Xboxlife forum

Årets E3 - 2017

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 14. jun 2017 16:27

Niculla2 skrev:Der hentydes ikke til pslife. Et site der starter på G.


Åh så er jeg med. Og rørende enig også, det er jo bare tåbeligt.

Altså jeg vil til enhver tid forvente en vis grad af farvethed når jeg entrérer enten xboxlife eller pslife, og bliver da løbende bekræftet i at det ikke ændrer sig for visse brugere på begge sider, men derfor plejer debatten nu at være fin både her og på søstersiden sådan helt overordnet.

Men Ja, stemningen er drejet noget andre steder. Specielt bedrevidenhedsfaktoren synes højere end tidligere
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf CvKM » 14. jun 2017 20:24

Til dem der godt kan lide Life is Strange, er her 20 minutters gameplay fra Before the Storm. :)

https://www.youtube.com/watch?v=uOFm3Cwhrp4
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Niculla2 » 14. jun 2017 20:35

Synes også generelt tonen er god på life siderne. Det er en fornøjelse.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf PWS » 15. jun 2017 19:00

Hvorfor er det at der er så mange som er optaget af hvilke exclusive titler, som der henholdsvis kommer til xbox eller PS?
Det er jo så få titler ud af det samlede udvalg. Vil da tro størstedelen af de "normale" forbrugere i høj grad spiller multi platform spil. Her tænkes Minecraft, cod, battlefield osv.
Eller er jeg helt galt på den?
PWS
Niveau 2
 
Indlæg: 107
By: Aalborg

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 15. jun 2017 19:51

PWS skrev:Hvorfor er det at der er så mange som er optaget af hvilke exclusive titler, som der henholdsvis kommer til xbox eller PS?
Det er jo så få titler ud af det samlede udvalg. Vil da tro størstedelen af de "normale" forbrugere i høj grad spiller multi platform spil. Her tænkes Minecraft, cod, battlefield osv.
Eller er jeg helt galt på den?


Det er vel fordi, at det er det, der i det lange løb adskiller konsollerne fra hinanden, tænker jeg. Styrken på konsollerne skifter over tid (eksempelvis i denne konsolgeneration, hvor PS4 startede med flest hestekræfter, dernæst Xbox One S, så PS4 Pro og nu Xbox One X)

Det samme gør de forskellige services på konsollerne, hvor MS havde betalt online mens Sony kørte gratis online i starten, men dog fik indført PS+ med gratis spil hver måned. Nu kører Sony også betaling på online, og Microsoft kører Games With Gold, der jo ligner PS+. Her skal selvfølgelig nævnes at MS har EA Access, der er Xbox Only.

Så er der selvfølgelig de forskellige gimmicks - Kinect, Smartglass, PS VR og Move m.m., men det virker som om, at dette kommer og går.

For mig at se, så er eksklusivtitlerne det, der adskiller konsollerne - da konsollerne over tid ligner hinanden mere og mere. Det er vel ret beset kun Nintendo der tør lave noget markant anderledes, for reelt set, så ligner Sony og Microsofts konsoller hinanden til forveksling i de sidste par generationer. Derfor er det vigtigt med et stærkt eksklusiv-lineup, da det er guleroden ved at købe netop den ene konsol frem for den anden.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Niculla2 » 16. jun 2017 06:58

Jeg synes controlleren, online, støjniveau og fede services som BC og EA Access i sig selv betyder mere end et par ekstra titler. Jeg bruger personligt mest tid på 3. Part alligevel (udover en helvedes masse Forza)

Sonys titler er fede, men det er ofte 6 timers singleplayer. Sådan mere lån og aflever i min verden.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+2

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf susperia » 16. jun 2017 07:29

Jeg har det fint med at Sony har nogle gode eksklusive spil, for det er stort set det eneste jeg bruger min PS4 til.
Alt andet bliver spillet på Xbox One, da det for mig bare er den bedste konsol at sidde ved.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. jun 2017 07:40

Forza 7 ser lige så skuffende ud som 6'eren. De VIL bare ikke forbedre fysikken og gøre os med rat og pedaler tilfredse.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Slimjay DK » 16. jun 2017 07:56

Niculla2 skrev:Jeg synes controlleren, online, støjniveau og fede services som BC og EA Access i sig selv betyder mere end et par ekstra titler. Jeg bruger personligt mest tid på 3. Part alligevel (udover en helvedes masse Forza)

Sonys titler er fede, men det er ofte 6 timers singleplayer. Sådan mere lån og aflever i min verden.


Jeg er gode venner med begge controllers, Online spiller jeg sjældent og støjniveau er ikke noget jeg bemærker på nogle af konsollerne. (udover at min PSU blæser i Xbox One er ved at stå af, den larmer sindsygt .. Det sker selvfølgelig efter den har haft 3 års fødselsdag :roll: men har bestilt en ny blæser :) )

Men det er vel mere end et par ekstra titler tænker jeg .. Jeg vil hellere have de ekstra titler, da Jeg allerede har spillet de titler jeg vil fra EA længe inden de bliver tilgængelige på EA Access, og BC er en feature jeg ikke bruger eller har brugt ganske lidt...

"Ofte 6 timers SP" , det må være nogle titler jeg ikke har spillet endnu, eller også er det fordi jeg spiller spillet fremfor at rushe fra A til B :shock: eller også er jeg bare dårlig, hvilket også er en mulighed, men det er så et plus, da jeg så får jeg mere for mine penge :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 16. jun 2017 08:25

Niculla2 skrev:Jeg synes controlleren, online, støjniveau og fede services som BC og EA Access i sig selv betyder mere end et par ekstra titler. Jeg bruger personligt mest tid på 3. Part alligevel (udover en helvedes masse Forza)

Sonys titler er fede, men det er ofte 6 timers singleplayer. Sådan mere lån og aflever i min verden.


Som Slimjay siger så vil jeg nu også mene, at der nu en del af de seneste eksklusiver, der er mere end "6 timers singleplayer". Nier, Nioh, Horizon Zero Dawn og Bloodborne for eksempel - men jeg er helt med på din pointe. Der er ikke just en Battlefield, FIFA eller Call of Duty eksklusiv til Sonys konsoller. Det virker som om at det er mere historiedrevent end Microsoft, som har et par tunge multiplatformsdrenge i Halo og Gears of War serien.

De ovennævnte titler er i øvrigt ikke rigtigt et selling point for mig heller, da det ikke er noget der siger mig det store. Horizon skal jeg nok prøve på et tidspunkt, men er ikke for meget til alt det ærke-japanske som Sony har for vante at kaste efter gamerne.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at hvis Dualshock føles som skidt i ens hænder så er det selvfølgelig et kæmpe salgsargument og langt det vigtigste. Man skal jo gerne det rigtige feel når man spiller.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Redman DK » 17. jun 2017 17:12

Jeg synes Sony og Microsoft have en fesen fremvisning i år. Det var tydeligt at de i de tidligere E3 viste spillene alt for tidligt, og nu ikke havde andet end at vise de samme spil igen. Der er sgu ikke noget spændende når de viser en gameplay trailer fra et spil der blev annonceret fra 3 år siden.

Xbox One X ser sgu lækker ud, men jeg synes prisen er for høj, især for en "mid-gen" konsol. Traileren til Crackdown 3 var virkelig elendig, fedt med Terry Crews men gameplay delen var virkelig fesen. Der er så mange fede gameplay videoer af spillet så det irriterer mig at de sætter spillet i så dårligt et lys med den trailer, og hvorfor i alverden viser de ikke noget fra multiplayer delen og demonstrerer hvordan man kan smadre hele bygninger. Det de viste af State of Decay 2 lignede noget fra et spil der godt kunne bruge to år mere i udvikling, synes godt nok det så kluntet ud.

Sony viste bare det samme fra sidste år, og der kan man så undre sig over hvorfor i alverden de annoncerede Days Gone sidste år og ikke gemte den til i år. Der er stadig ikke nogen udgivelsesdato på den... Detroit Become Human er der heller ikke nogen dato på, og hvor fanden var Dreams? Og efter de har udtalt ingen gider BC viser de et remake af Shadow of the Collossus..
I det mindste så God of War og Spiderman fucking godt ud.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf CaptainKicker » 18. jun 2017 15:41

Redman DK skrev:Xbox One X ser sgu lækker ud, men jeg synes prisen er for høj, især for en "mid-gen" konsol.


Jeg håber du joker. Den er LANGT bedre end Sony's PS4 Pro som de sælger til overpris UDEN UHD-Bluray. Folk frygtede en lang højere pris på Xbox One X, og 499 er fandeme godt givet ud, så jeg forstår ærlig talt ikke dit argument med det er en mid-gen konsol.

Det er en fed maskine med vanvittige specs til den pris - please forklar, hvorfor du ikke føler prisen er rigtig? Jeg føler lidt, at folk der i virkeligheden ikke har interesse for Xbox One, snakker ned til prisen. Jeg gider ikke engang...

Men... Lidt ekstra læsning: http://wccftech.com/microsoft-wouldnt-u ... one-x-399/
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf AliBabah » 18. jun 2017 16:14

Man undres over at en konsol til 499$ bliver kategoriset som værende 'for dyr', når den med garanti kan performe bedre end PC'er i den prisklasse, for ikke at nævne en højere prisklasse.

PS4 pro og dens latterlige høje pris gider jeg ikke engang kommentere på.
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Redman DK » 18. jun 2017 16:48

CaptainKicker skrev:
Redman DK skrev:Xbox One X ser sgu lækker ud, men jeg synes prisen er for høj, især for en "mid-gen" konsol.


Jeg håber du joker. Den er LANGT bedre end Sony's PS4 Pro som de sælger til overpris UDEN UHD-Bluray. Folk frygtede en lang højere pris på Xbox One X, og 499 er fandeme godt givet ud, så jeg forstår ærlig talt ikke dit argument med det er en mid-gen konsol.

Det er en fed maskine med vanvittige specs til den pris - please forklar, hvorfor du ikke føler prisen er rigtig? Jeg føler lidt, at folk der i virkeligheden ikke har interesse for Xbox One, snakker ned til prisen. Jeg gider ikke engang...


Jeg føler lidt at når der bliver skrevet en negativ kommentar om Xbox så hopper du straks i defensiv mode og er klar til at svine alle personer der ikke kan se det grønne lys. Jeg forestiller mig at da du læste min kommentar om prisen gik der ild i dit hår og du begyndte at råbe imens du skrev dit indlæg :wink:

Jeg siger ikke at prisen er dårlig for de specs man får, hvilket den ikke er, men at den er højere end hvad jeg havde foretrukket.
Det at jeg nævner mid gen er fordi det faktisk irriterer mig lidt hvordan Sony og MS jo egentlig udgiver Pro og X for at kunne holde priserne oppe, i tidligere generationer ville den nyeste konsol man købte holde i 7-8 år, nu kommer der en ny hvert tredje år. Behøver man købe dem? Nej. Byttede jeg min PS4 ind for en Pro og har planer om at købe One X når den er faldet i pris? Ja. Men det irriterer mig sgu stadig lidt :P
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 18. jun 2017 18:07

AliBabah skrev:Man undres over at en konsol til 499$ bliver kategoriset som værende 'for dyr', når den med garanti kan performe bedre end PC'er i den prisklasse, for ikke at nævne en højere prisklasse.

PS4 pro og dens latterlige høje pris gider jeg ikke engang kommentere på.


Jeg synes Redman fanger noget af essensen i det ene ord "mid-range". Vi taler med Xbox One X og PS4 Pro om konsoller, der dukker op midtvejs igennem en konsolgeneration til en prissætning der er tilsvarende eller højere end den billigste konsols launch-pris i den nuværende generation af konsoller.

Det er jo i og for sig rigtig fint, hvis det forlænger den nuværende generations levetid, men man skal bare huske på, at konsollen ret beset er "værdiløs" (sat på spidsen), når MS og Sony beslutter sig for at trække stikket og udgive en Xbox Two eller PS5.

Jeg synes at Xbox One X er en fed konsol med fede specs, men jeg bryder mig ikke om tendensen med at udgive gentagne konsoller i den samme generation. Er af samme grund heller ikke tilhænger af PS4 Pro.

Men jeg er nok også bare en gammel mand med en forældet holdning til, at når man betaler for en konsol ved indgangen i en konsolgeneration, så skal den gerne kunne holde generationen ud. Tiden er nok bare løbet fra den tankegang :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron