Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 31. jul 2014 11:43

Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er det et tab for PS platformen at tilbuddet ikke er der. Det drejer sig om at vi kan træffe vores egne valg, i det her tilfælde har Sony truffet det for os og det kan aldrig være et plus i min bog.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 11:59

Thorpedo29 skrev:Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er det et tab for PS platformen at tilbuddet ikke er der. Det drejer sig om at vi kan træffe vores egne valg, i det her tilfælde har Sony truffet det for os og det kan aldrig være et plus i min bog.


Jeps - det er jeg helt enig med dig i. Igen, bare lige for at understrege det endnu engang for Kong Hans (og de der står klar til at male fanboy i panden på mig, fordi at jeg diskuterer i tråden som PS4 mand), så ser jeg ikke noget dårligt i muligheden for EA Access for dem, der gerne vil spille EA titler (og såfremt at bagkataloget opdateres nogenlunde hurtigt efter release), jeg ser bare en potentiel risiko i det for os, som umiddelbart ikke vil benytte os af tilbuddet.

Men selvom jeg ikke vil benytte mig af tilbuddet, så ville jeg nu gerne være blevet spurgt før Sony havde taget beslutningen for mig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 31. jul 2014 12:05

Zt3pH skrev:Ja tak mand!!!
Der er fuld skrald på penis igen i den her tråd - sådan!


Det var vist en ny rekord at freden holdt så længe denne gang :mrgreen:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 12:14

Major Oblivious skrev:
Zt3pH skrev:Ja tak mand!!!
Der er fuld skrald på penis igen i den her tråd - sådan!


Det var vist en ny rekord at freden holdt så længe denne gang :mrgreen:


Det var også alt for meget!

I øvrigt lidt spændende nyt fra Sonys regnskab. Det ser ud til at Sony allerede nu har fået produktionsomkostningerne pænt ned på PlayStation 4 konsollen, til trods for at man stadigvæk halter efter at kunne tilfredsstille efterspørgslen i specielt Europa.

Jeg synes det er uhyre interessant (også i MS-øjemed, om end der muligvis går lidt længere her, da MS sandsynligvis skal have det store produktionsapperat ud igen i løbet efteråret, hvor salget starter de manglende steder), for det gør alt andet lige, at gamingdivisionerne hurtigere bliver profitable.

Infrastrukturen, som blev oparbejdet specielt under Xbox 360 og PlayStation 3-æraen (med onlineabonnementer) har sikret en costumer-service indtægt, som i mindre grad er afhængig af enkelte udgivelser, så produktionsomkostningerne er alt andet lige én af de store variable faktorer i spillet. Jo hurtigere de falder, desto bedre er det for os gamere må man antage. Blandt andet virker det i højere grad sikkert, at ingen af divisionerne sælges fra som skidt (læs: til nogen der skambyder/er mindre interesserede) og alene den debat vil være rart at lægge låg på for begge sider.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf jepsen80 » 31. jul 2014 12:49

tue69 skrev:
Thorpedo29 skrev:Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er det et tab for PS platformen at tilbuddet ikke er der. Det drejer sig om at vi kan træffe vores egne valg, i det her tilfælde har Sony truffet det for os og det kan aldrig være et plus i min bog.


Jeps - det er jeg helt enig med dig i. Igen, bare lige for at understrege det endnu engang for Kong Hans (og de der står klar til at male fanboy i panden på mig, fordi at jeg diskuterer i tråden som PS4 mand), så ser jeg ikke noget dårligt i muligheden for EA Access for dem, der gerne vil spille EA titler (og såfremt at bagkataloget opdateres nogenlunde hurtigt efter release), jeg ser bare en potentiel risiko i det for os, som umiddelbart ikke vil benytte os af tilbuddet.

Men selvom jeg ikke vil benytte mig af tilbuddet, så ville jeg nu gerne være blevet spurgt før Sony havde taget beslutningen for mig.


Jeg fik en kode til det ea acces det koster 25kr for en måned, og 150kr på et år, så hvis bare et spil har interesse så det vel en god handel. Har hentet madden og det spiller bare :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 12:55

jepsen80 skrev:
tue69 skrev:
Thorpedo29 skrev:Uanset hvordan jeg vender og drejer det, er det et tab for PS platformen at tilbuddet ikke er der. Det drejer sig om at vi kan træffe vores egne valg, i det her tilfælde har Sony truffet det for os og det kan aldrig være et plus i min bog.


Jeps - det er jeg helt enig med dig i. Igen, bare lige for at understrege det endnu engang for Kong Hans (og de der står klar til at male fanboy i panden på mig, fordi at jeg diskuterer i tråden som PS4 mand), så ser jeg ikke noget dårligt i muligheden for EA Access for dem, der gerne vil spille EA titler (og såfremt at bagkataloget opdateres nogenlunde hurtigt efter release), jeg ser bare en potentiel risiko i det for os, som umiddelbart ikke vil benytte os af tilbuddet.

Men selvom jeg ikke vil benytte mig af tilbuddet, så ville jeg nu gerne være blevet spurgt før Sony havde taget beslutningen for mig.


Jeg fik en kode til det ea acces det koster 25kr for en måned, og 150kr på et år, så hvis bare et spil har interesse så det vel en god handel. Har hentet madden og det spiller bare :)


Jeps, vel at mærke hvis bagkataloget opdateres relativt hurtigt. Hvis først de fulde spil i Access bliver tilgængelige 4-5 måneder efter launch, så kan jeg ikke se incitamentet. Hvis de bliver tilgængelige på den overordnede release, så er det en glimrende handel. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 31. jul 2014 13:04

Havde slet ikke fattet at det allerede var online...

Måske man skulle smide en femmer efter det så man kunne spille lidt FIFA med sit elskede Spurs og opleve dem vinde for en gangs skyld.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 31. jul 2014 13:05

tue69 skrev:
Jeg fik en kode til det ea acces det koster 25kr for en måned, og 150kr på et år, så hvis bare et spil har interesse så det vel en god handel. Har hentet madden og det spiller bare :)


Jeps, vel at mærke hvis bagkataloget opdateres relativt hurtigt. Hvis først de fulde spil i Access bliver tilgængelige 4-5 måneder efter launch, så kan jeg ikke se incitamentet. Hvis de bliver tilgængelige på den overordnede release, så er det en glimrende handel. :)[/quote]
Det er vel logik at spilne først udkommer et stykke tid efter launch i Access :) alt andet giver på ingen måde mening i mit hoved set med EA's øjne. Det vel en form for "dem der kan vente bliver belønnet med et billigt spil (altså abb pris)"
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Ragnarr90 » 31. jul 2014 13:11

Zt3pH skrev:Ja tak mand!!!
Der er fuld skrald på penis igen i den her tråd - sådan!


Billede

PIK ER GUD!!!11



Hvad angår EA, så er jeg, desværre, også ret negativ indstillet. Det firma er simpelthen så korrupt, så jeg tvivler på at det kan gavne os i det lange løb. Det er slemt nok med deres day 1 DLC, og kan nemt forestille mig at der med tiden kommer ekslusivt indhold til deres subscribtion brugere.

At Sony så (igen igen) er dobbeltmoralske, kan vel ikke overraske mange. Bliver spændende, om rabatten på digitale spil kan skabe lidt konkurrence - den front trænger til nogle justeringer. Fatter nada, hvorfor de skal være dyrere digitalt end fysisk.
Ragnarr90
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 13:16

famulor skrev:Det er vel logik at spilne først udkommer et stykke tid efter launch i Access :) alt andet giver på ingen måde mening i mit hoved set med EA's øjne. Det vel en form for "dem der kan vente bliver belønnet med et billigt spil (altså abb pris)"


Så er spørgsmålet jo, hvor lang ventetiden skal være. Hvis det er 8-10 måneder efter release, så kan det jo være hip som hap, men mon dog at det er så længe, hvis altså man skal vente. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 31. jul 2014 13:33

@JanH - du bliver ved med at opfinde en anden virkelighed. Jeg ønsker ikke at blande mig ind i den måde du køber spil på.

Som sagt henter jeg i dag spil digitalt på US Store, både på XBOX one og på PS4 - og det har jeg tænkt mig at blive ved med. Det ændrer EA acces intet på. SÅ FAKTUM er at jeg nu får mit US spil 10% bililgere - og samtidig alerede nu har fået Battlefield 4 + Madden som jeg ikke havde før for 167 kr. Herudover får jeg adgang til alle de spil de giver adgang til fra deres bagkatalog.

Det skal man sku' være relativ tung for ikke at kunne se nogen fordel i - ahh undskyld nu forstår jeg problemet.
(forudsat man naturligvis ønsker adgang til nogle EA spil).

Men som sagt kan man også bare leje et ur-gammelt PS NOW spil i 90 dage - sådan er vi jo så forskellige !
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 31. jul 2014 13:43

Som jeg ser det her fra EA's side - så er det et forsøg på at cache ind på hele brugtspils markedet - men på en positiv måde - modsat DRM. De laver et alternativ til dem som vil vente med de nyeste spil - og det gavner spil industien.

Personligt har jeg intet imod at betale hverken udvikleren eller EA for den sags skyld. Det der pisser mig af er Gamestop m.m. som malker brugt markedet og der intet kommer tilbage til spil industien. Pengene skal jo tjenes på en eller anden måde - sådan virker kapitalismen. Men heldigvis virker konkurrencen også sådan, at hvis der opstår overnormale profitter, så vil der komme nye spillere ind på markedet (specielt lige nu hvor vi har den største demokratisering af hele spil markedet hvor man kan selvdistribuere direkte til Xbox og PS).

Så en mere effektiv distribution kan kun være en fordel for helel spil branchen. Den holdning havde jeg også da MS forsøgte sig med deres digitale udspil ved XO launch - og den står jeg stadig ved. Det er fremtiden - og det er en fordel for dem som ønsker gode spil også i fremtiden.

(Dette er et holdnings indlæg - og andre holdninger accepteres .... men jeg står fast på at jeg har ret). :D
Senest rettet af cigi silk 31. jul 2014 17:31, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 13:47

cigi silk skrev:Dette er et holdnings indlæg - og andre holdninger accepteres ....


Agreed.

Det tror jeg er ret essentielt for hele debatten om EA's Access. Hvis jeg ikke nødvendigvis synes at det er det fedeste nye, så er det ikke fordi at jeg synes at ordningen er noget møg. Det er bare ikke noget, der betyder det helt store for mig (medmindre det altså forringer de vilkår, som jeg er underlagt på den måde jeg handler spil på p.t.)

At det er en spændende udvikling kan dog på ingen måde anfægtes - det kan være at det er det første reelle skridt til en digitalisering af konsolmarkedet. Det må tiden vise :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 31. jul 2014 13:52

Jeg tror under alle omstændigheder det er et godt tidspunkt at lancere det på. Folk er sultne efter spil da generationen stadigt er ung og vi ikke er nået til det punkt hvor spillene står på hylden i folie fordi man mangler tid. Tror godt det kan blive en succes for EA.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. jul 2014 13:54

Thorpedo29 skrev:Havde slet ikke fattet at det allerede var online...

Kun for preview medlemmer
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron