Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Silkepot » 20. nov 2014 00:42

Har brugt min android tablet. Sat den til USA i gennem tunnelbear. Købt spil igennem smartglass på mit dankort. Hurtigt og nemt.
Silkepot
Niveau 1
 
Indlæg: 50


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf silentdk » 20. nov 2014 15:58

BuBubbi skrev:Så besværligt er det altså heller ikke.
Opdaterer min guide inden længe med et par forskellige måder dette kan gøres ret simpelt på.
Er allerede flere gode bud i denne tråd.


Ser frem til din guide bliver opdateret, fordi jeg forstår det ikke helt selv om jeg har læst side op og ned efterhånden.

Forsøger mig fra min iPad,og forbinder til min X1 som er sat til US med SmartGlass, og det virker fint, så lukker jeg det og så åbner jeg Hola og laver VPN til US. Åbner SmartGlass igen og umiddelbart forbinder den fint og jeg kan gå i Store m.m men synes bare at tingene er en blanding af DK og US sprog fordi når jeg vælger feks. Far Cry 4 og vil købe det, så koster det 59,95$ + skat står der, men hvad er det for en skat? Fordi jeg har ikke angivet noget omkring mit betalingskort da det nok er registreret til DK i forbindelse med Xbox Live og Office365.

Tænkte så på Amazon, men hvad gør man der? Oplyser man sin DK adresse eller US, og hvordan køber man så spillene? Direkte på sin X1 med et giftcard fra Amazon or how?

Håber der er nogen som kan hjælpe, ville gerne spare lidt penge på nogle af de fede titler der er kommet.

På forhånd tak fra SilentDK
Billede
silentdk
Niveau 1
 
Indlæg: 66


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Zt3pH » 20. nov 2014 16:02

silentdk skrev:
BuBubbi skrev:Så besværligt er det altså heller ikke.
Opdaterer min guide inden længe med et par forskellige måder dette kan gøres ret simpelt på.
Er allerede flere gode bud i denne tråd.


Ser frem til din guide bliver opdateret, fordi jeg forstår det ikke helt selv om jeg har læst side op og ned efterhånden.

Forsøger mig fra min iPad,og forbinder til min X1 som er sat til US med SmartGlass, og det virker fint, så lukker jeg det og så åbner jeg Hola og laver VPN til US. Åbner SmartGlass igen og umiddelbart forbinder den fint og jeg kan gå i Store m.m men synes bare at tingene er en blanding af DK og US sprog fordi når jeg vælger feks. Far Cry 4 og vil købe det, så koster det 59,95$ + skat står der, men hvad er det for en skat? Fordi jeg har ikke angivet noget omkring mit betalingskort da det nok er registreret til DK i forbindelse med Xbox Live og Office365.

Tænkte så på Amazon, men hvad gør man der? Oplyser man sin DK adresse eller US, og hvordan køber man så spillene? Direkte på sin X1 med et giftcard fra Amazon or how?

Håber der er nogen som kan hjælpe, ville gerne spare lidt penge på nogle af de fede titler der er kommet.

På forhånd tak fra SilentDK


Har du hentet Smartglass fra US Store i stedet for DK store?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Raxxu » 20. nov 2014 16:13

Brugte lige tunnelbear så jeg kunne købe GTA 5 fra xbox.com

Tog 10 sekunder derefter var den igang med at install ;)
Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 20. nov 2014 18:18

Theis Jensen skrev:Jeg brugte tunnelbear til køb af gtaV, men hvorfor bruger i andre giftcards fra bl.a. amazon.com? burde det skjule købet mere for microsoft eller hvad? For ellers fortsætter jeg da bare med med dankort, for det er da mange gange lettere.


Nogen?
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Muggs » 20. nov 2014 18:22

Theis Jensen skrev:
Theis Jensen skrev:Jeg brugte tunnelbear til køb af gtaV, men hvorfor bruger i andre giftcards fra bl.a. amazon.com? burde det skjule købet mere for microsoft eller hvad? For ellers fortsætter jeg da bare med med dankort, for det er da mange gange lettere.


