Xboxlife forum

Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Er du tilfreds med den retning Xbox One har?

Ja
23
72%
Nej
6
19%
Ved ikke
3
9%
 
Afgivne stemmer : 32

Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2017 14:50

Som emnets navn egentligt så simpelt spørger - Føler du, at Microsoft gør nok for dig som kunde? Er du tilfreds i skrivende stund?

I starten af denne generation kom PlayStation 4 især langt med at være den kraftigste platform mellem PS4 og Xbox One. Sidenhen har både PS4 og XO fået flere eksklusive titler, omend Sony stadig fører på dette punkt.

Hvor Sony tilsyneladende fokuserer på eksklusive titler fokuserer Microsoft i stedet for på tjenester. EA Access blev et kæmpe hit i sin tid, og nu har Microsoft lanceret Xbox Game Pass, der giver spilleren adgang til et Netflix-spilkatalog for småmønter.

Til november udkommer Microsoft med deres kommende Xbox One X-konsol, der bliver boostet frem som at være den kraftigste konsol nogensinde. Ud fra nettets reaktion lader det dog ikke til at være ligeså vigtigt i 2017, som det var dengang tilbage i 2013.

Samtidigt vil Microsoft også fjerne generationer, og i stedet lave en PC-tilgang, hvor, selvom man har opgraderet, stadig kan spille sine spil førhen, blot med bedre grafik.

Jeg selv er faktisk ganske tilfreds med platformen, der, sammen med min PC er de primære platforme jeg spiller på. Jeg synes personligt at der er fede eksklusive titler til den, omend der godt måtte være flere, så klager jeg ikke, da størstedelen af de spil jeg spiller er fra tredjeparter.

Jeg står personligt uforstående overfor den utilfredshed der er omkring Microsoft og Xbox One, for jeg synes at de leverer det jeg ønsker, og af samme grund har jeg også forudbestilt en Xbox One X.

Men er du tilfreds med Xbox One, samt deres spring til Xbox One X, eller overvejer du at forblive på din Xbox One, eller helt skifte platform?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: Microsoft's nuværende situation: Gør One X nok for dig?

Indlægaf Mikael Nielsen » 22. aug 2017 15:40

Det må da også være nemmere for microsoft at lave styresystemet da de er det samme som den almindelig X1 og dejlig at de samme spil kan køre på den nye. Udviklingen går jo stærkt i dag, så mon ikke vi ser nyere generationer hutigere end førhen. Play anywhere synes jeg også er go service fra microsoft, plus det skader heller ikke at multiplayer pølen bliver større
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Microsoft's nuværende situation: Gør One X nok for dig?

Indlægaf Niculla2 » 22. aug 2017 17:31

Med det enkle minus at det kommende Dashboard igen laver fuldstændig om på brugerfladen. Det er ved at være lidt træls.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Rechain » 22. aug 2017 18:28

Ærligtalt, jeg har nydt tiden med Xbox 360 fordi jeg brugte mere tid på deres front i forhold til PS3. Det blev omvendt med PS4 og Xbox One. I starten købte jeg de fleste spil til PS4, men nu er det primært de ekslusive. På Xbox One er de ekslusive (stortset?) udover enkelte titler spilbare på PC (Windows 10) så det er min primære platform i dag (på nuværende tidspunkt) af flere grunde. Har ikke skiftet til 4K eller HDR endnu, så jeg har intet behov for at købe hverken PS4 Pro eller Xbox One X. De næste 1-2 års tid vil jeg stadig fokusere på 3 parts spil på PC, Xbox One spil på PC (bortset fra dem som kun kan spilles på Xbox) og ekslusive titler på PS4. Foruden at jeg har min Nintendo Switch, som jeg har et stort fokus på mht mange titler efterhånden. Så PC, Switch, PS4 (evt Xbox One) i den rækkefølge. Tiden efter 2018 vil sikkert ændre sig, men indtil da skifter jeg bare mit grafikkort ud når jeg engang når dertil :) så med andre ord, jeg har ikke stort fokus på Xbox platformen som førhen, men kun deres titler der alligevel kan spilles på PC med Windows 10..

