Rotator skrev:Selvom jeg ikke forstår din "hipsteresque" fascination af Fatal Inertia, så henter jeg da lige SkyDrift demoen
I virkeligheden, så tror jeg, at jeg har en fetich for den slags spil.
Altså gode spil, der samtidigt for dig til at sige "FML".
Fatal Inertia er stadig år foran de fleste ræsere på Xboksen og virkeligt veludført. Der er bare et "men". Spillet er nærmest designet til at få dig til at hade det. Banerne er decideret lavet til at få dig til at gøre galt og våbene er forfærdelige (at blive ramt af). Det er så top-ærgeligt når din modstander har smidt en bunke magneter på din ene vinge, så du slæber din "hovercraft" hen ad jorden i sneglefart, mens alle de andre overhaler dig. Man skulle næsten tro at udviklerne prøver at få dig til at græde.
. Omvendt er det alt for sjovt at sætte din Turbobooster fast på modstanderens skib i et sving og få ham til at køre så meget ud af kurs, at han ligeså godt kan powerquitte
Eller binde to modstanderen sammen med elastikken, så de fucker helt op. Så kan jeg også godt lide, at når du rammer modstanderen, så er det ikke forudbestemt hvad der sker.
F. eks i SkyDrift. Der eksplodere flyet bare eller flyet tager skade. I Fatal Inertia, der betyder det f. eks noget, hvor på modstanderes fly du rammer med dine magneter eller turbobooster. Alt efter vinklen han bliver ramt, jamen, så bliver flyet påvirket i den retning eller på det sted.
Spillet er godt lavet, og designet er godt. Men samtidigt så pisse-ærgeligt og anstrængende på en gang
Det er lidt det samme med spillet Monster-Madness. Jeg har svoret aldrig nogensinde at spille det lort igen, men jeg nænner ikke at gå af med det, for jeg synes faktisk at det er ret fedt. Jeg hader bare at spille det. Spillet er okay, det er bare så svært, at det er umuligt at klare i Singleplayer. Spillet er nemligt designet til multiplayer samarbejde. Der er bare ikke online Coop (i 360 versionen. Det blev tilføjet på PS3)
Xbox 360 udgaven af det er også så svær, at de har sænket sværhedsgraden i PS3 versionen