Xboxlife forum

MotoGP '06

Spil med fart på

Skal du have MotoGP '06 ?

Ja !!!
32
57%
Næh...
24
43%
 
Afgivne stemmer : 56

Indlægaf skitzofraen » 16. jun 2006 17:56

yeps....motoGP er den ypperste serie indenfor racing genren....de eneste racing spil der er nogenlunde på højde med det er Forza, Toca racedriver og Gran tourismo.....hvis man er bare en smule racing fan er motoGP 2006 et must have spil.
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf PETER HELGE » 16. jun 2006 19:10

jeg fortryder! extreme cyklerne er sgu sjove(måske de sjoveste).
PETER HELGE
Niveau 6
 
Indlæg: 1468


Indlægaf skitzofraen » 19. jun 2006 10:57

vil godt give dig ret i extreme mode er sjovere, men for mit vedkommende har det mere at gøre med selve banerne i extreme mode end cyklerne....virker som om der er bedre grafik på extreme mode banerne, eller ihvertfald som om de har brugt mere tid på extreme mode end GP mode.
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Okotta » 20. jun 2006 16:56

Som I nok allerede ved, så elsker jeg Moto GP spillene til Xbox, og har set frem til 06 udgaven i år.

Først læser jeg disse kommentarer vedr. demo'en man kunne hente (senere i diskussionen begynder man at diskutere det færdige spil):

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=126695

Mine alarmklokker begynder at ringe lidt, for i de forrige spil var der ikke irriterende tearing; Der var en smule slowdown i nogle af svingene og visse steder i replays, men ellers ikke noget at skrive hjem om.

Så læser jeg denne tråd - som jeg først tror handler om noget helt andet (noget med jo ældre man bliver, jo sværere bliver det at imponere én med spil):

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=130407

Det skal iøvrigt siges, at på Rllmuk har man altid været utrolig glad for Moto GP spillene (ligeså glad som jeg har), så folkene har set frem til 06 udgaven.

Men jeg besluttede mig for ikke kun at tage deres ord for gode varer, så jeg gik ned i EB og prøvede spillet - den fulde version vel at mærke - og jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige.

EB's notorisk dårlige Samsung TV har nok en del af skylden, for spillet er simpelthen slet ikke pænt at se på. Der er kollosale framerateproblemer, og det er der stort set hele tiden; Der er ikke meget 60 fps over det (ligesom i de forrige GP spil) og screen tearingen er virkelig forfærdelig. Textures på vejen bliver tegnet ind, næsten lige foran motorcyklen, og pop up'en er heller ikke pæn at se på.

Selv styringen er dårligere end de forrige spil. Selve brugen af analog pindene og knapperne er den samme, men når man styrer cyklen, så foregår det ikke længere blødt og helt analogt; Der er pludselig for mange døde zoner i controlleren, og følingen med cyklen føles ikke så præcis som tidligere.

Jeg læser videre i de ovenstående tråde, og det viser sig at én af udviklerne hos Climax, giver sit besyv med i én af dem (den første). Han skriver bl.a at de var presset mht. at få spillet udgivet, og at de fortsatte med at optimere spillet i den tid de havde til rådighed. De nåede altså ikke at få det optimeret 100% færdigt, som de ville have gjort, hvis de havde haft tiden til det.

Der er også den næsten obligatoriske historie med, at når man spiller det i HD, at så er framerate problemerne endnu tydeligere. Dem som spiller det på standard TV, de oplever ikke de her vildt store framerate drops - jvf. diskussionen på Rllmuk.

Jeg skal over og prøve spillet hos en ven, som osse har et alm. TV, og så må jeg se hvordan det tager sig ud, men indtil videre har det her bragt mig i lidt dårligt humør; Faktisk var jeg næsten klar til at investere i en 360, hvis det her spil var ligeså fantastisk som de forrige i serien. Over Live er Moto GP simpelthen kongen på tronen, og det ville jeg næsten ikke gå glip af.

Men jeg holder mig i skindet, indtil videre.

Fortæl mig lige, helt ærligt, hvordan I oplever GP 06 på jeres fjernsyn? Hvordan tager det sig ud på henholdsvis standard TV og HD TV? Framerate? Tearing problemer? Styringen af motorcyklen?
Okotta
 
Indlæg: 1506


Indlægaf psychotic » 20. jun 2006 17:28

jeg kører 720p via mit hdtv, framerate problemerne er bestemt til stede. De opstår mest i sving hvor de nogen gange kan være ret slemme, ellers kan der godt være lidt slowdown ud af lige vej, men det er ikke ret meget og ikke ret tit.

Tearing opstår også mest i sving men er ikke særlig slemt, synes ikke det er så voldsomt tydeligt, ved ikke om det kan være forskelligt alt efter hvilket tv man har.

De to overnævnte problemer er dog ikke noget der har gjort at jeg er træt af spillet eller ikke vil spille det, men slowdown kan til tider være lidt af et irritations moment.

Styringen synes jeg er rigtig god har dog ikke prøvet de ældre versioner af moto gp fra THQ.
Billede
psychotic
Niveau 4
 
Indlæg: 583


Indlægaf skitzofraen » 22. jun 2006 09:53

Jeg ved ikke hva årsagen er, men jeg oplever stort set ingen synlige framedrops....det sker engang imellem, men kun hvis jeg laver en kæmpe fejl og køre af banen....hvis jeg drejer når jeg er i sandet udenfor banen falder frameraten en smule, men den køre stabilt på 60 fps så længe jeg er på banen/vejen.....synes ikke det er noget problem da frameraten ikke falder bare fordi man lige ryger en smule af banen/vejen, man skal nærmest 100% overse et sving....for ved mindre man ryger ret langt af vejen, falder frameraten ikke. Tearing er efter min mening spillets største problem, ikke at jeg synes det et stort problem på nogen måde (jeg lægger næsten ikke mærke til det).
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster