Xboxlife forum

Xbox One Family Sharing

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Zt3pH » 19. jun 2013 11:14

Shooter DK skrev:Det vil altså sige at brugtmarkedet ødelægger det for spiludgiverne/spiludviklerne, men ikke dette? WTF!


Jeg nægter desværre også at tro på, at man kan spille et spil sammen over co-op siddende fra to forskellige lokationer selvom man deler det med sin "familie". Måske de includere en mulighed for, at det kan lade sige gøre for et mindre beløb at få lov til dette. Forståen sådan at makkeren der ikke har løbt spillet, skal betale et "gebyr" for at få lov til at spille det med en i coop.

Men der kommer så mange udmeldinger, og folk er agitator for hhv. Det ene og det andet alt efter hvor man kigger på nettet. Men jeg har det personligt sådan, at jeg skal se det her før jeg tror på det :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Thorpedo29 » 19. jun 2013 11:36

Der er da helt vanvittigt at de bare ikke kan finde ud af at melde klart ud! Så fyr dog de idioter!

Hvis man er for dum til at beskrive sit eget produkt præcist og på en nem og forståelig måde, så skal man sgu nok finde sig et andet arbejde...
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Chromaxxx » 19. jun 2013 11:50

Zt3pH skrev:Jeg nægter desværre også at tro på, at man kan spille et spil sammen over co-op siddende fra to forskellige lokationer selvom man deler det med sin "familie". Måske de includere en mulighed for, at det kan lade sige gøre for et mindre beløb at få lov til dette. Forståen sådan at makkeren der ikke har løbt spillet, skal betale et "gebyr" for at få lov til at spille det med en i coop.


Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt, men for mig at se er der flere pile der peger i den retning.

Hvis en af dine "Family" venner starter et spil Halo 5 fra dit spil bibliotek, og du så efterfølgende starter din Xbox og vil spille det samme spil, hvad sker der så? Jeg har læst flere steder at den som har købt spillet altid er garanteret adgang til spillet, så skulle det så betyde at din ven pludselig ikke længere skulle have adgang til spillet? Lyder ulogisk for mig.

Man kan jo argumentere for at der allerede er et gebyr på for at spille gennem Family sharing, i form af Xbox Live Gold.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 11:58

Det kan også være du selv skal frigive de spil du vil dele, så vil dit eksempel ikke være et issue :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jun 2013 12:07

Ja det er næsten for godt til at være sandt hvis det holder....

Man kunne forestille sig, at man ved DRM som MS laver det sikrer brugsspils penge til udvikler osv. og at der er kalkuleret med at noget af dette skal dække et evt. tab ved familie modellens CO-OP ?
Ret beset, så er det jo penge som de ikke tidligere har fået del i, så måske de er villige til at give lidt når de nu også har udsigt til en ret stor brugsspils sum ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Chromaxxx » 19. jun 2013 12:10

BulletEyeDk skrev:Ja det er næsten for godt til at være sandt hvis det holder....

Man kunne forestille sig, at man ved DRM som MS laver det sikrer brugsspils penge til udvikler osv. og at der er kalkuleret med at noget af dette skal dække et evt. tab ved familie modellens CO-OP ?
Ret beset, så er det jo penge som de ikke tidligere har fået del i, så måske de er villige til at give lidt når de nu også har udsigt til en ret stor brugsspils sum ;)


Det er lige nøjagtigt også sådan jeg ser på det.

Sakset fra et andet forum:
Fordelen ved denne model, kunne være at nogen af alle mine venner med en PS4 måske kunne blive fristet til at købe en Xbox One, da de bare kan få adgang til mit spil bibliotek, og så er de igang. Så sælger Microsoft en ekstra konsol, udviklerne har en ny potentiel kunde, og jeg har endnu en kammerat på Xbox Live. Win-win for alle parter hvis man ikke hedder Sony.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Cena » 19. jun 2013 12:20

Chromaxxx skrev:
BulletEyeDk skrev:Ja det er næsten for godt til at være sandt hvis det holder....

Man kunne forestille sig, at man ved DRM som MS laver det sikrer brugsspils penge til udvikler osv. og at der er kalkuleret med at noget af dette skal dække et evt. tab ved familie modellens CO-OP ?
Ret beset, så er det jo penge som de ikke tidligere har fået del i, så måske de er villige til at give lidt når de nu også har udsigt til en ret stor brugsspils sum ;)


Det er lige nøjagtigt også sådan jeg ser på det.

Sakset fra et andet forum:
Fordelen ved denne model, kunne være at nogen af alle mine venner med en PS4 måske kunne blive fristet til at købe en Xbox One, da de bare kan få adgang til mit spil bibliotek, og så er de igang. Så sælger Microsoft en ekstra konsol, udviklerne har en ny potentiel kunde, og jeg har endnu en kammerat på Xbox Live. Win-win for alle parter hvis man ikke hedder Sony.


Det er bare en maks aggresiv stil fra MS. Men thumps up hvis det er deres strategi.
Bliver family sharing skruet "perfekt" sammen fra mit synspunkt, er det helt klart et argument for jeg kunne vælge Xbox over PS4.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Jakabov » 19. jun 2013 12:44

Også her. Forestil jer November/December gaming hvor man kan teame op med en kammerat og deles om udgiften ved at købe alle de nye titler, kunne da være ret fedt. :-)

Så vil det nok ikke gøre så meget med videresalgs-priser m.m.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf TerrificFalcon » 19. jun 2013 12:58

Jakabov skrev:Også her. Forestil jer November/December gaming hvor man kan teame op med en kammerat og deles om udgiften ved at købe alle de nye titler, kunne da være ret fedt. :-)

Så vil det nok ikke gøre så meget med videresalgs-priser m.m.


Altså, i princippet kan man allerede nu deles om udgiften - det kræver bare lidt, at man bor tæt nok på hinanden, til at disken nemt kan komme frem og tilbage. Det bliver dog meget nemmere med Family Sharing, og det glæder jeg mig også til :) - ikke fordi at jeg regner med at splitte udgiften med nogen herindefra, men snarere fordi, at man så kan spille de andres singleplayer-spil, når de er færdige (fx ville jeg dermed have spillet Tomb Raider og Far Cry 3 allerede, i stedet for at overveje at købe dem her et halvt år senere). Det kunne godt gå hen og blive en rigtig fed funktion!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Chromaxxx » 19. jun 2013 13:01

Jakabov skrev:Også her. Forestil jer November/December gaming hvor man kan teame op med en kammerat og deles om udgiften ved at købe alle de nye titler, kunne da være ret fedt. :-)

Så vil det nok ikke gøre så meget med videresalgs-priser m.m.


Så forestil dig at du sidder med 10 kammerater, som hver køber et unikt spil. Så sidder man pludselig med adgang til 10 af de bedste launchtitler!! Det er da total knee jerk :D
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Cena » 19. jun 2013 13:01

TerrificFalcon skrev:
Jakabov skrev:Også her. Forestil jer November/December gaming hvor man kan teame op med en kammerat og deles om udgiften ved at købe alle de nye titler, kunne da være ret fedt. :-)

Så vil det nok ikke gøre så meget med videresalgs-priser m.m.


Altså, i princippet kan man allerede nu deles om udgiften - det kræver bare lidt, at man bor tæt nok på hinanden, til at disken nemt kan komme frem og tilbage. Det bliver dog meget nemmere med Family Sharing, og det glæder jeg mig også til :) - ikke fordi at jeg regner med at splitte udgiften med nogen herindefra, men snarere fordi, at man så kan spille de andres singleplayer-spil, når de er færdige (fx ville jeg dermed have spillet Tomb Raider og Far Cry 3 allerede, i stedet for at overveje at købe dem her et halvt år senere). Det kunne godt gå hen og blive en rigtig fed funktion!


Man sidder bare med fornemmelsen af der må være en eller anden form for hage. Når noget lyder for godt til at være sandt, er det det somregel også siger et gammelt ordsprog :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 13:03

Ja, for hvis det er som vi godt kunne tænke os, så er det mig en gåde at det stadig ikke er meldt ud, da det for mig og sikkert en masse andre har stor betydning for hvilken konsol man skal have, når man ikke har besluttet sig endnu.

Det lugter lidt :)

something is rotten in the state of denmark
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Saif » 19. jun 2013 13:35

Det er bare super. kommer til at have to maskiner og 4-5 i hjemmet med xbox bruger.
Bliver købt på release med forza og FIFA.
Saif
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf CaptainKicker » 19. jun 2013 14:43

Hvis det er korrekt, så tror jeg undertegnet og bettebror, kommer til udnytte det her til det maksimale. Halv-halv betalt for spil, og så begge spille det samme tid. Epic.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Zt3pH » 19. jun 2013 15:15

CaptainKicker skrev:Hvis det er korrekt, så tror jeg undertegnet og bettebror, kommer til udnytte det her til det maksimale. Halv-halv betalt for spil, og så begge spille det samme tid. Epic.


Se selv! Når det bliver stillet sådan op sådan der, så lyder det altså lidt for utopisk. Før kunne de sælge spillet 2 x og tjene på begge, og nu tjener de kun på det en gang mens forbrugeren for value tilsvarede 2 x spillet. Den køber jeg simpelthen ikke - Jeg har forudbestilt xbox one og håber ved gud det passer, men kan slet ikke se hvordan det skal hænge sammen med MS argumenter omkring DRM - Med mindre et nyt spil selvfølgelig koster i nærheden af en 900 - 1000 kr.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster

cron