Nogen?

MS kan da i hvert fald ikke bevise at det så er købt med et dansk kreditkort. Men hvis du stadig har opgivet et falsk (eller dansk) adresse på din konto, er det jo lige så ulovligt.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 20. nov 2014 18:29

silentdk skrev:
BuBubbi skrev:Så besværligt er det altså heller ikke.
Opdaterer min guide inden længe med et par forskellige måder dette kan gøres ret simpelt på.
Er allerede flere gode bud i denne tråd.


Ser frem til din guide bliver opdateret, fordi jeg forstår det ikke helt selv om jeg har læst side op og ned efterhånden.

Forsøger mig fra min iPad,og forbinder til min X1 som er sat til US med SmartGlass, og det virker fint, så lukker jeg det og så åbner jeg Hola og laver VPN til US. Åbner SmartGlass igen og umiddelbart forbinder den fint og jeg kan gå i Store m.m men synes bare at tingene er en blanding af DK og US sprog fordi når jeg vælger feks. Far Cry 4 og vil købe det, så koster det 59,95$ + skat står der, men hvad er det for en skat? Fordi jeg har ikke angivet noget omkring mit betalingskort da det nok er registreret til DK i forbindelse med Xbox Live og Office365.

Tænkte så på Amazon, men hvad gør man der? Oplyser man sin DK adresse eller US, og hvordan køber man så spillene? Direkte på sin X1 med et giftcard fra Amazon or how?

Håber der er nogen som kan hjælpe, ville gerne spare lidt penge på nogle af de fede titler der er kommet.

På forhånd tak fra SilentDK


Smartglass er på dansk, selvom du sætter vpn til us og x1 til us.

Det gør ikke noget, prisen står i US Dollar og plus skat betyder at du skal betale sales tax alt efter hvad by/stat du har opgivet i din us adresse.

mht til køb af prepaid kort på amazon, du skal have amerikansk adresse der også da du ellers ikke kan købe et prepaid kort til us store. Når du har betalt vil der komme en kode i dine beskeder på Amazon og den kode indtaster du bare med din x1 sat til us region.

Husk at sætte dine præferencer til at modtage koden digital(hvis der er mulighed for det) du vil nødigt have at de sender et fysisk brev til din amerikanske adresse hvor koden er i istedet for :(
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 20. nov 2014 18:58

Muggs skrev:
Theis Jensen skrev:
Theis Jensen skrev:Jeg brugte tunnelbear til køb af gtaV, men hvorfor bruger i andre giftcards fra bl.a. amazon.com? burde det skjule købet mere for microsoft eller hvad? For ellers fortsætter jeg da bare med med dankort, for det er da mange gange lettere.


Nogen?

MS kan da i hvert fald ikke bevise at det så er købt med et dansk kreditkort. Men hvis du stadig har opgivet et falsk (eller dansk) adresse på din konto, er det jo lige så ulovligt.


Så fortsætter jeg bare med dankort. Jeg bruger selv amazon.com til køb af giftcard til ps4, men det er fordi, at US ps4 ikke understøtter dankort.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 20. nov 2014 19:24

Men står jeres xbox altid til USA? Bare om jeg skal holde mig væk fra det da min xbox vil komme til at skifte mellem England og USA pga skal have dansk tale i Skylanders?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Muggs » 20. nov 2014 19:26

Theis Jensen skrev:
Muggs skrev:MS kan da i hvert fald ikke bevise at det så er købt med et dansk kreditkort. Men hvis du stadig har opgivet et falsk (eller dansk) adresse på din konto, er det jo lige så ulovligt.


Så fortsætter jeg bare med dankort. Jeg bruger selv amazon.com til køb af giftcard til ps4, men det er fordi, at US ps4 ikke understøtter dankort.

Det samme her
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 20. nov 2014 19:27

Phimosis skrev:Men står jeres xbox altid til USA? Bare om jeg skal holde mig væk fra det da min xbox vil komme til at skifte mellem England og USA pga skal have dansk tale i Skylanders?


Min står til us, men mest fordi at det har den altid gjort. Ser ingen grund til at ændre det :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf silentdk » 20. nov 2014 19:34

Jake242 skrev:
silentdk skrev:
BuBubbi skrev:Så besværligt er det altså heller ikke.
Opdaterer min guide inden længe med et par forskellige måder dette kan gøres ret simpelt på.
Er allerede flere gode bud i denne tråd.


Ser frem til din guide bliver opdateret, fordi jeg forstår det ikke helt selv om jeg har læst side op og ned efterhånden.

Forsøger mig fra min iPad,og forbinder til min X1 som er sat til US med SmartGlass, og det virker fint, så lukker jeg det og så åbner jeg Hola og laver VPN til US. Åbner SmartGlass igen og umiddelbart forbinder den fint og jeg kan gå i Store m.m men synes bare at tingene er en blanding af DK og US sprog fordi når jeg vælger feks. Far Cry 4 og vil købe det, så koster det 59,95$ + skat står der, men hvad er det for en skat? Fordi jeg har ikke angivet noget omkring mit betalingskort da det nok er registreret til DK i forbindelse med Xbox Live og Office365.

Tænkte så på Amazon, men hvad gør man der? Oplyser man sin DK adresse eller US, og hvordan køber man så spillene? Direkte på sin X1 med et giftcard fra Amazon or how?

Håber der er nogen som kan hjælpe, ville gerne spare lidt penge på nogle af de fede titler der er kommet.

På forhånd tak fra SilentDK


Smartglass er på dansk, selvom du sætter vpn til us og x1 til us.

Det gør ikke noget, prisen står i US Dollar og plus skat betyder at du skal betale sales tax alt efter hvad by/stat du har opgivet i din us adresse.

mht til køb af prepaid kort på amazon, du skal have amerikansk adresse der også da du ellers ikke kan købe et prepaid kort til us store. Når du har betalt vil der komme en kode i dine beskeder på Amazon og den kode indtaster du bare med din x1 sat til us region.

Husk at sætte dine præferencer til at modtage koden digital(hvis der er mulighed for det) du vil nødigt have at de sender et fysisk brev til din amerikanske adresse hvor koden er i istedet for :(


Jeg bliver ikke spurgt om nogen adresse da den allerede kender mit betalingskort, så hvor ændrer/tjekker jeg hvad min adresse står til hvis jeg vil bruge SmartGlass metoden.

Og hvilken adresse bruger folk hvis man bruger feks Amazon metoden?
Billede
silentdk
Niveau 1
 
Indlæg: 66


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Muggs » 20. nov 2014 19:34

Phimosis skrev:Men står jeres xbox altid til USA? Bare om jeg skal holde mig væk fra det da min xbox vil komme til at skifte mellem England og USA pga skal have dansk tale i Skylanders?

Min har stået til US siden marts hvor jeg fik den :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 20. nov 2014 19:36

ja men du har sikkert heller ikke nogen børn der gør krav på maskinen og forlanger at de i Skylanders snakker dansk ;)

For hvis de ikke brugte den, så stod min også til Usa fast
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 20. nov 2014 19:47

silentdk skrev:Jeg bliver ikke spurgt om nogen adresse da den allerede kender mit betalingskort, så hvor ændrer/tjekker jeg hvad min adresse står til hvis jeg vil bruge SmartGlass metoden.

Og hvilken adresse bruger folk hvis man bruger feks Amazon metoden?


amazon = us adresse, både når du køber fra amazon og på x1 når koden skal tastes ind.
smartglass = us adresse på x1 og smartglass skal være bag en ip-blocker a la hola eller hvad man nu ellers har - som står til region usa
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster