Xboxlife forum

Youtube Copyright?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Youtube Copyright?

Indlægaf ilhan50 » 13. dec 2013 16:53

Nogen der ved noget om det nye copyright youtube skal lave på Gameplay ?
Alle i youtube snakker om det da min engelsk ikke er så god vil jeg gerne have lidt hjælp her :)
Kan man ikke længere uploade ens EGEN Gameplay til youtube længere? :roll:
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Morten Skou » 13. dec 2013 17:14

Nu har jeg ikke sat mig ind i det, men så vidt jeg forstår så er der flere firmaer der ikke vil have at man tjener penge på at uploade gameplay fra deres spil. Så vidt jeg forstår, er der ikke nogle problemer hvis du bare uploader gameplay, uden at have slået "monetization" til derinde.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Dreiager » 13. dec 2013 17:16

Alle penge tilfalder den som har copyright på bare så meget som 1 sekund af det du uploader.
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf ilhan50 » 13. dec 2013 17:18

All right, hvis man ikke vil tjene penge på ens videoer så er det bare om at uploade videre :)
Thx
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Blauwy » 13. dec 2013 17:23

Morten Skou skrev:Nu har jeg ikke sat mig ind i det, men så vidt jeg forstår så er der flere firmaer der ikke vil have at man tjener penge på at uploade gameplay fra deres spil. Så vidt jeg forstår, er der ikke nogle problemer hvis du bare uploader gameplay, uden at have slået "monetization" til derinde.


Ja og nej.
Problemet er Youtubes nye content ID system. Det skanner alle videoer for copyrightet materiale og flagger videoen, hvis den fanger f.eks et lydklip af en sang der tilhører spilfirmaet. Dvs at youtuberen ikke kan tjene penge på den video, og systemet mener at firmaet der ejer rettighederne, skal tjene penge på det klip istedet for. Det store problem er at den flagger videoer der er blevet lavet med fair use. Youtubere der har brugt klips fra gameplayet lovligt.

Der er meget mere bag det end jeg har forstand på og kan forklare, men det er i bund og grund derfor alle brugere snakker om Youtube's "død", hvis Content ID systemet ikke bliver rettet eller fjernet. De fjerner folks levebrød ved at sige de ejer videoen og at de ikke må tjene penge på den video.

Der er dog mange spilfirmaer der er kommet ud og sagt de vil hjælpe folk med at fjerne deres flaggede videoer, da de kan se at systemet er broken pt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Swerve » 13. dec 2013 17:28

http://www.gamespot.com/articles/blizza ... 0-6416659/

her er alt info du skal vide :) og videoen er fåcking grinern :D
Work Hard - Play Hard
Swerve
Niveau 4
 
Indlæg: 418


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Blauwy » 13. dec 2013 17:32

Swerve skrev:http://www.gamespot.com/articles/blizzard-ubisoft-and-capcom-offer-support-after-huge-spike-in-youtube-copyright-claims/1100-6416659/

her er alt info du skal vide :) og videoen er fåcking grinern :D



ilhan50 skrev:Alle i youtube snakker om det da min engelsk ikke er så god vil jeg gerne have lidt hjælp her :)



...
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf ilhan50 » 13. dec 2013 17:34

Blauwy skrev:
Morten Skou skrev:Nu har jeg ikke sat mig ind i det, men så vidt jeg forstår så er der flere firmaer der ikke vil have at man tjener penge på at uploade gameplay fra deres spil. Så vidt jeg forstår, er der ikke nogle problemer hvis du bare uploader gameplay, uden at have slået "monetization" til derinde.


Ja og nej.
Problemet er Youtubes nye content ID system. Det skanner alle videoer for copyrightet materiale og flagger videoen, hvis den fanger f.eks et lydklip af en sang der tilhører spilfirmaet. Dvs at youtuberen ikke kan tjene penge på den video, og systemet mener at firmaet der ejer rettighederne, skal tjene penge på det klip istedet for. Det store problem er at den flagger videoer der er blevet lavet med fair use. Youtubere der har brugt klips fra gameplayet lovligt.

Der er meget mere bag det end jeg har forstand på og kan forklare, men det er i bund og grund derfor alle brugere snakker om Youtube's "død", hvis Content ID systemet ikke bliver rettet eller fjernet. De fjerner folks levebrød ved at sige de ejer videoen og at de ikke må tjene penge på den video.

Der er dog mange spilfirmaer der er kommet ud og sagt de vil hjælpe folk med at fjerne deres flaggede videoer, da de kan se at systemet er broken pt.


Mange tak for Info =D>
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf Swerve » 13. dec 2013 17:36

Se videoen alligevel, den er "børne" venlig så alle kan forstå det :)
Men så ikke du ikke var så go til engelsk, my bad
Work Hard - Play Hard
Swerve
Niveau 4
 
Indlæg: 418


Re: Youtube Copyright?

Indlægaf ilhan50 » 13. dec 2013 17:39

Swerve skrev:Se videoen alligevel, den er "børne" venlig så alle kan forstå det :)
Men så ikke du ikke var så go til engelsk, my bad


Videoen hjalp faktisk :) :mrgreen: tak for det
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster