Xboxlife forum

"Kinect is unplugged"-fejl

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

"Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf Smolle » 23. mar 2014 10:30

Da jeg startede min Xbox One op denne morgen tændte min Kinect ikke og min Xbox skrev også oppe i højre hjørne at "Kinect is unplugged". Det er den dog ikke. Den sidder i stikket som den skal og hele tiden har gjort. Googlede mig frem til denne side fra xbox.com og fulgte samtlige steps, uden at det fiksede problemet.

Min videre søgning ledte mig så frem til denne side, hvor det ser ud som om at det er et ret ofte forekommende problem, men at der vist ikke er så meget at gøre, andet end at sende den til reparation :( Der er dog nogen der nævner at det kan være software-relateret, så derfor skriver jeg her, i håbet om at andre har oplevet dette problem og har en løsning der ikke indebærer at skulle sende min Xbox One til reparation!

Det er under 14 dage siden jeg fik den og brugte så sent som fredag aften en kode med 14 dages fri Live Gold, samt meldte mig til Netflix, som gav en måneds gratis Netflix. Går ud fra at sådan en reparation hurtigt kan tage en uge, hvilket jo er en ret stor procentdel af de gratis perioder jeg har fået. Regner ikke med at man får kompensation for de dage man taber, så timingen er virkelig dårlig, i forhold til at skulle sende den til reparation :/ Men er godt klar over at det muligvis er eneste udvej.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf Blauwy » 23. mar 2014 10:41

Du kan da vente med at sende den til rep, når det er dine trials der bekymrer dig.
Du behøver jo ikke Kinect for at spille online eller se Netflix.

Har du prøvet at hardboote, eller hvad man kalder det, ved at holde powerknappen inde i 10 sekunder når den er tændt, og tage strømstikket ud i 30 sekunder? Det skulle afhjælpe de fleste små problemer, det kunne være det hjalp her.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf DKhANSI » 23. mar 2014 11:06

Havde samme problem og der er desværre ikke andet at gøre end at sende den til reparation. Det er strømstikket på din kinect der er defekt.
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf casper hansen » 23. mar 2014 11:07

jeg havde samme problem med min. den skulle sendes til reparation og jeg fik en ny kinect sensor.

hvis det er ved coolshop du har købt den kan du godt regne med en måneds ventetid og 5-10 opringninger for at rykke dem

held og lykke
casper hansen
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf KlumpeStumpen » 23. mar 2014 11:25

Min har gjort det een gang, der lavede jeg en power cycle.

Hold power knappen inde til den siger bip og slukker. Så tag power stikket helt ud, du kan med fordel også tage stikket til kinect ud.

Vent 1-2 minutter, sæt det hele i igen og start op igen. Se om ikke det hjælper.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf Crash Gordon » 23. mar 2014 12:16

Min virkede fint i 3 måneder og laver nu det samme, lidt af et helvede at få den til rep. når den er købt i England
Crash Gordon
Niveau 0
 
Indlæg: 12
By: Mørkøv


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf Smolle » 23. mar 2014 12:37

"Power cycle" metoden var i princippet det der var beskrevet på den officielle Xbox support side, med få afvigelser i forhold til hvad der er skrevet her. Har nu prøvet på flere forskellige måder, uden at det har hjulpet, så det ser ikke ud til at den står til at redde. Temmelig irriterende og besværligt :(
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: "Kinect is unplugged"-fejl

Indlægaf Smolle » 12. apr 2014 15:54

I tilfælde af, at andre oplever samme problem og har handlet hos Coolshop kan jeg så fortælle, at jeg kunne nøjes med at sende min Kinect retur og fik så en ny Kinect. Det tog godt nok ca. 14 arbejdsdage, men i det mindste kunne jeg så bruge min Xbox i mens. Så er spørgsmålet selvfølgelig hvor længe Kinect'en holder denne gang...
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster

cron