Nygaard skrev:Der er sikkert noget forskel rattene imellem, men på mit logitech føler jeg at styringen bliver alt for let, og med for lidt feedback med dine indstillinger.
Jeg har trimmet lidt på standardindstillingerne, og jeg syntes faktisk at der er ramt en ret god balance. Men jeg kan også godt lide noget modstand i rattet
Ja der er i den grad forskel på opsætningen, når det er et Logitech du bruger. Mine indstillinger virker KUN med et TX rat eller T300.
Det er sjovt, fordi det er så svært at beskrive følelsen, og når vi så kigger på nogle tal uden, at sidde med samme rat, så bliver det noget være rod.
Det vi to kan sammenligne er følelsen i rattet. Jeg vil beskrive den følelse i rattet jeg prøver, at opnå således:
Uanset hvor hurtigt jeg kører og hvilket sving jeg skal igennem, så vil jeg altid kunne dreje rattet i en grad, så jeg IKKE sidder med en følelse af "det er jo umuligt at dreje det rat".
Det skal være fast, men forgå forholdsvis ubesværet. Hvis jeg IKKE kan dreje kontra midtvejs igennem et sving, så er det for stramt.
Hvis jeg på noget tidspunkt IKKE kan dreje rattet med én hånd, så er det for stramt.
Det skal med andre ord IKKE være sådan, at man får en tommelfinger revet af led, fordi man drifter igennem et hårnålesving, og mister bilen i en kontra-styring midtvejs, hvor man til sidst sidder med tommelfingeren i klemme, fordi man ikke kan dreje.
Der skal være modstand, og du skal tydeligt kunne føle, at bilen mister greb i en udskridning på tør asfalt. Hvis du f.eks. ikke kan mærke at bilens forhjul mister greb ved en understyring, så er din SAT (Master Scale) for lav.
Det er sådan jeg ser på min FFB.
Hvad med jer andre?
Jeg kunne godt bruge noget info fra jer der har spillet og kører med et TX rat.
Shumway, BoblereN og Niki Lauda, hvis ikke i har fået købt det her, så se at få bestilt!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18