Vil lige tilføje at jeg godt kan lide idéen med at de udvider spil sortimentet mht konsol opgraderinger, fremfor nye konsol generationer hvor de starter helt forfra. Men til gengæld tilbyder Xbox konsollen derved ikke så meget for mig fremover, da deres spil kan afvikles på PC via Windows 10. Så det er lidt et omskift :shock:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. aug 2017 19:41

Før eller siden hopper jeg helt klart med på vognen og køber et 4K HDR tv og den nye Xbox One X. Jeg havde håbet på VR fra dag et og nogle titler som bl.a. ville kunne levere en god race oplevelse. Det skete ikke og derfor tøver jeg med at investere i første omgang.

Alt det her med at udstyr og spil kan overføres direkte er utroligt prisværdigt, men dog ikke helt uventet da millioner af spillere verden over ville blive utilfredse over at have spenderet en masse penge som bare ville gå op i røg efter launch på den nye Xbox.

EA access og Gamepass er forholdsvist billigt og et godt tiltag, men jeg er dog en smule skuffet over udvalget, da mange af titlerne kan erhverves for småpenge på brugtmarkedet og selve storen.

Alt i alt er jeg godt tilfreds og håber at vi kommer til at se en positiv udvikling når den nye maskine med dens enorme potentiale for alvor viser klør.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Lasborg » 23. aug 2017 05:59

Niki Lauda DK skrev:Alt det her med at udstyr og spil kan overføres direkte er utroligt prisværdigt, men dog ikke helt uventet da millioner af spillere verden over ville blive utilfredse over at have spenderet en masse penge som bare ville gå op i røg efter launch på den nye Xbox.


Det er jo ingen selvfølge, sådan er forbrugerne blevet behandlet i mange år.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf KlumpeStumpen » 23. aug 2017 18:11

Jeg hopper ikke med på One X vognen fra starten af. Et er at jeg ikke gamer så meget som før, men føler heller ikke at de spil der kommer nu retfærdiggør at jeg smider 4.000,- efter en ny maskine og så skal jeg også ud og have et 4k TV. Det gider jeg ikke. Jeg har købt Forza 7 Ult. og så må det blive sådan på min xbox one og sikkert også lidt på min PC. Men savner stadig nogle ordentlige eksklusive titler til xbox'en.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Bavi » 24. aug 2017 07:48

Jeg købte et 4k tv med HDR sidste år.
Jeg har været ombord på Xboxen i noget der ligner 10 år. Var lidt sent ude med Xbox One, i forhold til den tyske lancering, men fik den da aliigevel før den danske. Denne gang vil jeg være med fra start. Jeg har noget der ligner 200 titler 'klar til at blive installeret', hvoriblandt en hel del af dem får en enhanced overhaling, som jeg endnu ikke har fået gennemført. Så tænker at Xbox One X er en no brainer for mig også selvom tiden til spil ikke er til det samme som for 10 år siden, så må jeg alligevel bare eje den. Jeg tænker den egentligt ikke som en true 4k maskine, for det tror jeg ikke den har kræfterne til. Vi har set det så mange andre gange før, at maskinerne bliver lanceret som 720p eller 1080p 'monstre' mens sandheden er at det udelukkende er under de bedste forudsætninger. Lidt lige som en bil der kører 40 kilometer på en liter, ifølge salgaopstillingen, men aldrig kommer i nærheden af det i den virkelige verden. Xbox one X er blot en opgradering som i nogle tilfælde presser den op på 4k, mens den i andre har mere af det hele kontra lillebroren og det har jeg det egenligt fint med. Jeg er blevet for gammel til at gå op i hvem og hvad der er dem bedste og hvem der har secret sauce og hvornår den bliver hældt ud i maskinen. Jeg vil bare gerne spille og hygge mig med det, når tiden så er til det. Xboxen er ubestridt den maskine jeg har flest spil til, godt hjulpet på vej af digital lande-shopping, som vidst nok desværre er stoppet nu? Uanset hvad synes jeg fortsat at Xboxen er værd at støtte op om. Jeg faldt pladask for Scorpio edition og har smidt en forudbestilling afsted.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg

+3

Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf citysleeps » 24. aug 2017 08:36

Hvis jeg køber en One X, så har jeg i alt brugt 9.398kr på Xbox One konsoller. Det er lidt absurd. 360'eren havde jeg i ca 10 år, og den kostede mig i omegnen af 2500kr.

Jeg har selvføgelig ikke forudbstilt en One X, da denne udvikling bekymrer mig lidt. Jeg er derfor afventede, selvom jeg så går glip af day one edition (som ikke siger mig en dyt alligevel).
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Lasborg » 24. aug 2017 08:55

Jeg køber en X når den kommer ned på 2000 kr. Jeg har ikke noget 4k tv så for mig vil det mest være for det kører bedre. Har kun haft en One siden december og er egentligt fint tilfreds med den. Den kostede mig også kun en tudse.

Jeg har været på Xbox siden 2004 og på xbox live i 10 år så jeg har masser af indhold så jeg ser ikke nogen grund til at skulle hoppe fra xbox platformen
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Mike JezZ » 24. aug 2017 10:20

citysleeps skrev:Hvis jeg køber en One X, så har jeg i alt brugt 9.398kr på Xbox One konsoller. Det er lidt absurd. 360'eren havde jeg i ca 10 år, og den kostede mig i omegnen af 2500kr.

Jeg har selvføgelig ikke forudbstilt en One X, da denne udvikling bekymrer mig lidt. Jeg er derfor afventede, selvom jeg så går glip af day one edition (som ikke siger mig en dyt alligevel).


Sidste generation var også dyr for mig. Min første Xbox 360 brændte sammen, og den jeg købte senere var den sorte model. Den gik jeg så af med, og købte igen :P

Det lyder dog voldsomt at du har købt for så mange One-modeller. Har du også S-modellen?

Jeg gav vidst 2400 for den importerede udgave hos Coolshop, og nu har jeg bestilt One X til 3999, Det er 6.400 kroner.

Lasborg skrev:Jeg køber en X når den kommer ned på 2000 kr. Jeg har ikke noget 4k tv så for mig vil det mest være for det kører bedre. Har kun haft en One siden december og er egentligt fint tilfreds med den. Den kostede mig også kun en tudse.

Jeg har været på Xbox siden 2004 og på xbox live i 10 år så jeg har masser af indhold så jeg ser ikke nogen grund til at skulle hoppe fra xbox platformen


Så har du også noget at glæde dig til om en 5-6 år :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Lasborg » 24. aug 2017 10:43

Mike JezZ skrev:Så har du også noget at glæde dig til om en 5-6 år :P


Xbox one kunne købes for 1999,- for en 500gb version uden kinect den 24/8 2015, knap et år efter lanceringen i DK, den blev lanceret til 3.299,- det er 40%. fra januar 2016 har den konsekvent ligget under 2000. så mon ikke at one x er under 2000 om 2 års tid. en brugt vil ramme den pris før.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf citysleeps » 24. aug 2017 12:42

Lasborg skrev:
Mike JezZ skrev:Så har du også noget at glæde dig til om en 5-6 år :P


Xbox one kunne købes for 1999,- for en 500gb version uden kinect den 24/8 2015, knap et år efter lanceringen i DK, den blev lanceret til 3.299,- det er 40%. fra januar 2016 har den konsekvent ligget under 2000. så mon ikke at one x er under 2000 om 2 års tid. en brugt vil ramme den pris før.


Til gengæld var der også en Xbox One Elite og en One S på trapperne på daværende tidspunkt, og prisjusteringen virkede derfor som et fornuftigt tiltag af MS, så de kunne sælge flere konsoller til en større målgruppe.
Xbox One X får næppe samme "konkurrent" (med mindre der sker voldsomme prisændringer hos Sony), så jeg tvivler stærkt på en prisændring på 50% allerede efter 2 år. Måske 20%.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København

+1

Re: Microsoft's nuværende situation:Gør One X nok for dig?

Indlægaf Lasborg » 24. aug 2017 14:57

Den vil sikkert ikke konsekvent være under 2000, men det vil nok være muligt at der vil være tilbud der har den til den pris.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron