Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 16. nov 2014 22:35

Tag et kig på eksklusiverne. Forskellene på multiplatformstitlerne bliver minimale over tid, så hvis du er en sucker for Halo, så skal du have en Xbox, men er du mere til God of War, så køb en ps4.

Det er smag og behag hvad der er bedst af brugerflade, Controlleren osv. Så kig på spillene - det er dem det drejer sig om i sidste ende.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TU I Raven » 16. nov 2014 22:36

Rasbred skrev:
Muggs skrev:Et par ord omkring hvad?



Ja ok var måske lidt upræcist.

Mest om hvis man har begge om man får dem brugt begge to. Og hvad man køber spil til.

Og hvis man har begge måske lidt fordele og ulemper ved at have begge

Jeg har begge maskiner, jeg bruger kun min xbox one til at spille online spil, så som call of duty, battlefield osv, fordi at xboxlive bare er mere stabilt, Hvor imod at mit single player spil forgår på min ps4.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 17. nov 2014 10:01

Jeg startede med at købe en PS4 men opdagede hurtigt at den bare fik lov til at stå uden jeg at rigtig brugte den. Så byttede jeg den og købte en xbox one og allerede dér begyndte jeg at spille mere på konsol. Dum som jeg var så solgte jeg den og købte en ps4 igen pga mine kammerater har ps4 men igen indså jeg at på trods af mine kammerater så var det bare ikke konsollen for mig så jeg solgte den og er nu IGEN tilbage på xbox og er tilfreds :D Det eneste jeg umiddelbart kan savne er at ens irl venner spiller på samme konsol
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 17. nov 2014 10:37

Rasbred skrev:
Muggs skrev:Et par ord omkring hvad?



Ja ok var måske lidt upræcist.

Mest om hvis man har begge om man får dem brugt begge to. Og hvad man køber spil til.

Og hvis man har begge måske lidt fordele og ulemper ved at have begge

Jeg har begge konsoller (igen). Jeg har haft Xbox 360 siden den udkom (og også et par PS3 som blev solgt igen). Men da jeg synes Microsoft havde en, mildt sagt, noget uheldig lancering af deres One, valgte jeg PS4. Jeg købte den på release og var rigtig godt tilfreds. Havde stort set alle titler der var ude kort tid efter release. BF4, CoD Ghost, NFS, Knack, Killzone, Resogun, Contrast, Infamous SS osv..
Det var heletiden planen at jeg skulle have begge konsoller når pengene var til det. I Marts måned købte jeg så en Xbox One. Og må sige det var et glædeligt bekendtskab. Ikke fordi PS4 fejlede noget. Men nogle af dem jeg havde spillet på X360 med, havde også fået sig en One. Så der var nogle gamle hoveder at spille med. Og efter jeg fik One var min PS4 kun tændt 2 gange på en måned. Manglede noget nyt at spille på den. Og BF4 ville jeg hellere spille på One da jeg havde nogen jeg kendte at spille med. Så PS4'eren blev solgt.
For kort tid siden var jeg til køtilbud i Elgiganten og fik fingrene i en PS4 igen, til 2222,- (Som sagt har det hele tiden været meningen jeg ville have begge konsoller). Og jeg var først noget skuffet over at der på de 6 måneder jeg ikke havde haft PS4 faktisk kun var kommet ét rigtigt AAA eksklusivt spil. The Last of Us (som så bare er en genudgivelse).

Men man kan sige at jeg har hver konsol for eksklusiverne.
Derudover har jeg primært PS4 for singleplayer. Og spil der kører højere opløsning på PS4 (hvor jeg ikke kender nogen der spiller dem på Xbox One).
Xbox One er primært for multiplayer.

Plusser og minusser for hver konsol:
PS4:
Plusser:
Lidt kraftigere (kører højere opløsning en nogle spil)
Simpel menu og hurtig navigation.
God controller - Flere hundrede længder foran Dualshock 3.

Minusser:
Gummi på controller sticks bliver nemt slidt.
Batteritid i controller - holder 5-7 timer alt efter spil og brug.
Eksklusiver (der er ikke mange eksklusive titler endnu)

XOne:
Plusser:
Xbox LIVE - Er stadig størt og mere stabilt!
Eksklusiver (de eksklusive titler er der lidt flere af og dem der er falder mere i min smag)
Controller - Er man vandt til X360 controlleren, føler man sig hjemme.

Minusser:
Har ikke rigtigt nogen


Men alt i alt leverer maskinerne stort set samme oplevelse. Og det med den højere opløsning ser man kun hvis man går tæt på og det ses ikke i kampens hede :)

Men skulle man kun vælge én vil jeg gøre mig følgende klart:
Hvad spiller vennerne på.
Hvilken controller passer en bedst.
Er online gaming vigtigt, for så fører Xbox Live i stabilitet.
Og hvilke eksklusive titler tiltaler en mest.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. nov 2014 10:48

Muggs skrev:Men skulle man kun vælge én vil jeg gøre mig følgende klart:
Hvad spiller vennerne på.
Hvilken controller passer en bedst.
Er online gaming vigtigt, for så fører Xbox Live i stabilitet.
Og hvilke eksklusive titler tiltaler en mest.


