Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 14. nov 2014 12:37

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Jeg tænkte i øvrigt på dig da jeg så følgende, Nico. Den er sgu ny i vores always on debat.

http://news.softpedia.com/news/Assassin ... 4918.shtml

Det fixer simpelthen framerateproblemerne på PS4 at cutte onlineforbindelsen... PS4 cloud for the winz!!! Eller... :mrgreen:

Interessant, men tror ikke det er skyen, der leverer ekstra juice til spilet. Sådan en feature havde Ubisoft helt sikkert markedsført kraftigt på alle 3 platforme.

Mit gæt er, at det enten er noget Uplay hejs, eller Ubisofts egen form for onlince check (måske noget statistik indsamling eller lign). Hvis det var DRM (som alle 3. parts leverandærer kan implementere som de vil), ville spillet sandsynligvis ikke fungere uden en online forbindelse.


Enig. Jeg synes blot at det er skægt, at man godt ved, at fremtiden byder på mere DRM, mere always on og mere digitalisering, og så er løsningen i dette tilfælde at gå online.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 14. nov 2014 12:39

Slimjay DK skrev:It’s possible that the game might be bogged down by its online features, that seamlessly bring your friends’ avatars into your game asking for help in their co-op missions or to let you invite them on yours.

Case closed :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 14. nov 2014 13:37

IkkNico skrev:Hvad er det så når Sony annoncerer 13 millioner solgte enheder? OBS?


nakka skrev:At MS præcist har sagt 'vi har endnu ikke nået 10millioner, men er tæt på'


IkkNico skrev:Prøver lige igen, nu med highlight



vi tager den da igen.

MS har sagt flat ud. VI HAR IKKE NÅET 10millioner. vi behøver derfor ikke gisne om de har nået 10 millioner.
sony har sagt VI HAR NÅET 10 millioner. vi kan så gisne om det er solg eller shipped.
forskellen er simpel. ms har endnu ikke shipped eller solgt 10 millioner. det har sony.
der gisnes mod 16 på nuværende tidspunkt - kilde aqua på neogaf (bedt om en ban, da folk "ikke fra neogaf" stjal hendes tal til deres side, derfor skal du quote for at få historien på neogaf. du ved det hvis du har en bruger).
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 14. nov 2014 13:47

nakka skrev:vi tager den da igen.

Du læste slet ikke den del jeg highlightede, gjorde du?

Du kalder det pr, når MS annoncerer næsten 10 millioner solgte maskiner. Min pointe er, at når Sony annoncerer 13 millioner solgte er det OGSÅ pr. De gør det fordi det stiller Sony i et positivt lys, det booster salget, det har reklameværdi, og det er noget alle firmaer gør. Jeg kan ikke helt finde ud af, om du tror pr er en negativ term, eller om du bare er ved at være desperat efter at finde dårligt nye om MS.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 14. nov 2014 13:57

Det mest presseerende spørgsmål er; who gives a shit?

"Jeg er da ligeglad med om Arne har solgt bazookaer til en prøveløsladt grønlænder...!"

Jo altså hvis det er afgørende for hvilken en af den bedste konsol, så er jeg med... Men fordi der bliver solgt flere KIA end Mercedes i DK er det vel ikke ens betydende med det er en bedre bil?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 14. nov 2014 14:18

Zt3pH skrev:"Jeg er da ligeglad med om Arne har solgt bazookaer til en prøveløsladt grønlænder...!"


Ja, så længe det ikke er din røv grønlænderen er efter :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 14. nov 2014 14:30

Ja okay... Så lige med det lille aber dabei :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 14. nov 2014 21:48

IkkNico skrev:
nakka skrev:vi tager den da igen.

Du læste slet ikke den del jeg highlightede, gjorde du?

Du kalder det pr, når MS annoncerer næsten 10 millioner solgte maskiner. Min pointe er, at når Sony annoncerer 13 millioner solgte er det OGSÅ pr. De gør det fordi det stiller Sony i et positivt lys, det booster salget, det har reklameværdi, og det er noget alle firmaer gør. Jeg kan ikke helt finde ud af, om du tror pr er en negativ term, eller om du bare er ved at være desperat efter at finde dårligt nye om MS.


Er da ligeglad om du snakker om pr. Jeg nævnte at MS ikke har solgt 10 millioner. For det har de ikke. Ikke engang ms og deres pr, siger de har solgt 10 millioner.

Jeg kaldte det pr, når vi snakkede shipped og sold. Ikke om tallet. Du hiver fast i jeg skriver pr og om shipped vs sold. Pointen i indlægget var, at øvrige brugere skrev ms havde solgt eller shipped 10 millioner, hvilket INGEN har ret i. Ms selv siger de ikke har nået 10 millioner.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 14. nov 2014 21:57

nakka skrev:Er da ligeglad om du snakker om pr.

Det er du muligvis, men det var der selv, der skrev ... Men det er nok pr.

Du er så blevet spurgt af 2 forskellige medlemer herinde, hvad det er når Sony annoncerer sine tal (det er nemlig også pr), hvorefter du begynder at vrøvle (du minder i den retning lidt om en anden bruger herinde) om forskellen mellem shipped og solgt, selvom ingen overhovedet anfægter, at MS siger mindre end 10 millioner shipped, og Sony siger 13 millioner solgt.

Du er fanget i din konsol-krig. Håber ikke du går liuge så meget op i dine hårde hvidevarer, for så har du da ikke et roligt øjeblik
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 15. nov 2014 15:48

jeg siger ikke der er forskel på sony og ms når de annoncere deres tal, det er ligegyldigt. det der er det vigtige er hvilke tal der bliver nævnt, ms har nemlig ikke nævnt de er nået over 10 millioner, hvilket var det jeg ville oplyse, da øvrige brugere skrev at ms nu havde nået dette tal. hvilket ikke er korrekt.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 15. nov 2014 15:56

Lol - hvis man hopper 300 sider tilbage giver den her tråd mening, derefter er resten vel til grin.

Men det er faktisk helt utroligt det der bliver snakket om, sidder kun og venter på hvornår i skal diskutere hvem der har valgt den mest sorte til ens maskine Sony eller MS?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 15. nov 2014 16:01

Phimosis skrev:Lol - hvis man hopper 300 sider tilbage giver den her tråd mening, derefter er resten vel til grin.

Men det er faktisk helt utroligt det der bliver snakket om, sidder kun og venter på hvornår i skal diskutere hvem der har valgt den mest sorte til ens maskine Sony eller MS?

Søg på crushed blacks ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf fodbod1232 » 15. nov 2014 16:30

Billede
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 15. nov 2014 18:19

IkkNico skrev:
Phimosis skrev:Lol - hvis man hopper 300 sider tilbage giver den her tråd mening, derefter er resten vel til grin.

Men det er faktisk helt utroligt det der bliver snakket om, sidder kun og venter på hvornår i skal diskutere hvem der har valgt den mest sorte til ens maskine Sony eller MS?

Søg på crushed blacks ;)


He! Det tør jeg ikke ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf andersfc3 » 16. nov 2014 19:04

hvornår tror i, at de opgraderede udgaver af konsollerne udkommer?
Med tanke på, at spil fylder 50 gb i denne version, og at alle spil skal installeres, burde det som minimum være 1000 gb på konsollerne. Samtidig er det stærkt skuffende at xbox one stadig bruger ekstern strømkabel, føles gotdt nok ikke meget next-gen, de måtte gerne tænkte på en "slim" udgave, selvom det måske stadig er for tidligt.
Pt synes jeg ikke nogle af konsollerne fremviser noget, man bare MÅ eje.
andersfc3
Niveau 2
 
Indlæg: 140


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster