Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 12:51

famulor skrev:
Slimjay DK skrev:Derfor kan det jo godt sparke benene væk på Forza grafisk ;) men det må tiden vise ...
Hvordan kan grafik rette op på evt shitty gameplay?


Fordi PS4 har flere hestekræfter end Xbox One, og det er det eneste ben de kan stå solidt på :P Derfor er det vigtigt at vide at spillene højst sandsynligt altid er pænere på PS4 :P

Men det kan jo være at Slimjay har ret i, at Driveclub bliver flottere end Forza Horizon 2 :) Jeg er ihvertfald begejstret over Forza Horizon 2, og havde ikke regnet med at nogle af next gen maskinerne ville kunne udføre den form for grafik - og jeg er også sikker på, at PS4 kan det når Xbox One kan :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. sep 2014 12:52

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis du går op i framerate, så burde du vel også fortsat spille på din PC. At du så må sige farvel til et par exclusiver er så en anden sag :mrgreen:


Du har helt ret :) Men grunden til framerate modsat opløsning genere mig, er fordi opløsning ikke ødelægger gameplay - det gøre for lav framerate.


jeg har på intet tidspunkt i de 6 / 7 år været ked af frameraten på min X360, jeg har dog været ked af det grafiske her hen mod slutningen, så på det punkt deler jeg ikke din mening. At de nye konsoller så ikke bare leverer 1080P/60FPS, som de burde som min. når vi skriver 2014 er så en anden sag.

Men hvis lav framerate ødelægger gameplay, Betyder det så at du ikke har ikke spillet konsol de sidste 15 år ??
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. sep 2014 12:57

famulor skrev:
Slimjay DK skrev:Derfor kan det jo godt sparke benene væk på Forza grafisk ;) men det må tiden vise ...
Hvordan kan grafik rette op på evt shitty gameplay?


Jeg har intet nævnt om at gameplay er bedre. Jeg snakker grafik med Mike, der skriver at han synes at FH2 er det flotteste next-gen spil, og jeg nævner så at det skal blive spændende at se om det også holder når Driveclub kommer.

Driveclub kan da godt sparke benene væk under Forza GRAFISK .. jeg gentager GRAFISK .. ikke gameplay men GRAFISK ! er den sevet ind ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 13:00

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Hvis du går op i framerate, så burde du vel også fortsat spille på din PC. At du så må sige farvel til et par exclusiver er så en anden sag :mrgreen:


Du har helt ret :) Men grunden til framerate modsat opløsning genere mig, er fordi opløsning ikke ødelægger gameplay - det gøre for lav framerate.


jeg har på intet tidspunkt i de 6 / 7 år været ked af frameraten på min X360, jeg har dog været ked af det grafiske her hen mod slutningen, så på det punkt deler jeg ikke din mening. At de nye konsoller så ikke bare leverer 1080P/60FPS, som de burde som min. når vi skriver 2014 er så en anden sag.

Men hvis lav framerate ødelægger gameplay, Betyder det så at du ikke har ikke spillet konsol de sidste 15 år ??


Jeg har generelt ikke spillet meget konsol, hverken på X360 eller PS3. Eller jo, i perioder.

Gears of War 2 fik jeg ondt i maven over de filmiske scener, hvor man kunne se spillet var nede og kysse kantstenen med 3-5 frames per seconds i perioder :P

Forza 5 føles lækkert med 60 FPS. Det samme gør Titanfall. Det er meget svært for mig efter at have spillet Titanfall, at spille et andet skydespil da styringen bare er elendig i forhold til.

Men jeg affinder mig jo med det, og accepterer, at udviklerne vælger at ødelægge gameplay :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 13:01

Slimjay DK skrev:
famulor skrev:
Slimjay DK skrev:Derfor kan det jo godt sparke benene væk på Forza grafisk ;) men det må tiden vise ...
Hvordan kan grafik rette op på evt shitty gameplay?


Jeg har intet nævnt om at gameplay er bedre. Jeg snakker grafik med Mike, der skriver at han synes at FH2 er det flotteste next-gen spil, og jeg nævner så at det skal blive spændende at se om det også holder når Driveclub kommer.

Driveclub kan da godt sparke benene væk under Forza GRAFISK .. jeg gentager GRAFISK .. ikke gameplay men GRAFISK ! er den sevet ind ?


Det kan være farligt at skrive på kryds og tværs blandt flere mennesker når man som 2 indbyrdes har en lille grafisk snak kørende :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 29. sep 2014 13:02

Slimjay DK skrev:
famulor skrev:
Slimjay DK skrev:Derfor kan det jo godt sparke benene væk på Forza grafisk ;) men det må tiden vise ...
Hvordan kan grafik rette op på evt shitty gameplay?


Jeg har intet nævnt om at gameplay er bedre. Jeg snakker grafik med Mike, der skriver at han synes at FH2 er det flotteste next-gen spil, og jeg nævner så at det skal blive spændende at se om det også holder når Driveclub kommer.

Driveclub kan da godt sparke benene væk under Forza GRAFISK .. jeg gentager GRAFISK .. ikke gameplay men GRAFISK ! er den sevet ind ?

Rolig nu. Tråden var ikke opdateret da jeg skrev min kommentar
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. sep 2014 13:05

Famulor : Sorry ;) Jeg troede du var helt væk :lol:

Mike Jezz : Så er det nok derfor jeg synes at håndtering i Forza 5 er meget bedre end FH2 :) Fik prøvet FH2 demo'en og efter 10 min. havde jeg ikke lyst til mere, selvom det er grafisk lækkert og musiken pumper. Dog synes jeg Forza 5 er ganske underholdende .. Jeg er dog ikke typen der gider at tune mine biler :)
Senest rettet af Slimjay DK 29. sep 2014 13:14, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 13:14

Slimjay DK skrev:Famulor : Sorry ;) Jeg troede du var helt væk :lol:

Mike Jezz : Så er det nok derfor jeg synes at håndtering i Forza 5 er meget bedre end FH2 :) Fik prøvet FH2 demo'en og efter 10 min. havde jeg ikke lyst til mere, selvom det er grafisk lækkert. Dog synes jeg Forza 5 er ganske underholdende .. Jeg er dog ikke typen der gider at tune mine biler :)


Det er netop derfor, at Forza Horizon føles sløvt i forhold til Forza 5. Forza 5 har skarp styring, mens FH2 føles en smule sløv i styringen.

Når du kan mærke det i bilspil, kan du nok også regne ud, at du kan mærke det i skydespil :) Her har det samme effekt, prøv Destiny og så Titanfall bagefter. Spillene er som dag og nat i styring :)

Og det er det, jeg mener med at 30 FPS ødelægger gameplay. Det handler ikke kun om det visuelle, men eliminering af input lag.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. sep 2014 13:20

Jeg troede at FH2 og Forza 5 var lavet på samme engine. Men at FH2 er free roam koster nok på frameraten.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 13:30

Slimjay DK skrev:Jeg troede at FH2 og Forza 5 var lavet på samme engine. Men at FH2 er free roam koster nok på frameraten.


Jeg mener det er 2 forskellige engines.

Udover FH2 er free roam, så er bilerne og omgivelserne generelt af ret høj kvalitet i forhold til Forza 5. Uden at støde nogle herinde, så følte jeg faktisk Forza 5 var et Xbox 360 spil da jeg satte det på første gang :P Jeg var ikke just imponeret over grafikken.

Men man værdsætter hurtigt 60 FPS :D

Men FH2 er alligevel købt og preloaded :D Det skal ejes. For hvis jeg sagde nej til et spil pga. 30 FPS, så ville jeg hurtigt løbe tør for spil :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 29. sep 2014 13:50

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg troede at FH2 og Forza 5 var lavet på samme engine. Men at FH2 er free roam koster nok på frameraten.


Jeg mener det er 2 forskellige engines.

Udover FH2 er free roam, så er bilerne og omgivelserne generelt af ret høj kvalitet i forhold til Forza 5. Uden at støde nogle herinde, så følte jeg faktisk Forza 5 var et Xbox 360 spil da jeg satte det på første gang :P Jeg var ikke just imponeret over grafikken.

Men man værdsætter hurtigt 60 FPS :D

Men FH2 er alligevel købt og preloaded :D Det skal ejes. For hvis jeg sagde nej til et spil pga. 30 FPS, så ville jeg hurtigt løbe tør for spil :P

FH2 bruger Forza 5 engine som "starting" point
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 29. sep 2014 14:06

Ang. FPS. Så tror jeg også at det ændre sig MEGET med tiden, spil Developer skal også lige have en følelse af hvor Xbox One står henne af.

Det var jo lige som Xbox 360, det var da heller ikke de bedste launch titler, og der gik da 1 år eller mere før de "fede" spil kom frem, det samme gælder Xbox One.

Derimod synes jeg dog at Xbox One, har haft nogle fede titler indtil videre, men det bliver kun bedre med tiden ;)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mhansen » 29. sep 2014 14:22

Mike JezZ skrev:
Mhansen skrev:Fuck it jeg køber SoH nu. Op i røven med rygter - Det spil ser for vildt ud!


Mener du SoM(ordor)? :D

Kig på pre order tingene - leaderboards og ranger skin. Er det noget du er nødt til at eje? Hvis ikke, ku du vente med at se reviews og streams - worst case scenario købe det når det er på tilbud en dag.


Naturligvis mener jeg SoM :D
Pengene brænder i min lomme og jeg køber det nu pga. preload. De andre "bonus" ting siger mig ikke noget.
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. sep 2014 14:31

iPwnd94 skrev:Ang. FPS. Så tror jeg også at det ændre sig MEGET med tiden, spil Developer skal også lige have en følelse af hvor Xbox One står henne af.

Det var jo lige som Xbox 360, det var da heller ikke de bedste launch titler, og der gik da 1 år eller mere før de "fede" spil kom frem, det samme gælder Xbox One.

Derimod synes jeg dog at Xbox One, har haft nogle fede titler indtil videre, men det bliver kun bedre med tiden ;)


Det år er så gået nu om ganske kort tid :) .. Men ja, giv nu udviklerne og hardwaren en chance 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. sep 2014 14:36

Slimjay DK skrev:
iPwnd94 skrev:Ang. FPS. Så tror jeg også at det ændre sig MEGET med tiden, spil Developer skal også lige have en følelse af hvor Xbox One står henne af.

Det var jo lige som Xbox 360, det var da heller ikke de bedste launch titler, og der gik da 1 år eller mere før de "fede" spil kom frem, det samme gælder Xbox One.

Derimod synes jeg dog at Xbox One, har haft nogle fede titler indtil videre, men det bliver kun bedre med tiden ;)


Det år er så gået nu om ganske kort tid :) .. Men ja, giv nu udviklerne og hardwaren en chance 8)


Det er en dårlig undskyldning. Konsollerne har pc arkitektur og burde kende den.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 68 gæster