Det er vist meget rammende for hele "hvilken konsol skal jeg vælge"-debatten. :) Er helt enig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 17. nov 2014 12:17

Vil det så sige vi lukker den her tråd nu eller ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. nov 2014 12:37

Phimosis skrev:Vil det så sige vi lukker den her tråd nu eller ;)


Ha ha. Bare vent, nogen skal nok finde på noget nyt, fedt og vildt, og så er alt vendt på hovedet! :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 17. nov 2014 18:27

Så er den gal med PSN igen. Maintenance. Opdager det ved et tilfælde på facebook, at IGN skriver at der er maintenance på PSN i aften. Hvis man vil spille online skal man være logget på inden kl. 18. Læser det 18:06... Havde ellers planlagt at spille CoD i aften... Hvor er det top elendigt at Sony stadig ikke kan vedligeholde deres lort uden at det skal påvirke kunderne, og at man selv skal finde ud af hvad der sker ad omveje. Godt jeg også har en XOne!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rasbred » 17. nov 2014 18:54

sindsygt lækkert svar Muggs =D> =D> =D>

har prøvet at svarer på dem.

Muggs skrev:Men skulle man kun vælge én vil jeg gøre mig følgende klart:
Hvad spiller vennerne på.

Mine venner spiller nok mest på PS.. det er nok sådan en 80% ps også 20% Xbox.. -
Muggs skrev:Hvilken controller passer en bedst.

har brugt xbox 360 i en del år efterhånden og _ELSKER_ controlleren
Muggs skrev:Er online gaming vigtigt, for så fører Xbox Live i stabilitet.

online gaming er ikke sindsygt vigtigt.. men jeg tror da hvis jeg får en PS hvor 80% af mine venner er. så vil jeg nok komme til at bruge det mere..
Muggs skrev:Og hvilke eksklusive titler tiltaler en mest.

lidt blandet :D

Men alt i alt. så det som gør mit valg er nok mine venner..

Jeg køber stensikkert begge til den 1 dec. og køber "online" spillende til PS4 hvor mine venner også spiller.. spil som fifa15,Assasins creed og Need for speed når det kommer..

men det som gør jeg MÅ eje en Xbox one er klart Forza..

Forza horizon og de andre forza spil er de bil spil og spil generelt jeg har haft det sjoveste med på Xbox360.. elsker simplethen Forza-serien..

så måske bliver Xbox one bare en semi dyr forza maksine.. men sådan må det nu være..

også har jeg altid hadet at skulle undvære spil på Xbox360 levetiden.. så nu vil jeg have begge.. så må vi se om et år når de begge er 12 mdr gammel om hvad der er sket..
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. nov 2014 20:03

Muggs skrev:Men skulle man kun vælge én vil jeg gøre mig følgende klart:
Hvad spiller vennerne på.
Hvilken controller passer en bedst.
Er online gaming vigtigt, for så fører Xbox Live i stabilitet.

Præcis hvad jeg gjorde. Controlleren var så et skridt tilbage for mig, og Live på XB1 har haft flere problemer end jeg husker fra 360. Alt i alt har vennerne dog betydet, at jeg ikke har fortrudt mit køb


Phimosis skrev:Vil det så sige vi lukker den her tråd nu eller ;)

No way, vi har stadig den med farven vi skal have styr på.

Apropos, så opdagede jeg igår at strømforsyningen til XB1 ikke er sort, men en meget mørk blå, og vi ved vist godt allesammen hvilken platform, der har blå som sin farve ;)
Playstation wins!!!

... og når alt det er sagt, så synes jeg stadig det er fedt at sammenligne de to maskiner, diskutere forskelle og sammenfald, og ikke mindst hvad fremtiden kan bringe for varemærkerne Xbox og Playstation
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. nov 2014 20:35

IkkNico skrev:No way, vi har stadig den med farven vi skal have styr på.

Apropos, så opdagede jeg igår at strømforsyningen til XB1 ikke er sort, men en meget mørk blå, og vi ved vist godt allesammen hvilken platform, der har blå som sin farve ;)
Playstation wins!!!

... og når alt det er sagt, så synes jeg stadig det er fedt at sammenligne de to maskiner, diskutere forskelle og sammenfald, og ikke mindst hvad fremtiden kan bringe for varemærkerne Xbox og Playstation


Ja gu er det så. Specielt når vi i de sidste par sider rent faktisk har kunnet snakke på et fornuftigt plan, hvor det ikke antages, at de der køber en konsol rent faktisk har det som den primære interesse, at den skal være den stærkeste/smukkeste/letteste/sødeste konsol, men simpelthen den der passer den enkelte bedst.

Tænk sig at noget så let skulle kræve så lang en tråd :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. nov 2014 21:18

Så er Dark Cloud 3 annonceret til PS4. Det er efter min bedste overbevisning en konsolsælger, og når konen opdater det, så bliver der øjeblikkeligt stillet krav om en PS4.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 17. nov 2014 22:08

Hvad er dark cloud? :<
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. nov 2014 22:15

Tryk på linket Famulor :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 18. nov 2014 09:55

IkkNico skrev:Så er Dark Cloud 3 annonceret til PS4. Det er efter min bedste overbevisning en konsolsælger, og når konen opdater det, så bliver der øjeblikkeligt stillet krav om en PS4.


Jeg tror ikke helt på den her. Random forum uden kilde..
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster