Xboxlife forum

Skygger i PGR3

Spil med fart på

Skygger i PGR3

Indlægaf JJ-Baumspieler » 11. apr 2006 19:18

Jeg er kommet godt igang med PGR3, men er blevet lidt træt af den detalje. Skyggerne omkring bander og sving er helt sorte på mit TV, så når man nærmer sig et sving (selv i fuld dagslys) er det umuligt at se svingets "inderside" så at sige.

Er det mit TV der er for mørkt indstillet, eller er det bare en af udfordringerne fra spiludgivernes side? Synes måske det er en kende sært, at skygger omkring vejsiderne er helt sort, så mørkt er det ikke IRL.

Anyone?
JJ-Baumspieler
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf POWER-XBOX360 » 11. apr 2006 19:20

har du crt eller lcd/plasma min ven havde det samme prob men han instillede det bare lidt på spillet lysstyrke i opstion
POWER-XBOX360
Niveau 7
 
Indlæg: 3701

Brugeravatar

Indlægaf Vultures » 11. apr 2006 19:27

Tjah, nu er jeg ikke helt ekspert i alt det der tekniske halfalablade-halløj, men da jeg i tidernes morgen havde PGR3, var skyggerne også mere end naturligt sorte.
Billede
Vultures
Niveau 6
 
Indlæg: 1918


Indlægaf Niki Lauda DK » 11. apr 2006 19:29

Jeg spiller på alm. tv og lyssætningen er perfekt i alle spil. Men fladskærme har ofte problemer med at vise nogle spil lidt for mørkt......
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Indlægaf JJ-Baumspieler » 11. apr 2006 19:35

Jeg har et ganske almindeligt TV, så det burde vel fungerende nogenlunde uden problemer ?

Jeg har lige forsøgt at stille på tv'et i forhold til den opsætningskærm der er under graphics. Der står man skal stille på brightness indtil man kan se et W og et svagt B i det mørke. Lige meget hvor ekstremt jeg skruer på mit tv's indstillinger får jeg kun et W meget svagt frem og B'et i det mørke er fuldstændigt usynligt, der er bare en massiv sort klat.

Så må nok bare indse at det ikke bliver meget anderledes. Det er bare lidt svært på især aftenbanerne, det er ligesom at gøre i blinde. I dagslys er det bare ren lotto om man rammer svinget eller hamrer snuden direkte ind i banden, hvilket jo koster hele omgangen/løbet hver gang. Relativt frustrerende :cry:
JJ-Baumspieler
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf PETER HELGE » 11. apr 2006 19:55

JJ-Baumspieler skrev:Jeg har et ganske almindeligt TV, så det burde vel fungerende nogenlunde uden problemer ?

Jeg har lige forsøgt at stille på tv'et i forhold til den opsætningskærm der er under graphics. Der står man skal stille på brightness indtil man kan se et W og et svagt B i det mørke. Lige meget hvor ekstremt jeg skruer på mit tv's indstillinger får jeg kun et W meget svagt frem og B'et i det mørke er fuldstændigt usynligt, der er bare en massiv sort klat.

Så må nok bare indse at det ikke bliver meget anderledes. Det er bare lidt svært på især aftenbanerne, det er ligesom at gøre i blinde. I dagslys er det bare ren lotto om man rammer svinget eller hamrer snuden direkte ind i banden, hvilket jo koster hele omgangen/løbet hver gang. Relativt frustrerende :cry:


Det må da være særdeles frustrende, da udfordringerne kan være svære nok. Jeg har et alm. tv og har ikke de problemer. Prøv at lege lidt mere med indstillingerne. Det du beskriver er ikke godt. :evil:
PETER HELGE
Niveau 6
 
Indlæg: 1468


Indlægaf JJ-Baumspieler » 11. apr 2006 20:08

Jeg prøver at rode lidt videre. Har siddet og forsøgt at forbedre min tid i tidskørsel og der er et par sving, som jeg simpelthen ikke kan se ordentligt, så det er **** frustrerende som du skriver ;-)
JJ-Baumspieler
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf Rocky1234 » 11. apr 2006 23:56

Altså jeg havde problemer med det på mit almindelige tv.. men jeg har lige skiftet til lcd og nu er skyggerne kun mørkegrå i stedet for sorte.....
Rocky1234
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Indlægaf FoXRaceR » 12. apr 2006 08:22

yep jeh har det samme problem med de (mørke/sorte) steder. jeg tror det ville blive bedre hvis jeg havde et HDTV (LCD) :?
Billede
Dansk Forza champ 2005. PGR100 2006. 2.plads ved DM i Forza 2 2007. Xboxlife Dreamteam
FoXRaceR
Niveau 5
 
Indlæg: 1090


Indlægaf ReneG » 12. apr 2006 08:51

Jeg har samme problem, har et hd plasma tv. Lige meget hvor meget jeg skurer op/ned for lysstyrken, så er det altid herre mørkt.. Nogen steder på NordScheif kan jeg se nada.. Men når du lærer banerne at kende, så blir det lidt nemmere :)
Håber det blir fikset med opdateringen der kommer på mandag ;)
Billede
ReneG
Niveau 6
 
Indlæg: 1644


Indlægaf Nygaard » 18. apr 2006 21:46

Spiller på et standard tv, og kan godt nikke genkendende til at skyggerne kan blive en smule belastende af og til... Problemet kan løses ved at skrue op for lysstyrken, men så syntes jeg til gengæld oftest at resten af spillet kan virke for lyst, det gælder lige om at finde balancen :D
Syntes i øvrigt oss at det var et problem i PGR2...
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster