Xboxlife forum

Xboxlife - Xbox One fejlrate

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Har du modtaget en defekt Xbox One?

Nej, min Xbox One virker som den skal
86
79%
Ja, jeg får Disc Read Error (diskdrev støjer og/eller knaser)
14
13%
Ja, mit billede vises ikke korrekt (grønt, flimrer ell. lign.)
3
3%
Ja, min Xbox One fryser (den låser så features kan benyttes)
2
2%
Ja, jeg oplever en fejl, der ikke er med som afstemnings mulighed (uddyb gerne)
4
4%
 
Afgivne stemmer : 109

Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf BuBubbi » 26. nov 2013 08:49

Rasmusdc skrev:http://www.polygon.com/2013/11/25/5145620/xbox-one-owners-with-hardware-issues-get-complimentary-game


Skrev godt nok dette i den store xbox one tråd, men synes det passer meget godt herinde også:

Det er altså ikke alle med hardware fejl der får et gratis spil.
Jeg har lige chattet med xbox supporten her til morgen og fundet ud af følgende:

Bjørn: Hi there. I was unlucky to get a broken Xbox One yesterday from the German amazon, and since they didn't have any other consoles left, all they could do was giving me a refund. This was not the ideal solution, because now it may take months before I can get another console sent to Denmark. I read about Microsoft giving a free game to those affected by hardware errors, and I was wondering if I qualify for that even though Microsoft Denmark doesn’t offer any support for the Xbox One, since it’s not released here yet.
Bjørn: A little compensation would help ease the waiting time a bit.
Rye: Please hold on a moment while we check that on our end for you.
Rye: The free game that you read that was given to the customers my friend was only applicable for the disc drive issues.
Bjørn: okay, so us with total hardware failure doesn't get any kind of compensation?
Rye: It was only given to the customers with Disc drive issue and process Advance Exchange for it.
Rye: There is no promo yet for other issue as of now my friend.
Bjørn: wow
Bjørn: Let me quote a Microsoft company representative: “Rest assured we plan to take care of our customers."
Bjørn: But that doesn't seem to apply to total hardware failures.
Rye: The system will detect the issues with the Disc Drive my friend and will have the free games for them.
Rye: I hope you do understand that we have policies like every company to follow.
Bjørn: So, you give people that have an xbox one that works with digital games, while they wait for a new xbox a free game, but us that have nothing, get nothing.
Bjørn: That doesn't make any sense in my mind.
Rye: I understand your side my friend, I also want to give you one but if the system will not detect the issue the free games will not generate,
Bjørn: oh well, thanks for not "taking care of our customers".
Rye: We highly appreciate any comments or suggestions from you, whether it be a positive or a negative feedback.
Rye: And thank you. We really appreciate it.

Altså får os med en Xbox der overhovedet ikke virker ingen kompensation.
Det går KUN til dem der har et drev der ikke virker ordentligt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf CaptainKicker » 26. nov 2013 09:02

Jeg tror at det der er et resultat af en dårlig customer support, der ikke forstår dig. Tag en snak med en, der måske er lidt nemmere at skrive med, eller skriv til XboxSupport på Twitter.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Major Oblivious » 26. nov 2013 10:17

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:13 stemmer på fejl, og ikke i nærheden af det antal der har skrevet i tråden.

Tror bare du skal fjerne afstemningen, da den giver et forkert billede af fejlraten.

Prøver lige at høre Skou, om han kan se hvilke IP adresser der har stemt


Jeg smed min stemme i den sidste boks - da min controller opfører sig lidt mærkelig.
Så ingen grund til at tracke min IP ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf torniel » 26. nov 2013 10:34

Ingen problemer her, men jeg blev da nervøs for drevet efter at have læst her, så det blev lige testet før jeg afgav min stemme :)
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf tue69 » 26. nov 2013 10:42

Bubbibubbi skrev:Altså får os med en Xbox der overhovedet ikke virker ingen kompensation.
Det går KUN til dem der har et drev der ikke virker ordentligt.


Ha ha, hold kæft hvor er det idiotisk.

Det der "My friend" skal stoppe NU! Jeg havde skrevet at jeg købte en Nintendo nu og resten af livet, hvis ikke han/hun i supporten stoppede med det.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Rasmusdc » 26. nov 2013 11:19

ja det virker totalt ulogisk.

kan da måske se lidt logik i at folk der har en funktionel xbox kan spille det "online downloaded" game intil de får deres exchange... men det fremmedgør jo alle andre.

Troede faktisk Xbox´en klart ville vinde "kvalitets" kapløbet..

især efter PS4´s yder dimensioner, en konsol der har 1/2 luft at gøre godt med, lidt højere clock, intern PSU brick = konsollen må blive SINDSSYG varm da det er samme platform..

så havde næsten frygtet de fik heat issues, men har 3 bekendtskaber der har købt en Xbox one ved launch (mange flere til PS4) og 2 har issues..

Den ene har disk issues, derfor jeg postede linket til free game.

den anden har et eller andet underligt HDMI handshake issue, den slipper simpelthen HDMI signalet... og så har han problemet med handshake. dog kun på visse TV.

PS4 gutterne gamer bare derud af, ingen har haft HDMI connector issues eller bricked consoles, man ved dog aldrig med tiden, RROD kom jo heller ikke den første uge (WIEEEE har stadig en fuldt funktionel X360 launch console der ikke har haft RROD)
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf IkkNico » 26. nov 2013 11:35

Major Oblivious skrev:
IkkNico skrev:Prøver lige at høre Skou, om han kan se hvilke IP adresser der har stemt


Jeg smed min stemme i den sidste boks - da min controller opfører sig lidt mærkelig.
Så ingen grund til at tracke min IP ;)

Tror jeg allerede vi vidste Major (du havde jo skrevet om det i XB1 tråden) ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Muggs » 26. nov 2013 11:37

Rasmusdc skrev:
især efter PS4´s yder dimensioner, en konsol der har 1/2 luft at gøre godt med, lidt højere clock, intern PSU brick = konsollen må blive SINDSSYG varm da det er samme platform..

Kan ikke lige huske hvor jeg læste det. Men det var på en af de store sider. Men PS4s cpu, blev ved høj belastning målt til 44 grader, hvor X1's blev målt til 48 grader.
Så selvom PS4 er mindre er den klart bedre designet. Der er jo heller ikke meget design over at sætte et pc bundproppen i en stor kasse hvor cpu'en trækker luft i siden.
Om PS4s varmeproblemer så opstår et andet sted skal jeg lade være usagt. Det kan jo skyldes andre fejl, ala dårlig kølepasta og Kina kvalitet. (Er glad for at vi lander modeller fra Japan her i EU).
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Rasmusdc » 26. nov 2013 11:44

Muggs skrev:
Rasmusdc skrev:
især efter PS4´s yder dimensioner, en konsol der har 1/2 luft at gøre godt med, lidt højere clock, intern PSU brick = konsollen må blive SINDSSYG varm da det er samme platform..

Kan ikke lige huske hvor jeg læste det. Men det var på en af de store sider. Men PS4s cpu, blev ved høj belastning målt til 44 grader, hvor X1's blev målt til 48 grader.
Så selvom PS4 er mindre er den klart bedre designet. Der er jo heller ikke meget design over at sætte et pc bundproppen i en stor kasse hvor cpu'en trækker luft i siden.
Om PS4s varmeproblemer så opstår et andet sted skal jeg lade være usagt. Det kan jo skyldes andre fejl, ala dårlig kølepasta og Kina kvalitet. (Er glad for at vi lander modeller fra Japan her i EU).


du kan klart lave lækre køle løsninger, men du vil stadig kæmpe med dimensioner, især når man arbejder med størrelser på køleblokke... og andet.

mindre løsninger vil også senere give problemer, i form af luft flow når der begynder at komme støv i konsollen..

har bygget utallige M-ITX systemer og M-ATX og brugen af plads giver noget, men det er ikke uendeligt. dog kan man med visse "slot løsninger" som blæser ud i det åbne rum løse meget, og Platinium PSU´er der ikke bliver varme, men dimensioner har noget at sige.

jeg har så ikke set hverken ONE eller PS4 inde i, så jeg kan selvfølgelig ikke kommentere på om jeg synes det er et fornuftigt design.

potentialet i dimensionerne hos XBone er dog større, derfor jeg lavede den konklusion til at starte med, at jeg ville tro PS4 ville kunne få problemer, men nu er det jo heller ikke mere end "mediumrange" pc spec´s
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf ilhan50 » 26. nov 2013 12:11

Har lige stemt Disc Read Error da min brors Xbox ikke kan læse disken og laver en mærkelig støj ellers virker alt andet ! meget mystisk!
Ved så ikke hvad han har gjort derefter!
Håber virkelig alle får løst deres problemer så vi ALLE kan game i den kommende kolde vinter!
Senest rettet af ilhan50 26. nov 2013 12:15, rettet i alt 2 gange.
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf IkkNico » 26. nov 2013 12:13

ilhan50 skrev:Har lige stemt Disc Read Error da min brors Xbox ikke kan læse disken men alt andet virker, :? meget mystisk!
Ved så ikke hvad han har gjort derefter!
Håber virkelig alle får løst deres problemer så vi ALLE kan game i den kommende kolde vinter!

Tak, godt at se nogen der følger opfordringen om en kommentar :)

kan den bare ikke læse disc'ene, eller knaser den også?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf ilhan50 » 26. nov 2013 12:16

IkkNico skrev:
ilhan50 skrev:Har lige stemt Disc Read Error da min brors Xbox ikke kan læse disken men alt andet virker, :? meget mystisk!
Ved så ikke hvad han har gjort derefter!
Håber virkelig alle får løst deres problemer så vi ALLE kan game i den kommende kolde vinter!

Tak, godt at se nogen der følger opfordringen om en kommentar :)

kan den bare ikke læse disc'ene, eller knaser den også?


Den kunne ikke læse disken og så laver den sådan et knast lyd lige når man sætter disken ind i maskinen!
Men alt andet virker :mrgreen:
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Blauwy » 26. nov 2013 12:42

ilhan50 skrev:
IkkNico skrev:
ilhan50 skrev:Har lige stemt Disc Read Error da min brors Xbox ikke kan læse disken men alt andet virker, :? meget mystisk!
Ved så ikke hvad han har gjort derefter!
Håber virkelig alle får løst deres problemer så vi ALLE kan game i den kommende kolde vinter!

Tak, godt at se nogen der følger opfordringen om en kommentar :)

kan den bare ikke læse disc'ene, eller knaser den også?


Den kunne ikke læse disken og så laver den sådan et knast lyd lige når man sætter disken ind i maskinen!
Men alt andet virker :mrgreen:


Der findes et fix til den knaselyd når den læser discen :P

http://www.youtube.com/watch?v=pDoDqTaI ... e=youtu.be
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf ilhan50 » 26. nov 2013 12:59

fedt mange tak for hjælpen jeg siger det videre! ;)
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Xboxlife - Xbox One fejlrate

Indlægaf Dualdaninja » 26. nov 2013 18:40

Miit drev knaser nu også en smule, det gør det ikke med Ryse, Men med Dead rising der gør den det.....
Det er relativt mærkeligt
Billede
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 92 gæster