Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 15. okt 2014 12:31

Slimjay DK skrev:Betyder det at du tror at Microsoft er gået ind på et marked de ved at svært med forventninger om at sælge dårligere end deres tidligere konsol ?


Selvfølgelig regner de tallene ud, det gør alle firmaer, men selvom det er dårlig indkomst kan MS ikke bare sige "Nope. Sælger ikke godt nok, kommer ikke til Japan". MS er som vi alle ved internationalt, derfor er man jo "desværre" nød til at udgive sine produkter i de forskellige lande.

Så tror der havde forudset det lidt, og derfor markedsføre den bedre i f.eks. USA og Europa, da de ved pengene kommer derfra :)

Det samme gør Sony, der er vel også nogle lande hvor de ved at det ikke kom til at gå så godt, men de bliver nød til at lancere deres produkt :)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 15. okt 2014 13:36

iPwnd94 skrev:
Slimjay DK skrev:Betyder det at du tror at Microsoft er gået ind på et marked de ved at svært med forventninger om at sælge dårligere end deres tidligere konsol ?


Selvfølgelig regner de tallene ud, det gør alle firmaer, men selvom det er dårlig indkomst kan MS ikke bare sige "Nope. Sælger ikke godt nok, kommer ikke til Japan". MS er som vi alle ved internationalt, derfor er man jo "desværre" nød til at udgive sine produkter i de forskellige lande.

Så tror der havde forudset det lidt, og derfor markedsføre den bedre i f.eks. USA og Europa, da de ved pengene kommer derfra :)

Det samme gør Sony, der er vel også nogle lande hvor de ved at det ikke kom til at gå så godt, men de bliver nød til at lancere deres produkt :)


Bum. Det er jo ikke raketvidenskab - eller noget man behøver at finde kilder på eller lign. Det er da rimelig naturlig virksomhedspolitik

Og nej det tror jeg ikke de gør - men noget i den retning
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 14:14

Nej, det er nemlig ikke raketvidenskab ;) og helt sikkert ganske naturligt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 15. okt 2014 15:14

Kan godt lide det her ...

@BangBangClick sir, how does xbox one version of far cry 4 looks as compared to ps4 version?

@ShaikhSehran I would say identical but then some asshat would say a tree had one more leaf on xbone. So let's say I don't see a difference.

Ham kan jeg godt li'

Kilde: https://mobile.twitter.com/BangBangClic ... 6306830336

tue69 skrev:Nu skal man jo passe på med at lægge for meget i brancheanalytiker Pachters udtalelser, men rygterne går på, at Xbox One for første gang siden release har solgt bedre end PS4 i Nordamerika.

Er det ikke længe siden Pachter ramte rigtigt med en af sine analyser?

Jeg holder mig til amazon.com. De ramte rigtigt for december sidste år (eneste måned xb1 solgte mere end PS4 i USA), så jeg tror også de rammer rigtigt for september i år. Hint: PS4 sælger bedst ... og alligevel virker min XB1 ganske udemærket ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lord Alla » 15. okt 2014 17:08

Slimjay DK skrev:
Lord Alla skrev:Jeg tror, kalkulationen går på din fanboy-stikpille om de dårlige salgstal i Japan. Mon ikke Microsoft havde kalkuleret med Japan som en svær udebane?


Gider du ikke at pakke din fanboy fis væk, det er det evige kort der altid kommer frem så snart man bringer fakta på banen. Kom igen når du har noget at byde ind med =D>


Rolig nu mester... Ingen grund til aggressioner med mindre der er noget om snakken :twisted:
Du har selv begge konsoler, så lidt konkurrence mellem de to konsoler skader næppe dig som forbruger.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 17:40

Godt .. så pak dit fanboy fis væk sømand ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 15. okt 2014 17:47

Sindssygt nok man kan få en Xbox one inkl AC unity & blackflag for 2300 kr
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 15. okt 2014 17:53

famulor skrev:Sindssygt nok man kan få en Xbox one inkl AC unity & blackflag for 2300 kr

Så skal du vidst selv hente den i USA, hvis du skal ha den til den pris :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 17:56

Har ellers læst at den vejledende pris er 3299,- så hvor støver du den op til 2300 kr ??

http://www.xbox.com/DA-DK/xbox-one/cons ... reed-unity

i mailen fra Ubisoft er det også incl. 3 måneders Viaplay .. Betyder det så at Viaplay App'en snart kommer, eller er den kommet til One.

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 18:03

Xbox One Exclusive Bundle ... Her er en pose penge Ubisoft, sørg nu for at PS4 versionen ikke er bedre, så max. 900p :lol: :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SvAmP » 15. okt 2014 18:06

gå nu ind og spil driveclub hvis du er så heldig at komme online...
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. okt 2014 18:10

SvAmP skrev:gå nu ind og spil driveclub hvis du er så heldig at komme online...


Jeg ejer ikke Driveflop .. Jeg køber ikke Beta software :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 15. okt 2014 18:17

Slimjay DK skrev:Har ellers læst at den vejledende pris er 3299,- så hvor støver du den op til 2300 kr ??

http://www.xbox.com/DA-DK/xbox-one/cons ... reed-unity

i mailen fra Ubisoft er det også incl. 3 måneders Viaplay .. Betyder det så at Viaplay App'en snart kommer, eller er den kommet til One.

Billede
Skulle måske have gjort det klart at det er i USA ;)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 15. okt 2014 18:23

jepsen80 skrev:
Shooter DK skrev:Puha, en underlig følelse.
Lad os tage den fra starten. Jeg så sidste år afsløringen af ps4 og xbox one. Jeg blev hurtigt interesseret i dem begge og, blev hurtigt i tvivl om hvilken af dem jeg, skulle have. Jeg blev dog hurtigt negativt overrasket over Microsofts agressive DRM på xbox one, hvilket gjorde, at jeg begyndte, at tvivle på et køb af xbox one, og ja, det der kinect, det var heller ikke lige mig. Dette var lidt ærgerligt, for jeg havde haft xbox 360 siden 2006 og har været virkeligt godt underholdt af den, så det var med lidt blandede følelser, at jeg så i andre retninger (ps4).

FUCK XBOX ONE!!!

Jeg købte i november måned en ps4, for nu var xbox one blevet udskudt i DK, og jeg havde penge til gamestop, og jeg ønskede "next gen" med det samme. Jeg har så spillet ps4 i små 11 mdr. nu, og har været utroligt glad for den, og jeg var sikker på, at ps4 nu var den konsol jeg sværgede til. Så skete der dog noget i sidste uge, der skulle vende op og ned på dette. Jeg så et tilbud i expert som lød på en xbox one inkl. forza motorsport 5 og fifa 15. Jeg tænkte, at nu kunne jeg endelig få en billig xbox one, uden kinect og heldigvis også uden det forfærdelige DRM som microsoft heldigvis fjernede igen.
Jeg besluttede så, at min ps4, stadig skulle være min konsol til multiplatformspil, og selvfølgelig de mange eksklusive spil, der er på vej. Jeg har så hurtigt fundet ud af, at xbox one mere er mig, for jeg har tydeligvis undervurderet: controller der ligger bedre i hånden, og som holder mere end 4 timers strøm, flere eksklusive spil jeg synes om, flere jeg kender spiller xbox one, jeg elsker verdens bedste xbox community (xboxlife.dk), servere der ikke lukker ned lige så ofte, ved bl.a. opdateringer, microsoft synes jeg er bedre til at opdatere OS, i forhold til hvad jeg synes sony gør, samme OS på konsol, computer og muligvis min kommende nye telefon mv. og det kan godt stå imod lidt bedre grafik på ps4.

Så ja jeg har en lidt underlig følelse, for xbox one har klaret på en uge at overgå min ps4 som jeg har haft i næsten et år, og derfor bliver min xbox one nu primær konsol også hvad angår multiplatformspil så nu er min ps4 degraderet til eksklusive spil.

Ja, det er lidt af en kontrast til sidste uge hvor jeg aldrig skulle have en xbox one. Jeg syntes lige at indlægget passede godt her i "xbox one vs ps4" tråden. :)


Det vil sige at du gjorde som de fleste playstation fan Boys, nemlig at have en mening om noget du ikke vidste en skid om :)


Det er da, det værste bræk, jeg længe har set nogen skrive siden Cigi.

Jeg siger at xbox one blev udskudt, og derfor købte jeg en ps4, da jeg havde penge stående til gamestop. Vil du påstå, at ps4 ikke kom før xbox one i DK?
Jeg var utilfreds med DRM, men de fjernede det, vil du påstå at de ikke har fjernet det?
Jeg var utilfreds med, at skulle være tvunget til køb af kinect, men de gav mig mulighed for at købe den billigere uden, vil du påstå, at den mulighed ikke findes?
Jeg nævner, at controlleren er bedre på xbox one, men find et indlæg hvor jeg tidligere har kritiseret xbox ones controller, kan du det?
Jeg nævner bedre batteri tid på xbox one controller, men find et indlæg hvor jeg har sagt noget andet, kan du det?
Jeg nævner at der er flere eksklusive spil til xbox one jeg kan lide, men har jeg tidligere sagt noget andet? Dette kan selvfølgelig ændre sig, og jeg ser meget frem til en del eksklusive ps4 spil.
Jeg kender flere der spiller xbox one, har jeg nogen sinde sagt, at jeg kendte flere der spillede ps4?
Jeg nævner servere der ikke lukker ned under opdateringer, men find et indlæg hvor jeg nævner, at sonys servere er bedre.
Jeg nævner at OS er bedre på xbox one, men har jeg nævnt andet?

Så drop dit pis, med at sætte mig i bås som de såkaldte "fanboys" og specielt drop' at snakke om, at jeg har udtalt mig om noget jeg ikke ved noget om, for det er hvad du selv gør! Du siger, at jeg gør som fanboys, men du ved ikke en skid om mig, så stop dit dobbeltmoralske pis dit imbecile fjols!
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 15. okt 2014 18:55

i skal da lige have de seneste head2heads på multiplatspil.

sleeping dogs
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-face-off
ps4 køre bedst, mens xboxen ender på ofte 20 fps.

the evil within
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis
bedre opløsning, bedre FPS og køre rent ud sagt bedst på ps4.

"1920x768 resolution on PlayStation 4 and a meagre 1600x640 on Xbox One"
"on Xbox One, it almost feels as if the renderer is out of sync with the game simulation"
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster