Xboxlife forum

Hvad synes i om F1 2010?

Spil med fart på

Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Scooter dk » 24. okt 2010 14:01

Det her spil er da det mest intense og indlevende racing spil jeg har prøvet på xbox.

Jeg kører altid med cockpit view, manuelt gearskifte, og traction controll og abs slået fra.
Derudover får jeg, med F1 2010, for alvor fuld valuta for mit dyrt indkøbte playseat monteret med Fanatec´s Porsche rat og pedaler og surround lyd.

Her føler man virkeligt farten og adrenalinen, når man ræser igennem Monaco´s gader, højhastigheds kurverne på Spa og den nervepirrende nedbremsning fra 350 km/t på Monza osv.

Jeg er med andre ord blevet positivt overrasket over spillet, da jeg ikke havde forventet at få en så ægte oplevelse af at køre ræs fra et spil.

Men hvad er jeres oplevelse af spillet?
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf utopi » 24. okt 2010 14:22

Det fangede aldrig mig, tror det er for realistisk efter min smag.

Det har dog fået mig igang med Forza 3 igen.
Billede
utopi
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf HQGH » 24. okt 2010 14:44

Som F1 fan er jeg en smule skuffet. Der er en del fejl, plus AI'en er helt hen i vejret ! :S
HQGH
Niveau 2
 
Indlæg: 198


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Mogwai » 24. okt 2010 15:19

Banedesignet og bilerne (eksklusiv low res teksturer) er rigtig flot lavet. Dog mangler der en masse detajler for stats, leaderboards og telemetri. Eksempelvis kunne man godt bruge nogle præcise temperaturer for dækkene. Jeg tror ikke det følger et dynamisk system. Motoren skifter også mellem rød og grøn som vinden blæser. Det ligger i hvert fald milevidt fra Forza 3 standarden.

Men alt i alt er det underholdende nok. Jeg håber at Codemasters Birmingham får et større budget til 2011 udgaven, samt at de lytter til mest mulig af den feedback de får gennem deres forum. Man kan godt mærke at det er deres første F1-spil Forhåbenligt kommer den første patch snart :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf TofeOiz » 26. okt 2010 14:39

Nu har jeg spillet 10-12 timer og må tilstå at jeg har et ambivalent forhold til det. På baner som ikke er super svære hygger jeg med spillet og jeg kan se bort fra de problemer jeg oplever, men nogle gange bliver mærkværdighederne bare for meget. Noget af det er helt sikket grundet mit lave niveau; Jeg er endnu ikke særligt god til spillet. Men andre ting lader til at være bugs. Fik f.eks. en 'illegal blocking' i 'køen' på Monte Carlo og det lader til at skiftet mellem 'light rain' og 'heavy rain' er alt for drastisk på intermediates. Gik, i løbet at et split sekund, fra at have en semi ustabil bil til nærmeste ikke at kunne dreje overhovedet. Jeg er godt klar over at det ikke er meningen at jeg skal trille rundt på intermediates i regnen, men med tre laps til mit normale pit stop så gav det mest mening at blive på banen.

Det ville også være rart hvis de "råd" man får med under kørslen gav mening. F.eks. giver det ikke så meget mening at bede mig køre i pit pga. en smaret vinge og så presse på for at overhale bilen foran.
I got fribbits in my pants!
TofeOiz
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf MoorWen » 19. nov 2010 05:24

Hejsa:)

Jeg overvejer ret kraftigt at gå ned i Blockbuster og købe dette spil imorgen (idag) Fredag, men ville først forhøre mig herinde hvordan og hvorledes med alle de fejl der var i spillet ved launch... Er de blevet rettet nu?? VH ;)
Billede

Billede
MoorWen
Niveau 5
 
Indlæg: 1252


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Mogwai » 19. nov 2010 08:46

MoorWen skrev:Hejsa:)

Jeg overvejer ret kraftigt at gå ned i Blockbuster og købe dette spil imorgen (idag) Fredag, men ville først forhøre mig herinde hvordan og hvorledes med alle de fejl der var i spillet ved launch... Er de blevet rettet nu?? VH ;)

Codemasters har smidt en patch ud som har rettet de mest graverende fejl. Dog er der stadig småting tilbage, f.eks at AI'en er alt for hurtig på Catalunya banen.

Men alt i alt kan du sagtens købe det. Hvis du er F1 fan bør du i hvert fald ikke undgå det. Jeg er sgu godt underholdt og er i gang med min tredje sæson nu, og er blevet opgraderet til Red Bull :D
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf MoorWen » 19. nov 2010 09:06

Mogwai skrev:
MoorWen skrev:Jeg er sgu godt underholdt og er i gang med min tredje sæson nu, og er blevet opgraderet til Red Bull :D


Cool ;).

Ok, tusind tak for info! Svinger lidt mellem Castlevania: LOS og F1... Jeg finder på noget :D
Billede

Billede
MoorWen
Niveau 5
 
Indlæg: 1252


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Jake242 » 19. nov 2010 09:14

Ja jeg er lidt delt, syntes faktisk det er meget fedt... men føler også at jeg er herre dårlig til det? Jeg kører uden assists i FM3 men her kan jeg næsten ikke styre bilen uden at have TCS og ABS på, ydermere skal jeg have auto-gearkasse for at kunne gear'ere ordentligt ned.(da jeg gerne ender enten et gear for lavt eller for højt... eller sågar i bakgear LOL, når jeg bruger manuel... manuel i FM3 er intet problem)

Med assists er jeg omkring 3-5 sekunder hurtigere end modstanderne per lap... uden assists kan jeg ikke engang køre et lap uden at snurre, måske er det tilvending... men jeg føler også at modstanderne bliver langsommere når jeg har assists på?

Derfor har jeg svært ved at finde mit niveau... da jeg enten er 30 sek langsommere eller 5 sekunder hurtigere??

Er det mon muligt at det spil er for upræcist med joypad?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Mogwai » 19. nov 2010 10:19

Jake242 skrev:Ja jeg er lidt delt, syntes faktisk det er meget fedt... men føler også at jeg er herre dårlig til det? Jeg kører uden assists i FM3 men her kan jeg næsten ikke styre bilen uden at have TCS og ABS på, ydermere skal jeg have auto-gearkasse for at kunne gear'ere ordentligt ned.(da jeg gerne ender enten et gear for lavt eller for højt... eller sågar i bakgear LOL, når jeg bruger manuel... manuel i FM3 er intet problem)

Med assists er jeg omkring 3-5 sekunder hurtigere end modstanderne per lap... uden assists kan jeg ikke engang køre et lap uden at snurre, måske er det tilvending... men jeg føler også at modstanderne bliver langsommere når jeg har assists på?

Derfor har jeg svært ved at finde mit niveau... da jeg enten er 30 sek langsommere eller 5 sekunder hurtigere??

Er det mon muligt at det spil er for upræcist med joypad?

Nu ska jeg ikke ytre mig alt for meget om realismen da jeg ikke selv spiller uden assists m.m. - Men hvad jeg kan forstå fra diverse kommentarer på Codemasters forum er at spillet ikke rigtig er en sim racer. F.esk hvis du spinner rundt, så hakker du bare bremsen i og vupti, så stopper dit spin.

Styringen er mere realistisk end Dirt og Grid, men stadig ikke på Forza's niveau. Men mht. steering wheel, så lyder det til at gøre ens omgangstider en del bedre.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf staalmanden » 19. nov 2010 12:18

Mogwai skrev:
Jake242 skrev:Ja jeg er lidt delt, syntes faktisk det er meget fedt... men føler også at jeg er herre dårlig til det? Jeg kører uden assists i FM3 men her kan jeg næsten ikke styre bilen uden at have TCS og ABS på, ydermere skal jeg have auto-gearkasse for at kunne gear'ere ordentligt ned.(da jeg gerne ender enten et gear for lavt eller for højt... eller sågar i bakgear LOL, når jeg bruger manuel... manuel i FM3 er intet problem)

Med assists er jeg omkring 3-5 sekunder hurtigere end modstanderne per lap... uden assists kan jeg ikke engang køre et lap uden at snurre, måske er det tilvending... men jeg føler også at modstanderne bliver langsommere når jeg har assists på?

Derfor har jeg svært ved at finde mit niveau... da jeg enten er 30 sek langsommere eller 5 sekunder hurtigere??

Er det mon muligt at det spil er for upræcist med joypad?

Nu ska jeg ikke ytre mig alt for meget om realismen da jeg ikke selv spiller uden assists m.m. - Men hvad jeg kan forstå fra diverse kommentarer på Codemasters forum er at spillet ikke rigtig er en sim racer. F.esk hvis du spinner rundt, så hakker du bare bremsen i og vupti, så stopper dit spin.

Styringen er mere realistisk end Dirt og Grid, men stadig ikke på Forza's niveau. Men mht. steering wheel, så lyder det til at gøre ens omgangstider en del bedre.
¨

Det skal vel heller ikke ramme Forza's niveau i forhold til styring, da de biler du kører i Forza er fundementalt anderledes end i F1. Synes faktisk, at styringen (i forhold til, at du sidder i en F1-racer) er ret præcist og den måde, som bilen reagerer på (nemlig instantly, ala en go-kart) virker ret godt. Og så er det vel også bare et spørgsmål om temperament end noget andet om man er til GRID/Dirt eller Forza nærmere end et udtryk for at det ene er bedre end det andet...
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: Hvad synes i om F1 2010?

Indlægaf Mogwai » 19. nov 2010 19:34

staalmanden skrev:Det skal vel heller ikke ramme Forza's niveau i forhold til styring, da de biler du kører i Forza er fundementalt anderledes end i F1. Synes faktisk, at styringen (i forhold til, at du sidder i en F1-racer) er ret præcist og den måde, som bilen reagerer på (nemlig instantly, ala en go-kart) virker ret godt. Og så er det vel også bare et spørgsmål om temperament end noget andet om man er til GRID/Dirt eller Forza nærmere end et udtryk for at det ene er bedre end det andet...

Altså, selve niveauet for styringen kommer jo an på udvikleren. Om hvorvidt man ønsker en stejl læringskurve eller om man bare sætter sig i sædet og trykker sømmet i bund. Det er jo ingen tvivl om hvad der er nemmest at sælge til den almene gamer. Med mit indlæg mente jeg bare at Codemasters har tager nogle valg som gør F1 bilerne nemmere at styre end ved en 100% simulation og derved rammer en større målgruppe.

Men jeg er enig, det er ikke fordi noget er bedre end andet. Generelt set synes jeg at Codemasters har ramt bullseye ift. at lave et spil der på papiret virker meget realistisk men samtidig er nemt at gå til. Det var ikke fordi jeg ville hæve Forza over andre bilspil ;)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster