Xboxlife forum

Netkabel

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Netkabel

Indlægaf Phimosis » 17. maj 2015 17:40

Faktisk bare en hurtig ligge forespørgsel.

Men er der en eller anden regel, om hvor langt der må være fra ens router til ens Xbox One ?
Sad og sov lidt i timen, da min kone forklog vi flyttede om i stuen, så der er blevet forholdvis langt fra min Xbox til min router, og ved ikke helt hvor pjattet jeg er med at skulle køre trådløs....
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Netkabel

Indlægaf pede B » 17. maj 2015 17:48

Man kan jo sagtens købe lange internetkabler (10m. osv) - eller bore et hul i væggen, hvis routeren står i et andet rum.

Men altså, jeg har kørt trådløs i et år næsten, og jeg oplever aldrig de store problemer. Og jeg spiller næsten udelukkende online spil :) pt. står min X1 ca. 5m. fra min router. Men tror dog der er nogenlunde rækkevidde på de nyere routere, jeg bor på 2. sal og kan sagtens bruge mit wifi på mobilen når jeg sidder i haven :-)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Netkabel

Indlægaf JohnH » 17. maj 2015 17:48

Phimosis skrev:Faktisk bare en hurtig ligge forespørgsel.

Men er der en eller anden regel, om hvor langt der må være fra ens router til ens Xbox One ?
Sad og sov lidt i timen, da min kone forklog vi flyttede om i stuen, så der er blevet forholdvis langt fra min Xbox til min router, og ved ikke helt hvor pjattet jeg er med at skulle køre trådløs....


Jeg kører kun trådløst med min X1 nu, og har vel ca 10 meter til routeren, som dog står på en hylde under loftet, det virker perfekt.

Netkabel kan være op til 100 meter langt, så der får du ingen problemer normalt :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Netkabel

Indlægaf Phimosis » 19. maj 2015 19:08

Må også tilslutte mig det her trådløs pjat her, det virker jo ganske fint :D

Men tak for hjælpen, det skal i da have alligevel
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Netkabel

Indlægaf BuBubbi » 19. maj 2015 22:26

Trådløs er jo ikke bare trådløs.
Der er en del faktorer der afgør om man har et godt trådløst netværk.

- Hvor meget beton/hvor mange vægge skal signalet igennem?
- Kører man med 2,4 GHz WiFi, hvor mange andre WiFi netværk er der så i nærheden der kører på samme kanal?
- Hvor god en router har man overhovedet?
- Står der meget elektronik mellem router og den enhed man vil have på nettet?

Osv osv.
Altsammen noget der har stor betydning for hvor godt et trådløst netværk man har.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Netkabel

Indlægaf Phimosis » 24. maj 2015 11:12

Mit net er faktisk blevet mere stabil efter jeg er gået trådløs ?, ingen problemer i fx viaplay mere
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 92 gæster

cron