Xboxlife forum

Rat og pedalsæt til Xbox One

Spil med fart på

Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Smolle » 15. jul 2014 19:29

Jeg har kigget lidt på rat og pedalsæt til Xbox One og nu så jeg så også nyheden om Project CARS her på siden, hvor der også linkes til et par sæt. Ud fra hvad jeg har kunnet researche mig frem til, så er der Thrustmasters Ferrari-rat og så er der Mad Catz' rat. Fanatec ser umiddelbart ikke ud til at have lavet noget til Xbox One endnu. Er der andre alternativer?

3200 kr., som det ene Ferrari-rat koster, er lige i overkanten af hvad jeg vil give for sådan et sæt. Så entusiastisk er jeg heller ikke. Jeg vil dog gerne have et sæt hvor der force feedback og vibrationer samt flappy-paddles eller gearstang. Jeg købte Mad Catz MC2 til 360'eren og det passede fint til mine behov og det kunne fås til en særdeles rimelig pris. Findes der noget i den stil til Xbox One endnu, eller skal man vente lidt og se om der dukker noget op?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 16. jul 2014 21:04

Thrustmaster TX Racing Wheel F458 Xbox One.....til en rimelig pris :)
https://www.alternate.dk/Thrustmaster/T ... ct/1097746?

Opdateret d.17/7....Gamebits har lige sænket prisen:
http://www.gamebits.dk/shop/thrustmaste ... 6173p.html
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Smolle » 17. jul 2014 15:18

Jeg kiggede faktisk på det sæt og var tæt på at købe det, på trods af at prisen er mere end hvad jeg egentlig var parat til at betale, men har læst reviews adskillige steder, hvor der står at det åbenbart er meget ustabilt og meget ofte går i stykker. Hvis jeg skal købe noget så dyrt hardware skal det også virke. Der er flere der skriver at det er gået i stykker efter få timers brug eller slet ikke har virket da de fik det.

Derudover skal man tilsyneladende også først selv opdatere softwaren i rattet ved at slutte det til sin PC. Ved ikke om det stadig er tilfældet, da nogle af de reviews jeg læste var et halvt år gamle, men det virker stadig ret uprofessionelt. Hvis der kommer opdateringer i fremtiden er det da ret besværligt at skulle sætte rattet til sin PC først, for at få det opdateret, i stedet for at kunne gøre det gennem Xbox'en.

Det billige Thrustmaster rat ser faktisk ud til at fungere mere stabilt, plus at det er mere i mit prisleje. Det eneste der afholder mig fra at købe det er, at det er uden force feedback, som er et krav for mig. Så jeg tror næsten det er bedre bare at vente og så se om der ikke skulle komme nogle andre rat på gaden i løbet af året, efterhånden som der kommer flere og flere racing spil ud til Xbox One.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf JohnH » 17. jul 2014 15:48

Her er en meget positiv video med TX 458 sættet:

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 18. jul 2014 07:46

Smolle skrev:Jeg kiggede faktisk på det sæt og var tæt på at købe det, på trods af at prisen er mere end hvad jeg egentlig var parat til at betale, men har læst reviews adskillige steder, hvor der står at det åbenbart er meget ustabilt og meget ofte går i stykker. Hvis jeg skal købe noget så dyrt hardware skal det også virke. Der er flere der skriver at det er gået i stykker efter få timers brug eller slet ikke har virket da de fik det.

Derudover skal man tilsyneladende også først selv opdatere softwaren i rattet ved at slutte det til sin PC. Ved ikke om det stadig er tilfældet, da nogle af de reviews jeg læste var et halvt år gamle, men det virker stadig ret uprofessionelt. Hvis der kommer opdateringer i fremtiden er det da ret besværligt at skulle sætte rattet til sin PC først, for at få det opdateret, i stedet for at kunne gøre det gennem Xbox'en.

Det billige Thrustmaster rat ser faktisk ud til at fungere mere stabilt, plus at det er mere i mit prisleje. Det eneste der afholder mig fra at købe det er, at det er uden force feedback, som er et krav for mig. Så jeg tror næsten det er bedre bare at vente og så se om der ikke skulle komme nogle andre rat på gaden i løbet af året, efterhånden som der kommer flere og flere racing spil ud til Xbox One.


Hvor stabil hardwaren er kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har prøvet rattet.
Men om det kan måle sig med mit Fanatec setup tvivler jeg meget på (kun Xbox360)
Men desværre virker mit Fanatec ikke på en Xbox One, så jeg har bestilt et
TX Racing Wheel og når Fanatec så giver lyd fra sig er jeg klar til at købe :wink:

Den opdatering der lige er kommer er kun en forbedring og et par ekstra funktioner.
Rattet kan bruges lige fra kassen hvis det er det man vil, alt andet ville da være dumt af Thrustmaster.
Man er kun afhængig af en PC ved opdateringer som man også er ved det meget dyre fanatec.
Opdatering af sit ratstyring over en Xbox360 har aldrig være mulig efter hvad
jeg ved, sådan er det ihvertfald med fanatec.
Jeg vil ikke sige det er besværlig at den skal tilsluttes en PC for en opdatering, men jeg ville
ønske at Microsoft gav os muligheden over Xbox'en.

Om der kommer flere konkurrenter på market...tja det gør der sikkert, hvis de vil betale for
licensen hos Microsoft.
Jeg for mig et Thrustmaster Racing Wheel, og så snart Fanatec melder sig ind i kampen er jeg kamp klar :wink:
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 18. jul 2014 07:53

JohnH skrev:Her er en meget positiv video med TX 458 sættet:



Hold da op....positive er et lille ord :)
Thrustmaster er sikkert rigtig glad for ham, sikke en reklame til gratis penge.
Man ser/læse næsten kun dårlig anmeldelser pga. at man er bange for at købe katten i sækken.
Hvor er det ævligt at der er så langt i mellem de positive anmeldelser.
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf famulor » 18. jul 2014 16:49

Nægter de stadig at lade Logitechs G25 rat osv virke på x1? Gør mig sku lidt ked indeni
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Smolle » 18. jul 2014 17:45

Alfist skrev:Hvor stabil hardwaren er kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har prøvet rattet.
Men om det kan måle sig med mit Fanatec setup tvivler jeg meget på (kun Xbox360)
Men desværre virker mit Fanatec ikke på en Xbox One, så jeg har bestilt et
TX Racing Wheel og når Fanatec så giver lyd fra sig er jeg klar til at købe :wink:

Den opdatering der lige er kommer er kun en forbedring og et par ekstra funktioner.
Rattet kan bruges lige fra kassen hvis det er det man vil, alt andet ville da være dumt af Thrustmaster.
Man er kun afhængig af en PC ved opdateringer som man også er ved det meget dyre fanatec.
Opdatering af sit ratstyring over en Xbox360 har aldrig være mulig efter hvad
jeg ved, sådan er det ihvertfald med fanatec.
Jeg vil ikke sige det er besværlig at den skal tilsluttes en PC for en opdatering, men jeg ville
ønske at Microsoft gav os muligheden over Xbox'en.

Om der kommer flere konkurrenter på market...tja det gør der sikkert, hvis de vil betale for
licensen hos Microsoft.
Jeg for mig et Thrustmaster Racing Wheel, og så snart Fanatec melder sig ind i kampen er jeg kamp klar :wink:


Tak for den udredning :) Som sagt havde jeg et MC2 til 360, som var tilstrækkeligt 'primitivt' til ikke at skulle bruge opdateringer, så har aldrig selv prøvet hvordan processen er. Ved kun hvad jeg har læst i diverse anmeldelser. Ville ønske at Mad Catz (eller andre) ville lave et lignende, billigt alternativ til Xbox One. MC2 rettet er ikke noget high end rat og tror også jeg gav under 1000 kr. for det, men det har i det mindste force feedback.

Jeg tvivler ikke på at TX rattet er godt, når det virker. Jeg har bare ikke så meget lyst til at smide så mange penge efter noget, som det virker til at der er en stor risiko for, at jeg skal sende tilbage igen. Men jeg vil da meget gerne høre om dine erfaringer når du får rattet. Det er jo muligt at Thrustmaster rent faktisk har gjort noget for at forbedre det og gøre det mindre fejlbehæftet.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Benja190782 » 18. jul 2014 21:58

famulor skrev:Nægter de stadig at lade Logitechs G25 rat osv virke på x1? Gør mig sku lidt ked indeni


Jamen er Fanatec og Logitec ikke i gang med at færdiggøre deres produkter til Next Gen konsollene?
Det mener jeg helt bestemt at have læst - G27 kommer da til Xbox One er jeg ret sikker på... :D

Altså Project Cars uden enten Fanatec eller Logitec er da fuldstændig fjollet i mine øjne - det er da et must!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 18. jul 2014 22:48

Benja190782 skrev:
famulor skrev:Nægter de stadig at lade Logitechs G25 rat osv virke på x1? Gør mig sku lidt ked indeni


Jamen er Fanatec og Logitec ikke i gang med at færdiggøre deres produkter til Next Gen konsollene?
Det mener jeg helt bestemt at have læst - G27 kommer da til Xbox One er jeg ret sikker på... :D

Altså Project Cars uden enten Fanatec eller Logitec er da fuldstændig fjollet i mine øjne - det er da et must!


Jeg har svært ved tro at Logitec og Fanatec ikke skulle komme med et ratstyring der kan sammen med X1 og PS4, det er jo et kæmpe market at komme ind i...penge, mange penge :wink:
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Benja190782 » 24. aug 2014 18:00

Har lige bestilt et Thrustmaster TX Racing Wheel + T3AP pedalsæt (med kobling), TH8A shifter (6-trins), GTE add-on Wheel, og et Playseat Challenge sæde!

Fåårk det bliver godt - så er vi klar til Horizon 2 og ikke mindst Project Cars! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Cowrider » 24. aug 2014 18:41

Jeg venter spændt på at fanatec smider noget op som virker til både pc og x1 helst ;p

Elsker simpelhen deres design især på pedal sættet
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 27. aug 2014 14:56

Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Cowrider » 27. aug 2014 18:15

Jaaa lyder sku godt men damm jeg kommer af med mange penge kan jeg se

Pedal:249$
Shifter: 149$
Wheelbase: 599$
Rat: 349$
Shiit ;p

Den må jeg lige forklare konen
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 27. aug 2014 19:20

Cowrider skrev:Jaaa lyder sku godt men damm jeg kommer af med mange penge kan jeg se

Pedal:249$
Shifter: 149$
Wheelbase: 599$
Rat: 349$
Shiit ;p

Den må jeg lige forklare konen


Jeg mangler kun det nye wheelbase + rat, alt andet har jeg, der i blandt også handbremsen.
Da jeg har et "Forza Motorsport CSR Elite Wheel EU" er jeg efter artiklen, som jeg forstår det http://www.fanatec.com/forum/categories/blog
en af de heldig der muligvis for tilsendt en kode så jeg bliver en af de første der kan pre-ordre ratstyringen.
Og så bliver prisen for mig 499,95€
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron