Xboxlife forum

Minecraft

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Minecraft

Indlægaf Mikael Nielsen » 1. jul 2017 20:53

Har brug for lidt hjælp angående minecraft, er det et play anywhere titel. kan man overføre saved spil fra Xbox one til pc. hvis man køber den på Xbox er den til rådighed på pc og den anden vej også
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Minecraft

Indlægaf Mysticurse » 1. jul 2017 21:24

Det kan du ikke nej, da det ikke er et "Play-Anywhere" spil.

Her er en liste over hvilke spil der er det, og hvilke kommende spil der bliver det:
http://www.xbox.com/da-DK/games/xbox-play-anywhere
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Minecraft

Indlægaf Mikael Nielsen » 1. jul 2017 22:33

Mysticurse skrev:Det kan du ikke nej, da det ikke er et "Play-Anywhere" spil.

Her er en liste over hvilke spil der er det, og hvilke kommende spil der bliver det:
http://www.xbox.com/da-DK/games/xbox-play-anywhere



Okay havde lidt håbet der var en vej da minecraft er ejet microsoft, ved du hvor man kan købe en code til pc da det skulle være en gave
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Minecraft

Indlægaf Mysticurse » 2. jul 2017 08:42

Har ikke selv prøvet at købe det til PC, men vil mene du kan købe det ved at oprette dig her:
https://minecraft.net/da-dk/store/minecraft/
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Minecraft

Indlægaf Mikael Nielsen » 2. jul 2017 09:21

Mysticurse skrev:Har ikke selv prøvet at købe det til PC, men vil mene du kan købe det ved at oprette dig her:
https://minecraft.net/da-dk/store/minecraft/


Takker det vil jeg prøve
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+1

Re: Minecraft

Indlægaf FrankBuck » 3. jul 2017 10:07

De arbejder på at gøre Windows 10 versionen af Minecraft tilgængelig på Xbox One.
Ved ikke hvornår, men det er planen at gøre Minecraft til en Xbox Play Anywhere titel.

Og så vidt jeg har kunnet opdrive, så vil ens eksisterende windows version af Minecraft gratis kunne opdateres til en Windows 10 Edition (og dermed kunne spilles på Xbox One).

Så hvis du køber det til PC nu, så skulle du snart kunne lave cross-play mellem Windows 10 og Xbox One :)
FrankBuck
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Tørring

+1

Re: Minecraft

Indlægaf Mikael Nielsen » 3. jul 2017 15:25

FrankBuck skrev:De arbejder på at gøre Windows 10 versionen af Minecraft tilgængelig på Xbox One.
Ved ikke hvornår, men det er planen at gøre Minecraft til en Xbox Play Anywhere titel.

Og så vidt jeg har kunnet opdrive, så vil ens eksisterende windows version af Minecraft gratis kunne opdateres til en Windows 10 Edition (og dermed kunne spilles på Xbox One).

Så hvis du køber det til PC nu, så skulle du snart kunne lave cross-play mellem Windows 10 og Xbox One :)



Okay, det lyder godt
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Minecraft

Indlægaf Mysticurse » 3. jul 2017 21:56

FrankBuck skrev:De arbejder på at gøre Windows 10 versionen af Minecraft tilgængelig på Xbox One.
Ved ikke hvornår, men det er planen at gøre Minecraft til en Xbox Play Anywhere titel.

Og så vidt jeg har kunnet opdrive, så vil ens eksisterende windows version af Minecraft gratis kunne opdateres til en Windows 10 Edition (og dermed kunne spilles på Xbox One).

Så hvis du køber det til PC nu, så skulle du snart kunne lave cross-play mellem Windows 10 og Xbox One :)


Ved du noget om hvordan det så kommer til at virke med alle de mods der findes til PC udgaven af det? Bliver det også tilgængeligt på boxen så?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Minecraft

Indlægaf FrankBuck » 5. jul 2017 13:59

Mysticurse skrev:
FrankBuck skrev:De arbejder på at gøre Windows 10 versionen af Minecraft tilgængelig på Xbox One.
Ved ikke hvornår, men det er planen at gøre Minecraft til en Xbox Play Anywhere titel.

Og så vidt jeg har kunnet opdrive, så vil ens eksisterende windows version af Minecraft gratis kunne opdateres til en Windows 10 Edition (og dermed kunne spilles på Xbox One).

Så hvis du køber det til PC nu, så skulle du snart kunne lave cross-play mellem Windows 10 og Xbox One :)


Ved du noget om hvordan det så kommer til at virke med alle de mods der findes til PC udgaven af det? Bliver det også tilgængeligt på boxen så?



De har jo deres egen Minecraft Marketplace til Windows 10 versionen, og mon ikke den også kommer til at gælde for Xbox One når den kommer med? Men nok ikke alle de mods man kan få til java versionen af Minecraft. Det tror jeg ikke man skal regne med.
FrankBuck
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Tørring


Re: Minecraft

Indlægaf Mysticurse » 5. jul 2017 17:21

Jeg håber da lidt nogle af dem kommer med. Har ikke det store forstand på de mods, da jeg kun har spillet det på 360'eren. Men jeg har set et mod, hvor man sætter en maskine op, som mand så kan sætte til at grave F.eks 10x10x10. Og så graver den ellers det ud man har bygget den til, og samler samtidig med alt der bliver fundet :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Minecraft

Indlægaf Mikael Nielsen » 9. jul 2017 08:48

Jeg købte den hos minecraft hjemme side og så får man den originale spil til pc og en kode til windows 10 versionen
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Minecraft

Indlægaf Rechain » 9. jul 2017 19:00

Dem som har købt JAVA udgaven i sin tid, kan CLAIM en kode til Windows 10 versionen gratis ved at logge ind på Mojang.com :) har selv gjort det, men foretrækker min moddede JAVA på PC fremfor Windows 10 udgaven. Udover jeg gamer det på min Switch mest, dog har jeg det også til PS4 pga vi er nogle stykker der gamer sammen.

JAVA udgaven får ikke Better Together, og forbliver for sig selv. Kun JAVA Minecraft kan moddes.

From now on, the only version of the game that will have a subtitle is the original PC version, which will now be called "Minecraft: Java Edition." The Xbox One, Nintendo Switch, mobile and VR versions - all of which have a C++ codebase - will simply be called "Minecraft." The Xbox 360 and Wii U versions are not part of the unification, but they will continue to be supported.

"Anyone playing the game on Windows 10, iOS, Android, Xbox One, Nintendo Switch and VR devices will be able to play online together," Mojang said. "If you own Minecraft for your mobile or VR device, you'll get this as a free update this summer. If you own Minecraft: Xbox One Edition or Minecraft: Nintendo Switch Edition, you'll receive the brand new version of Minecraft for free, and your existing worlds and DLC will come along to the new version with you."

All DLC purchased in one version of the game will be available across all devices at no extra cost. This is consistent with the Xbox Play Anywhere strategy that Microsoft announced at E3 last year, which allows players to use their games on either Windows or Xbox with a single purchase.


http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... initiative

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Minecraft

Indlægaf CvKM » 9. jul 2017 19:24

Betyder dette, at der kommer crossplay mellem versionerne? For det ville da være cool at kunne game med sine venner på Xbox One, imens man selv er på en PC.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Minecraft

Indlægaf Rechain » 9. jul 2017 19:46

Ja, det er det som de har annonceret med Better Together opdateringen på E3 i år. Det vil ske på Xbox LIVE's servere og I kan alle spille sammen på tværs af enheder. Pånær Sony's enheder pga kravet om LIVE og visse andre ældre versioner. Microsoft vil forbinde så meget som muligt mht Minecraft, spillere og DLC. De versioner som kan køre på den nye Bedrock Engine som versionerne opdateres til. Det vil give dem større mulighed for at opdatere alle spillere med samme indhold i fremtiden. JAVA versionen forbliver uberørt, og samme med ældre titler + PS4.

Nintendo har dog givet tilladelse for at logge ind på LIVE og forbinde til spillere på Windows 10 og mobile enheder. Opdateringen kommer snart. Samme med at visse versioner får 4K opdatering og en Super Duper Graphics opdatering (valgfrit tilkøb, ikke et krav) så Minecraft bliver ligeså flot som en moddet JAVA udgave (hvis man får lyst)

https://minecraft.net/da-dk/article/all-news-e3



/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Minecraft

Indlægaf CvKM » 9. jul 2017 21:20

Det vil jeg glæde mig til. :) Jeg ved dog ikke om jeg vil købe Super Duper Graphics, da en del af charmen i Minecraft er at det er så pixeleret, synes jeg.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron