Xboxlife forum

Ny update til Motogp 06

Spil med fart på

Indlægaf skitzofraen » 28. jul 2006 10:02

Okotta skrev:Du undrer dig ikke over loadetiderne og den dårlige framerate osv?


nej jeg undre mig ikke over dem, det jo pga den bedre grafik at loadetiderne er længere....der skal loades større og flere filer end i de gamle, derfor tager det længere tid....dermed ikke sagt det ikke kan være irriterende, det bare ikke noget jeg undre mig over.....sidder for det meste også og spiller 360 på et tv mens jeg ser tv på et andet, så mens den loader glor jeg bare lidt tv.

Framerate oplever jeg ikke nogen nævneværdige problemer med....der er framedrops bestemte steder på bestemte baner, men det er meget få baner jeg oplever det på, og når det sker, er det i et splitsekundt, så jeg når knapt at opfatte det...
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Okotta » 28. jul 2006 10:13

skitzofraen skrev:nej jeg undre mig ikke over dem, det jo pga den bedre grafik at loadetiderne er længere....der skal loades større og flere filer end i de gamle, derfor tager det længere tid....


Vrøvl - decideret vrøvl.

Nej - grunden til at loadetiderne er elendige, i Moto GP 06 er, at spillet ikke bruger harddisken, fordi Climax har været nødt til at lave spillet, så det kan afvikles uden harddisk.

De gamle spil gjorde flittigt brug af harddisken - man kunne faktisk høre harddisken snurre i maskinen - når spillene loadede. Derfor var loadetiderne ultra korte i dem.
Okotta
 
Indlæg: 1506


Indlægaf skitzofraen » 28. jul 2006 10:28

Okotta skrev:
skitzofraen skrev:nej jeg undre mig ikke over dem, det jo pga den bedre grafik at loadetiderne er længere....der skal loades større og flere filer end i de gamle, derfor tager det længere tid....


Vrøvl - decideret vrøvl.

Nej - grunden til at loadetiderne er elendige, i Moto GP 06 er, at spillet ikke bruger harddisken, fordi Climax har været nødt til at lave spillet, så det kan afvikles uden harddisk.

De gamle spil gjorde flittigt brug af harddisken - man kunne faktisk høre harddisken snurre i maskinen - når spillene loadede. Derfor var loadetiderne ultra korte i dem.


lad os sige det er en kombination så.....hvis 360en havde gjort brug af hdden, ville loadetiderne da være bedre end nu, men de ville stadig være langt længere end i de gamle spil af den simple grund at de filer der skal loades fylder meget mere end filerne i de gamle spil....Jeg kan fint leve med loadetiderne så længe det bare ikke er loadetider ala oblivion
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Frederik H » 28. jul 2006 17:54

skitzofraen skrev:lad os sige det er en kombination så.....hvis 360en havde gjort brug af hdden, ville loadetiderne da være bedre end nu, men de ville stadig være langt længere end i de gamle spil af den simple grund at de filer der skal loades fylder meget mere end filerne i de gamle spil....Jeg kan fint leve med loadetiderne så længe det bare ikke er loadetider ala oblivion


Og det betyder så at jo bedre hardwaren bliver (xbox vs xbox 360) bliver loadtiderne langsommere... :roll: det holder ikke vand det du siger. Sorry.
Frederik H
Niveau 6
 
Indlæg: 1864

Brugeravatar

Indlægaf skitzofraen » 29. jul 2006 10:43

Frederik H skrev:
skitzofraen skrev:lad os sige det er en kombination så.....hvis 360en havde gjort brug af hdden, ville loadetiderne da være bedre end nu, men de ville stadig være langt længere end i de gamle spil af den simple grund at de filer der skal loades fylder meget mere end filerne i de gamle spil....Jeg kan fint leve med loadetiderne så længe det bare ikke er loadetider ala oblivion


Og det betyder så at jo bedre hardwaren bliver (xbox vs xbox 360) bliver loadtiderne langsommere... :roll: det holder ikke vand det du siger. Sorry.


prøv at læs hva jeg skriver.....du forstår vel dansk går jeg ud fra??
hvornår har jeg sagt at bedre hardware giver dårligere loadetider?? Jeg siger at loadetiderne bliver dårligere pga filerne der skal loades fylder mere....alt i de tidligere MotoGP 1, 2 og 3 var 480p native og kan ikke ha fyldt særlig meget, i motoGP 2006 er alt i 720p opløsning og kan scales op til 1080i eller ned til 480p alt efter hvilket tv du spiller på.......prøv at gå ind på marketplace og find en af de trailere hvor der både er en 480p og en 720p version og se hvor meget forskel der er i størrelsen....selvfølgeligt vil det tage længere tid at loade når filerne er omkring 4-5 gange større....så kan man så sige at når man har bedre hardware burde loadetiderne blive cuttet væsentligt ned, men sån kan man bare ikke gribe det an, for det ville kræve at det var samme spil hvilket det ikke er (filerne i 2006 fylder langt mere)....godt nok er maskinen hurtigere, men filerne den skal loade er også en seriøs del større.
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster