Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 19:11

Det var da godt nok nogle sjove opløsninger på The Evil Within ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 15. okt 2014 19:26

nakka skrev:i skal da lige have de seneste head2heads på multiplatspil.

sleeping dogs
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-face-off
ps4 køre bedst, mens xboxen ender på ofte 20 fps.

the evil within
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis
bedre opløsning, bedre FPS og køre rent ud sagt bedst på ps4.

"1920x768 resolution on PlayStation 4 and a meagre 1600x640 on Xbox One"
"on Xbox One, it almost feels as if the renderer is out of sync with the game simulation"


Og endnu engang kan jeg ikke se forskel i sleeping dogs.. Må være træls at gå sådan op i detaljer ^^
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 15. okt 2014 19:55

God lille click-generator Eurogamer har fundet sig der. De lever godt af konsolkrigen, men hvis man går SÅ meget op i opløsning og framerates, så er det kun PC, der er godt nok.

Jeg spiller på en 24" Benq LED skærm, og har endnu ikke haft et spil i min XB1, hvor jeg sagde til mig selv: Øv, hvis bare opløsningen havde været højere, så havde det her spil været sjovere

Jeg kan heller ikke se forskel på disse billeder, og hvis jeg kunne, spiller jeg alligevel aldrig 2 spil samtidig, så forskellen vil aldrig blive et issue i min verden.
http://www.dualshockers.com/2014/02/23/ ... ifference/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 16. okt 2014 23:52

så kom talene fra usa for september. og som så mange gange før, så er ps4 i front.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=913741

må indrømme at det faktisk er ved at være lidt underligt. xboxen er BILLIGERE i flere perioder, kaster 2-3spil i nakken af folk.. og stadig væger folk ps4. så enten har folk bare styr på deres next gen og forstår hvorfor ps4 bare er bedst, eller også har xbox one ebola?

Billede
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. okt 2014 00:05

Det er vel ikke så underligt, alle steder på nettet er ps4 blæst helt op som noget helt specielt fordi den har den ene fordel at den kan vise lidt flere pixels end xbox one, i virkeligheden er resten jo bedre på xbox: xbox live,chat sound,controller,achievements exclusive titler,system updates, media features, Microsofts økonomi osv osv.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 17. okt 2014 00:27

nakka skrev:så kom talene fra usa for september. og som så mange gange før, så er ps4 i front.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=913741

må indrømme at det faktisk er ved at være lidt underligt. xboxen er BILLIGERE i flere perioder, kaster 2-3spil i nakken af folk.. og stadig væger folk ps4. så enten har folk bare styr på deres next gen og forstår hvorfor ps4 bare er bedst, eller også har xbox one ebola?

Billede



Hahaha nakka (eller komiske Ali?). Det er hårdt og læse folk faktisk synes at Xbox One overgår deres PS4-valg, og at Xbox One spilmæssigt står rimelig stærk ift. PS4, hva?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 17. okt 2014 07:26

CaptainKicker skrev:
Hahaha nakka (eller komiske Ali?). Det er hårdt og læse folk faktisk synes at Xbox One overgår deres PS4-valg, og at Xbox One spilmæssigt står rimelig stærk ift. PS4, hva?


overhovedet ikke. det er jo ikke et billede der repræsentere flertallet. at der er få, der ønsker at skrive dette på et xboxforum. jamen det skal de da have lov til, resten af nettet skriver jo i store mængder om genialiteten ved den anden konsol. lidt ligesom det kun er i silkeborg folk er glade for et motorvejsnavn. resten af danmark er ligeglade.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. okt 2014 07:31

Men resten af landet tager jo heller ikke til Silkeborg for at fortælle dem hvor dumme de er fordi de er glade for motorvejsnavnet vel?
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 17. okt 2014 07:32

Nu har jeg jo lige generhvervet mig en PS4. Og jeg mangler simpelthen eksklusiver på den.
Har Infamous SS, fra sidst jeg havde PS4. Driveclub vil jeg først prøve, som PS+, før jeg vil kaste penge efter det, da jeg ikke vil betale for beta software. Og jeg gider ikke alle de indiespil.
Hvad kan anbefales?
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. okt 2014 07:52

Tillykke til PS4 (og dem der går op i salgstal), det bekræfter blot min tese om, at Amazon.com, monthly sales er en god indikator for salgstendenser.

Min bil var i øvrigt den 11. bedst sælgende sidste år, jeg ved iukke hvad plads vores mikrøbølgeovn kom ind på, men jeg håber det var højt
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. okt 2014 08:04

IkkNico skrev:Tillykke til PS4 (og dem der går op i salgstal), det bekræfter blot min tese om, at Amazon.com, monthly sales er en god indikator for salgstendenser.

Min bil var i øvrigt den 11. bedst sælgende sidste år, jeg ved iukke hvad plads vores mikrøbølgeovn kom ind på, men jeg håber det var højt


Det viser også i allerhøjeste grad at Michael Pachter har lavet et fantastisk stykke baggrundsarbejde for at komme til at sidde (og blive siddende) i hans position.

Er det kun gamerne selv, der efterhånden har fundet ud af at han sjældent har voldsomt meget belæg for hans antagelser?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. okt 2014 08:05

Muggs skrev:Nu har jeg jo lige generhvervet mig en PS4. Og jeg mangler simpelthen eksklusiver på den.
Har Infamous SS, fra sidst jeg havde PS4. Driveclub vil jeg først prøve, som PS+, før jeg vil kaste penge efter det, da jeg ikke vil betale for beta software. Og jeg gider ikke alle de indiespil.
Hvad kan anbefales?


Er det kun eksklusiver du vil have? Ellers så skal du have Alien: Isolation. Det er den bedste nye titel der er udgivet i år i min optik.

Ellers lyder Driveclub aka. shitty server simulator pissegodt. Altså som en 500 kr. dyr brevvægt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. okt 2014 08:22

Muggs skrev:Nu har jeg jo lige generhvervet mig en PS4. Og jeg mangler simpelthen eksklusiver på den.
Har Infamous SS, fra sidst jeg havde PS4. Driveclub vil jeg først prøve, som PS+, før jeg vil kaste penge efter det, da jeg ikke vil betale for beta software. Og jeg gider ikke alle de indiespil.
Hvad kan anbefales?


Husk der er Indie games der er fede og ikke nødvendigvis består af 4 farver og 8 pixels :lol: Resogun er et godt eksempel på det.

Infamous First Light
Resogun
The Last Of Us
The Pinball Arcade

2 Indie spil der er ret vanedannede ....

Velocity 2X
Pix the Cat

Så har jeg hørt godt om : Oddworld: New n' Tasty

Så er der som du selv nævner Driveflop :) når de en dag for nosset sig ud af det Beta stadie det er i. =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 17. okt 2014 09:10

tue69 skrev:
Muggs skrev:
Er det kun eksklusiver du vil have? Ellers så skal du have Alien: Isolation. Det er den bedste nye titel der er udgivet i år i min optik.

Ellers lyder Driveclub aka. shitty server simulator pissegodt. Altså som en 500 kr. dyr brevvægt.

Ikke nødvendigvis, har bare de fleste multiplat spil der interesserer mig på X1. Havde egentlig glemt Alien, men også tænkt at købe det engang når det kommer på tilbud, da jeg er lidt i tvivl om det

Hehe ja. Tør sgu ikke købe det for jeg har prøvet det når det engang kommer som PS+
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 17. okt 2014 09:29

Slimjay DK skrev:Husk der er Indie games der er fede og ikke nødvendigvis består af 4 farver og 8 pixels :lol: Resogun er et godt eksempel på det.

Infamous First Light
Resogun
The Last Of Us
The Pinball Arcade

2 Indie spil der er ret vanedannede ....

Velocity 2X
Pix the Cat

Så har jeg hørt godt om : Oddworld: New n' Tasty

Så er der som du selv nævner Driveflop :) når de en dag for nosset sig ud af det Beta stadie det er i. =D>

Hehe ja det ved jeg.
Resogun har jeg fra launch.
TLoU fangede mig ikke rigtigt på PS3, så giver det først et forsøg på PS4 npr det er billigt.
Pinball spil er bare lidt for 90'er til mig, hvor jeg tæskede Pinball Dreams og hvad de nu ellers hed på PC'en.

Velocity 2X er skrammel i min bog. Har dog hygget mig lidt med Pix the Cat. Men heller ikke noget hvor jeg tænker; Hey fedt jeg fik en PS4 igen :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster