fremtiden vides jo ikke. Men det der er købt mistes umiddelbart ikke.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: F1 2016

Indlægaf TigerJax007 » 2. sep 2016 03:07

BoblereN skrev:Hvor handler I jeres spil henne? :)
Jeg sad og kiggede i US store men der kan jeg end ikke finde F1.. Blot af ren nysgerrighed :)


Det forstår jeg intet af - jeg har købt mit på US Store, og jeg skulle ikke engang lede eller søge. Det lå fint i rækken af nye spil - ligesom på den danske...?
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: F1 2016

Indlægaf dalingo » 2. sep 2016 05:53

TigerJax007 skrev:Jeg køber selv online på US Store med giftcards jeg køber på pcsupply.com. Jeg gav 60$.

Jeg kan ikke se, at der skulle være fare for mistede spil, for det er jo ikke forskellige accounts. Det er en og samme konto/gamertag, og udelukkende tale om e regionsskifte. Når jeg går på MS kan jeg på min konto let se min kontostatus i hhv. DKK, USD og GBP. Men alt hvad jeg køber er tilgængelig for mig som bruger. Samme konto har købt det hele. Jeg har tidligere købt spil på US Store, og selv hvis jeg efterfølgende har slettet spillet på min Xbox og skiftet til dansk region, så kan jeg stadig bare hente spillet igen. Den kan altså godt mærke at købet er gennemført.

Om de lukker for muligheden at regionsskifte i fremtiden vides jo ikke. Men det der er købt mistes umiddelbart ikke.


Sider som f.eks. http://www.cjs-cdkeys.com/ fungerer ved at man køber en account hvor spillet er "lagt" på. Jeg tænker at kontoen er oprettet i et land med billige spil priser og spillet læges også på der. Derefter "sælges" kontoen, med spil, til lande hvor prisen for spil er højere.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 3. sep 2016 13:00

TigerJax007 skrev:
BoblereN skrev:Hvor handler I jeres spil henne? :)
Jeg sad og kiggede i US store men der kan jeg end ikke finde F1.. Blot af ren nysgerrighed :)


Det forstår jeg intet af - jeg har købt mit på US Store, og jeg skulle ikke engang lede eller søge. Det lå fint i rækken af nye spil - ligesom på den danske...?


Er det på selve boksen du går på US Store ved at skifte region. Jeg har nemlig bare gået ind på www.xbox.com og så skiftet til US nederst til venstre... :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 4. sep 2016 12:03

Så lykkes det at få første GP sejr på expert uden assists... Banen var en gammel kending Hockenheim, og banekendskabet gør en enorm forskel... Man kan forholdvis hurtigt begynde at bruge træningen på opsætning og optimering.. Fik go fart i mediumdækket med lavt dækslid... Betød jeg stoppede en gang mindre end de andre og vandt med 20 sek...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: F1 2016

Indlægaf Morten Skou » 4. sep 2016 12:12

BoblereN skrev:Så lykkes det at få første GP sejr på expert uden assists... Banen var en gammel kending Hockenheim, og banekendskabet gør en enorm forskel... Man kan forholdvis hurtigt begynde at bruge træningen på opsætning og optimering.. Fik go fart i mediumdækket med lavt dækslid... Betød jeg stoppede en gang mindre end de andre og vandt med 20 sek...


Det er sgu flot! =D>
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2016

Indlægaf Wizup » 4. sep 2016 12:43

Super god kørt.

Jeg må sige at jeg stadig har utrolig mange udsving i min performance på Hard og stadig med fuld Traction kontrol og low brake assist. Jeg har fået sidste pladser, podie pladser (dog ingen første) samt midter placeringer. Jeg kan godt mærke at nogle baner ligger rigtig godt til mig :) Jeg er dog stadig i gang med at lære at køre manual gear.
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 4. sep 2016 14:36

BoblereN skrev:Så lykkes det at få første GP sejr på expert uden assists... Banen var en gammel kending Hockenheim, og banekendskabet gør en enorm forskel... Man kan forholdvis hurtigt begynde at bruge træningen på opsætning og optimering.. Fik go fart i mediumdækket med lavt dækslid... Betød jeg stoppede en gang mindre end de andre og vandt med 20 sek...


Jeg er kommet til mit andet GP.
jeg kører på Hard niveau, og kan godt følge med de andre tidsmæssigt.
Når man så laver en fejl, kan jeg ikke nå op igen.
Men det bliver bedre og bedre.
At køre uden Assist er svært, men det er det gode ved spillet. Man bliver straffet for sin ivrighed.
På et tidspunkt så lykkedes det nok.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf DeeKay » 4. sep 2016 22:17

BulletEyeDk skrev:
DeeKay skrev:Faktisk var F1 2016 billigere online da jeg købte det, end både Elgiganten og Coolshop. Første gang til dato jeg har oplevet det (i sig selv absurd)


Sådan skulle man jo mene det skulle være... reelt set er der skåret nogle omkostningsled væk (emballage, fragt fra producent til lagre/butikker, disc produktionen inkl. cover + manual, avance for flere led), men om der tillægges udgifter for serverbelastning osv. for download aner jeg intet om, umiddelbart kun det eneste der kan trække den forkerte vej.



Helt enig, men det er første gang i alle mine 11 år med Xbox den slags endelig passer. Det har jo været samme historie med Xbox live. Hvorfor skal jeg købe det online hos andre eller i Elgiganten i stedet for bare via Xboxen?
Billede
DeeKay
Niveau 4
 
Indlæg: 479


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 5. sep 2016 16:44

@Skou Tak :)

@WIzup - Det er inden for det sidste 1,5 år det er gået op for mig, at jeg kører langt bedre uden de fleste hjælpemidler. Ikke til at starte med, men efter noget øvelse.
Det er svært at forbedre sig udover et vis punkt så længe man kører med assists, for du ved faktisk ikke helt hvad bilen laver. Hvis du vil tage skridtet videre, så prøv at smid traction control ned på medium.
Du vil smide lidt med røven når du går på fuld gas, men uden at smide den da TC tager gassen fra dig.. Men du får en bedre ide om du er for hårdt på gassen ud af svinget eller hvor bilens svagheder er... Prøv så at se om den selv kan justere gassen så den ikke smider, også selvom det betyder du først er på 100% throttle i 4 gear... Så begynder du faktisk at køre hurtigere :)
Jeg vil også anbefale dig at slå brake assists fra, måske blot ned til ABS on... Du kan gå voldsomt på bremsen men uden bilen låser hjulene, og du vil kunne dreje mens du bremser, afhængig af hvor hurtigt du selvfølgelig kommer :)
Men det vil også hjælpe dig i den rigtige retning..

@Choko - Det er nemlig det der gør det rigtig sjovt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf Wizup » 5. sep 2016 20:50

@BoblereN Tak for tippet. Nu har lagt en plan om at de sidste par løb skal være helt uden Assist og måske enda på niveauet over Hard. Det er mit andet år med F1 til konsollen, men må sige at sidste år blev jeg bare så skuffet over deres lancering (uendelige mange fejl selvom køre følelsen var eminent)

2. sæson må blive helt uden noget (nok også sejre :P)
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 5. sep 2016 21:40

Puha.. Må nok erkende man skal finde sig lidt mere tålmodighed :)
Kastede lige et løb i vasken efter 21 omgange på Spa... Første 16 omgange var i regn der til sidst aftog, så kørte på interm. Fører de første 16 omgange, men jeg pitter for at få medium på en omgang for sent... Mit forspring er tabt da de andre kom ud på medium en omgang før jeg... Så sætter det hele over styr for at få første pladsen, i stedet for at nøjes med anden pladsen eller vente et par omgange for en bedre DRS mulighed på rosberg... Træls at måtte udgå så tæt på mål :)

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf normann » 5. sep 2016 21:59

Hej bobleren
Det burde slet ikke være muligt at køre med så langt fremme når du køre i den bil, og køre på højste sværheds grad
Eller er det ligemeget hvad bil man køre i
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 6. sep 2016 04:49

Hej teddy.
Nej det burde det ikke. Men i kraft af udvikling af bilen ligger den lige nu på niveau med williams, lige efter red bull, ferrari og mercedes.
Så teamet forventer noget der ligner 8-10 pladsen i løbene..
Det er heller ikke den sværeste sværhedsgrad.. Man kan give den et nøk mere op til legend..

Det virker sådan, at du igennem din træning kører kredit ind på kontoen alt efter hvor godt du opnår dine mål i træningen, som du kan bruge på at opgradere bilen... Du kan købe opgraderinger der gør vægten på dele af bilen bliver reduceret, nye dele der gør dele på bilen mere aerodynamiske og skaber mindre drag, motoropgraderinger der forbedrer brændstofeffektiviteten eller ydelsen.

Jeg havde heller ikke forventet, selvom den første del af sæsonen er gået godt at bilen kunne udvikles så hurtigt til det niveau den er på nu.

Men ellers kørte den mercedes også fra mig... Kom ud lige foran den efter mit pitstop, han nåede så at gå forbi mig på min ud omgang da han allerede havde kørt en omgang på medium dækket og fået god varme i dem... Jeg havde svært ved at få greb ud af svingene på ud omgangen på medium dækket, resulterede i noget hjulspin og at han så gik forbi... Da han først var forbi kunne jeg ikke hænge i, kun pga. det gule flag jeg nåede op til ham og fik DRS op af start mål og baglangsiden, og samtidig med bilen var sat i rich fuel mode... :)

Men bilens performance betyder noget afhængig af hvilken bli du kører i.. I starten af sæsonen var forventningen i forhold til bilens performance at ligge omkring 18-20 pladsen.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf normann » 6. sep 2016 09:49

jeg havde nemlig forstået det sådan at bilens peformance afspejlede virkeligheden henover sæsonen men det kan være jeg har misforstået det
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster