Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 07:37

Microsoft's Project X-Ray - Hololens

Damn det ser godt ud .. Men det kræver vist lidt plads at spille spil som det de viser her. Det går nok ikke i mit lille Gameroom på max. 10m2 :lol:

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 8. okt 2015 11:42

Forstår faktisk ikke at ps4 sælger så meget bedre end Xbox One. Ps4 er da en fin konsol, men der er ikke rigtigt mere end et par store titler på vej til den, og den udvikler sig ikke nær så meget som Xbox One via updates. Umbrella corps ser lidt Generic ud og minder mig om multiplayer delene fra spil som Dead space og Singularity. Godt der er et rigtigt Resident Evil spil på vej også.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 8. okt 2015 11:45

Slimjay DK skrev:Resident Evil Umbrella Corps Gameplay.

Udkommer konsol eksklusivt til PS4 samt PC.

http://www.polygon.com/2015/9/15/932916 ... ella-corps

Elsker Resident Evil universet, men det der ser godt nok øfferen ud :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 8. okt 2015 11:51

Muggs skrev:
Slimjay DK skrev:Resident Evil Umbrella Corps Gameplay.

Udkommer konsol eksklusivt til PS4 samt PC.

http://www.polygon.com/2015/9/15/932916 ... ella-corps

Elsker Resident Evil universet, men det der ser godt nok øfferen ud :)


Helt vildt! Det ser rædselsfuldt generisk ud.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 13:03

SteffenPoulsen skrev:Forstår faktisk ikke at ps4 sælger så meget bedre end Xbox One. Ps4 er da en fin konsol, men der er ikke rigtigt mere end et par store titler på vej til den, og den udvikler sig ikke nær så meget som Xbox One via updates. Umbrella corps ser lidt Generic ud og minder mig om multiplayer delene fra spil som Dead space og Singularity. Godt der er et rigtigt Resident Evil spil på vej også.



Det er fordi japanerne er trofaste overfor egne produkter .. udover det så kommer der også et hav af mærkelig spil som kun japanerede holder af og som aldrig kommer ud af landet ... :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 8. okt 2015 13:09

Ja det var nu heller ikke Japan jeg undrede mig over, men resten af verden.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 8. okt 2015 14:16

SteffenPoulsen skrev:Ja det var nu heller ikke Japan jeg undrede mig over, men resten af verden.

PS4 har fået et forspring hvad angår superlativer i markedsføringen. Det er svært at konkurrere med uanset hvor mange af dem der så er sande eller ej
Billede
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 8. okt 2015 14:17

Ha ha, billigt :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 14:22

Annxii skrev:
SteffenPoulsen skrev:Ja det var nu heller ikke Japan jeg undrede mig over, men resten af verden.

PS4 har fået et forspring hvad angår superlativer i markedsføringen. Det er svært at konkurrere med uanset hvor mange af dem der så er sande eller ej
Billede


Det ligner mere Xbox One ejere der gå døden i møde :lol:

DX12 = Paradise :mrgreen:

EDIT : eller også er de bare skuffet over at MS ikke performer :mrgreen:

Spøg til side.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 14:36

SteffenPoulsen skrev:Ja det var nu heller ikke Japan jeg undrede mig over, men resten af verden.


Somsagt mange gange her i tråden, så fik PS4 en vild god start og det smitter .. De fleste køber jo den maskine som vennerne har. Udover det så kom Xbox One officielt her i DK et år forsent, hvilket ikke gør det nemmere.

Men ja .. de 2 gange Power er åbnet op har de haft konsoller til et god pris, og alligevel ender de op med at Xbox One stadig er på lager og PS4 er udsolgt på få timer.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 8. okt 2015 14:49

Slimjay DK skrev:Utroligt at Microsoft bare ikke kan komme ind på det marked, selvom de også har skåret af prisen, og imponerende så mange håndholdte konsoller Nintendo bliver ved med at sælge. Selv PS3 sælger bedre end One.

Jeg tror ikke XBO kunne vinde et salgsræs i Japan om de forærede konsollen væk for $1.

Mht de håndholdte så er jo interessant at forholdvis store spilere som Sega og Konami vender PC og konsoller ryggen, og offentlig melder ud at man satser på mobile enheder. det er simpelthen den vej det går i Japan (og sikkert også snart i resten af verden).


SteffenPoulsen skrev:Ja det var nu heller ikke Japan jeg undrede mig over, men resten af verden.

Tjaeh, jeg oplever stadig folk, der mener at MS prøvede at "snige" always online med ud, selvom det blev annonceret officielt (og ikke var always). De samme mennesker har ikke opdaget at Sony til gengæld er godt på vej til at lave snigeren, ved at gradvist at vænne folk til GaaS (hvilket er always online).

Meget af det tror jeg beror på al den dårlige PR MS fik for 2½ år siden, og som enkelte MS repræsentanter bestemt ikke lykkedes med at forbedre, tværtimod.

De 2 maskiner er jo stort set identiske. Den ene leverer lidt lavere opløsning, den anden lidt lavere framerate. Ingen af delene bemærkes med mindre der benyttes special-værktøjer til at analysere billedet.

For mig er MS den helt klare vinder. MS har oppet sig og konstant lyttet til sine slutbrugere og forbedret både konsollen, sin guld pakke og sin online service. Hvor koinkurrenten halter noget efter med en ringere online service (oppetid), og slutbrugere der på trods af en kampagne (#BetterPSN) stadig ikke har fået respons fra Sony.

Lidt paradoksalt at mange af de mennesker, der for 2½ år siden ikke mente MS lyttede til forbrugerne, nu oplever at Sony faktisk ikke gør det.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 9. okt 2015 16:29

Ja, de har forbedret deres guldpakke så de bedre matcher Sony's . Men hvad er det MS har forbedret ved deres online service, De er mere nede nu end de var før Xbox One blev lanceret ? og hvor er det de har gjort konsollen bedre, udover vi har set nogle tal og smarte diagrammer som skulle øge performance, og dog halter de stadig bagud på en stor del af MP spillene, senest set på Star Wars Battlefront (720P vs 900P)

MS er i fuld gang med at fixe, men jeg har det lidt sådan "if it ain't broken, don't fix it" og det er der hvor jeg fornemmer Sony står. Jeg tror dog Sony optimere lige så meget på deres konsol som MS gør, MS er bare så amerikansk at det skal ud på nettet hvor dygtige de er og hvor meget de gør, hvor japanerne er lidt mere beskedne og bare gør det.

Jeg må erkende at jeg ikke har hørt noget om kampagnen #betterpsn før nu, så jeg lavede lige en hurtig googler og fandt frem til at Sony har været ude med respons d. 9 juli ( http://venturebeat.com/2015/07/09/sony- ... betterpsn/ ) så lidt lytter de da. Iøvrigt oplever jeg at PSN er blevet meget mere stabilt end det var førhen, men det er nok bare mig der ikke spiller nok.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. okt 2015 18:39

Slimjay DK skrev:Men hvad er det MS har forbedret ved deres online service?

De oppede GwG fra 1 til 2 spil, de lancerede flere Gold udsalg/rabatter, og har indgået et aldeles fremragende samarbejde med EA om EA Access


Slimjay DK skrev:De er mere nede nu end de var før Xbox One blev lanceret ?

Er de det?
Jeg har ingen tørre tal for nedetid i sidste generation, og selvom 8. generation startede pauvert med masser af nedetid og angreb fra Lizard Squad, så kører Live forbløffende godt, og har gjort det de sidste 3-4 mdr. Jo jo, der er en nedetid en gang i mellem på 2-4 timer, men ikke nær så ofte som tidligere, og absolut ikke så tit som konkurrenten.


Slimjay DK skrev:og hvor er det de har gjort konsollen bedre, udover vi har set nogle tal og smarte diagrammer som skulle øge performance, og dog halter de stadig bagud på en stor del af MP spillene, senest set på Star Wars Battlefront (720P vs 900P)

En konsol er meget mere end opløsning og framerates. MS har introduceret preview programmet, og benyttet dette til få b/c og et nyt forbedret UI ud til. Derudover en ny controller og større harddisk i nogle modeller, Det er da at gøre konsollen bedre i min optik.


Slimjay DK skrev:MS er i fuld gang med at fixe, men jeg har det lidt sådan "if it ain't broken, don't fix it"

Tjaeh, jeg synes da XBO er rimeligt broken, når det fx skal tage et minut at starte et party, og derefter yderligere et minut at invitere folk til det. Jeg er stadig utilfreds med, at man skal benytte Microsofts egen adapter for at kunne chatte og få lyd i sit headset. Det må de også gerne fixe (hvilket vist sker med Elite controlleren.


Slimjay DK skrev:[...] og det er der hvor jeg fornemmer Sony står. Jeg tror dog Sony optimere lige så meget på deres konsol som MS gør, MS er bare så amerikansk at det skal ud på nettet hvor dygtige de er og hvor meget de gør, hvor japanerne er lidt mere beskedne og bare gør det.

Sony er da ikke beskedne. De er lynhurtige til at hævde sig selv (som med videon hvor der deles spil), eller med salgstal. Så hvorfor er de så sløve til at melde ud om forbedringer?
Mit gæt er, at det er fordi der ikke laves så forfærdelig mange forbedringer


Slimjay DK skrev:Jeg må erkende at jeg ikke har hørt noget om kampagnen #betterpsn før nu, så jeg lavede lige en hurtig googler og fandt frem til at Sony har været ude med respons d. 9 juli ( http://venturebeat.com/2015/07/09/sony- ... betterpsn/ ) så lidt lytter de da. Iøvrigt oplever jeg at PSN er blevet meget mere stabilt end det var førhen, men det er nok bare mig der ikke spiller nok.

#BetterPSN startede på Neogaf, og det eneste der kom ud af den, var det svar som du selv fandt, ikke noget nær hvad folk ønskede (om disse forbedringer rent faktisk er introduceret ved jeg ikke). MS har Uservoice, en service hvor man aktivt opfordrer sine brugere til at komme med forslag, og hvor andre kan stemme og komme med kommentarer. B/c er et "barn" af uservoice.

Mht stabiliteten så ligger PSN konsekvent i top 10 hos downdetector.com. Jeg har ikke selv adgang til servicen, så jeg har kun tal fra tredje part at forholde mig til, og der er PSN bagud.

Lidt en sidehistorie; så oplevede jeg nogle Sony fans, der mente PSN var mere stabilt fordi, Sony sjældent annocerede nedetid på sin statusside, mens MS næsten dagligt annocerede servcies nede (ikke kun XBL). For mig er det bare endnu et eksempel på hvor dårlige Sony er til at interagere med sine kunder.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 9. okt 2015 20:14

De oppede GwG fra 1 til 2 spil, de lancerede flere Gold udsalg/rabatter, og har indgået et aldeles fremragende samarbejde med EA om EA Access


Ja, de matcher Sony's .. Kudos for EA Access, jeg har stadig ikke brugt min gratis måned, selvom de har forsøgt at lokke en del gange, men derfor kan det jo godt være fedt for andre. Jeg ville iøvrigt heller ikke bruge det, hvis det kom til PS4.

Er de det?
Jeg har ingen tørre tal for nedetid i sidste generation, og selvom 8. generation startede pauvert med masser af nedetid og angreb fra Lizard Squad, så kører Live forbløffende godt, og har gjort det de sidste 3-4 mdr. Jo jo, der er en nedetid en gang i mellem på 2-4 timer, men ikke nær så ofte som tidligere, og absolut ikke så tit som konkurrenten.


Nej, ikke nær så ofte som tidligere men stadig mere end da X360 var alene på live. Og ja, XBL er mere stabilt end PSN, men hvor PSN er blevet bedre,oplever jeg at XBL er blevet dårligere.

En konsol er meget mere end opløsning og framerates. MS har introduceret preview programmet, og benyttet dette til få b/c og et nyt forbedret UI ud til. Derudover en ny controller og større harddisk i nogle modeller, Det er da at gøre konsollen bedre i min optik.


Preview programmet er fedt, det var normalt noget man skulle signe op til på X360 hvor så kun udvalgte fik adgang, hvilket også er tilfældet på PS4 i dag. Det er ikke åbent for alle, men der er nogle der betatester, jeg har set flere på pslife.

One's UI er blevet bedre men desværre stadig noget rod i min optik. Større harddisk har konkurrenten også, så er hardwaren jo også blevet bedre der ..

B/C hmm ja, hvad skal jeg sige, emulering af Xbox 360 spil, en fed feature, jeg nok aldrig får brugt, lidt ligesom min PS3 der kan spille PS2 spil, eller min Wii U der kan spille Wii spil, det er sjovt den kan, men bliver aldrig brugt .. Ny controller er fed, men det er prisen også, det er nok de færreste der hopper på en controller der koster 1000 til 1200 kr. ligesom det nok bliver de færreste der køber Playstation VR.

Tjaeh, jeg synes da XBO er rimeligt broken, når det fx skal tage et minut at starte et party, og derefter yderligere et minut at invitere folk til det. Jeg er stadig utilfreds med, at man skal benytte Microsofts egen adapter for at kunne chatte og få lyd i sit headset. Det må de også gerne fixe (hvilket vist sker med Elite controlleren.


Enig ... Den sætning var ikke myntet på XBox One men på PS4 "if it ain't broken, don't fix it" og det er der hvor jeg fornemmer Sony står.

Sony er da ikke beskedne. De er lynhurtige til at hævde sig selv (som med videon hvor der deles spil), eller med salgstal. Så hvorfor er de så sløve til at melde ud om forbedringer?
Mit gæt er, at det er fordi der ikke laves så forfærdelig mange forbedringer


Ja, Sony er dygtige til at gøre grin med andre, ligesom til E3 med ham Kevin Butler idioten, det var jo helt hen i vejret, ingen kudos for det fra min side.

Jeg tror det er naivt at tro at de ikke tweaker API's og alt muligt andet, bare fordi de ikke har behovet for at flage med det.

#BetterPSN startede på Neogaf, og det eneste der kom ud af den, var det svar som du selv fandt, ikke noget nær hvad folk ønskede (om disse forbedringer rent faktisk er introduceret ved jeg ikke). MS har Uservoice, en service hvor man aktivt opfordrer sine brugere til at komme med forslag, og hvor andre kan stemme og komme med kommentarer. B/c er et "barn" af uservoice.

Mht stabiliteten så ligger PSN konsekvent i top 10 hos downdetector.com. Jeg har ikke selv adgang til servicen, så jeg har kun tal fra tredje part at forholde mig til, og der er PSN bagud.

Lidt en sidehistorie; så oplevede jeg nogle Sony fans, der mente PSN var mere stabilt fordi, Sony sjældent annocerede nedetid på sin statusside, mens MS næsten dagligt annocerede servcies nede (ikke kun XBL). For mig er det bare endnu et eksempel på hvor dårlige Sony er til at interagere med sine kunder.


Stabilitet, Det passer sikkert meget godt, dog er det ikke noget jeg bemærker overhovedet i samme grad som jeg gjorde i starten, ergo må det være blevet bedre. Måske har de lyttet til #BetterPSN, men mangler stadig et stykke vej eller også spiller jeg mindre nu end jeg gjorde i starten.

Der vil altid være tosser blandt hardcore Sony fans og Xbox fans .. Jeg er ikke i tvivl om at Xbox live er mere stabil end PSN selvom jeg fornemmer at PSN er blevet bedre, dog er min opfattelse at Xbox live har været mere nede i One's levetid end det har i hele X360 perioden før One. Og om en service er oppe eller nede det finder man ret hurtigt ud af, om de så skriver det på et website eller ej .. :mrgreen:

God weekend, Star Wars Battlefront kalder, det skal jo også lige testes på Xbox One.
Senest rettet af Slimjay DK 9. okt 2015 20:18, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. okt 2015 20:17

Slimjay DK skrev:God weekend, Star Wars Battlefront kalder, det skal jo også lige testes på Xbox One.

Er allerede i gang ... og er positivt overrasket
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster